Matryca 2048×1536

Data: 2014-06-03 10:11:24
Autor: 666
Matryca 2048×1536
Jest taka ciekawa matryca LCD DD-IPS o rozdzielczo¶ci a¿ 2048×1536 pikseli przy przek±tnej 20,8 cala.
Stosowana w monitorach Eizo FA2090, IBM T210, Iyama AQ5311DT.
Tak z ciekawo¶ci czy kto¶ z Was u¿ytkuje taki monitor i jakie wra¿enia?

Data: 2014-06-03 16:37:20
Autor: Poldek
Matryca 2048×1536
  666 wrote:
[...]

Nie, a po co tyle pikseli na ma³ym ekranie?

Data: 2014-06-03 14:01:09
Autor: rs
Matryca 2048×1536
On 6/3/2014 10:37 AM, Poldek wrote:
  666 wrote:
[...]

jak nie ma, jak jest i to wiecej pixeli, na ekranie jeszcze mniejszym:
http://arstechnica.com/gadgets/2014/05/toshiba-p50t-review-so-many-pixels-too-much-bulk/
<rs>

Data: 2014-06-04 07:46:28
Autor: Sergiusz Rozanski
Matryca 2048×1536
Dnia 03.06.2014 Poldek <pugilares@interia.eu> napisał/a:
  666 wrote:
Jest taka ciekawa matryca LCD DD-IPS o rozdzielczości aż 2048×1536
pikseli przy przekÄ…tnej 20,8 cala.
Stosowana w monitorach Eizo FA2090, IBM T210, Iyama AQ5311DT.
Tak z ciekawości czy ktoś z Was użytkuje taki monitor i jakie wrażenia?

Nie, a po co tyle pikseli na małym ekranie?

Jak masz dobry wzrok to do 300ppi śmiało zużytkujesz. Np do dużej ilości
danych na raz w arkuszu kalkulacyjnym czy dużej ilości kodu na raz podczas
programowania, wymieniać dalej?
Ja mam więcej na 13" w rmbp, więc to 'aż' to dla mnie 'tylko' :) bo na
20" to bym szukał dla siebie coś w 4K.

Data: 2014-06-04 10:26:24
Autor: 666
Matryca 2048×1536
Może dobre dla silnych krótkowidzów lub do pracy w okularach 7/24.
Mam 15 cali 1600x1200 i poza grafikÄ… (mapy, rysunki) z jakimkolwiek tekstem pracuje siÄ™ na tym fatalnie.
Przy czym "fatalnie" m.in. z uwagi na kiepską skalowalność Win XP (na czele z koniecznością restartu przy zmianie wielkości czcionki systemowej).

Niektórzy producenci jak HP dokładali własne oprogramowanie w rodzaju Quick menu - Zoom, ale to tylko obejście problemu.

-- -- -

Data: 2014-06-04 11:15:47
Autor: Sergiusz Rozanski
Matryca 2048×1536
Dnia 04.06.2014  666 <j.666@gazeta.pl> napisaÅ‚/a:
Może dobre dla silnych krótkowidzów lub do pracy w okularach 7/24.

Bez okularów, spoko, nie mierz wszystkich swoimi oczyma.

Mam 15 cali 1600x1200 i poza grafikÄ… (mapy, rysunki) z jakimkolwiek tekstem pracuje siÄ™ na tym fatalnie.

OSX ma to bardzo dobrze zrobione, więc nie narzekam. Niezależnie od ustawienia rozdzielczości logicznej
co na retinie nie powoduje artefaktów bo pixel masz wielkości podwzrocznej to fonty skalują się _zawsze_
z maksymalną rozdzielczością matrycy, więc też nie powodują artefaktów. To samo dotyczy grafiki
rastrowej. Jedynie soft nie wspierajÄ…cy retiny (u mnie stary skype) nie daje rady bo renderuje sobie
obraz pixel po pixelku i to mu kiepsko wychodzi. Jak aplikacja używa API ekranu do kontrolek to wszystko
jest ok. Zostają tylko elementy kontrolek, ale to w większości pionowe i poziome linie więc nie robi im
skalowanie szkody.

Przy czym "fatalnie" m.in. z uwagi na kiepską skalowalność Win XP (na czele z koniecznością restartu przy zmianie wielkości czcionki systemowej).

Zmień system :)

[...]

możesz nie toppostować?

Matryca 2048×1536