Masz jak w banku

Data: 2019-12-11 23:20:31
Autor: Imka
Masz jak w banku
Dawno temu to powiedzenie było synonimem solidności.
Ale to było chyba dawno.

Mille zgubiło mi dwie operacje obciążeniowe na karcie kredytowej. No po
prostu ich nie ma, wyciąg do spłaty mniejszy o prawie trzysta złotych.
Zgłosiłam. Usłyszałam że nie widać operacji w systemie i że mają
nadzieję, że ta informacja będzie mi pomocna.

Załapałam się na jakąś drugą promocję? Trzy stówy piechotą nie chodzą,
miło z ich strony ;-P

Pierwszą promocję miałam przy poprzednim wyciągu - zwrot 5% moneyback za
zakup w sklepie, którego nie mają na liście Impresji. Podziękowali za
zgłoszenie i elegancko "doceniając współpracę" pozostawili mi ten zwrot
na koncie. Teraz lekką rączką usiłują mi darować nieco więcej kasy.
Świąteczny okres dobroci dla klientów?

Podsumowując: zaczynam się bać Mille. Na razie na karcie kredytowej
dopisują dziwne uznania albo gubią obciążenia, więc nie jest jeszcze
najgorzej, ale bałabym się trzymać tam pieniądze. Nie zginęło komuś 277,53 w Milku? ;)

A tak poważnie - w jakim czasie od wykonania operacji bank ma prawo
obciążyć klienta? --
Imka

Data: 2019-12-12 00:16:44
Autor: Piotr W.
Masz jak w banku
A tak poważnie - w jakim czasie od wykonania operacji bank ma prawo
obciążyć klienta?

Swego czasu pięć po sobie następujących bezgotówkowych operacji w Tesco
z dni: 13-24.05.2011 r. spowodowało blokadę środków na karcie na 10 dni.
Potem blokada puściła i można było wykorzystać te środki.
A zaksięgowanie operacji nastąpiło 13.05.2011r. czyli po miesiącu
od pierwszej. operacji. Gdyby wtedy karta była pusta (pre-paid na okaziciela),
Tesco byłoby w kłopocie.....:).
Czyli zabłąkane obciążenie może i po miesiącu dotrzeć do rachunku..

Pozdrawiam Piotr W.

Data: 2019-12-12 00:41:43
Autor: Imka
Masz jak w banku
Dnia Thu, 12 Dec 2019 00:16:44 +0100, Piotr W. napisał(a):

[...]

Ja nawet blokady nie miałam założonej (albo była bardzo krótko).
I jak do tej pory, od kilkunastu lat, na kilku kartach, w kilku bankach,
nigdy nie miałam dłuższego czasu oczekiwania na blokadę bądź obciążenie
niż kilka dni.
Dzięki, uzbrajam się w cierpliwość :)

--
Imka

Data: 2019-12-13 11:14:49
Autor: Dawid Rutkowski
Masz jak w banku
W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 00:41:46 UTC+1 użytkownik Imka napisał:

> [...]
I jak do tej pory, od kilkunastu lat, na kilku kartach, w kilku bankach,
nigdy nie miałam dłuższego czasu oczekiwania na blokadę bądź obciążenie

Kontrola slipów ważna rzecz.
Co do braku blokad i niewiedzy o transakcjach w milku - może to były transakcje offline? Na slipie może to być widoczne (np. "(3)" obok czegoś w rodzaju "autoryzacja").
To jakieś nowe sklepy?
Bo "krótkich" blokad nie ma, min. 7 dni.
A obciążenie może przyjść za długi czas.
Blokady w ogóle są bez sensu.

Ostatnio miałem w citku sytuację, że blokada zniknęła, ale potem jednak obciążenie za chlebek gruziński 3,50 przyszło (po 10 dniach chyba, blokada schodzi po tygodniu).
A citek księguje zwykle D+1, również visy.
"Również", bo taki santander księguje MC D+1 a visy D+2.
bnp paribas księguje MC (oni chyba w ogóle visy nje mają) D+1 z samego rana - debetówka idealna do zwrotów.

