Matki chorych dzieci popieraj prawo do aborcji

Data: 2012-10-15 22:55:49
Autor: Grzegorz Z.
Matki chorych dzieci popieraj prawo do aborcji
....czyli dysonans poznawczy Adamskiego.

==========

Pamiętacie Państwo scenę z wybitnego serialu „Pitbull”, gdy stary policyjny
twardziel Gebels z totalnym szokiem na twarzy patrzy na kobietę, która
zabiła swoje dziecko i domaga się by ta mu powiedziała dlaczego to zrobiła.
On, facet, który widział każde niejedno obrzydlistwo tego świata, nie mógł
zrozumieć. Ja też nie mogę zrozumieć czytając tekst z „Wprost” . Nie porównuję bezpośrednio słów kobiet wypowiadających się w tekście do
kobiety z przywołanego serialu. Nie zestaiwam ze sobią dzieciobójczyń z
kobietami, które dokonały aborcji. Wiem, że można teoretycznie to robić,
ale sprawa jest bardziej skomplikowana. Chodzi mi o kwestie totalnego
zdumienia jakie mnie dotknęło po lekturze tekstu "Chcę mieć wybór" z
"Wprost". Nie rozumiem. I chyba jakaś coś we mnie pękło. To już nie
żałosna, bezdzietna i podstarzała celebrytka bredząca o swoich aborcjach.
Tym razem mamy matki, które wychowują dzieci dotknięte Zespołem Downa.
Matki, które twierdzą, kobieta powinna mieć prawo do abortowania takich
dzieci.  Nie chcę oceniać tych kobiet. Nie wiem co czuje człowiek, który dowiaduje
się, że ma dziecko z taką wadą genetyczną. Znam jednak rodziców, którym
nigdy przez usta by nie przeszło to co mówią matki we „Wprost”. Czy możemy
je za to potępiać? Czy nie mają one wystarczających uczuć? Odpuszczam. Nie
rozumiem. Oceńcie Państwo sami.

 Grażyna Jabłońska z Białegostoku jest mamą blisko 15-letniej Małgosi.
”Projekt nowelizacji zaostrzający i tak restrykcyjną ustawę aborcyjną nie
miał prawa przejść. Przeszedł. Bo posłom nie o eugenikę chodzi, tylko o
doraźną politykę. Matki dzieci nieuleczalnie chorych nie pojmują, dlaczego
politycy uzurpują sobie prawo do decydowania o życiu i śmierci? Ich i ich
dzieci?” – pyta we „Wprost”.

Inne matki niepełnosprawnych dzieci cytowane we „Wprost” są podobnego
zdania. „Rozstrzyganie tego problemu tak, jak proponuje to restrykcyjna
nowelizacja ustawy aborcyjnej, jest nieludzkie. To wybór dokonywany poza
myśleniem o dobru czy autonomii kobiety. Miejmy nadzieję, że nie tylko z
doraźnych powodów politycznych. Mnie osobiście głęboko oburza, że prawo
jest tu traktowane tylko jako instrument wyborczy. Że politycy opowiadają
się za taką opcją, która zapewni im lepsze wyniki w wyborach” – mówi Anna
Dodziuk, terapeutka, matka 40-letniej Barbary z zespołem Downa. „Prawo do
takiej decyzji należy do podstawowych praw kobiety. Gdyby to ode mnie
zależało, raczej wprowadziłabym obowiązkowe badania prenatalne, żeby
kobieta mogła podjąć tę decyzję świadomie” – dodaje.

Jabłońska przekonuje we „Wprost” , że rodzić jej kazał Kościół. A gdy
poszła do świątyni, została wyproszona bo jej córka była za głośno. Ksiądz
jej dziecko ochrzcił na zakrystii. Czy tak w rzeczywistości było? Możliwe.
Zdarzają się nieczuli i niemądrzy księża. W tekście chodzi o jednak o
wywarcie wrażenia, że wszyscy księża to hipokryci. Według kobiety
nietolerancyjna była też katechetka w szkole. A pamiętajmy, że katecheci
też pokazują „Niemy krzyk”. Matki dzieci z Zespołem Downa zwracają jednak
uwagę na jeszcze inne kwestie. „Gosia nie zdaje sobie sprawy z zagrożeń.
Przez całe życie będzie wymagała wsparcia, sama sobie nie poradzi.
Najgorsze jest myślenie, co będzie, jak mnie nie będzie”- mówi matka
dziecka z Zespołem Downa.

