Maszt antenowy z rury na wieszaki.

Data: 2009-09-24 15:36:03
Autor: Kane
Maszt antenowy z rury na wieszaki.
Witam
Musze zrobic sobie na kominie maszt do anteny satelitarnej. Mam las za
domem wiec maszt musze zrobic o wysokosci conajmniej 3m. Problem w tym
ze w sklepach internetowych gdzie znalazlem takie maszty nie jest
prowadzona sprzedaz wysylkowa - sa zbyt dlugie. Jeden znalazlem ale za
wysylke wielkogabarytowa zadaja 300 zl ;-) Tak sie zastanawiam czy rura
do szaf na wieszaki (taka chromowana z Castoramy) nada sie na maszt. Z
tego co widzialem ma dosc grube scianki i jest (wydaje sie być) solidna.
Zastanawiam sie tylko czy ten chrom z czasem nie zejdzie pod wplywem
warunkow atmosferycznych. Co o tym sadzicie?

Pozwolenie na taki maszt masz ?
Instalacje odgromow± robisz ?
Odci±gi robisz ?
Do czego go bedziesz mocował i jak ?

Dla wysokosci wiekszej niz 3 metry uzylbym masztu kratownicowego - mozna zrobic samemu. Sztywnosc bez porownania.

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-09-24 15:38:21
Autor: Piotr
Maszt antenowy z rury na wieszaki.

Pozwolenie na taki maszt masz ?

Zarty sobie robisz ?

Instalacje odgromow± robisz ?

Nie

Odci±gi robisz ?

Nie

Do czego go bedziesz mocował i jak ?

Opaski kominowe do masztow

Piotr

Data: 2009-09-24 07:39:21
Autor: BK
On Sep 24, 3:38 pm, Piotr <p_1...@nospam.tlen.pl> wrote:
> Pozwolenie na taki maszt masz ?

Zarty sobie robisz ?

A Ty sobie zarty robisz, ze chcesz miec 3 metry masztu, od poziomu
komina, na ktorym osadzisz antene satelitarna,  na rurce od
wieszaka? :)

Data: 2009-09-24 16:46:47
Autor: Piotr
Maszt antenowy z rury na wieszaki.

A Ty sobie zarty robisz, ze chcesz miec 3 metry masztu, od poziomu
komina, na ktorym osadzisz antene satelitarna,  na rurce od
wieszaka? :)

Caly maszt ma miec 3 m wiec odliczajac zamocowanie w opaskach nad komin
bedzie wystawac okolo 2,30 - 2,40 m. 3 metrowe maszty to chyba nic
nadzwyczajnego bo sa w sprzedazy (mam tylko problem z przywiezieniem).
Srednica takich oryginalnych masztow ma okolo 45 mm a srednica scianki 2
mm. Nie wiem czy widziales, jak to okresliles, rurki od wieszaka ale ja
w Castoramie widzialem chromowane rury o srednicy mniej wiecej 45 mm i
grubosci scianki 2 - 3 mm. Wiec jesli chodzi o wytrzymalosc to ma
podobne parametry jak oryginalny maszt i moge to sobie kupic na miejscu.

Piotr

Data: 2009-09-25 09:03:21
Autor: BQB
Piotr pisze:
[...]

Jakiej wielkości będzie ta antena? Jako, że masz do lasu niedaleko, to wiatry będą spore, u mojego kolegi w bloku antena przymocowana do komina z powodu naporu wiatru rozwaliła komin i spadając dach jednego samochodu.

Antena mimo, że ustawiona na wprost drzewa, wcale nie musi sygnału przez nie ściągać.
http://mpi.pl/new/images/downloads/n_instrukcja_samoinstalacji_anteny.pdf

Antena na tak długim maszcie będzie się niesamowicie wyginać - bardziej, jak jest większa i wyżej umieszczona. Moja antena - 120 cm przekątnej, przy mocnym wietrze na takim wsporniku długości około 1 metra wygina się tak, że konwerter oscyluje w ruchach lewo-prawo gdzieś na 20 cm. Na tunerze który posiadam, w takim czasie nie przerywa, ale na innych standardowo dawanych do platform sat nie da się oglądać.