Data: 2019-12-14 01:23:45
Autor: Kris
Masz jak w banku
W dniu piątek, 13 grudnia 2019 20:14:51 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Kontrola slipów ważna rzecz.
Faktycznie sprawdzacie wszystkie slipy w historii rachunku?
Bo ja nigdy nie sprawdzam i tak na szybko rozpytałem w pracy i rodzinę to nikt tego nie sprawdza. Ja do swojego konta w banku loguje się raz w miesiącu najczęściej żeby niezbędne opłaty porobić.
Od jakiegoś czasu już nawet potwierdzeń zapłaty w sklepach nie biorę bo mi to tylko po kieszeniach się walało
Paragony biorę tylko przy grubszych zakupach gdzie ew gwarancja wchodzi w gre.

Data: 2019-12-14 10:30:19
Autor: J.F.
Masz jak w banku
Dnia Sat, 14 Dec 2019 01:23:45 -0800 (PST), Kris napisał(a):
[...]

Ogolnie robie tak samo.
Ale czasem jednak sprawdzam te historie, i sie zastanawiam, co ja tu
niby kupilem - bo ogolnie to panuje jeszcze nad zakupami.

Ale teraz wiekszosc bankow wysyla przez apke push info na telefon,
wiec kontrola jest na biezaco.
Dawniej mozna bylo sobie powiadomienia sms wlaczyc, ale to platne, czy
email ...i znow telefon mogl szybko sprawdzac, czy nawet wieczorem w
domu.

J.

Data: 2019-12-14 12:08:41
Autor: cef
Masz jak w banku
W dniu 2019-12-14 o 10:30, J.F. pisze:
[...]

Mnie jakoś aplikacje bankowe w telefonie ani płacenie telefonem nie urzekło.
A kontrola u mnie to zajrzenie raz na kilka dni i sprawdzenie w historii czy nie ma
jakichś dziwnych transakcji, robię kartą kilkanaście transakcji tygodniowo
i czasem łamię sobie głowę nad tym co to było.
Zwłaszcza jak kupuję np w aptece a w historii Jacek Kowalski PHU i inny adres
na pierwszy rzut oka nie przypominam sobie :-)

Data: 2019-12-14 12:17:01
Autor: J.F.
Masz jak w banku
Dnia Sat, 14 Dec 2019 12:08:41 +0100, cef napisał(a):
[...]

Nie musisz placic telefonem.
Apke instalujesz, placisz karta i za chwile masz pisk, ze cos doszlo.

[...]

Tym niemniej jakby przyszlo takie powiadomienie a ty np siedzisz przy
biurku, to bys sie zdziwil.

J.

Data: 2019-12-14 12:53:41
Autor: cef
Masz jak w banku
W dniu 2019-12-14 o 12:17, J.F. pisze:
[...]

Wykorzystanie aplikacji do tego celu chyba będę musiał przemyśleć.

Data: 2019-12-16 11:03:03
Autor: Piotr Gałka
Masz jak w banku
W dniu 2019-12-14 o 12:17, J.F. pisze:

Nie musisz placic telefonem.
Apke instalujesz, placisz karta i za chwile masz pisk, ze cos doszlo.

Przypuszczam (nie mam apki) że nie dotyczy to transakcji off-line.
A wydaje się, że akurat to byłoby najbardziej przydatne. Na przykład w takim przypadku jak ostatnio opisywany, że jakaś kobieta znalezioną kartą ze 60 transakcji chyba zrobiła.
P.G.

Data: 2019-12-17 02:56:20
Autor: J.F.
Masz jak w banku
Dnia Mon, 16 Dec 2019 11:03:03 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
[...]

Tez bedzie przydadne, bo kiedys jedna trafia, i sie dowiesz w dwa dni,
a nie po miesiacu.

takim przypadku jak ostatnio opisywany, że jakaś kobieta znalezioną kartą ze 60 transakcji chyba zrobiła.

A nie 600 w 10 miesiecy ?

J.

Data: 2019-12-17 16:44:01
Autor: Piotr Gałka
Masz jak w banku
W dniu 2019-12-17 o 02:56, J.F. pisze:

A nie 600 w 10 miesiecy ?

Możliwe. Nie szukałem.
P.G.

