Maszt na antenę tv na kominie...

Data: 2010-04-02 09:29:49
Autor: Rooobert K...
Maszt na antenę tv na kominie...
Witam,

Mam kominy z cegły klinkierowej i chcę do komina zamontować maszt na dwie anteny siatkowe tv.
Macie jakieś propozycje jaki maszt wybrać, gdzie w sieci itp. :P ?

Pozdr.
R...

Data: 2010-04-02 20:49:33
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-04-02 11:29,  Rooobert K... pisze:
[...]

Na siewnik siatkowy ??
Tego nie można nazywać anteną.

Daleko masz do nadajnika ??

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-02 21:05:20
Autor: MaW

Użytkownik " Rooobert K..." <rkrk0101.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hp4ded$3i$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Mam kominy z cegły klinkierowej i chcę do komina zamontować maszt na dwie
anteny siatkowe tv.
Macie jakieś propozycje jaki maszt wybrać, gdzie w sieci itp. :P ?

Tak, poszukaj w okolicy firm zajmujacych sie instalacją anaten. Zapewne zrobią lepiej - chociaż niekoniecznie taniej
Antena siatkowa to pomysł na ogół średni.

MaW

Data: 2010-04-02 13:15:55
Autor: wolim
On 2 Kwi, 21:05, "MaW" <niepis...@aaa.bbb> wrote:

Antena siatkowa to pomysł na ogół średni.

W takim razie jaką antenę polecasz do domu? Generalnie mam Cyfrę+,
ale
chciałbym podłączyć też zwykłą antenę, bo nie mogę oglądać Kubicy :)

Na zwykłej siatkowej u mnie w okolicy Polsat śnieży.

Najchętniej kupiłbym coś pokojowego, żeby podłączać toto tylko
sporadycznie...

Pozdry,
/\/\\/\/

Data: 2010-04-02 22:27:37
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 2 Apr 2010 13:15:55 -0700 (PDT), wolim napisał(a):

[...]

Pożądna antenę Yagi. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-04-07 23:27:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Maszt na antenę tv na kominie...

"Adam Płaszczyca" 1iluxgp051z6y$.dlg@oldfield.org.pl

Pożądna antenę Yagi.

A kogo/czego ona będzie pożądała? :)

 -- Czy Zuzia to porządna dziewczyna?
 -- O tak. Pożądna!!! ;)

-=-

 -- Szukam dziewczyny na narzeczoną dla syna. :)
 -- Może Zuzia...
 -- A będzie mu odpowiadała?
 -- O!... Całej wiosce odpowiadała, to jemu nie będzie? :)
   (O!... Nikt z wioski nie narzekał, to dlaczego pana syn miałby narzekać?)

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

W oryginale jest nieco inaczej. Facet rozmawia ze swoim proboszczem
i dostaje odpowiedź -- żaden ksiądz na nią nie narzekał. ;)

Data: 2010-04-08 20:23:35
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 7 Apr 2010 23:27:30 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Pożądna antenę Yagi.

A kogo/czego ona będzie pożądała? :)

Promieniowania EM o właściwej częzstotliwości ;) Jak kania ddżu!

Data: 2010-04-09 00:41:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Maszt na antenę tv na kominie...

"Adam Płaszczyca" uj5n11het6ts.dlg@oldfield.org.pl

A kogo/czego ona będzie pożądała? :)

Promieniowania EM o właściwej częzstotliwości ;) Jak kania ddżu!

Ech, telewizja, telewizja... Z jej pożądnymi antenami... Pożąda, ale nic nie daje...
To nie internet, gdzie pożądne anteny także zaspokajają pożądania innych anten... :)

Data: 2010-04-03 00:13:34
Autor: MaW

Użytkownik "wolim" <wolim@interia.pl> napisał w wiadomości news:946be166-adb4-4f6c-81f5-d49bab46ac1av20g2000yqv.googlegroups.com...
[...]

Nie da się polecić na odległość - wszystko zależy od odległości od nadajnika/nadajników, ukształtowania terenu etc.. Zasadniczo dobrze dobrane anteny Yagi+ zwrotnica antenowa + ewentualnie wzmacniacze. Ale nie podejme sie doradzania co będzie dobre. Możesz wypróbować wiele kombinacji, ale najprawdopodobniej zlecenie tego doswiadczonemu fachowcowi wyjdzie najtaniej i najlepiej. Aneny, które sprawdzają sie gdzie indziej, niekoniecznie będą dobrze działały u ciebie.

MaW

Data: 2010-04-03 08:42:06
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-04-02 22:15, wolim pisze:
[...]

www.dipol.pl - dobierzesz tam i kupisz wysyłkowo.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-03 08:45:28
Autor: Jacek
Maszt na antenę tv na kominie...
Z tym Dipolem, toś chłopie wymyślił ROTFL
np. to się nada? http://www.dipol.pl/cms_54.html
Jacek

Data: 2010-04-03 11:08:09
Autor: Czarek Daniluk
Maszt na antenďż˝ tv na kominie...
W dniu 2010-04-03 08:45, Jacek pisze:
Z tym Dipolem, to� ch�opie wymy�li� ROTFL
np. to siďż˝ nada? http://www.dipol.pl/cms_54.html
Jacek

no to www.dipol.com.pl
  pomyliłem domeny ;P

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-03 10:10:27
Autor: na102
[...]

Jak Ci siatkowa śnieży to daj  spokój pokojowej, jeżeli tylko Ci polsat potrzebny to kup yage na odpowiednie pasmo wykaz nadajników i  nr kanałów na których pracują masz tutaj http://www.dipol.com.pl/dane_nadajnikow_tv_naziemnej_w_polsce_bib07.htm  w dziale anteny  poszukaj yage która obejmie swym zakresem polsat .Jak wygląda yaga to chyba wiesz  a jak nie to przykładowa (o ile pamiętam to kojarzysz mi się z Wrocławiem wiec na ślęży jest to kanał59  czyli taka antena)http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_uhf_19-elementowa_dipol_19-21-60_A1910R.htm ..Jeżeli Ci dalej będzie śnieżyc to dokupisz odpowiedni wzmacniacz.Zwrotnic itp dupereli nie potrzebujesz skoro zależy Ci  tylko na jednym kanale.
pozdrawiam

Data: 2010-04-03 02:46:36
Autor: wolim
On 3 Kwi, 10:10, "na102" <gralem...@POCZTA.FM> wrote:
Użytkownik "wolim" <wo...@interia.pl> napisał w wiadomościnews:946be166-adb4-4f6c-81f5-d49bab46ac1av20g2000yqv.googlegroups.com...
> [...]

itp dupereli nie potrzebujesz skoro zależy Ci  tylko na jednym kanale..

Otóż to! Dzięki serdeczne.
Zanabędę po świętach :)

Czy do montażu i tegoż potrzebny jest fachowiec, czy wystarczy tylko
podłączyć przewodem antenowym do telewizora i odpowiednio skierować?

Pozdry,
/\/\\/\/

Data: 2010-04-03 12:10:21
Autor: Panslavista

"wolim" <wolim@interia.pl> wrote in message news:deb68d17-001a-43da-b88f-28dc68bebd3e8g2000yqz.googlegroups.com...
> [...]

Czy do montażu i tegoż potrzebny jest fachowiec, czy wystarczy tylko
podłączyć przewodem antenowym do telewizora i odpowiednio skierować?

    Przy słabym odbiorze (jeżeli pochodzi to od anteny - gdzieś na skraju zasięgu) trzeba wybrać antenę selektywną a nie szerokopasmową, (czyli na jeden kanał) i o dużej liczbie elementów (antena Uda Yagi), która zagwarantuje duży zysk antenowy. Kabel też nowy np. Triset 113 PE żelowany, małostratny. Jeżeli śnieżenie będzie występowało nadal proponuję kupić wzmacniacz kanałowy selektywny (czyli na kanał nadajnika) a nie szerokopasmowy. Złącza F - kompresyjne, uszczelniają kabel.

Data: 2010-04-03 14:20:02
Autor: Panslavista

"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:hp74s5$h07$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

   Przy słabym odbiorze (jeżeli pochodzi to od anteny - gdzieś na skraju zasięgu) trzeba wybrać antenę selektywną a nie szerokopasmową, (czyli na jeden kanał) i o dużej liczbie elementów (antena Uda Yagi), która zagwarantuje duży zysk antenowy. Kabel też nowy np. Triset 113 PE żelowany, małostratny. Jeżeli śnieżenie będzie występowało nadal proponuję kupić wzmacniacz kanałowy selektywny (czyli na kanał nadajnika) a nie szerokopasmowy. Złącza F - kompresyjne, uszczelniają kabel.

Do złącz kompresyjnych potrzebna jest zaciskarka - moze w zakładzie usługowym ktoś ci zaciśnie, to prosta czynność - na jedną antenę będzie potrzeba tylko wtyk do telewizora dostosowany do gniazda w nim użytego. Można też użyć nakręcanego na kabel...

Data: 2010-04-07 11:34:56
Autor: Lagod
[...]

Koledzy tu się rozpędzili, wszystko będzie profesjonalne, fachowe i dopasowane, ale umiar to też cenna rzecz. Kupa najróżniejszych urządzeń, kilka anten, sumatory, wzmacnacze, kable...
Dobrze, żeby było dobrze, ale nie dajmy się zwariować.
(Ja mam na jednej siatkowej za 15zł wszystkie kanały bez śnieżenia.)

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-07 11:44:19
Autor: Panslavista
"Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote in message news:4bbc51c2$1news.home.net.pl...
[...]

Można mieszkać 1 km  od anteny nadawczej i głowić się dlaczego jeszcze lotniusko w domu się przebija...

Data: 2010-04-07 13:17:58
Autor: Lagod
Maszt na antenę tv na kominie...
Można mieszkać 1 km  od anteny nadawczej i głowić się dlaczego jeszcze
lotniusko w domu się przebija...

Co się robi?
Ja mam do nadajnika 40km.
Na wszelki wypadek zaznaczę jeszcze raz: mi się podoba fachowe podejście do wszystkiego, tylko nie dajmy się zwariować.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-07 13:57:42
Autor: Panslavista

"Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote in message news:4bbc69e8$1news.home.net.pl...
[...]

Możesz mieć uszkodzoną głowicę w.cz. w telewizorze, czasem samo gniazdo antenowe może mieć przerwę. W moim mieście rodzinnym odbierałem na 3 - elementowej Yadze program z Kielc (stacja na Świetym Krzyżu), policz sobie, jaka to może być odległość do Gorlic w Beskidzie Niskim. Odwiedź sąsiadów, porównaj odbiór na ich odbiornikach, zorientujesz się czy to słaby sygnał z anteny, czy inne przeszkody do dobrego odbioru.

Data: 2010-04-07 18:19:19
Autor: Czarek Daniluk
Maszt na antenďż˝ tv na kominie...
W dniu 2010-04-07 13:57, Panslavista pisze:

Mo�esz mie� uszkodzon� g�owic� w.cz. w telewizorze, czasem samo gniazdo
antenowe mo�e mie� przerw�. W moim mie�cie rodzinnym odbiera�em na 3 -
elementowej Yadze program z Kielc (stacja na �wietym Krzy�u), policz sobie,
jaka to mo�e by� odleg�o�� do Gorlic w Beskidzie Niskim. Odwied� s�siad�w,
por�wnaj odbi�r na ich odbiornikach, zorientujesz si� czy to s�aby sygna� z
anteny, czy inne przeszkody do dobrego odbioru.

