Maszyna dwuprocesorowa

Data: 2010-06-03 15:32:30
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa
Witam
Czy moglibyscie przedstawic swoje doswiadczenia odnosnie pracy z zestawami dwuprocesorowymi> Zaczynam zastanawiac sie nad taka platforma.
Mam jednak dylemat: Oteron czy Xeon. W sieci niestaty nie ma zbyt wiele informacji na ten temat. Bylbym wdzieczny za informacje.
Pozdrawiam.....Rafal

PS
Kwota do wydania na procesory i plyte to max 4500zl

Data: 2010-06-03 16:05:27
Autor: BQB
Maszyna dwuprocesorowa
raviz pisze:
[...]

Podstawowe pytanie - do czego to ma służyć.

Data: 2010-06-03 18:58:59
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa
BQB wrote:
raviz pisze:
[...]

3D, zarowno rendering jak i tworzenie scen.

Data: 2010-06-03 19:06:45
Autor: Czarek
Maszyna dwuprocesorowa
W dniu 2010-06-03 18:58, raviz napisał/a:

3D, zarowno rendering jak i tworzenie scen.

Dwuprocesorowe s± głównie (wszystkie?) serwerowe i do takich zastosowań "¶rednio" się nadaj±.

--
Cz.

Data: 2010-06-03 19:55:19
Autor: Radosław Sokół
Maszyna dwuprocesorowa
W dniu 2010-06-03 18:58, raviz pisze:
3D, zarowno rendering jak i tworzenie scen.

I ile chcesz rdzeni? Bo moĹĽe wystarczy dobra "desktopowa"
płyta z jednym procesorem sześcio- lub ośmiordzeniowym?

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ĹšlÄ…ska                   |

Data: 2010-06-03 20:06:04
Autor: Mariusz Kruk
Maszyna dwuprocesorowa
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
3D, zarowno rendering jak i tworzenie scen.
I ile chcesz rdzeni? Bo może wystarczy dobra "desktopowa"
płyta z jednym procesorem sze¶cio- lub o¶miordzeniowym?

Ewentualnie klajster. Może być taniej.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-06-03 20:30:20
Autor: BQB
Maszyna dwuprocesorowa
raviz pisze:
BQB wrote:
raviz pisze:
[...]

Jakie programy będą używane? Jedne są nieco szybsze na intelach, inne na AMD.

Data: 2010-06-03 20:34:51
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa

3D, zarowno rendering jak i tworzenie scen.

Jakie programy będą używane? Jedne są nieco szybsze na intelach, inne na AMD.

3dsmax + vray

Data: 2010-06-03 23:21:19
Autor: BQB
Maszyna dwuprocesorowa
raviz pisze:

3D, zarowno rendering jak i tworzenie scen.

Jakie programy będą używane? Jedne są nieco szybsze na intelach, inne na AMD.

3dsmax + vray

IMO do 3dsmax lepszy intel, a czemu 3dsmax a nie np lightwave, czy real3d?
vray - nie znam, ale sobie poczytam.

Data: 2010-06-03 23:25:10
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa
BQB wrote:
raviz pisze:

[...]

poza programem wazne sa tez bilbioteki firm trzecich; ciezko na tym polu przebic maxa. Dochodzi tez przywiazanie do programu, juz nie chce mi sie uczyc czegos nowego ;P

Data: 2010-06-03 16:13:37
Autor: Hades
Maszyna dwuprocesorowa
Użytkownik "raviz" Witam
[...]

Moze byc na przyklad cos takiego:
http://allegro.pl/item1059545837_opteron_s940_4_x_sata_gigabyte_ga_2cewh.html
Reszta do rozwazenia chocby kwestia podstawowa poboru produ przez
same procesory z czym zwiazana bedzie koniecznosc zakupu zasilacza
ktory bedzie to mogl wlasciwie zasilsic. W tym miejscu jedna uwaga z tym
zwiazana. Niektore plyty (jak ta z linku) beda wymagaly dodatkowej 8 pinowej
wtyczki. Trzeba o tym pamietac.
AM

Data: 2010-06-03 16:21:43
Autor: Hades
Maszyna dwuprocesorowa
Użytkownik "raviz"
[...]

Polecam jakas plyte tej firmy:
http://allegro.pl/item1062832828_idealna_tyan_thunder_k8sd_pro_2xopteron_gwr_fvat.html
AM

Data: 2010-06-03 16:31:41
Autor: Hades
Maszyna dwuprocesorowa
[...]

Moze to by wystarczylo na poczatek:
http://allegro.pl/item1064176803_serwer_skladak_nie_kompletny_polecam_pilne.html
AM

Data: 2010-06-03 20:39:28
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa

Moze to by wystarczylo na poczatek:
http://allegro.pl/item1064176803_serwer_skladak_nie_kompletny_polecam_pilne.html
AM

Hades, dzieki za linki. Jednak te plyty to juz jest niezla starozytnosc ;]
Myslalem bardziej o czyms takim:
http://www.ddr2.pl/EVGA_Classified_SR_2_270_WS_W555-274.html
Zdrowko

Data: 2010-06-03 20:45:29
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa

[...]

Czy ta plyta obsluguje normalne moduly pamieci czy tez tylko wersje znacznie drozsze, bodajze z kontrola ECC? Juz dosc dawno wypadlem z obiegu jesli chodzi o nowe konstrukcje na rynku a nie chcialbym sie wpakowac na mine w postaci ultra drogich modulow pamieci (swego czasu spotkalem sie z tym w modelach hp workstation)

Data: 2010-06-03 20:54:59
Autor: Hades
Maszyna dwuprocesorowa
Użytkownik "raviz"
[...]

To niestety nie moja oferta wiec na to pytanie nie odpowiem. Wiem tylko
ze DDR2 maja 184 pin lub 240. Te drugie to chyba te o jakich piszesz.
Jesli chodzi o cene to oczywiscie sa 2. Te nowe kosztujace tyle ile w
sklepach i takie w aukcjach:
http://www.allegro.pl/item1054727621_elpida_2_gb_2x1gb_pc2_5300_ecc_serwerowe_hp.html
To oczywiscie tylko pamieci DDR2 i 1 GB wiec pewnie i tak za male.
Odnosnie plyty jakiej link podales to ona faktycznie fajna jest choc
nie ma zadnego PCI. To jednak jak zauwazasz juz bardzo strae zlacze.
AM

Data: 2010-06-03 20:58:37
Autor: Hades
Maszyna dwuprocesorowa
Użytkownik "raviz"
[...]

No tak. Pamieci DDR3 i odpowiednia cena:
http://www.ddr2.pl/Pamieci_RAM-k30-0-3-default.html
W budzecie 4500 zl nie ma najmniejszych szans aby sie zmiescic.
AM

Data: 2010-06-03 21:23:27
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa

No tak. Pamieci DDR3 i odpowiednia cena:
http://www.ddr2.pl/Pamieci_RAM-k30-0-3-default.html
W budzecie 4500 zl nie ma najmniejszych szans aby sie zmiescic.
AM

Pamieci nie licze w tej kwocie 4500 :]

Data: 2010-06-03 21:30:07
Autor: Hades
Maszyna dwuprocesorowa
Użytkownik "raviz"
[...]

Na chipsecie 5520 sa i takie plyty:
http://www.tyan.com/product_board_list.aspx?cpuid=1&socketid=20&chipsetid=49
AM

Data: 2010-06-03 22:08:08
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa

Hades, dzieki za linki. Jednak te plyty to juz jest niezla starozytnosc ;]
Myslalem bardziej o czyms takim:
http://www.ddr2.pl/EVGA_Classified_SR_2_270_WS_W555-274.html
Zdrowko

Na chwile obecna sprawa z ta plyta http://www.ddr2.pl/EVGA_Classified_SR_2_270_WS_W555-274.html
utknela w martwym punkcie. Jest ona w formacie HPTX, czyli po ludzku
kobyla jakich malo:
http://techpowerup.com/117739/EVGA_Unleashes_Classified_SR-2_Motherboard_and_Power_Supply.html
W zwiazku z tym pojawil sie problem z dostanem odpowiedniej obudowy. Moze slyszeliscie gdzie mozna taka obudowe dostac?
Zdrowko

Data: 2010-06-03 23:19:48
Autor: p0li
Maszyna dwuprocesorowa
O->Dnia 2010-06-03 22:08:08 niejaki raviz napisał:
[...]