A co jakby tego dziecka nie było? Co jakby wcześniej się go pozbyto? Byłoby
lepiej? Zabicie jest lepsze? Jak już pisałem, nie chcę tego oceniać. Ten
artykuł mnie walnął po głowie. Skoro matki takie rzeczy mówią. Odpuszczam.
Nie rozumiem...

http://www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/_przestaje_to_wszystko_rozumiec._matki_dzieci_z_zespolem_downa_za_prawem_wyboru_24732

--
"Prawo do potwierdzenia swej osobowości oznacza prawo do życia"
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2012-10-15 23:05:32
Autor: mkarwan
Matki chorych dzieci popierają prawo do aborcji
Użytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisał w wiadomości news:k5ht8j$b47$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

"O żesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obyś zdychał długo i boleściach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Ależ ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl

"Przecież już należałem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

Oj boli dzisiaj dupa
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kościół.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj będzie przeklęty Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najświętsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie żydów nie znoszę"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Żydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubię dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

Data: 2012-10-16 01:35:10
Autor: khanula
Matki chorych dzieci popieraj prawo do aborcji
W dniu poniedziaek, 15 padziernika 2012 23:06:06 UTC+2 uytkownik mkarwan napisa:
Uytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisa w wiadomoci news:k5ht8j$b47$1dont-email.me...

Z listw Grzegorza Z. tchrzliwie ukrywajcego si za anonymizerem

"O esz kurwa"

[...]

"Oby zdycha dugo i boleciach"

[...]

"Ale ja jestem skurwielem"

https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl

"Przecie ju naleaem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za

[...]

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz koci.

https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bdzie przeklty Bg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najwitsza, i

cale krlestwo niebieskie"

https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie ydw nie znosz"

https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl

"spierdalaj ydu"

https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubi dzieci"

https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

masz cos z glowa? po co to robisz? tez nie lubie dzieci, jestem ateista i zwolennikiem aborcji. umiesc mnie na swojej liscie

J-...

PS. na twoj uzytek jeszcze jestem deklaratywnym gejem i zydem

Data: 2012-10-16 11:47:12
Autor: Trybun
W dniu 2012-10-16 10:35, khanula@gazeta.pl pisze:

PS. na twoj uzytek jeszcze jestem deklaratywnym gejem i zydem

Deklaracje w tych sprawach nic nie znacz, jednym i drugim albo si jest albo nie i nie zaley to od adnych deklaracji.

Data: 2012-10-16 02:50:56
Autor: khanula
Matki chorych dzieci popieraj prawo do aborcji
W dniu wtorek, 16 padziernika 2012 11:47:15 UTC+2 uytkownik Trybun napisa:
W dniu 2012-10-16 10:35, khanula@gazeta.pl pisze:

> PS. na twoj uzytek jeszcze jestem deklaratywnym gejem i zydem Deklaracje w tych sprawach nic nie znacz, jednym i drugim albo si jest albo nie i nie zaley to od adnych deklaracji.

dokladnie tak jak napisalem: deklaratywnie - ograniczajacy sie do deklaracji

Data: 2012-10-16 12:08:36
Autor: Trybun
W dniu 2012-10-16 11:50, khanula@gazeta.pl pisze:
[...]

Czyli tak naprawd to jeste tylko heteroseksualnym Aryjczykiem, le czujcym si w swojej skrze.

Data: 2012-10-16 03:48:15
Autor: khanula
Matki chorych dzieci popieraj prawo do aborcji
W dniu wtorek, 16 padziernika 2012 12:08:39 UTC+2 uytkownik Trybun napisa:
> [...]

Czyli tak naprawd to jeste tylko heteroseksualnym Aryjczykiem, le czujcym si w swojej skrze.

murzyn jestem! ulica idzie murzyn z chu.m takim duzym
a za nim biegna panie, czekaja az mu stanie

pan bog w grobie sie przewraca jak to widzi

Data: 2012-10-16 10:10:09
Autor: pulsar
W dniu 2012-10-15 22:55, Grzegorz Z. pisze:

[...]

Piękna puenta. Ale nasi politycy tego nie
zrozumieją, im kościół karze zaostrzać, a oni
boją się ambony i tego jej wpływu na słupki
poparcia..

Matki chorych dzieci popieraj prawo do aborcji