Akurat podałeś zły przykład - Święty Krzyż z 1MW nadajnikiem jest najmocniejszym nadajnikiem TV w Polsce i ze względu na umiejscowienie "słychać" widać go bardzo daleko.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-07 18:24:31
Autor: Panslavista
Maszt na anten? tv na kominie...

"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> wrote in message news:hpiba7$5ao$1news.onet.pl...
[...]

Nie zapytałeś kiedy to było - a to początek lat 70 ubiegłego wieku i odbiorniki lampowe.

Data: 2010-04-07 18:39:22
Autor: Czarek Daniluk
Maszt na anten? tv na kominie...
W dniu 2010-04-07 18:24, Panslavista pisze:

Nie zapyta�e� kiedy to by�o - a to pocz�tek lat 70 ubieg�ego wieku i
odbiorniki lampowe.

He he, mniejszy śmietnik w eterze to i zasięg nawet na mniejszej mocy powinien być większy.

Odbiorniki lampowe nie były wcale takie złe :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-03 12:15:05
Autor: na102
[...]

Oprawienie  kabla i zamontowanie na nim wtyczki oraz podłączenie drugiego końca do puszki przy antenie nie jest jakoś  specjalnie trudne a opisów w necie też sie pewnie sporo znajdzie, wiec przeciętnie uzdolniony da radę :)
pozdrawiam

Data: 2010-04-02 22:22:05
Autor: Krzysztof 45
  Rooobert K... napisał(a):
Macie jakieś propozycje jaki maszt wybrać, gdzie w sieci itp. :P ?
Rozumie że na jedym maszcie dwie anteny.
Rura stalowa ocynkowana fi 15
Jeśli ma być dłuższy niż 2m to fi 25-32

Rure kupisz w hurtowni instalacji sanitarnych, lub na złomowisku.

O zamocowaniu nic nie mówisz.
Jak by co.
Uchyty np. takie
http://www.gumotest.pl/p.p/uchwyt-do-rur-12-z-uszczelka-20-23-mm.bij.html
też kupisz w hurtowni. Jesli krótki masz okolo 2m, 3 szt. wystarczą.
Lub coś takiego jak masz długi 4-6m
http://www.allegro.pl/item973291661_aw_uchwyt_masztu_7_do_rur_7cm_odskok_ocynk_492.html
Są tez obejmy kominowe, takie by nie wykonywać otworów montażowych.
http://www.allegro.pl/item968731897_uchwyt_antenowy_obejma_kominowa_oaw_01.html
http://www.allegro.pl/item975675689_obejma_kominowa.html
--
Krzysiek

Data: 2010-04-07 10:41:18
Autor: CeZ__134
Maszt na antenę tv na kominie...
To moze ja sie podepne pod temat
Problem jest tez ze sniezeniem, ogolnie mowiac mam 1,5 programu, co jest malo zadawalajace.
Nadajnik mam jakies 40 km od domu. Antena siatkowa ( wiem wiem , jest be )
Dokladniej, nadajnik to ten
http://radiopolska.pl/wykaz/pokaz_lokalizacja.php?pid=7
Teraz pytanie; Czy ktos moze poliecic konkretny model anteny tak zeby wspolgral pasmowo (?) z tym nadajnikiem ? Wiem ze antena Yaga, tylko ktora ?

pozdrawiam

CeZ__134

Data: 2010-04-07 11:22:42
Autor: na102

Użytkownik "CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hphgcc$a91$1news.onet.pl...
[...]

e tam zaraz be, w pewnych warunkach   te siatkowe są w zupełności wystarczające.Jeżeli kiedyś Ci działała dobrze to prawdopodobnie wzmacniacz szlag trafił. Co do Yagi to potrzebujesz z  zakresem  kanałów  21-60 np taka jak podałem w poście wyżej

Data: 2010-04-07 11:43:25
Autor: CeZ__134
[...]

