Mastercard vs. Mastercard Debit

Data: 2010-01-30 17:18:12
Autor: Michal_Ko
Mastercard vs. Mastercard Debit
Valdi pisze:
Czy m±drzy ludzie mog± mnie o¶wiecić i wyja¶nić czy się różni jedno
ustrojstwo od drugiego?
Czy MC Debit to odpowiednik VE?

W pewnym sensie, ale ciężko to porównywać w ten sposób. W ogóle porzuciłbym takie porównania między produktami Visy i MC, bo te produkty- w całym swoim funkcjonalnym podobieństwie- s± jednak różne :P

Jeżeli tak to po jakiego grzyba trzymaj±
jeszcze Maestro?

Spodziewasz się, że na pbb kto¶ z MasterCarda odpowie? Je¶li nawet, to jakim¶ marketingowym bełkotem :D Podejrzewam, że istnienie tej karty to poł±czenie zaszło¶ci historycznych i praktycznych (dużo ludzi jednak jej używa jeszcze i dużo banków wydaje)

- dla tych co nigdy w necie nie będ± płacili czy jak?

W teorii Maestro może być używane w necie, ale w PL jest to chyba bardzo mało rozpowszechnione. Ot, taka podstawowa karta elektroniczna. W Polsce w "realnym ¶wiecie" funkcjonalna jak każda inna wypasiona Visa czy MC.

I jeszcze jedna kwestia - jeżeli w pewnym zachodnim kraju (załóżmy, że jest
to np. Francja b±dĽ Włochy, może być nawet UK ;) - zależy kto co lubi) mamy
sklepik na którego szybce znajduj± się tylko dwa znaczki - Visy i Mastercard
(beż znaczków VE, Maestro itp. jak ma to miejsce w Polsce) to czy MC Debit
zapłacimy w nim za towar/usługę?

MC Debit to *jest* pełnoprawny MC. I je¶li już czemu¶ ma "odpowiadać", to bardziej Visa Classic niż VE pasuj± do porównania (chociaż MC Debit występuje w wersjach wypukłej i płaskiej a VC tylko wypukłej). Bo mam nieodparte wrażenie, że je¶li trafisz na upierdliwego sprzedawcę, który w takim sklepiku pokręci nosem na VE (chociaż gdyby ni± przejechał przez terminal to na 99% zadziała tak jak Visa), to do MC Debit nie ma jak się doczepić- jest to po prostu MasterCard, bez żadnych dodatkowych "warunków".

Podsumowuj±c: w ¶rodowisku czysto elektronicznym, MC Debit i Visa Electron s± rozpoznawane jako MC i Visa, więc problemu i z jedn± i z drug± nie powinno być.

--
Michał

Data: 2010-01-30 17:58:02
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Michal_Ko" news:hk1m8t$e2s$1atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Michale!
Bardzo dziękuję za wyja¶nienie/pokazanie różnic. Chyba nie pozostaje mi nic
innego jak tylko się w takiego MC zaopatrzyć bo... bo w portfelu pozostały
mi same Visy, a tym samym zrobić jego test na obczyĽnie, bo w Polsce z
płatno¶ci± za jego po¶rednictwem mieć nie będę.

Data: 2010-01-30 18:04:50
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Valdi" news:hk1n0n$nhe$2news.interia.pl

[...]

Namodziłem, aż strach to czytać, ale chyba jako taki sens da się wychwycić z
powyższego bełkotu :) - tak to jest jak się jednocze¶nie pisze na grupę i
rozmawia przez telefon :)

Data: 2010-02-01 19:58:57
Autor: Krzysztof Halasa
Mastercard vs. Mastercard Debit
Michal_Ko <michal@nospam.org> writes:

MC Debit to *jest* pełnoprawny MC. I jeśli już czemuś ma "odpowiadać",
to bardziej Visa Classic niĹĽ VE pasujÄ… do porĂłwnania (chociaĹĽ MC Debit
występuje w wersjach wypukłej i płaskiej a VC tylko wypukłej).

VC jest z definicji wypukla. MC debit odpowiada karcie VISA debit, obie
moga byc "classic" albo plaskie.

Bo mam
nieodparte wrażenie, że jeśli trafisz na upierdliwego sprzedawcę,
który w takim sklepiku pokręci nosem na VE (chociaż gdyby nią
przejechał przez terminal to na 99% zadziała tak jak Visa), to do MC
Debit nie ma jak się doczepić- jest to po prostu MasterCard, bez
ĹĽadnych dodatkowych "warunkĂłw".

Chyba ze ma napis "debit", a sprzedawca akceptuje tylko napisy "credit".
Ew. jakies kombinacje z autoryzacja debit/credit, polskim kartom raczej
nie robi to roznicy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-01 23:11:24
Autor: Michal_Ko
Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Racja. Tyle, ĹĽe w PL pĂłki co nie ma Visy Debit...

