Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Maszyniści ostrzegali ministra: zginą ludzie

Maszyniści ostrzegali ministra: zginą ludzie

Data: 2012-03-06 08:51:00
Autor: boukun
Maszyniści ostrzegali ministra: zginą ludzie

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:jj4emp$tpr$1node2.news.atman.pl...
Na kolei wcale nie jest bezpiecznie - alarmowali związkowcy i wysłali do ministra transportu wstrząsający list, w którym dokładnie opisali, jak się pracuje na kolei. - To może kosztować życie i zdrowie ludzkie. Tragiczne zdarzenia są tylko kwestią czasu - tak 8 lutego szef Związku Zawodowego Maszynistów Leszek Miętek (49 l.) pisał do Sławomira Nowaka (38 l.). Minął raptem miesiąc, gdy pod Szczekocinami w potwornej katastrofie zginęło kilkanaście osób.

Zarzuty związkowców są bardzo poważne. - Poziom i jakość bezpieczeństwa dla wielu firm kolejowych stały się łatwym źródłem ograniczania kosztów funkcjonowania, co w sytuacji deregulacji całego systemu, w konsekwencji może kosztować życie i zdrowie ludzkie - tak zaczął swój list do ministra Leszek Miętek. I dalej szczegółowo opisał całą prawdę o stanie polskiej kolei: maszynistami zostają ludzie po raptem czterech miesiącach szkolenia, władza w PKP jest rozproszona w wielu spółkach, a zasady różne u wielu przewoźników, co powoduje, że nie ma jednolitych i jasnych przepisów.
http://media.wp.pl/kat,1022943,wid,14307833,wiadomosc.html

Taak, sobie państwo...
Wszystko rozparcelowali i pozostawili w samopas, ale zniewolony naród musi ich na wysokim poziomie utrzymywać..

Na chuj taka władza?

I dalej:

- Tragiczne zdarzenia, które będą wynikały z takiej sytuacji są tylko kwestią czasu - alarmował Miętek ministra Nowaka, który zaraz po objęciu stanowiska szefa resortu transportu zapewniał: - Dla mnie jako ministra i dla mojego resortu kolej jest dzisiaj najważniejszym priorytetem i na niej w dużej mierze się skupiamy dlatego będę konsekwentnie wdrażał program poprawy zarządzania Grupą PKP. Wczoraj minister Nowak wysłuchał pozostałych związkowców pracujących na kolei. - W wyniku restrukturyzacji PKP, dyżurni ruchu są co chwila obciążani dodatkowymi obowiązkami - oświadczył podczas specjalnej konferencji szef Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP Aleksander Motyka. - Dyżurny bywa też konserwatorem, robotnikiem stacyjnym, a nawet sprzedaje bilety - grzmiał wczoraj. Ale to nie pierwsze tak poważne pretensje, jakie kolejarscy związkowcy składają w resorcie.

Maszyniści wymogli przecież na ministerstwie powołanie Zespołu ds. Bezpieczeństwa w Transporcie Kolejowym. - Ale ten najpierw pod przewodnictwem wiceministra Juliusza Engelhardta (57 l.), a potem Andrzeja Massela (47 l.) przez niemal trzy lata nie zrobił praktycznie nic - twierdzi Leszek Miętek. "Z perspektywy blisko trzech lat pracy Zespołu zauważam, że nie spełnia on oczekiwanej roli rozumianej jako przeciwdziałanie i eliminowanie zagrożeń" - argumentował związkowiec w liście do Nowaka.

- Nawet w sytuacjach, kiedy jednoznacznie zdefiniowano i wskazano występujące realne niebezpieczeństwo, to jak do tej pory, w żadnym przypadku nie doszło do praktycznego i profilaktycznego przeciwdziałania - skarżył się na bezczynność urzędników ministerstwa szef związkowców. Zwrócił też uwagę, że od dawna maszynistów nie szkoli się tak jak powinno. - Nie szkolono ich od ponad 10 lat, a po restrukturyzacji na kolei jest dziś zapaść pokoleniowa. Szkolenie powinno trwać co najmniej 1,5 roku, tymczasem mamy sygnały, że są spółki, które chcą ich szkolić w trzy miesiące - napisał prezydent związku maszynistów.

Wiceminister transportu Andrzej Massel twierdzi, że związkowcy nie mają racji, a zespół, któremu przewodniczy, jest bardzo efektywny. - Ze wszystkimi związkowcami rozmawiamy, również na temat poprawy bezpieczeństwa. Działają także wspólnie z nami w ramach zespołu ds. bezpieczeństwa, gdzie rzeczywiście omawiamy, w jaki sposób można bezpieczeństwo poprawić, i pewne sukcesy w tej dziedzinie już mamy - zapewniał Massel w RMF FM.

Taak, dla władzy liczy się tylko obsadzanie swoimi stanowisk...
Ale co to za niepolskie nazwiska, w tym powołanym Zespole ds. Bezpieczeństwa w Transporcie Kolejowym?

Co za zespół, co za zgranie...

boukun

Maszyniści ostrzegali ministra: zginą ludzie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona