Maszynka z Lidla do czyszczenia lancucha

Data: 2011-05-11 23:52:51
Autor: Zbrochaty
Maszynka z Lidla do czyszczenia lancucha
No dobra, nabylem w Lidlu maszynke, uzylem, dziala, podoba mi sie. Mam
nadzieje, ze jak jutro wsiade na rower, spodoba mi sie jeszcze bardziej.
Ale pojawil sie pewien problem. Opakowanie plynu czyszczacego jest
jednorazowe. Objetosciowo starczyloby na dwa razy, ale zamknac sie nie da. A
nawet jakbym zakleil, stac nie bedzie... No to zuzylem calosc (na etapy),
zadna strata, i tak lancuch byl bardzo brudny, przydalo mu sie.
Pytanie natomiast brzmi - co tam nalac za drugim razem? Benzyne (oryginalny
plyn jakos benzyna nie walil...), czy kon iecznie cos specjalnego? A jak cos
specjalnego, to co i skad sie to bierze?
Pytanie drugie - ja potem posmarowalem tym-co-zawsze, ktos prawdzal, co jest
wart smar zalaczony do maszynki?

A czy nie prosciej jest odpiac zapinke, wlozyc lancuch do butelki po
wodzie mineralnej, nalac 1/4-1/3 ropy albo nafty, wstrzasnac przez 1
minute, rozciac butelke i wyjac czysty lancuch?
Zbrochaty

Data: 2011-05-12 07:38:57
Autor: Ryszard Mikke
Zbrochaty <zbrochaty@gmail.com> napisał(a):
> [...]

wodzie mineralnej, nalac 1/4-1/3 ropy albo nafty, wstrzasnac przez 1
minute, rozciac butelke i wyjac czysty lancuch?

No nie wiem.

Po pierwsze, trzeba miec zapinke.

Po drugie, do maszynki leje się homeopatyczna ilosc plynu, a Ty mi mowisz,
zebym wlal 3/8 - 1/2 litra. Czyli potem musze kombinowac, co z tym zrobic.
Albo wywale te cala benzyne/nafte do kanalizacji czy gdzies, albo bede sie
pieprzyc z czekaniem, az sie odstoi, zlewaniem z wierzchu, lepieniem z
pozostalego na dnie syfu figurek i sprzedawaniem ich turystom. To juz
przestaje byc prostsze...

rmikke

Data: 2011-05-12 00:57:45
Autor: Zbrochaty
[...]

ostatnio wlalem 5cm dieseliny (wysokosc) do butelki.
Co z tym zrobic? przelewasz do innnej np. mniejszej butelki ze
szczelna zakretka, wkladasz do reklamowki.
Do reklamowki wkladasz rowniez przecieta butelke z wetknieta szmata,
ktora wycierales lancuch (nic nie cieknie).
Wrzucasz przy okazji do kontenera na stacji benzynowej. Oni maja
obowiazek utylizowac opakowania z resztkami oleju, ktory sprzedaja...
Mozesz to polaczyc z dopompowaniem kol kompresorem i zakupem piwa :)
A zapinka? Jaki problem? Sama wygoda tylko

Zbrochaty

Data: 2011-05-12 01:13:35
Autor: Zbrochaty
[...]

A nastepnym razem (ale to pewnie za rok - na wiosne) wezme szmatke,
butelke, pare jednorazowych rekawiczek chirurgicznych i ew male
kombinerki na wypadek trudnosci w zdjeciu zapinki, pojade na stacje,
zatankuje dieseliny za 50gr albo 1zl do butelki i zrobie to w 3 minuty
na parkingu obok kompresora, a szpeje po myciu wyrzuce do kontenerka
tamze

Data: 2011-05-12 08:18:07
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

zatankuje dieseliny za 50gr albo 1zl do butelki i zrobie to w 3 minuty
na parkingu obok kompresora, a szpeje po myciu wyrzuce do kontenerka

Ni ezapomnij opisac na preclu przygod z tankowaniem do butelki po mineralnej :D

rmikke

Data: 2011-05-12 01:26:50
Autor: Zbrochaty
Maszynka z Lidla do czyszczenia lancucha
Ni ezapomnij opisac na preclu przygod z tankowaniem do butelki po mineralnej :D

Spokojnie, da rade. To samo mozesz zrobic w pojemniku po plynie do
spryskiwacza, tam otwor na tyle duzy, ze nie wyleje sie ani kropla.

Data: 2011-05-12 11:50:37
Autor: Alfer_z_pracy
Zbrochaty napisał:
pojade na stacje, zatankuje dieseliny za 50gr albo 1zl do butelki

Weź dużą butelkę, bo zazwyczaj piszą że można tankować od 2 litrów :-) No i wtedy dychacza a nie złotówkę.

Pzdr
A.

Data: 2011-05-12 12:44:51
Autor: __Maciek
Maszynka z Lidla do czyszczenia lancucha
Thu, 12 May 2011 00:57:45 -0700 (PDT) Zbrochaty <zbrochaty@gmail.com>
napisał:

Do reklamowki wkladasz rowniez przecieta butelke z wetknieta szmata,

Wrzucasz przy okazji do kontenera na stacji benzynowej.

A już myślałem że proponujesz żeby koktajl Mołotowa z tego zrobić :-)

Data: 2011-05-12 07:53:40
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 12 May 2011 07:38:57 +0000, Ryszard Mikke napisał(a):

[...]

Ja tam zlewam do słoika i ciągle używam. Bo jak postoi jakiś czas to największy syf trafia na dno, aczkolwiek benzyna jest ciągle czarna.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-12 10:33:18
Autor: Tomek Banach
On 2011-05-12 08:52, Zbrochaty wrote:
[...]

to ekologiczniej jest wrzucic do butelek z duza szyjka np neste nie trzeba ciac.
I nie trzeba ropa. Ja wlewam wode, plyn do naczyn i proszek (nie wiem ktory lepiej smary rozpuszcza) chwila szjkowania miksture do kibla potem lancuch pod wode do sucha szmata i gotowe.

Ale ja to robie tylko przy zmianie lancuchow (jezdze na 3) co by nie brudzil i wygodnie zobaczyć który krótszy.

--
Tomek

Data: 2011-05-12 11:00:14
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Tomek Banach napisał:
to ekologiczniej jest wrzucic do butelek z duza szyjka np neste nie
trzeba ciac.

W przypadku butelki po Nestea możesz pojechać na stację Neste ;-)

Data: 2011-05-12 09:08:05
Autor: Ryszard Mikke
Maszynka z Lidla do czyszczenia lancucha
Bartłomiej Zieliński <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał(a):
U=BFytkownik Tomek Banach napisa=B3:
> to ekologiczniej jest wrzucic do butelek z duza szyjka np neste nie
> trzeba ciac.

W przypadku butelki po Nestea mo=BFesz pojecha=E6 na stacj=EA Neste ;-)

-- =20
* Bart=B3omiej Zieli=F1ski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ =
 *

Ale tam moze nie byc kompresora, ani kontenera.

rmikke

--

Maszynka z Lidla do czyszczenia lancucha