Inna sprawa to ustawianie takiej anteny, na takiej wysokości jej ustawianie będzie bardzo kłopotliwe, a jak nie masz doświadczenia w ustawianiu anteny sat, to radzę zadzwonić po instalatorów. Ja ustawiając po raz pierwszy satkę 60 męczyłem się przez 3 dni po 3 godziny mniej więcej. PPo tym fakcie kupiłem miernik.

Data: 2009-09-26 11:02:06
Autor: acelnószz
Maszt antenowy z rury na wieszaki.
Nie wiem, co to za rury, ale moga byc z nielaczonym szwem i sie nagle zamienic w ... plaskownik ;-))
JaC

-- -- -

w Castoramie widzialem chromowane rury o srednicy mniej wiecej 45 mm

Data: 2009-09-24 21:27:41
Autor: Kane
Maszt antenowy z rury na wieszaki.
Pozwolenie na taki maszt masz ?

Zarty sobie robisz ?

Czyli nie masz. Ale potem korygujesz ze maszt wysokosci ponad komin bedzie nizszy niz 3 metry - wiec miec nie musisz. W przeciwnym wypadku takie maszty nalezy zglosic (chocby ze wzgledu na ewentualne ubezpieczenie _w razie zdarzen losowych_).

Instalacje odgromow± robisz ?

Nie

To se to przemysl ;)
 Podobnie jak te odci±gi - antena sat nieco wazy i stanowi spory opór.

Do czego go bedziesz mocował i jak ?

Opaski kominowe do masztow

Sprawdza sie dla krotich masztow i urzadzen na nim stawiajacych mały opór.
Maszt 4 metry z sporym oantenowaniem - bez problemu rozerwał takie opaski na mocowaniu. Nie wnikam w to jak to bylo zamontowane.

Ocynkowane maszty gotowce kupisz bez problemu w Dipolu po okolo stówce. Sprawdzjaa sie w warunkach zewnetrznych. Niestety tak jak wspominasz - nie wysyłaj±. Rownie dobrze mozesz zapytac w dowolnej lokalnej hurtowni stali o taka rure (gruboscienna, ocynk).

Ogolnie to moim zdaniem podchodzisz do tematu od zlej strony - narpawde nie mozna inaczej umiescic tej anteny satelitarnej by uzyskac odpowiedni k±t ? Zerknales z tego komina (ustawiajac antene "na oko" na wlasciwy kat) czy drzewa napewno zawadzaj± ? Z poziomu gruntu wszystko wyglada inaczej ;)

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-09-25 08:46:32
Autor: wolim
Maszt antenowy z rury na wieszaki.

Użytkownik "Piotr" <p_1974@nospam.tlen.pl> napisał

Do czego go bedziesz mocował i jak ?

Opaski kominowe do masztow

A z czego masz komin? Jak systemowy, to sie zastanów, bo może się okazać, że maszt wytrzyma, ale komin się położy na dachu ;)

Je¶li już się tak uparłe¶ na ten maszt, to kup zwykł± rurę do ogrodzeń - możesz sobie nawet wybrać kolor (s± też ocynki). Rurę dostaniesz w pierwszym lepszym sklepie budowlanym za grosze. A jak nie będ± mieli takiej długiej, to weĽ dwie i pospawaj.

Z transportem trzymetrowej rury też nie ma raczej problemu - je¶li tylko dysponujesz czym¶ większym niż maluch, chociaż maluchem też by się przewiozło ;)

Pozdrawiam,
MW

Data: 2009-09-23 09:40:38
Autor: Prawusek
"wolim" <nie@tutaj.pisz> wrote in message

> [...]

Z transportem trzymetrowej rury też nie ma raczej problemu - je¶li tylko
dysponujesz czym¶ większym niż maluch, chociaż maluchem też by się

Typowe długo¶ci rur stalowych to 6-7m. Po jednej to można przywieĽć na
rowerze...
W Dipolu s±  odcinki przewidziane do ł±czenia - koniej jednej wchodzi na
zwężenie drugiej.
http://www.dipol.com.pl/maszt,search-4344

Maszt antenowy z rury na wieszaki.