Masyw Śnieżnika, Międzygórze, zjazdy z imowe, filmik

Data: 2011-01-23 18:44:39
Autor: Remigiusz Zukowski
Masyw Śnieżnika, Międzygórze, zjazdy z imowe, filmik
Witam,

właśnie skończyłem filmik z moich zimowych zjazdów ze Śnieżnika w miesiącach koniec listopada, grudzień, początek stycznia:
http://www.youtube.com/watch?v=Zm2h_L2a5Lc
generalnie warunki nie umywały się do tego co było dwa i trzy lata temu ale pojeździć dało się całkiem fajnie lecz tylko niestety na trasie Międzygórze-Śnieżnik bo tylko ona była w wystarczającym stopniu wydeptana. Pozdrawiam wszystkich, w szczególności tych którzy nie boją się jeżdżenia rowerem zimą.

Remigiusz Żukowski

Data: 2011-01-23 18:49:47
Autor: piecia aka dracorp
Masyw ¦nie¿nika, Miêdzygórze, zjazdy zimowe, filmik
Niez³e a my¶la³em ¿e po masywie ¦nie¿nika mo¿na co najwy¿ej chodziæ lub na nartach. Kilka razy by³em tam zim± i jako¶ nie wyobra¿a³em sobie ¿eby je¼dziæ wówczas tam rowerem. Raz tylko przed sylwkiem widzia³em 2 rowerzystów w schronisku.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-01-23 18:53:23
Autor: piecia aka dracorp
Masyw ¦nie¿nika, Miêdzygórze, zjazdy zimowe, filmik

A muza ¶wietnie dopasowana do kawa³ków lub na odwrót :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-01-23 20:08:30
Autor: Remigiusz Zukowski
W dniu 2011-01-23 19:49, piecia aka dracorp pisze:
a my¶la³em ¿e po masywie ¦nie¿nika mo¿na co najwy¿ej chodziæ lub
na nartach.

Zdarza siê ¿e i zim± spotykam tam rowerzystów, w grudniu i w pierwszej po³owie stycznia ³±cznie czterech. Kiedy¶ nawet podobno kilkunastu uderzy³o (zim±) na szczyt ¦nie¿nika. Innym za¶ razem przy schronisku czeka³o na mnie dwóch ch³opaków którzy ... ju¿ od kilku minut s³yszeli moje wyj±ce tarcze.

> A muza ¶wietnie dopasowana do kawa³ków lub na odwrót :)

Akurat to kawa³ki dopasowane s± do muzy ale mniejsza o to.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-01-23 20:16:30
Autor: solar
W dniu 2011-01-23 20:08, Remigiusz Zukowski pisze:

Zdarza siê ¿e i zim± spotykam tam rowerzystów, w grudniu i w pierwszej
po³owie stycznia ³±cznie czterech. Kiedy¶ nawet podobno kilkunastu

By³em po Sylwestrze, ale nie uda³o siê mi dotrzeæ z Czarnej Góry...
http://solar.blurp.org/cz_gora_0111/index.html

"Wiara jest z³em dlatego, ¿e nie wymaga uzasadnienia i nie toleruje sprzeciwu."
                                     Richard Dawkins

Data: 2011-01-23 20:33:54
Autor: Remigiusz Zukowski
W dniu 2011-01-23 20:16, solar pisze:

By³em po Sylwestrze, ale nie uda³o siê mi dotrzeæ z Czarnej Góry...
http://solar.blurp.org/cz_gora_0111/index.html

Wielki plus ¿e próbowa³e¶. Z moich obserwacji wynika ¿e realia s± takie ¿e zim± to tylko trasa Miêdzygórze - szczyt ¦nie¿nika jest w miarê pewna na rower, w drugiej kolejno¶ci trasa ¯mijowiec-¦nie¿nik któr± chcia³e¶ pojechaæ. Niestety, potrzeba dobrej pogody i wiele dziesi±tek a nawet setek a czasami i tysiêcy turystów którzy przedeptaj± trasê ¿eby by³a komfortowa na rower a tej zimy by³o z jednym i drugim kiepsko.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-01-23 23:01:47
Autor: piecia aka dracorp
Masyw ¦nie¿nika, Miêdzygórze, zjazdy zimowe, filmik
Dnia Sun, 23 Jan 2011 20:33:54 +0100, Remigiusz Zukowski napisa³(a):

Wielki plus ¿e próbowa³e¶. Z moich obserwacji wynika ¿e realia s± takie
¿e zim± to tylko trasa Miêdzygórze - szczyt ¦nie¿nika jest w miarê pewna
na rower,
Pamiêtam ¿e to w³a¶nie ta trasa czêsto by³a oblodzona. Za dnia ¶nieg topnia³, wieczorem zamarza³. Chocia¿ mo¿e to od zimy wszystko zale¿y.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-01-23 20:54:28
Autor: kawoN
[...]

Znaczy siê zje¿d¿a³e¶ z "powy¿ej" schroniska?
By³em tam rok temu w lecie i dojecha³em do schroniska - wydawa³o siê ¿e wy¿ej podjechaæ nie ma którêdy.
Rozumiem, ¿e zjazd jest od schroniska pod Czarn± Górê a nastêpnie do Miêdzygórza?

