Materia³y do kursu CMAS/KDP P2

Data: 2009-09-23 01:59:19
Autor: nurkomania.pl
Materia³y do kursu CMAS/KDP P2
Wyglada na to ¿e w tym roku poprowadzê kurs P2.

Na dzieñ dzisiejszy nie ma podrêcznika nurkowego zgodnego z programem
kursu P2 KDP/CMAS, wiedzê nale¿y czerpaæ z wielu ¼róde³. Pragnê
upro¶ciæ ten proces, tworz±c podrêcznik w ramach NURKOMANII. Wiele
stron uda³o sie podpi±æ automatycznie, ale czê¶æ nale¿y jeszcze
opracowaæ

Bêdê wdziêczy za wszystkie uwagi i pomoc, szczególnie t± merytoryczn±.
Chêtnie umieszcze materia³y innych osób (z poszanowaniem praw
autorskich) szczególnie w tematach jeszcze nie opisanych.

Szczegó³y na stronie
http://www.nurkomania.pl/kurs_nurkowania_cmas_kdp_p2.htm

Andrzej "Martin" Kasiñski

Data: 2009-09-23 11:19:37
Autor: jacekplacek
Materia³y do kursu CMAS/KDP P2
nurkomania.pl <martin@nurkomania.pl> napisa³(a):
Wyglada na to =BFe w tym roku poprowadz=EA kurs P2.

Na dzie=F1 dzisiejszy nie ma podr=EAcznika nurkowego zgodnego z programem
kursu P2 KDP/CMAS, wiedz=EA nale=BFy czerpa=E6 z wielu =BCr=F3de=B3. Pragn=
=EA
upro=B6ci=E6 ten proces, tworz=B1c podr=EAcznik w ramach NURKOMANII. Wiele
stron uda=B3o sie podpi=B1=E6 automatycznie, ale cz=EA=B6=E6 nale=BFy jeszc=
ze
opracowa=E6

B=EAd=EA wdzi=EAczy za wszystkie uwagi i pomoc, szczeg=F3lnie t=B1 merytory=
czn=B1.
Ch=EAtnie umieszcze materia=B3y innych os=F3b (z poszanowaniem praw
autorskich) szczeg=F3lnie w tematach jeszcze nie opisanych.

Szczeg=F3=B3y na stronie
http://www.nurkomania.pl/kurs_nurkowania_cmas_kdp_p2.htm

Nie widzê metod planowania rezerwy :(

Data: 2009-09-23 19:40:37
Autor: W³odzimierz Ko³acz
Materia³y do kursu CMAS/KDP P2

U¿ytkownik " jacekplacek" <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9d089$7vm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale to by³o na P1
pOZDRAWIAM w£ODEK

Data: 2009-09-23 18:35:23
Autor: jacekplacek
Materia³y do kursu CMAS/KDP P2
W³odzimierz Ko³acz <div100@poczta.onet.pl> napisa³(a):

Ale tam te¿ nie widzê: http://www.nurkomania.pl/t1.htm Na P-1 wystarczy nawet 50bar w 12l. P-2, czyli nurkowania samodzielne do 30m, gdzie mo¿na siê do¶æ powa¿nie zapomnieæ, maj± trochê inne wymagania. Jeszcze g³êbiej, jeszcze inne zasady. Poza tym, znani mi nurkowie P-2 maj± poczucie, ¿e uprawnienia s± do 40m, wiêc to ju¿ ca³kiem ociera siê o deko i bardzo solidne planowanie. Poza tym, nie upieram siê. Zauwa¿y³em brak, donoszê. Martin zrobi, jak uzna za w³a¶ciwe.

Data: 2009-09-23 21:03:05
Autor: W³odzimierz Ko³acz
Materia³y do kursu CMAS/KDP P2

U¿ytkownik " jacekplacek" <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9dppb$1ah$1inews.gazeta.pl...
> [...]

¿e uprawnienia s± do 40m, wiêc to ju¿ ca³kiem ociera siê o deko i bardzo
solidne planowanie. Poza tym, nie upieram siê. Zauwa¿y³em brak, donoszê.

    Czujny jeste¶ :-). Nie ma. Tak jak w przypadku tegorocznych dwóch P1 nie mieli w ogóle omówionych tabel!!!. Ja wprowadzi³em od zawsze planowanie zapasu i liczenie SAC ju¿ od st. podstawowego wg. CMAS. Na ¶redni poziom rozmawiamy o podstawach tego czym jest dekompresja i jak siê j± rozumie. Z praktyki podstaw± jest p³ywalno¶æ, przystanki w toni i ratownictwo. Czytanie tabel to trochê zbyt ma³o jak na mo¿liwo¶æ wchodzenia w deco. Nurek ¶redniego stopnia ma ju¿ mieæ dobrze opanowane wszystkie elementy planowania i realizacji nurkowania.

Tak w ogóle to Martin robi znakomit± robotê w swojej  Nurkomanii. Chwa³a mu za to i dziêki ¿e w ogóle co¶ robi dla innych. Jednak na kpinê z powagi tej instytucji zakrawa fakt, ¿e ta stara federacja nie dorobi³a siê od 50 lat przyzwoitych i adekwatnych materia³ów  szkoleniowych dla kursanta na ¿aden poziom szkolenia (nie my¶lê tu o specjalizacjach a i tak nie ma podrêczników). Ksi±¿ki o nurkowaniu czy strona Martina to nie to samo co obowi±zuj±cy podrêcznik na kurs nurkowy. To wiadomo od dawna.
Pozdrawiam W³odek

Data: 2009-09-23 13:14:05
Autor: TBK
Materia³y do kursu CMAS/KDP P2
Bêdê wdziêczy za wszystkie uwagi i pomoc, szczególnie t± merytoryczn±.

Myslê ¿e mo¿na poprostu korzystaæ z podrêcznika PADI tak jak ja robiê zamiast mno¿yæ byty

Tadzik

Data: 2009-09-23 14:54:32
Autor: 666
Materia³y do kursu CMAS/KDP P2
Jest jednak ró¿nica pomiêdzy "Playboyem", a "Seksuologi± kliniczn±".
;-)
JaC

-- -- -