[...]

No tak, ale to jakieś niszowe skrajne przypadki (np. Jeff's :D ), gdzie kretyn- niedouk- właściciel sobie zażyczył "wyłącznie kredytowe" (w jego mniemaniu: wypukłe, co oznacza, że płaska kredytówka nie jest goda za to wypukła debetówka jak najbardziej), bo któryś zwój mózgowy nie kontaktuje :)

Zwykle naklejka na drzwiach mówi jasno: MC, Visa. I jeśli mamy do tego elekroniczny terminal, to 99% VE i MC Debit zadziałają. Oczywiście zawsze pozostaje ten 1%... W USA trzeba jednak przy pytaniu "Credit or Debit" walić zawsze "Credit". :) A sprzedawcy zazwyczaj są wyjątkowo entuzjastycznie do płaskiej karty nastawieni, bo chcą zobaczyć, czy zadziała.

--
Michał

Data: 2010-02-02 15:56:12
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Jako marki moze nie, w sensie funkcjonalnosci prawie kazda VE i niektore
VC to wlasnie takie karty.

W Polsce nowa marka jest zbedna, bo tu nie ma zadnej zmiany. Tam, gdzie
ludzie "domyslnie" dostawali KK, i gdzie to sie mocno zmienilo, zmiany
i nowa "marka" jest byc moze potrzebna.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-02 21:20:44
Autor: Michal Jankowski
Mastercard vs. Mastercard Debit
Michal_Ko <michal@nospam.org> writes:

No tak, ale to jakie¶ niszowe skrajne przypadki (np. Jeff's :D ),
gdzie kretyn- niedouk- wła¶ciciel sobie zażyczył "wył±cznie kredytowe"
(w jego mniemaniu: wypukłe, co oznacza, że płaska kredytówka nie jest
goda za to wypukła debetówka jak najbardziej), bo który¶ zwój mózgowy
nie kontaktuje :)

Abstrahuj±c od tego, że niedoukowi błędnie wydaje się, że umie
odróznić kartę kredytow± od innej, to czy kto¶ rozumie, jakie jest
żródło tych pomysłów? Czy to możliwe, żeby prowizja się różniła albo
co?

  MJ

Data: 2010-02-02 21:45:45
Autor: Michal_Ko
Michal Jankowski pisze:
[...]

Na 99% się nie różni- debil po prostu usłyszał gdzie¶, że "ludzie płac±cy KK wydaj± więcej", druga opcja to taka, że chce być bardzo "amerykański" a tam przecież, Panie, tylko kredytow± :D

--
Michał

Data: 2010-02-03 03:34:55
Autor: bradley.st
On 2 Lut, 15:45, Michal_Ko <mic...@nospam.org> wrote:

druga opcja to taka, że chce być bardzo
"amerykański" a tam przecież, Panie, tylko kredytow± :D

Ha ha ha... I oczywiscie wszyscy nosimy kowbojskie kapelusze i mamy
plastikowe flamingi przed domem. Oczywiscie na kredyt. Oczywiscie z
karty.

Ale teoria prawdopodobna, kto wie co sobie wlasciciel wymyslil. Moze
tez utrwalilo mu sie ze kiedys musial dlugo czekac na autoryzacje
plaskiej karty gosci i sie zniechecil?

Co do roznic w prowizji, ponizej link do pliku ze strony MC ze
szczegolowym opisem oplat i prowizji, z podzialem na karty
amerykanskie i pozostale. Kredytowe, debetowe, MasterCard, MC World,
MC World Elite, Maestro, MasterCard Electronic...

123 strony tego dobrego. Jezeli ktos z Was przebrnie, to prosze sie
podzielic wiedza na grupie!

http://www.mastercard.com/us/merchant/pdf/MasterCard_Interchange_Rates_and_Criteria.pdf

Data: 2010-02-03 13:07:43
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"bradley.st"

[ciach]

Aaaaaaaaaaaaaaa! Ty żyjesz! Net do Guantanamo podci±gnęli czy jak? ;)

Data: 2010-02-02 22:12:49
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Michal Jankowski" news:kjzfx5js82r.fsfccfs1.fuw.edu.pl

[...]

