Masyw Śnieżnika, Międzygórze, zjazdy zimowe, filmik

Data: 2011-01-23 18:49:47
Autor: piecia aka dracorp
Masyw Śnieżnika, Międzygórze, zjazdy zimowe, filmik
Niezłe a myślałem że po masywie Śnieżnika można co najwyżej chodzić lub na nartach. Kilka razy byłem tam zimą i jakoś nie wyobrażałem sobie żeby jeździć wówczas tam rowerem. Raz tylko przed sylwkiem widziałem 2 rowerzystów w schronisku.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-01-23 18:53:23
Autor: piecia aka dracorp
Masyw Śnieżnika, Międzygórze, zjazdy zimowe, filmik

A muza świetnie dopasowana do kawałków lub na odwrót :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-01-23 20:08:30
Autor: Remigiusz Zukowski
W dniu 2011-01-23 19:49, piecia aka dracorp pisze:
a myślałem że po masywie Śnieżnika można co najwyżej chodzić lub
na nartach.

Zdarza się że i zimą spotykam tam rowerzystów, w grudniu i w pierwszej połowie stycznia łącznie czterech. Kiedyś nawet podobno kilkunastu uderzyło (zimą) na szczyt Śnieżnika. Innym zaś razem przy schronisku czekało na mnie dwóch chłopaków którzy ... już od kilku minut słyszeli moje wyjące tarcze.

> A muza świetnie dopasowana do kawałków lub na odwrót :)

Akurat to kawałki dopasowane są do muzy ale mniejsza o to.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-01-23 20:16:30
Autor: solar
W dniu 2011-01-23 20:08, Remigiusz Zukowski pisze:

Zdarza się że i zimą spotykam tam rowerzystów, w grudniu i w pierwszej
połowie stycznia łącznie czterech. Kiedyś nawet podobno kilkunastu

Byłem po Sylwestrze, ale nie udało się mi dotrzeć z Czarnej Góry...
http://solar.blurp.org/cz_gora_0111/index.html

"Wiara jest złem dlatego, że nie wymaga uzasadnienia i nie toleruje sprzeciwu."
                                     Richard Dawkins

Data: 2011-01-23 20:33:54
Autor: Remigiusz Zukowski
W dniu 2011-01-23 20:16, solar pisze:

Byłem po Sylwestrze, ale nie udało się mi dotrzeć z Czarnej Góry...
http://solar.blurp.org/cz_gora_0111/index.html

Wielki plus że próbowałeś. Z moich obserwacji wynika że realia są takie że zimą to tylko trasa Międzygórze - szczyt Śnieżnika jest w miarę pewna na rower, w drugiej kolejności trasa Żmijowiec-Śnieżnik którą chciałeś pojechać. Niestety, potrzeba dobrej pogody i wiele dziesiątek a nawet setek a czasami i tysięcy turystów którzy przedeptają trasę żeby była komfortowa na rower a tej zimy było z jednym i drugim kiepsko.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-01-23 23:01:47
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sun, 23 Jan 2011 20:33:54 +0100, Remigiusz Zukowski napisał(a):

Wielki plus że próbowałeś. Z moich obserwacji wynika że realia są takie
że zimą to tylko trasa Międzygórze - szczyt Śnieżnika jest w miarę pewna
na rower,
Pamiętam że to właśnie ta trasa często była oblodzona. Za dnia śnieg topniał, wieczorem zamarzał. Chociaż może to od zimy wszystko zależy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-01-23 20:54:28
Autor: kawoN
[...]

Znaczy się zjeżdżałeś z "powyżej" schroniska?
Byłem tam rok temu w lecie i dojechałem do schroniska - wydawało się że wyżej podjechać nie ma którędy.
Rozumiem, że zjazd jest od schroniska pod Czarną Górę a następnie do Międzygórza?

--
kawoN
-

Data: 2011-01-23 21:04:51
Autor: Remigiusz Zukowski
W dniu 2011-01-23 20:54, kawoN pisze:
Znaczy się zjeżdżałeś z "powyżej" schroniska?