--
kawoN
-

Data: 2011-01-23 21:04:51
Autor: Remigiusz Zukowski
W dniu 2011-01-23 20:54, kawoN pisze:
Znaczy siê zje¿d¿a³e¶ z "powy¿ej" schroniska?

No ma siê rozumieæ, trasa schronisko pod ¦nie¿nikiem - szczyt ¦nie¿nika jest to w pe³ni zje¿d¿alna, czy to latem czy zim±, pocz±tek filmu a potem wszystkie kawa³ki na w±skiej ¶cie¿ce w lesie s± z niej. Z podje¿d¿aniem te¿ nie jest ¼le, w lecie 80% trasy podje¿d¿am, w zimie ró¿nie, czasami ca³y czas trzeba z rowerem na plecach ale raz siê zdarzy³o ¿e ca³o¶æ podjecha³em.

Rozumiem, ¿e zjazd jest od schroniska pod Czarn± Górê a nastêpnie do
Miêdzygórza?

Je¶li mowa o ujêciach z filmu który zamie¶ci³em to jest tam tylko jedna trasa: szczyt ¦nie¿nika-schronisko, potem do Miêdzygórza (nieistniej±cym) ju¿ czarnym szlakiem (najstromsza i najkrótsza droga z Miêdzygórza na ¦nie¿nik).

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-01-23 23:43:45
Autor: solar
[...]

Na pocz±tku s± schodki, a potem da siê jechaæ
http://solar.blurp.org/snieznik_2007/d2/imagepages/image14.html
http://solar.blurp.org/snieznik_2007/d3/imagepages/image10.html

Dalej jest ma³a "¶cianka" której nie uda³o siê mi podjechaæ, ale w dó³ do zjechania jest wszystko.

"Polacy to naród antykleryka³ów, którzy jednocze¶nie z jakiego¶ powodu maj± zwyczaj t³umnego chodzenia do ko¶cio³a."
                                     kat. intelektualista Jerzy Turowicz

Data: 2011-01-23 23:04:55
Autor: piecia aka dracorp
Masyw ¦nie¿nika, Miêdzygórze, zjazdy zimowe, filmik
Dnia Sun, 23 Jan 2011 23:43:45 +0100, solar napisa³(a):

Dalej jest ma³a "¶cianka" której nie uda³o siê mi podjechaæ, ale w dó³
do zjechania jest wszystko.

Kwestia l±dowania :) Przyda³o by siê w koñcu latem tam przyjechaæ. Mile wspominam te tereny a i dobrze jest posiedzieæ u Jacka w schronisku.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-01-24 09:10:22
Autor: kawoN
W dniu 11-01-23 23:43, solar pisze:
Na pocz±tku s± schodki, a potem da siê jechaæ

To chyba te schodki mnie zniechêci³y, pomijaj±c ¿e mia³em ma³o czasu.

--
kawoN
-

Data: 2011-01-24 10:45:45
Autor: Remigiusz Zukowski
W dniu 2011-01-23 23:43, solar pisze:

Na pocz±tku s± schodki, a potem da siê jechaæ

Schodki mo¿na pomin±æ, przy nich zaczyna siê murek który koñczy siê 30 metrów dalej i w tym miejscu jest ¶cie¿ka któr± mo¿na podjechaæ i za moment dobiæ do szlaku.

Dalej jest ma³a "¶cianka" której nie uda³o siê mi podjechaæ,

Ta ¶cianka jest zabójcza pod górê, nie tyle co przez jej stromiznê ile fatalne, kamieniste i bardzo niepewne pod³o¿e. Jeszcze nigdy nie uda³o mi siê tego fragmentu przejechaæ latem, nie mam nerwów na te kamienie, za to zim± jak s± dobre warunki i pod³o¿e ubite to jest to mo¿liwe, raz mi siê to uda³o ale oczywi¶cie nie jednym ci±giem, kilka razy musia³em zatrzymaæ siê na z³apanie oddechu, nie te lata ju¿ :)

> ale w dó³ do zjechania jest wszystko.

Dodam tylko ¿e nie jest to jakie¶ arcy trudne i lata temu z powodzeniem dokonywa³em tego moim starym trekkingiem bez amortyzatorów i z beznadziejnymi jak na obecne czasy hamulcami.

> a i dobrze jest posiedzieæ u Jacka w schronisku.

Nastêpnym razem wizytuj±c schronisko polecam odwiedziæ t± salê z oknami gdzie jest widok na kotlinê (przej¶cie bezpo¶rednio z g³ównej sali), tam na ¶cianie jest wywieszona gigantyczna panorama ze szczytu ¦nie¿nika wraz z opisanymi szczytami (mojego autorstwa nie chwal±c siê). ¯eby nie by³o OT, jest tam te¿ motyw rowerowo-zimowy.

pozdrawiam

Remigiusz

Masyw Śnieżnika, Międzygórze, zjazdy z imowe, filmik