ja się swego czasu bawilem w maszyny 2 prockowe - ale uzywałem tego głównie
do kodowania filmów
zaczynałem od kultowego asusa p2b-ds i 2x p3 850
a zakończyłem na płycie intela z serwerworks oraz 2x xeon 2ghz
problem z  płyta miałem podobny - był to full-at i długo się nałaziłem
zanim kupiłem pasj±ca obudowę
był to chieftec bx fulltower może poszukaj w tym kierunku

kilka fotek ze składania  tutaj:
http://www.oto.to/gallery/komputery

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2010-06-03 23:49:30
Autor: Hades
Maszyna dwuprocesorowa
Użytkownik "raviz"
[...]

Nie pomysl ze z ciebie zartuje, ale jak sie poszuka to pewnie
cos sie znajdzie:
http://www.chieftec.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=250&Itemid=283
AM

Data: 2010-06-04 07:47:15
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa

Nie pomysl ze z ciebie zartuje, ale jak sie poszuka to pewnie
cos sie znajdzie:
http://www.chieftec.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=250&Itemid=283
AM

Dzieki za linka :] Spodziewalem sie, ze takie obudowy istnieja na swiecie, zalezy mi raczej na tym aby ktorys z polskich sklepow internetowych mial obudowe HPTX w ofercie. Dodatkowo, zeby byla dostepna powiedzmy maksymalnie w przeciagu tygodnia od daty zamowienia.
Poza tym te chieftec jest brzydki jak noc ;]

Data: 2010-06-04 11:43:46
Autor: Hades
Maszyna dwuprocesorowa
Użytkownik "raviz"
{ciach]

[...]

W linku jaki podales jest rowniez link do strony z plytami jakie
mogly by cie zainteresowac:
http://www.newegg.com/Product/ProductList.aspx?Submit=ENE&N=2010200302+1071346469&QksAutoSuggestion=&ShowDeactivatedMark=False&Configurator=&Subcategory=302&description=&Ntk=&CFG=&SpeTabStoreType=&srchInDesc=
Pewnie zauwazyles, ale jakby nie to informuje.
AM

Data: 2010-06-04 12:57:51
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa

[...]

Tak, widzalem je, zadna jednak wg mnie nie dorownuje tej EVGA. Sporo plyt tam przedstawionych to typowo serwerowe konstrukcje, ktore niekoniecznie sprawdza sie w 3D. Ale dzieki za obywatelska czujnosc ;]

Data: 2010-06-05 04:52:08
Autor: Szymon von Ulezalka
Maszyna dwuprocesorowa
Tak, widzalem je, zadna jednak wg mnie nie dorownuje tej EVGA. Sporo
plyt tam przedstawionych to typowo serwerowe konstrukcje, ktore
niekoniecznie sprawdza sie w 3D. Ale dzieki za obywatelska czujnosc ;]

tak sie spytam- czemu takie serwerowe plytki nie mialyby sie sprawdzic
w 3D? ramu ECC nie musisz uzywac (zreszta- nie jest toto chyba jakos
wolniejsze niz zwykly ram, prawda?). pytam z ciekawosci :)

Data: 2010-06-05 20:57:06
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa
Szymon von Ulezalka wrote:
[...]

Wg mnie ta plyta ma 6 zalet w stos do typowej plyty serwerowej:
1. rozmiar - latwo da sie odprowadzic cieplo z mocno gdziejacej sie karty i procesorow.
2. miejsce pozwala tez zamontowac dowolne chlodzenie procesorow
3. sata 3 i usb 3 na pokladzie
4. standardowo dostepne narzedzia OC
5. dla osob, ktore chialyby rozbic zakupy na raty, mozliwosc odpalenia tylko jednego procesora
6. szybki chipset

Wczesniej mialem stycznosc ze stacja robocza hp zbudowana na bazie plyty serwerowej, start komputera to byla totalna porazka. Sprawdzal na tysiac
sposobow dostepne i niedostepne dyski, inne urzadzenia scsi itd. W tym czasie na mac pro odpalilem windowsa xp i rozpoczalem prace w maxie.

Data: 2010-06-05 21:11:27
Autor: Hades
Maszyna dwuprocesorowa
Użytkownik "raviz"
[ciach]

[...]

