Materializm prowadzi do piekła

Data: 2011-03-15 20:18:36
Autor: abc
Materializm prowadzi do piekła
Czcigodny Sługa Boży Pius XII napisał w encyklice Le Pelerinage de Lourdes

Świat zaś, który dzisiaj daje nam tyle słusznych powodów do dumy i nadziei,
odczuwa również straszliwą pokusę materializmu, niejednokrotnie już
ujawnioną przez Naszych Poprzedników i przez Nas samych.

Ów materializm tkwi nie tylko w potępionych kierunkach filozofii, która
rządzi polityką i ekonomią, panoszy się on również w miłości do pieniądza, a
zgubne skutki tego są coraz większe w miarę rozwoju nowoczesnych zakładów
przemysłowych, co wpływa niestety tak często na decyzje ciążące na życiu
narodów.

Zamiłowanie do pieniędzy wyraża się kultem ciała, poszukiwaniem zbytnim
wygody i ucieczką przed wszelką surowością życia: nakłania do pogardy dla
życia ludzkiego, nawet tego, które się niszczy, zanim świat ujrzało.

Miłość ta objawia się w wyuzdanym pościgu za rozkoszą, która ukazuje się bez
wstydu i nawet stara się skusić dusze niewinne przez publikacje i
przedstawienia. Miłość ta tkwi w obojętności wobec bliźniego, w egoizmie, w
niesprawiedliwości, jednym słowem w tej koncepcji życia, która wszystko
układa w jednym celu, osiągnięcia materialnego dobrobytu i ziemskiej
przyjemności.

"Duszo moja - mawiał pewien bogacz - mam wiele dóbr zgotowanych na wiele
lat; odpoczywaj, jedz, pij, używaj. I rzekł Bóg: Szalony, tej nocy duszy
twojej zażądają od ciebie". (Łk. 12, 19 - 20).

Więcej
http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pius_xii/encykliki/lourdes_02071957.html

Data: 2011-03-15 15:02:09
Autor: J-23
Materializm prowadzi do piekła
On 15 Mar, 20:18, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
Czcigodny S uga Bo y Pius XII napisa w encyklice Le Pelerinage de Lourdes

wiat za , kt ry dzisiaj daje nam tyle s usznych powod w do dumy i nadziei,
odczuwa r wnie straszliw pokus materializmu, niejednokrotnie ju
ujawnion przez Naszych Poprzednik w i przez Nas samych.

w materializm tkwi nie tylko w pot pionych kierunkach filozofii, kt ra
rz dzi polityk i ekonomi , panoszy si on r wnie w mi o ci do pieni dza, a
zgubne skutki tego s coraz wi ksze w miar rozwoju nowoczesnych zak ad w
przemys owych, co wp ywa niestety tak cz sto na decyzje ci ce na yciu
narod w.

Zami owanie do pieni dzy wyra a si kultem cia a, poszukiwaniem zbytnim
wygody i ucieczk przed wszelk surowo ci ycia: nak ania do pogardy dla
ycia ludzkiego, nawet tego, kt re si niszczy, zanim wiat ujrza o.

Mi o ta objawia si w wyuzdanym po cigu za rozkosz , kt ra ukazuje si bez
wstydu i nawet stara si skusi dusze niewinne przez publikacje i
przedstawienia. Mi o ta tkwi w oboj tno ci wobec bli niego, w egoizmie, w
niesprawiedliwo ci, jednym s owem w tej koncepcji ycia, kt ra wszystko
uk ada w jednym celu, osi gni cia materialnego dobrobytu i ziemskiej
przyjemno ci.

"Duszo moja - mawia pewien bogacz - mam wiele d br zgotowanych na wiele
lat; odpoczywaj, jedz, pij, u ywaj. I rzek B g: Szalony, tej nocy duszy
twojej za daj od ciebie". ( k. 12, 19 - 20).

Wi cejhttp://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pius_xii/encykliki/lourdes_02...

--
Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w cz owieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pa stwa od Ko cio a jest sztuczny.

masz racje, pieklo pelne jest chciwych i pazernych katabasow

Data: 2011-03-15 20:22:32
Autor: Andy Niemczuk

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:4d7fbb8d$0$2489$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czemu tu opisujesz funkcjonariuszy KK?

Data: 2011-03-16 00:00:40
Autor: sofu

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d7fbb8d$0$2489$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ileż hipokryzji w słowach B16!
Od wieków kasta kapłanów KRK pasożytuje jak solitry w dupie bezwstydznie pławiąc się w bogactwach tego świata.
A on śmie pisać o materialiźmie innych.

sofu

-- -
Dom Pana piękny jest, a na odrzwiach jego wyraźnie stoi: psom, kurwom i
księżom katolickim wstęp wzbroniony!

Materializm prowadzi do piekła