Z tego co wiem to rodzaj karty ma znaczenie przy prowizji jednak nie ma
tutaj znaczenia, że dana karta jest wypukła czy też nie - rozgraniczenie
jest proste - kredytówka i debetówka.
Podejrzewam, że wspomniany z jednym poprzednich postów kretyn to nic innego
jak rasowy produkt wszechobecnej w mediach głupoty i nieznajomo¶ci tematu.
Stworzył swój chory pomysł w oparciu o jaki¶ kretyński materiał w TV, w
którym to ludzie coraz chętniej płac± kartami bankomatowymi w sklepach
(sic!) a dzięki temu, że naszej karcie kredytowej jest napisane wypukłymi
literkami nasze imię i nazwisko itp. to możemy ni± płacić w necie (sic!) -
t± s± autentyki z TV. Od czasu do czasu kiedy poziom stężenia papierosowego
dymu w polskich knajpkach był w miarę akceptowalny przez mój nos i oczy
podobne kwiatki dało się usłyszeć przy pewnych stolikach kiedy to jeden z
drugim mędrkiem po paru piwkach dzielił się z towarzystwem swoj± kartow±
wiedz± he he :)

Pozdrawiam.

Data: 2010-02-03 01:59:57
Autor: Krzysztof Halasa
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Valdi" <Valdi@valdi.pl> writes:

Podejrzewam, ĹĽe wspomniany z jednym poprzednich postĂłw kretyn to nic innego
jak rasowy produkt wszechobecnej w mediach głupoty i nieznajomości
tematu.

A ktos w ogole spotkal sie z takim przypadkiem (ktory nie mial
zadnego uzasadnienia)? Zwlaszcza ostatnio, bo kiedys brak mozliwosci
(kazdorazowej) autoryzacji byl przeszkoda techniczna.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-03 09:03:56
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Krzysztof Halasa" news:m3wryv16cy.fsfintrepid.localdomain

> [...]

zadnego uzasadnienia)? Zwlaszcza ostatnio, bo kiedys brak mozliwosci
(kazdorazowej) autoryzacji byl przeszkoda techniczna.

Jeżeli mnie pamięć nie myli to RobertS opisywał na grupie przypadek, że w
jakiejś knajpce przyjmowali tylko wypukłe karty kredytowe (czy coś w ten
deseń).

Data: 2010-02-03 09:37:10
Autor: Michal Jankowski
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> writes:

A ktos w ogole spotkal sie z takim przypadkiem (ktory nie mial
zadnego uzasadnienia)? Zwlaszcza ostatnio, bo kiedys brak mozliwosci
(kazdorazowej) autoryzacji byl przeszkoda techniczna.

Szwejk, Kompania Piwna...

Wymagaj± kart "kredytowych" - czytaj wypukłych, obsługuj± czytnikiem
paska. "Kierownik tak kazał".

  MJ

Data: 2010-02-03 16:18:57
Autor: Krzysztof Halasa
Mastercard vs. Mastercard Debit
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> writes:

Szwejk, Kompania Piwna...

Wymagają kart "kredytowych" - czytaj wypukłych, obsługują czytnikiem
paska. "Kierownik tak kazał".

A jednak... Ciekawe co by maszyna napisala jakby jednak dac plaska karte
(z odpowiednim napiwkiem, zeby zdanie kierownika zmniejszylo swoje
znaczenie).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-03 01:56:30
Autor: Krzysztof Halasa
Mastercard vs. Mastercard Debit
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> writes:

Abstrahując od tego, że niedoukowi błędnie wydaje się, że umie
odróznić kartę kredytową od innej,

Moze umiec, w wielu krajach sa na nich wlasciwe napisy.

to czy ktoĹ› rozumie, jakie jest
żródło tych pomysłów? Czy to możliwe, żeby prowizja się różniła albo
co?

Jasne, z tym ze kredytowki sa raczej wtedy drozsze (stawka typu X + Y%,
debit = Z, przy czym Z moze byc wieksze lub mniejsze niz X, X moze byc
takze zerowy).

Tzn. wieksza moze byc prowizja za obciazenie rachunku kredytowego karty,
bo czy ta karta naprawde bedzie kredytowa dla klienta to juz inna
sprawa.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-03 15:52:40
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Michal_Ko pisze:

No tak, ale to jakie¶ niszowe skrajne przypadki (np. Jeff's :D ), gdzie
kretyn- niedouk- wła¶ciciel sobie zażyczył "wył±cznie kredytowe" (w jego
mniemaniu: wypukłe, co oznacza, że płaska kredytówka nie jest goda za to
wypukła debetówka jak najbardziej), bo który¶ zwój mózgowy nie
kontaktuje :)

A żeby było ¶mieszniej - akceptuj± tam mojego Dinersa, mimo że to ani
kredytowa, ani debetowa... No, ale przecież wypukła jest! :-)

--
MiCHA

Data: 2010-02-04 22:53:30
Autor: kashmiri
Mastercard vs. Mastercard Debit
Michal_Ko <michal@nospam.org> had the courage to write:
Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Jest. Świętej pamięci PEKAO S.A. wydawało takie karty i nadal działają.

k.

Mastercard vs. Mastercard Debit