Masz firmowe auto. Podatek

Data: 2012-02-27 14:41:56
Autor: Lukasz
Masz firmowe auto. Podatek
W dniu 2012-02-26 23:00, Jacek pisze:
Okazuje się, że firma płaci mu za czas dojazdu, średnio 2 godziny
dziennie i to jako nadgodziny!
Tak, tak. 8 godzin w pracy plus 2 godziny nadliczbowe za czas dojazdu.

z tego co wiem to w naszym kraju pracownik z autem służbowym zaczyna pracę w momencie gdy do niego wsiada i kończy gdy wysiada, taką przynajmniej dostałem kiedyś informację na szkoleniu BHP - jeśli pracownik cztery godziny dojeżdża do pracy, to cztery godziny pracuje, więc zgodnie z prawem ma odbębnić jeszcze 4 i już :)
U mnie średnio to się sprawdza, czasem można skończyć pracę po 6 godzinach, a czasem nie opłaca się wyjeżdżać na 8 godzin, bo 5 zajmuje dojazd...

Lukasz

Data: 2012-02-27 14:50:40
Autor: Jarek Andrzejewski
Masz firmowe auto. Podatek
On Mon, 27 Feb 2012 14:41:56 +0100, Lukasz
<wpiszmojeimie@bojczuk.net.pl> wrote:

z tego co wiem to w naszym kraju pracownik z autem służbowym zaczyna pracę w momencie gdy do niego wsiada i kończy gdy wysiada, tak± przynajmniej dostałem kiedy¶ informację na szkoleniu BHP - je¶li

z punktu widzenia BHP i "wypadków przy pracy" zapewne tak jest, ale
nie z punktu widzenia "czasu pracy".
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-02-27 14:57:42
Autor: J.F
Masz firmowe auto. Podatek
UĹĽytkownik "Lukasz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]

Nie wiem jakie naprawde sa przepisy, ale linkowalem pewna strone w tym watku i tam wynikalo ze jak pracownik normalnie pracuje w godzinach np 8-16, ale zostal wydelegowany, wyjechal o 6, dojechal na 10, wyjechal o 15, wrocil na 19 - to mu sie zalicza normalne 8h pracy od 8 do 16, a za reszte nie nalezy mu sie nic. No moze dieta za posilek.
Nie dotyczy sedziow i policji.

BHP moze miec inne zdanie w zaleznosci jeszcze od przypadkow - obowiazuja go przepisy o czasie pracy kierowcow czy nie, jest zatrudniony jako kierowca,  pelni role kierowcy czy jedzie sam ... jedzie sluzbowym czy prywatnym ...

J.

Data: 2012-02-27 17:38:18
Autor: Cavallino
Masz firmowe auto. Podatek
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jig24n$78m$1inews.gazeta.pl...
[...]

ZaleĹĽy czym jedzie.
Jak wiezie dupsko PKP to jest jak piszesz, ale jak służbowym autem, to już pracuje prowadząc je (jako kierowca).

Data: 2012-02-27 17:26:09
Autor:
Masz firmowe auto. Podatek
Witam serdecznie.

ZaleĹĽy czym jedzie.
Jak wiezie dupsko PKP to jest jak piszesz, ale jak służbowym autem, to już pracuje prowadząc je (jako kierowca).
Hmm, je¶li w regulaminie napisane jest, że auto służbowe należy zostawiać po
pracy na parkingu firmowym, a je¶li chce się użytkować prywatnie to się płaci
podatek... Co Twoim zdaniem w takiej sytuacji?
Dlaczego niby dojazd do pracy autem użytkowanym prywatnie, który wg. kodeksu
pracy nie jest czasem pracy, miałby się do tego czasu wliczać?
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Data: 2012-02-27 19:10:13
Autor: Cavallino
Masz firmowe auto. Podatek
Użytkownik <artmedianews@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jigebh$h8c$1inews.gazeta.pl...
Witam serdecznie.

ZaleĹĽy czym jedzie.
Jak wiezie dupsko PKP to jest jak piszesz, ale jak służbowym autem, to już
pracuje prowadzÄ…c je (jako kierowca).
[...]