No ma się rozumieć, trasa schronisko pod Śnieżnikiem - szczyt Śnieżnika jest to w pełni zjeżdżalna, czy to latem czy zimą, początek filmu a potem wszystkie kawałki na wąskiej ścieżce w lesie są z niej. Z podjeżdżaniem też nie jest źle, w lecie 80% trasy podjeżdżam, w zimie różnie, czasami cały czas trzeba z rowerem na plecach ale raz się zdarzyło że całość podjechałem.

Rozumiem, że zjazd jest od schroniska pod Czarną Górę a następnie do
Międzygórza?

Jeśli mowa o ujęciach z filmu który zamieściłem to jest tam tylko jedna trasa: szczyt Śnieżnika-schronisko, potem do Międzygórza (nieistniejącym) już czarnym szlakiem (najstromsza i najkrótsza droga z Międzygórza na Śnieżnik).

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-01-23 23:43:45
Autor: solar
[...]

Na początku są schodki, a potem da się jechać
http://solar.blurp.org/snieznik_2007/d2/imagepages/image14.html
http://solar.blurp.org/snieznik_2007/d3/imagepages/image10.html

Dalej jest mała "ścianka" której nie udało się mi podjechać, ale w dół do zjechania jest wszystko.

"Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocześnie z jakiegoś powodu mają zwyczaj tłumnego chodzenia do kościoła."
                                     kat. intelektualista Jerzy Turowicz

Data: 2011-01-23 23:04:55
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sun, 23 Jan 2011 23:43:45 +0100, solar napisał(a):

Dalej jest mała "ścianka" której nie udało się mi podjechać, ale w dół
do zjechania jest wszystko.

Kwestia lądowania :) Przydało by się w końcu latem tam przyjechać. Mile wspominam te tereny a i dobrze jest posiedzieć u Jacka w schronisku.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-01-24 09:10:22
Autor: kawoN
W dniu 11-01-23 23:43, solar pisze:
Na początku są schodki, a potem da się jechać

To chyba te schodki mnie zniechęciły, pomijając że miałem mało czasu.

--
kawoN
-

Data: 2011-01-24 10:45:45
Autor: Remigiusz Zukowski
W dniu 2011-01-23 23:43, solar pisze:

Na początku są schodki, a potem da się jechać

Schodki można pominąć, przy nich zaczyna się murek który kończy się 30 metrów dalej i w tym miejscu jest ścieżka którą można podjechać i za moment dobić do szlaku.

Dalej jest mała "ścianka" której nie udało się mi podjechać,

Ta ścianka jest zabójcza pod górę, nie tyle co przez jej stromiznę ile fatalne, kamieniste i bardzo niepewne podłoże. Jeszcze nigdy nie udało mi się tego fragmentu przejechać latem, nie mam nerwów na te kamienie, za to zimą jak są dobre warunki i podłoże ubite to jest to możliwe, raz mi się to udało ale oczywiście nie jednym ciągiem, kilka razy musiałem zatrzymać się na złapanie oddechu, nie te lata już :)

> ale w dół do zjechania jest wszystko.

Dodam tylko że nie jest to jakieś arcy trudne i lata temu z powodzeniem dokonywałem tego moim starym trekkingiem bez amortyzatorów i z beznadziejnymi jak na obecne czasy hamulcami.

> a i dobrze jest posiedzieć u Jacka w schronisku.

Następnym razem wizytując schronisko polecam odwiedzić tą salę z oknami gdzie jest widok na kotlinę (przejście bezpośrednio z głównej sali), tam na ścianie jest wywieszona gigantyczna panorama ze szczytu Śnieżnika wraz z opisanymi szczytami (mojego autorstwa nie chwaląc się). Żeby nie było OT, jest tam też motyw rowerowo-zimowy.

pozdrawiam

Remigiusz

Masyw Śnieżnika, Międzygórze, zjazdy zimowe, filmik