Moge smialo powiedziec ze zaden z kanalow nie wyglada przyzwoicie..
Wzmacniacz wymienilem, poprawa minimalna, ale efekty nadal biedne .

CeZ__134

Data: 2010-04-07 12:05:39
Autor: na102

Użytkownik "CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hphk0r$k98$1news.onet.pl...

[...]

to kup tą yage bez wzmacniacza  i  zamontuj ten z siatkowej jeżeli Ci wejdzie w puszkę

Data: 2010-04-07 12:08:37
Autor: Panslavista

"CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> wrote in message news:hphk0r$k98$1news.onet.pl...

[...]

Masz neostradę - skorzystaj z promocji TV przez Internet i TV-SAT, tylko 30 zł za kuriera z modemem neostrady, czaszą i tunerem TV SAT i komplet kabli, pół roku na darmowa kartę.

Data: 2010-04-07 18:21:26
Autor: Czarek Daniluk
Maszt na antenďż˝ tv na kominie...
W dniu 2010-04-07 11:43, CeZ__134 pisze:
CeZ__134
e tam zaraz be, w pewnych warunkach   te siatkowe sďż˝ w zupeďż˝noďż˝ci
wystarczaj�ce.Je�eli kiedy� Ci dzia�a�a dobrze to prawdopodobnie
wzmacniacz szlag trafiďż˝. Co do Yagi to potrzebujesz z  zakresem  kana��w
21-60 np taka jak poda�em w po�cie wy�ej

Moge smialo powiedziec ze zaden z kanalow nie wyglada przyzwoicie..
Wzmacniacz wymienilem, poprawa minimalna, ale efekty nadal biedne .

CeZ__134

Nie masz za jakąś górą tego nadajnika ??
Gdzie dokładnie jest Twoja lokalizacja - żeby zerknąć na ukształtowanie terenu ??
Może masz w którąś stronę inny nadajnik ??

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-07 18:27:12
Autor: Panslavista
Maszt na anten? tv na kominie...

"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> wrote in message news:hpibe6$5ao$2news.onet.pl...
W dniu 2010-04-07 11:43, CeZ__134 pisze:
CeZ__134
e tam zaraz be, w pewnych warunkach   te siatkowe s? w zupe?no?ci
wystarczaj?ce.Je?eli kiedy? Ci dzia?a?a dobrze to prawdopodobnie
wzmacniacz szlag trafi?. Co do Yagi to potrzebujesz z  zakresem  kana??w
[...]

Na niższych czastotach można było czasem odbierać z odbicia, kiepski obraz ale jedyny, jaki mógł być odebrany w tym miejscu...

Data: 2010-04-07 18:41:40
Autor: Czarek Daniluk
Maszt na anten? tv na kominie...
W dniu 2010-04-07 18:27, Panslavista pisze:

Na ni�szych czastotach mo�na by�o czasem odbiera� z odbicia, kiepski obraz
ale jedyny, jaki m�g� by� odebrany w tym miejscu...

U mojego teścia 100km od nadajnika warszawskiego - antena na 6-12 musi być w zupełnie innym kierunku ustawiona niż 21-60, aby miał poprawny odbiór jedynki ;)
Wniosek nasuwa się jeden jedzie z jakiegoś odbicia :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-07 19:31:16
Autor: Panslavista
Maszt na anten? tv na kominie...
"Czarek Daniluk" <czarek@usuntocedaniluk.com> wrote in message news:hpicm7$h1o$2news.net.icm.edu.pl...
[...]

Warszawa to Raszyn, inne kierunki to inne nadajniki.

Data: 2010-04-07 19:32:16
Autor: Panslavista
Maszt na anten? tv na kominie...
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:hpiflc$i4v$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Łobuzeria zawsze szukała dostępu do mojego kompa.
Tu też to widać.

Data: 2010-04-07 20:52:29
Autor: Czarek Daniluk
Maszt na anten? tv na kominie...
W dniu 2010-04-07 19:31, Panslavista pisze:

U mojego te�cia 100km od nadajnika warszawskiego - antena na 6-12 musi by�
w zupe�nie innym kierunku ustawiona ni� 21-60, aby mia� poprawny odbi�r
jedynki ;)
Wniosek nasuwa siďż˝ jeden jedzie z jakiegoďż˝ odbicia :)

Pozdrawiam !!

Warszawa to Raszyn, inne kierunki to inne nadajniki.

PKiN ma moc pomijalną, tak że prawidłowy odbiór w odległości 80km w linii prostej od niego nie jest możliwy, chyba żeby zbudował jakąś wielką yagę :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-07 21:18:39
Autor: Panslavista
Maszt na anten? tv na kominie...
"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> wrote in message news:hpik9c$6jd$1news.onet.pl...
[...]

Wniosek nasuwa si? jeden jedzie z jakiego? odbicia :)

[...]

15 km od Pekinu i Yaga 15 m od ziemi - bezpośrednia widoczność obu centrów nadawczych.

Data: 2010-04-08 19:07:11
Autor: Czarek Daniluk
Maszt na anten? tv na kominie...
W dniu 2010-04-07 21:18, Panslavista pisze:

15 km od Pekinu i Yaga 15 m od ziemi - bezpo�rednia widoczno�� obu centr�w
nadawczych.

Nie rozumiem, albo ja coś wypiłem, albo Ty coś wypiłeś, bo nijak nie rozumiem sensu odpowiedzi.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-08 21:05:18
Autor: Panslavista
Maszt na anten? tv na kominie...

"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> wrote in message news:hpl2ft$3bl$1news.onet.pl...
[...]

Bo trzeba znać temat a nie pierdolić głodne kawałki...

Data: 2010-04-08 21:43:17
Autor: Czarek Daniluk
Maszt na anten? tv na kominie...
W dniu 2010-04-08 21:05, Panslavista pisze:

Nie rozumiem, albo ja co� wypi�em, albo Ty co� wypi�e�, bo nijak nie
rozumiem sensu odpowiedzi.

Bo trzeba zna� temat a nie pierdoli� g�odne kawa�ki...

Eot, skoro trafiłem na znawcę anten.

Data: 2010-04-07 11:59:48
Autor: Panslavista

"CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> wrote in message news:hphgcc$a91$1news.onet.pl...
[...]

    Potrzebujesz szerokopasmową Uda-Yagi ze wzmacniaczem antenowym, który możesz zamontować w pudełku samej anteny, o ile ma zaciski (widełki) do przykręcenia w tymże pudełku pod śruby na końcach dipola pętlowego. Gdybyś na odmiane miał wzmacniacz z wejściem i wyjściem koncetrycznym  zamontujesz go blisko anteny (np. na maszcie) - w takim przypadku potrzebny będzie rozdzielacz oddzielajacy sygnał od zasilania - zazwyczaj kupuje się to jako komplet.
To może być podobna antena:
http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_19-21-69_dvb-t_A1911.htm

Data: 2010-04-07 13:48:10
Autor: Lagod
Maszt na antenę tv na kominie...
Dokladniej, nadajnik to ten
http://radiopolska.pl/wykaz/pokaz_lokalizacja.php?pid=7

E-to fajnie masz.
U nas we Wrocławiu TVP2 jest na 25 kanale a TVP1 na 12 :-/

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-07 14:01:44
Autor: Panslavista

"Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote in message news:4bbc70fc$1news.home.net.pl...
Dokladniej, nadajnik to ten
http://radiopolska.pl/wykaz/pokaz_lokalizacja.php?pid=7

E-to fajnie masz.
U nas we Wrocławiu TVP2 jest na 25 kanale a TVP1 na 12 :-/

Jest taka antena:
http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_dual_39-6-12-21-69_A2692.htm

Data: 2010-04-09 00:44:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski

[...]