Zrozumiałe¶ na co odpowiadasz, czy niekoniecznie?
Słowo - klucz: "Delegacja".

Data: 2012-02-28 18:31:43
Autor:
Masz firmowe auto. Podatek
Witam ponownie.

Zrozumiałe¶ na co odpowiadasz, czy niekoniecznie?
Słowo - klucz: "Delegacja".
Ba, nawet wiem na co odpowiadam. Tylko czy Ty zrozumiałe¶?
;-)
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Data: 2012-02-28 19:40:03
Autor: Cavallino
Masz firmowe auto. Podatek
Użytkownik <artmedianews@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jij6if$slu$1inews.gazeta.pl...
Witam ponownie.

Zrozumiałe¶ na co odpowiadasz, czy niekoniecznie?
Słowo - klucz: "Delegacja".
Ba, nawet wiem na co odpowiadam. Tylko czy Ty zrozumiałe¶?

Oczywi¶cie, odpowiadałem (czy raczej prostowałem) na wynurzenia Jarka o delegacji.
A Ty na co?

Data: 2012-02-28 19:57:20
Autor: J.F
Masz firmowe auto. Podatek
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Ja tam nie wiem, ale podawalem strony, tam zdaja sie byc pewni co pisza, i podaja numery jakis rzekomych wyrokow SN ..

J.

Data: 2012-02-27 18:14:33
Autor: Artur Maśląg
Masz firmowe auto. Podatek
Użytkownik "Lukasz" napisał w wiadomości grup
z tego co wiem to w naszym kraju pracownik z autem służbowym zaczyna
pracę w momencie gdy do niego wsiada i kończy gdy wysiada, taką
przynajmniej dostałem kiedyś informację na szkoleniu BHP - jeśli
pracownik cztery godziny dojeĹĽdĹĽa do pracy, to cztery godziny
[...]

juĹĽ pracuje prowadzÄ…c je (jako kierowca).

Ciekawa interpretacja - jakaĹ› podstawa prawna?

Data: 2012-02-27 22:47:32
Autor: jerzu
Masz firmowe auto. Podatek
On Mon, 27 Feb 2012 14:57:42 +0100, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Jeżeli został _wydelegowany_, czyli wypełnia druk "polecenie wyjazdu
służbowego" to czas jego pracy jest okre¶lony tym, co wpisze w rubryce
"wyjazd" i "przyjazd". Czyli czas pracy zaczyna się od mometu wyjazdu.
Nie wiem jak jest obecnie, ale kiedy¶ dieta w wysoko¶ci 100% należała
się wtedy, gdy podróż służbowa trwała dłużej niż 12h. Jeżeli nie, to
było to 50%.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-02-27 23:07:36
Autor: J.F.
Masz firmowe auto. Podatek
Dnia Mon, 27 Feb 2012 22:47:32 +0100, jerzu napisał(a):
[...]

nie wypelnia, tylko otrzymuje :-)

http://www.prawo.egospodarka.pl/56337,Rozliczenie-czasu-pracy-podczas-delegacji,1,34,3.html

Nie wiem jak jest obecnie, ale kiedy¶ dieta w wysoko¶ci 100% należała
się wtedy, gdy podróż służbowa trwała dłużej niż 12h. Jeżeli nie, to
było to 50%.

A o tak - tzn troche inaczej, ale liczy sie od rozpoczecia podrozy.
(lub przekroczenia granicy).

J.

Data: 2012-02-28 20:26:08
Autor: Tomek Mentzel
Masz firmowe auto. Podatek
z tego co wiem to w naszym kraju pracownik z autem służbowym zaczyna
pracę w momencie gdy do niego wsiada i kończy gdy wysiada, taką
przynajmniej dostałem kiedyś informację na szkoleniu BHP - jeśli
pracownik cztery godziny dojeĹĽdĹĽa do pracy, to cztery godziny pracuje,
więc zgodnie z prawem ma odbębnić jeszcze 4 i już :)

jak 4h dojeżdża do pracy, to po dojechaniu może od razu wracać 4h do domu, dniówka zaliczona:)

Masz firmowe auto. Podatek