Wybacz, ale porownywanie tymi kategoriami komputera do stacji roboczej /
serwera to lekkie nieporozumienie. Stacji roboczych i serwerow z zasady
sie nie wylacza wiec argumet o dlugim czasie uruchamiania jest zupelnie
nietrafiony.
AM

Data: 2010-06-05 21:21:19
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa
Hades wrote:
Użytkownik "raviz"
[ciach]

[...]

To byl bodajze hp workstation 8400 projektowany pod prace z grafika 3D, karta graf. Quadra itd. Tyle, ze ta plyta byla kulawa. Powiedz mi zatem czym rozni sie dwuprocesorowy mac pro od dwuprocesorowego hp, ktory wlasnie mial opisane przeze mnie bolaczki, nie wspominalem wczesniej jeszcze o indywidualnych przypadlosciach egzemplarza na ktorym pracowalem w postaci irytujacego pisku na wyjsciu audio i strasznym spowalnianiu systemu podczas renderowania. Praca na macu pod winda byla czysta przyjemnoscia. Poza tym z czego wyniaka zasada, ze z zasady nie wylacza sie stacji roboczych?

Data: 2010-06-05 21:33:28
Autor: Hades
Maszyna dwuprocesorowa
Użytkownik "raviz"
[ciach]

[...]

Jakby tu ci odpowiedziec. Moze tak. Wyrabianie sobie opini o czyms na
podstawie jednorazowego kontaktu lub kontaktu z jednym egzemplarzem
ktoremu moglo cos dolegac (byl nie w pelni sprawny / zostal czesciowo
zubozony o jakies elementy ktorych system szukal przy uruchamianiu)
nie jest chyba dobra metoda oceny. Proba porownywania zas Maca do
PC nie ma zupelnie sensu bo jedena z tych konstrukcji jest ulomna od
samego poczatku swojego istnienia.
AM

Data: 2010-06-05 22:17:10
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa

[...]

W pracowni byly trzy hp 8400 i jeden hp 8200. Idealnie obrazowaly slowo "blaszak" a nawet toporny blaszak za calkiem spora kwote. Jak wspomnialem dluuuugi start, wydajnosc taka sobie biorac pod uwage komponenty, standardowo xp 32bitowy uniemozliwiajcy wykorzystanie 4GB RAMu. Za nic nie kupilbym teraz stacji roboczej hp. Swoja droga ciekaw jestem definicji okreslenia "stacja robocza". Jak dla mnie jest to bardziej wydajny PC. Okreslenie zas to pozwala latwiej skroic klienta na wieksza kwote, bo przeciez nie kupuje zwyklego pecta ;]
Co masz na mysli piszac o ulomnosci konstrukcji?
Zdrowko

Data: 2010-06-04 00:42:31
Autor: Olek
Maszyna dwuprocesorowa
On 2010-06-03 15:32, raviz wrote:
Witam
[...]

a że tak spytam - czym się różni maszyna dwuprocesorowa np. na Xeonie, od jakiego¶ Intela dwurdzeniowego? Jest jaki¶ mega skok wydajno¶ci?

Data: 2010-06-04 07:48:11
Autor: raviz
Maszyna dwuprocesorowa

a że tak spytam - czym się różni maszyna dwuprocesorowa np. na Xeonie, od jakiego¶ Intela dwurdzeniowego? Jest jaki¶ mega skok wydajno¶ci?

W dwoch Xeonach bedziesz mial razem 8 rdzeni.

Data: 2010-06-04 11:11:25
Autor: Miecio
Maszyna dwuprocesorowa
W dniu 2010-06-04 00:42, Olek pisze:

a że tak spytam - czym się różni maszyna dwuprocesorowa np. na Xeonie,
od jakiego¶ Intela dwurdzeniowego? Jest jaki¶ mega skok wydajno¶ci?

Z tego co zauważyłem to każdy procesor ma osobny ram.

Data: 2010-06-08 15:37:59
Autor: Mateusz
Maszyna dwuprocesorowa
Użytkownik raviz napisał:

Kwota do wydania na procesory i plyte to max 4500zl

Zerknij teĹĽ tutaj: http://www.powerserver.pl - moze sobie cos skonfigurujesz pod siebie :)

Maszyna dwuprocesorowa