Data: 2019-12-17 17:31:23
Autor: J.F.
Masz jak w banku
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qtat3t$dlm$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
W dniu 2019-12-17 o 02:56, J.F. pisze:
A nie 600 w 10 miesiecy ?
Możliwe. Nie szukałem.

o tym bylo na grupie.
https://tvn24.pl/krakow,50/krakow-znalazla-karte-platnicza-uzyla-jej-771-razy-w-ciagu-10-miesiecy,986555.html

No coz, dbalosc o karte i konto wielka.

J.

Data: 2019-12-18 10:46:23
Autor: Piotr Gałka
Masz jak w banku
W dniu 2019-12-17 o 17:31, J.F. pisze:

A nie 600 w 10 miesiecy ?
Możliwe. Nie szukałem.

o tym bylo na grupie.

Stąd to pamiętałem. Ale nie dokładnie :(
P.G.

Data: 2019-12-16 16:28:16
Autor: Krzysztof Halasa
Masz jak w banku
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> writes:

Apke instalujesz, placisz karta i za chwile masz pisk, ze cos doszlo.

Przypuszczam (nie mam apki) że nie dotyczy to transakcji off-line.

Jasne jest, że nie dotyczy to transakcji off-line - bo bank nie ma
o nich wiedzy do momentu rozliczenia. Ale transakcje bezstykowe są
prawie zawsze autoryzowane online przez bank.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-12-16 07:41:03
Autor: Dawid Rutkowski
Masz jak w banku
W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2019 16:28:18 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Piotr Gałka writes:

> [...]

o nich wiedzy do momentu rozliczenia. Ale transakcje bezstykowe są
prawie zawsze autoryzowane online przez bank.

Hmm, to "prawie zawsze" to w porównaniu ze stykowymi? Czy z czym?
Moje platyny jeszcze chodzą z pikacza offline poniżej 50zł - ale inne absolutnie już nie.
Z chipem jest jeszcze gorzej - w życiu (tzn. przez ostatnie 5,5 roku) trafiłem jedną off-line (bo pikacze dopiero niedawno się popsuły, pamiętam jak jeszcze posiadane karty typu "gold" chodziły z pikacza offline - debetówki raczej nie, choć dawno dawno temu jeszcze mogły).

Data: 2019-12-17 09:34:56
Autor: J.F.
Masz jak w banku
Piotr Gałka writes:
> [...]

Moje platyny jeszcze chodzą z pikacza offline poniżej 50zł - ale inne absolutnie już nie.

Na moj gust to nic sie nie zmienilo - nadal pikacz ponizej 50zl nic nie sprawda.
Niby obiecali, ze bedzie czasem sprawdzal, ale sie chyba nie zdarzylo jeszcze.

Byc moze po takiej transakcji na 50zl z pin zeruja sobie licznik i stad takie wrazenie.

J.

Data: 2019-12-16 21:17:01
Autor: WAM
Masz jak w banku
On Sat, 14 Dec 2019 01:23:45 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

[...]
Kiedys sprawdzalem wszystkie. A teraz mi sie nie chce :)
Ale czasem zagladam w ostatnie obciazenia czy nie ma jakichs dziwnych
sklepow. Wiekszosc mam z tych samych miejsc wiec jakby mi z
supermarketu pierwszego wyboru doliczyli kilka transakcji to na pewno
bym nie zauwazyl.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2019-12-12 01:56:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Masz jak w banku

"Piotr W." 5df178dd$0$545$65785112@news.neostrada.pl

[...]

13 maja 11 r. to miesiąc po 13 maja 11 r. -- czy nie umiem czytać?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-12-12 12:35:23
Autor: Piotr W.
Masz jak w banku
13 maja 11 r. to miesiąc po 13 maja 11 r. -- czy nie umiem czytać?

He, he ...
Mój błąd. Winno być 13-24.04.2011 r. data zakupów.
Bo te operacje mam  zapisane w Excelu z datą księgowania (majową) i na marginesie
info o dacie zakupów (kwietniowa) + data zdjęcia blokady (kwiecień+10 dni).
Ehhhhhhh ten pośpiech przy pisaniu.

Pozdrowienia
Piotr W.

Data: 2019-12-13 22:28:25
Autor: ToMasz
Masz jak w banku
[...]
ja miałem podobnie w biedronce. kasa(fiskalna) się zawiesiła, towar dostałem pieniędzy z karty nie zabrało. transakcja wisiała jako blokada. poprosiłem o "zdjęcie blokady" i  obciążenie karty. zdjęli blokadę, kwota zniknęła karty nie obciążyli. Napisałem im że to błąd, bo towar dostałem, oni mi odpisali że jeronimo martins nic od banku i ode mnie nie chce.
Citibank. pół roku temu. Wpisujcie Wasze banki :)
ToMasz

Data: 2019-12-14 01:51:56
Autor: Kris
Masz jak w banku
W dniu piątek, 13 grudnia 2019 22:28:30 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

Citibank. pół roku temu. Wpisujcie Wasze banki :)

Córka twierdziła że nie zeszły jej z konta zakupy w punkcie gastronomicznym na Polandrock w sierpniu 2019
Tam faktycznie były momenty że terminale się wieszały i niektórzy płacić nie mogli
Wygadało to tak jakby transakcje online nie przechodziły a ci którzy mieli karty działające offline nie mieli problemów z płatnościami
Przez kilka dni jak tam byliśmy córka kilka transakcji miała w punkcie gastronomicznym na ToiCampie i ponoć nie obciążyli jej. Transakcje robione na festiwalu w innych miejscach zeszły
Ja tez w tej gastronomi kilka transakcji miałem ale prawdę mówiąc nie chciało mi się sprawdzać czy zeszły czy nie.

Data: 2019-12-14 12:12:42
Autor: cef
Masz jak w banku
W dniu 2019-12-11 o 23:20, Imka pisze:

A tak poważnie - w jakim czasie od wykonania operacji bank ma prawo
obciążyć klienta?

Tyle ile jest regulaminie.
Kiedyś obciążenie z karty - płacone żelazkiem w niemieckim hotelu -
przyszło po około 2 miesiącach - ale oczekiwałem tego.

Data: 2019-12-14 12:19:46
Autor: J.F.
Masz jak w banku
Dnia Sat, 14 Dec 2019 12:12:42 +0100, cef napisał(a):
[...]

Swoja droga - czemu tak dlugo ?
Hotelarz miesiac kwity zbieral ? Byc moze.
Banki to miesiac wklepywaly ? Bo miedzy bankami to juz chyba szybko - gora pare dni ...

J.

Data: 2019-12-14 20:49:44
Autor: cef
Masz jak w banku
W dniu 2019-12-14 o 12:19, J.F. pisze:
[...]

Nie wiem. Z reguły do kilku dni wszystko się rozlicza
(na różnych kartach i w różnych bankach)
Z reguły jak płacę w jeden dzień różnymi kartami
w różnych punktach, to zakupy z jednego dnia rozliczają
się w tym samym czasie (zagraniczne też), więc jeśli wszystko odbywa się automatycznie,
to czas jest porównywalny. Ale z żelazka to już każdy kolejny obsługujący może dołożyć jakiś czas albo "zaspać" zanim trafi to do systemu i pójdzie z automatu.

Data: 2019-12-15 09:12:14
Autor: ąćęłńóśźż
Masz jak w banku
Sklepik w Egipcie, transakcja wg sklepikarza nie przeszła (wypukła Visa).
No to po dyskusji i zapewnieniu przez sklepikarza autoryzowałem drugi raz, bo musiałem coś kupić, i zastanawiałem się do otrzymania wyciągów, czy nie zapłaciłem dwa razy.
Na zestawieniu miesięcznym z karty przyszło coś w rodzaju:
-30 Ł
+30 Ł
-30 Ł

Data: 2019-12-14 18:31:26
Autor: jo44
Masz jak w banku
W dniu 11.12.2019 o 23:20, Imka pisze:

Mille zgubiło mi dwie operacje obciążeniowe na karcie kredytowej.

Spokojnie - doliczą odsetki... :)

Data: 2019-12-15 19:38:59
Autor: Krzysztof Halasa
Masz jak w banku
Imka <spamtrapimki@gazeta.pl> writes:

Dawno temu to powiedzenie było synonimem solidności.
Ale to było chyba dawno.

No ale w czym problem.

Mille zgubiło mi dwie operacje obciążeniowe na karcie kredytowej. No po
prostu ich nie ma, wyciąg do spłaty mniejszy o prawie trzysta złotych.
Zgłosiłam.

To sprawa sklepu, nie klienta lub banku. Bank nic tu nie może pomóc,
jeśli w ogóle jakakolwiek pomoc jest potrzebna. Nie jest celowe
informowanie banku o takich zdarzeniach - jeśli już, to można
poinformować sklep (aczkolwiek podejrzewam, że to także niczego nie da,
i że poradzą sobie sami).

Pierwszą promocję miałam przy poprzednim wyciągu - zwrot 5% moneyback za
zakup w sklepie, którego nie mają na liście Impresji. Podziękowali za
zgłoszenie

A to pewnie lista była niekompletna.

A tak poważnie - w jakim czasie od wykonania operacji bank ma prawo
obciążyć klienta?

Tak na oko, sklep (nie bank) ma prawo obciążyć przez pół roku. Chyba że
dochodzą dodatkowe okoliczności, wtedy mniej.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-12-16 07:38:20
Autor: Dawid Rutkowski
Masz jak w banku
W dniu niedziela, 15 grudnia 2019 19:39:02 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Imka writes:

> Dawno temu to powiedzenie było synonimem solidności.
> Ale to było chyba dawno.

No ale w czym problem.

Że zaraz może być "pewne jak w radzieckim banku - nie przepadnie ci, ale i nie dostaniesz".

> Pierwszą promocję miałam przy poprzednim wyciągu - zwrot 5% moneyback za
> zakup w sklepie, którego nie mają na liście Impresji. Podziękowali za
> zgłoszenie

A to pewnie lista była niekompletna.

Nie tnij zbytnio i tendencyjnie - z pełnego postu OP wynikało, że sklepu na liście nie było.

> [...]

Tak na oko, sklep (nie bank) ma prawo obciążyć przez pół roku. Chyba że
dochodzą dodatkowe okoliczności, wtedy mniej.

A czyje to oko i jak nim te pół roku zmierzyłeś?
I co to za dodatkowe okoliczności, że mniej?

Data: 2019-12-16 07:49:34
Autor: Dawid Rutkowski
Masz jak w banku
W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2019 16:38:22 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Nie tnij zbytnio i tendencyjnie - z pełnego postu OP wynikało, że sklepu na liście nie było.

Tzn. sklepu na liście nie było, a lista była kompletna - bank potwierdził to pozostawiając zwrot w ramach "dobrej współpracy", a nie z powodu tego, że "na liście być powinien".

Data: 2019-12-25 16:25:19
Autor: Imka
Masz jak w banku
Dnia Wed, 11 Dec 2019 23:20:31 +0100, Imka napisał(a):

Dawno temu to powiedzenie było synonimem solidności.
Ale to było chyba dawno.

Mille zgubiło mi dwie operacje obciążeniowe na karcie kredytowej.

No i zrobiłam dużo hałasu o nic.
Bardzo przepraszam Millenium za posądzenie że gubi różne rzeczy.

Wstyd mi się przyznać - ale to ja nawaliłam. Przekonanie że płaciłam
kartą było tak wielkie, że sprawdziłam zapisy tylko na kartach, a nie
pomyślałam, że mogłam płacić tradycyjnie, przelewem, jak zwierzę... ;->

Dziękuję za różne opisy w wątku dotyczące opóźnień w księgowaniu
obciążeń - następnym razem jak mi coś zginie, to dziesięć razy sprawdzę
wszystkie karty i wszystkie konta, potem odczekam kwartał i dopiero
wtedy zacznę robić dym.

Wesołych Świąt wszystkim :)

--
Imka

Data: 2019-12-29 22:33:48
Autor: Krzysztof Halasa
Masz jak w banku
[...]

To żadne nawalenie. Tak czy owak, banki raczej nie gubią obciążeń
(przynajmniej pojedynczych) - sklepom zdarza się to chyba częściej.
--
Krzysztof Hałasa

Masz jak w banku