Data: 2009-09-15 04:49:44 | |
Autor: Pil | |
Mastyks na Warszawskiej, na Smoleńsk - remont n awierzchni | |
Dwie dobre wiadomo¶ci z KRK: Jeżdżę t± tras± codziennie i bardzo się cieszę, że zrobili ¶cieżkę wzdłuż Warszawskiej. Dzięki temu 95% trasy mam po ¶cieżkach. Niestety nie rozumiem zachwytu mastyksem. Przewiduję, że najdalej za rok cała ¶cieżka będzie się nadawać do remontu. Dużym plusem mastyksu jest to, że nie jest ¶lisko po deszczu (a jak ¶lisko może być można się przekonać jad±c ¶cieżk± pod dworcem, gdzie jest beton pomalowany jak±¶ farb±). Z drugiej strony mastyks bardzo długo schnie i chlapie jad±cych bez błotników. Największym problemem jest jednak trwało¶ć. W Polsce jeszcze nie widziałem takich ¶cieżek, ale byłem ostatnio jaki¶ czas w Szwecji gdzie ¶cieżek jest dużo i w nienagannym stanie, wszystkie poza tymi mastyksowymi, które s± całe pofałdowane i pełne kolein. A przy okazji, Marcin, czy kto¶ zwracał w Krakowie uwagę na bardzo wysokie progi przy ¶cieżkowych przejazdach przez jezdnię. Przykładem może być przejazd spod politechniki w stronę dworca pkp. Pzdr, Pil |
|
Data: 2009-09-15 12:44:26 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Mastyks na Warszawskiej, na Smoleńsk - remont nawierzchni | |
On 2009-09-15, Pil wrote:
Jeżdżę tą trasą codziennie i bardzo się cieszę, że zrobili ścieżkę Ale to przecież kwestia podbudowy, a nie samej warstwy wierzchniej! Przecież ten mastyks to cieniutka warstwa, jakie może mieć znaczenie dla wybrzuszeń bądź ich braku? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-09-15 06:07:59 | |
Autor: Pil | |
Mastyks na Warszawskiej, na Smoleńsk - remont n awierzchni | |
Ale to przecież kwestia podbudowy, a nie samej warstwy wierzchniej! Brzmi logicznie, ale fakty s± takie, że asfaltowe ¶cieżki były super, a te czerwone pozostawiały sporo do życzenia. Być może rzeczywi¶cie nie ma to nic wspólnego z mastyksem. Pzdr, Pil |
|
Data: 2009-09-15 15:55:51 | |
Autor: arturbac | |
Mastyks na Warszawskiej, na Smoleńsk - remont nawierzchni | |
Pil pisze:
Ale to przecież kwestia podbudowy, a nie samej warstwy wierzchniej! Zalezy od podbudowy i kruszywa czy bylo uwalcowane/zaezebilo sie, to ono rozklada naprezenia na grunt. Im ciensza podbudowa tym mniejsze obciazenie pod którym nastapi plastyczne odksztalcenie. |
|
Data: 2009-09-15 16:01:02 | |
Autor: Coaster | |
Mastyks na Warszawskiej, na Smoleńsk - remont nawierzchni | |
Pil wrote:
Ale to przecież kwestia podbudowy, a nie samej warstwy wierzchniej! Co to "mastyks"? Mastyks, czy damara sa zywicami uzywanymi miedzy innymi do produkcji werniksow. Czy "mastyks" o ktorym mowa, to substancja oparta na zywicy mastyksowej? Czy to mylace uzycie niewlasciwego okreslenia? -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "More experienced cyclists learn to "get light" for a fraction of a second while going over rough patches; newbies tend to sit harder on the saddle, increasing the risk of pinch flats." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-09-15 17:07:46 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Mastyks na Warszawskiej, na Smoleńsk - remont nawierzchni | |
Coaster wrote:
Co to "mastyks"? Mastyks, czy damara sa zywicami uzywanymi miedzy innymi do produkcji werniksow. Czy "mastyks" o ktorym mowa, to substancja oparta na zywicy mastyksowej? Czy to mylace uzycie niewlasciwego okreslenia? Słuszne pytanie, bo nazwa w topicu jest niepoprawna :-) Chodzi o mastyks grysowy: mieszankę mineralno - bitumiczn± z dodatkami m.in tworzyw sztucznych, plastyfikatorów, celulozy (i czasem pigmentów) oraz _grysami_ (żwirkiem :-). Po angielsku to się nazywa Stone Mastic Asphalt. http://pl.wikipedia.org/wiki/Mastyks_grysowy_SMA http://en.wikipedia.org/wiki/Stone_mastic_asphalt marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-09-15 15:09:50 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Mastyks na Warszawskiej, na Smoleńsk - remont nawierzchni | |
Pil wrote:
Jeżdżę t± tras± codziennie i bardzo się cieszę, że zrobili ¶cieżkę Byłoby zabawnie. Nie wiem, jak robili. Dużym plusem mastyksu jest to, ¦cieżka z mastyksu wybudowana w GDA na Chełm w roku 2004 jest w stanie jakby nówka nie¶migana, tyle że s± ¶lady hamowań. Mastyks wbrew temu co piszesz jest nieporównywalnie _trwalszy_ od innych stosowanych warstw ¶cieralnych. ale byłem ostatnio jaki¶ Raczej w±tpię, mogłe¶ pomylić mastyks z emulsjami - np. pod Politechnik± ¶ciezka choć kolorystycznie podobna, to jest wykonana z betonu cementowego i pokryta emulsj±. Takie emulsje można kła¶ć na różnych nawierzchniach. A przy okazji, Marcin, czy kto¶ zwracał w Krakowie uwagę na bardzo Zwracać zwracał, na razie bezskutecznie. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |