Mayrhofen [relacja, dlugie]

Data: 2009-02-23 04:11:09
Autor: blackone
Mayrhofen [relacja, dlugie]
Witam:-)
Dzis w nocy wrocilismy z urlopu w Mayrhofen Zillertal w Austrii.
Na 7 dni jazdy:
- 3 dni z mega-opadami sniegu
- poltora dnia slonca (tuz po mega-opadach sniegu:-DDD
- reszta mgla i kiepska widocznosc

Znajac wczesniej prognoze pogody w ogole nie zabralalismy nart do
carvingowania po twardym i to okazalo sie strzalem w "10":-))) Nasza
polsko-norwesko ekipa zabrala tylko narty FR - kazdy po 2 pary: jedne
FR all-round i drugie o przeznaczeniu na puch bez dna.
   Pierwszego dnia powitaly nas takie warunki na gorze Penken:
http://www.pudderjagar.no/skiturar/bilder/10001max.jpg   (tu
zjezdzalismy "lesna" wersja Harakiri)
Jakies 50 cm puchu!!!! Zagrozenie lawinowe stopien 3 i 4 wiec
pozostalo nam zwiedzac lasy tego dnia...
I tu od razu wielkie zdziwienie: pelno puchu w lesie, miedzy trasami,
w latwo dostepnych i bezpiecznych od lawin miejscach i ... niemalze
nikt nie jezdzi w tym puchu!!! Taaak... za to  "wszyscy" walcza na
trasach z muldami powiekszajacymi sie w ekspresowym tempie od niemalze
bezustannie sypiacego sniegu. Hmm... czyzby w Zillertal nie wiedzieli
co to jest puch? ;-) Moi norwescy znajomi nie moga sie nadziwic
roznicy w kulturze narciartswa w Zillertall i Norwegii. W Zillertall
niemal wszyscy na nartach race mimo powalajacej ilosci puchu (i muld)
na trasach i poza nimi, a w Norwegii... niemal wszyscy na nartach FR i
poza trasa, zawsze gdy jest tak dobry snieg jak tego dnia.
      Po dokladnym zwiedzeniu lasow Penken pierwszego dnia, drugiego
dnia wybralismy sie do Fugen na gore  Spieljoch, gdyz dobiegly nas
wiesci, ze tam tez sa fajne tereny do bezpiecznego FR. No i
rzeczywiscie: ski-route (oficjalne miejsce do jazdy FR) byl otwarty
i ...malo jezdzony.
http://www.pudderjagar.no/skiturar/bilder/10020max.jpg
Utknelismy tam na caly dluuugi dzien:-D:-D:-D

Dzien 3 - znowu sypie, a raczej snieg wali sie z nieba jak z armatek
snieznych!!! Rano odwiedzamy Ahorn i ...stwierdzamy, ze jedyne co tu
fajne dla nas, to trasa zjazdowa do dolnej stacji koljeki linowej. Na
trasie juz przed godz. 11 utworzyly sie wielkie miekkie muldy - bo
snieg ciagle padal i ta lesna trasa miala duzo chetnych tego dnia
(ponad granica lasu sie nie dalo jezdzic - NIC nie bylo widac). Moje
narty K2 obsethed (pro-model Seth'a Morrison'a) sprawuja sie GENIALNIE
w takich warunkach. Im wieksze muldy, im wiecej miekkiego, im wezsza
trasa i im bardziej przypominajaca wyslizgany half-pipe - tym wieksza
zabawa:-D:-D:-D Te narty maja idealna dynamike do zakrecania,
slizgania sie po/miedzy muldami, waskimi przesmykami, itp. - az sie je
chce dusic by przyspieszaly i jechaly jeszcze szybciej w takim
miejscach. Ktos tu niedawno na grupie porownal carving do odbijania
sie od wirtualnych muld - pozyczcie sobie solidne narty FR i sie
"poodbijajcie" od prawdziwych muld ...i porownajcie co jest bardziej
zabawne;-))) Ja jestem zauroczona wszechstronnoscia tych pojazdow.
Okolo godz. 12 postanawiamy zmienic gorke na Penken i pojezdzic
pozatrasowo w swiezym puszku po lesie.
Jezdzimy miedzy innymi pod gondola Horbergbahn (ta co startuje w
Schwendau - Hippach). Gleby wygladaja mniej wiecej tak:
http://www.pudderjagar.no/skiturar/bilder/10030max.jpg
Nie, nie, to nie lawina sniezna spadla mi na glowe, to tylko mala
gleba podczas ktorej przetestowalam glebokosc sniegu;-)
Pod gondola na ostatnim kilometrze zjazdu mimo pozorow glebokiego
puchu, niestety niewiele sniegu a sporo kamieni - nasze narty musialy
odwiedzic ski-service wieczorem tego dnia. I tu scenka, z ktorej
wylismy ze smiechu przez nastepne kilka dni:
Miejsce: ski-service "SKI-zone" tuz przy gondoli Penken.
Zanosze moje K2 obsethed (nartki z rockerem - bardzo dlugimi dziobami)
do serwisu i mowie, zeby mi je naostrzyli i pozaklejali dziury- tu
pokazuje spilowane na kamieniach krawedzie i dziure w slizgu. Za
plecami w kolejce stoja moi znajomi z rownie zajezdzonymi lopatami....
Pracownik serwisu bierze narty w rece i mowi, ze ...tu nie ma co
ostrzyc bo dzioby nart sa ZLAMANE (!!!) - do wyrzucenia i pokazuje na
dzioby, ktore jak to w kazdym normalnych nartach FR o nowej
konstrukcji maja bardzo charakterystyczny ksztalt. Ja odpowiadam, ze
nie sa zlamane, ze to taka konstrukcja i maja mi to naostrzyc.
Serwisant dalej uparcie gada swoje, ze narty do wyrzucenia. Ja nadal
swoje. Gosciu w koncu odwraca moje obsethed do gory nogami (pietkami w
gore)  i ... zobaczyl, ze tyly nart wygladaja dokladnie tak samo jak
dzioby, ten sam typ zakrzywienia i ... doslownie zrobil sie ze wstydu
czerwony jak BURAK - niby taki dobry ski-serwis a nart FR nie
wiedzieli!!!!!! W tym momencie slysze choralny wybuch smiechu za
plecami, a raczej ryk smiechu w wykonaniu moich znajomych,
BUHAHAHAHA :-D-D:-D:-D:-D
Biedny serwisant musial przyjac jeszcze 2 kolejne pary "polamanych"
nart do ostrzenia:-)))))
Yiiipiiii, i pomyslec ze K2 obsethed to jedne z najpopularniejszych
nart w naszej lokalnej miejscowce:-))))

Dzien 4  - troche slonca i zwiedzanie lasow na Penken / Horberg -
zagrozenie lawinowe nie pozwala sie ruszyc na mocno nachylone tereny
ponad granica lasu.

Dzien 5 - pogoda IDEALNA, wreszcie widac gory, wiec caly dzien
rozjezdzamy puch na Hintertux. Niemal wszystkie off-piste routes sa
otwarte i ...prawie nikt ich nie jezdzi oprocz nas:-DDDD
To miejsce jest SUPER:-DDD
http://www.pudderjagar.no/skiturar/bilder/10063max.jpg     powder-
surfing:-))))
http://www.pudderjagar.no/skiturar/bilder/10046max.jpg
Znajomy "testuje" glebokosc sniegu:
http://www.pudderjagar.no/skiturar/bilder/10057max.jpg  :-))))

Dzien 6 - szaro buro i ponuro, do tego plaskie swiatlo - znowu
zwiedzamy lasy Zillertal.

Dzien 7: snieg zasypuje gory!!!!
Mega jazda po lesie - chyba najelspzy "lesny" dzien tego urllopu,
miedzy trasami i czesciowo po zamuldzonych trasach:-D:-D:-D
http://www.pudderjagar.no/skiturar/bilder/10071max.jpg
....i znajomy dostaje nauczke, ze jezdzac po lesie nie nalezy
podjezdzac zbyt blisko wyrosnietych swierkow, bo...mozna wpasc do
takiej sniegowej "studni", z ktorej samemu wygrzebac sie jest bardzo
trudno:
http://www.pudderjagar.no/skiturar/bilder/10070max.jpg
Wkrotce filmik z akcji "ratunkowej" na galerii grupowej PRSZ  - to
chyba najsmieszniejsze co do tej pory widzialam w temacie narty +
jazda w puchu, HAHAHA:-)))))

Za pare dni postaram sie zmobilizowac i powstawiam zdjecia do galerii
grupowej.

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-02-23 15:01:02
Autor: Jarek Spirydowicz
Mayrhofen [relacja, dlugie]

Nie napisałem Ci, że na Ahorn szkoda czasu??? Mea culpa... :(

--
Jarek
To tylko moje prywatne opinie.

Data: 2009-02-23 06:17:35
Autor: blackone
Mayrhofen [relacja, dlugie]
On 23 Feb, 15:01, Jarek Spirydowicz <jar...@kurier.szczecin.pl> wrote:
In article
<29d254c1-13c1-40e2-a832-c74afdd4e...@t13g2000yqc.googlegroups.com>,

 blackone <black...@poczta.onet.pl> wrote:
> Rano odwiedzamy Ahorn i ...stwierdzamy, ze jedyne co tu
> fajne dla nas, to trasa zjazdowa do dolnej stacji koljeki linowej.

Nie napisałem Ci, że na Ahorn szkoda czasu??? Mea culpa... :(

Dlugo na Ahorn nie bylismy - chcielismy znalezc cos uzytkowalnego w
czasie zlej widocznosci, ale oprocz tej 1 trasy, to nic sie nie
nadalo: za gesty las na wycieczki pozatrasowe, a ponadto teren obok
tras bardziej nadajacy sie dla ptakow niz narciarzy. W kazdym razie
czekolada z rumem w iglo na Ahorn byla dobra:-)
Penken okazal sie byc idealnym miejscem na zla widocznosc i duze opady
sniegu.

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-02-24 01:11:23
Autor: Chris
Mayrhofen [relacja, dlugie]
Dnia Mon, 23 Feb 2009 06:17:35 -0800 (PST), blackone napisał(a):

Penken okazal sie byc idealnym miejscem na zla widocznosc i duze opady
sniegu.

Minusem Zillertal jest właśnie często tam występująca brzydka pogoda.
Pewnym wyjściem jest sprawdzenie na kamerkach internetowych, jaka w
danym dniu pogoda panuje na poszczególnych stokach. Czasami zdarza się
tak, że na Penken jest mgła, a na szczycie Hintertuxer Gletscher jest
piękna pogoda. Ale czasem bywa i na odwrót ;)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-02-25 13:11:21
Autor: Jarek Spirydowicz
Mayrhofen [relacja, dlugie]
In article <gnvele$irj$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
 Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

> [...]

tak, że na Penken jest mgła, a na szczycie Hintertuxer Gletscher jest
piękna pogoda. Ale czasem bywa i na odwrót ;)

A bywa i tak, że w górnej części trasy jest piękne słoneczko, a w dolnej mgła taka, że czuby nart ledwo widać :)

Data: 2009-02-23 15:28:24
Autor: TOMI
Mayrhofen [relacja, dlugie]

Uzytkownik "blackone" <blackone@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:29d254c1-13c1-40e2-a832-c74afdd4e47ft13g2000yqc.googlegroups.com...
Witam:-)
Dzis w nocy wrocilismy z urlopu w Mayrhofen Zillertal w Austrii.

Czy mozesz cos napisac o kosztach pobytu: ile kosztuje karnet, wyzywienie, kwatera itp. tak ogolnikowo byle ceny byly.
Przymierzam sie wyperswadowac kolegom wyjazd na Slowacje kosztem Austrii.
Walory turystyczno narciarskie Austrii znam, gorzej z aktualnymi cenami.

Pozdrawiam

TOMI

Data: 2009-02-24 00:32:21
Autor: blackone
Mayrhofen [relacja, dlugie]
On 23 Feb, 15:28, "TOMI" <we...@poczta.onet.pl> wrote:
Uzytkownik "blackone" <black...@poczta.onet.pl> napisal w wiadomoscinews:29d254c1-13c1-40e2-a832-c74afdd4e47ft13g2000yqc.googlegroups.com...

> [...]

Walory turystyczno narciarskie Austrii znam, gorzej z aktualnymi cenami.

Karnet:
209 EUR - 7 dni osoba dorosla

Nocleg:
32Euro/noc/osoba w pokoju 2-os. pensjonat w centrum, tuz przy stacji
kolejki i przystanku skibusow we wszystkich mozliwych kierunkach.
http://www.landhausmatthias.com/en_start.htm
To jest cena ze sniadaniem - duzym:-)

jedzenie:
picie, obiad na stoku + obiad wieczorem w restauracji w Mayrhofen =
okolo 100 Euro/dzien za 2 osoby.
Do jakiej restauracji by nie pojsc, wszedzie takie same jedzenie:
pepper steak, wiener snitzel, spagetti i pizza.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-02-25 13:16:21
Autor: Jarek Spirydowicz
Mayrhofen [relacja, dlugie]
In article <d86d1dfb-9c97-4b48-8e65-fb6d71bf5c58@41g2000yqf.googlegroups.com>,
> [...]

Do jakiej restauracji by nie pojsc, wszedzie takie same jedzenie:
pepper steak, wiener snitzel, spagetti i pizza.

Jeśli zaś kogoś interesuje wersja niskobudżetowa, to noclegi w apartamentach z własną kuchnią w cenie poniżej 20 euro za dobę od osoby znajdzie bez większego kłopotu. Aha - karnet na 7 dni dla dziecka do 12 lat kosztuje 99 euro. Dla nastolatków też są spore zniżki.
No i oczywiście można sobie wybrać tańszy region. Mój sąsiad zdecydował się na ofertę z www.snowtrex.pl, za 7 noclegów plus pięciodniowy karnet płacił niecałe 900 zł od osoby. Warunki chwalił.

Data: 2009-02-25 05:09:51
Autor: blackone
Mayrhofen [relacja, dlugie]
On 25 Feb, 13:16, Jarek Spirydowicz <jar...@kurier.szczecin.pl> wrote:

Jeśli zaś kogoś interesuje wersja niskobudżetowa, to noclegi w
apartamentach z własną kuchnią w cenie poniżej 20 euro za dobę od osoby
znajdzie bez większego kłopotu.

Owszem, ale znacznie dalej od wyciagow i centrum Mayrhofen, i na pewno
nie w pokoju 2-osobowym, tylko mieszkaniu dla kilku/kilkunastu osob.
Na szczescie miejscowosci do wyboru tam nie brakuje - kazdy cos dla
siebie znajdzie:-)
Ceny noclegow spadaja wraz z powiekszajaca sie odlegloscia od wyciagow/
centrum oraz oczywiscie sa znacznie nizsze w okresach, gdy szansa
jezdzenia po dobrym sniegu jest znacznie mniejsza: czyli
koniec&poczatek sezonu.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-02-25 14:30:11
Autor: Jarek Spirydowicz
Mayrhofen [relacja, dlugie]
In article <44b6c580-5eba-46ae-87d1-874792ac58d4@a39g2000yqc.googlegroups.com>,
> [...]

Owszem, ale znacznie dalej od wyciagow i centrum Mayrhofen, i na pewno
nie w pokoju 2-osobowym, tylko mieszkaniu dla kilku/kilkunastu osob.

http://pl.zillertalinfo.eu/oferta_specjalna/41/122/329/index.html
Tak na szybko. Fakt, poniżej 20 euro to nie jest - po odjęciu ceny karnetu wychodzi trochę powyżej 21. Ale ta dolna stacja kolejki o rzut beretem... ;)

Na szczescie miejscowosci do wyboru tam nie brakuje - kazdy cos dla
siebie znajdzie:-)

Otóż to :)

[...]

Jest jeszcze okres poświątecznosylwestrowy, a przed głównym sezonem. Też w większości przypadków ceny niższe.

Data: 2009-02-25 05:38:00
Autor: blackone
Mayrhofen [relacja, dlugie]
On 25 Feb, 14:30, Jarek Spirydowicz <jar...@kurier.szczecin.pl> wrote:

[...]

taaaak, nie dosc, ze bez sniadania, to jeszcze w terminie gdzie na
normalny snieg trudno liczyc - to jest w terminie: 18.04 do
25.04.2009. A do lodowca Hintertux daleko ze Schwendau, hehe;-)

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-02-26 12:02:45
Autor: Kuba Radlinski
Mayrhofen [relacja, dlugie]
> to jeszcze w terminie gdzie na
normalny snieg trudno liczyc - to jest w terminie: 18.04 do
25.04.2009. A do lodowca Hintertux daleko ze Schwendau, hehe;-)

Jeden z lepszych terminów do zjeżdżania gdzieś wyżej w Alpach....

Kuba

Data: 2009-02-26 03:14:41
Autor: blackone
Mayrhofen [relacja, dlugie]
On 26 Feb, 12:02, Kuba Radlinski <kuba.radlin...@gmail.com> wrote:
> [...]

> 25.04.2009. A do lodowca Hintertux daleko ze Schwendau, hehe;-)

Jeden z lepszych terminów do zjeżdżania gdzieś wyżej w Alpach.....

Jak dla mnie bardzo dobry termin do skiturowania/jezdzenia po
wiosennym sniegu w sloneczku i pod blekitnym niebem;-)
Tylko, ze najblizsze okolice Schwendau-Hippach (gory: Horberg i
Penken) to nie jest "wyzej w Alpach".

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-02-26 15:11:21
Autor: Jarek Spirydowicz
Mayrhofen [relacja, dlugie]
In article <69821c6a-dd82-4918-a2f3-8b57b5ffe385@v19g2000yqn.googlegroups.com>,
> [...]

taaaak, nie dosc, ze bez sniadania, to jeszcze w terminie gdzie na
normalny snieg trudno liczyc - to jest w terminie: 18.04 do
Bo wcześniejsze zajęte. A pokoje ze śniadaniem to są dla bogatych rozpieszczonych Norwegów ;)

A do lodowca Hintertux daleko ze Schwendau, hehe;-)

No, spod dworca w Mayrhofen to dużo bliżej. Będzie ze 3 kilometry płaskiego (znaczy - jeszcze nie serpentynami pod górę) z jakichś 20 :D

Data: 2009-02-26 06:23:41
Autor: blackone
Mayrhofen [relacja, dlugie]
On 26 Feb, 15:11, Jarek Spirydowicz <jar...@kurier.szczecin.pl> wrote:

> taaaak, nie dosc, ze bez sniadania, to jeszcze w terminie gdzie na
> normalny snieg trudno liczyc - to jest w terminie: 18.04 do
> 25.04.2009.

Bo wcześniejsze zajęte.

....i wiecej kosztowalo;-)

A pokoje ze śniadaniem to są dla bogatych
rozpieszczonych Norwegów ;)

Hihi, raczej dla GLODNYCH:-DDD

> A do lodowca Hintertux daleko ze Schwendau, hehe;-)

No, spod dworca w Mayrhofen to dużo bliżej. Będzie ze 3 kilometry
płaskiego (znaczy - jeszcze nie serpentynami pod górę) z jakichś 20 :D

Jak ktos chce codziennie jezdzic na Tuxie, to nie wybiera dobrowolnie
miejsca zamieszkania oddalonego o 50minut jazdy skibusem.
Mysmy nie zakladali jazdy codziennie na Hintertux, tylko na Penken: 10
minut z buta od gondoli do dworca badz 2-3 minuty skibusem. widze
znaczaca roznice w odleglosci do wyciagow;-)

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-03-02 14:47:38
Autor: Jarek Spirydowicz
Mayrhofen [relacja, dlugie]
In article <86e9b071-2e11-44bf-b5ac-b1c60817ebe5@13g2000yql.googlegroups.com>,
 blackone <blackone@poczta.onet.pl> wrote:

> Bo wcześniejsze zajęte.

...i wiecej kosztowalo;-)

Możliwe :)

> A pokoje ze śniadaniem to są dla bogatych
> rozpieszczonych Norwegów ;)

Hihi, raczej dla GLODNYCH:-DDD

No nie wiem. Gdy sam szukałem, to wyszło, że wyjazd w opcji "pokój ze śniadaniem" będzie zdecydowanie najdroższy. Taniej wyjdzie wersja z dwoma posiłkami (oczywiście nie w pięciogwiazdkowym hotelu :)), najtaniej z własnym wyżywieniem.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z różnicy pomiędzy wiezieniem zapasów na tydzień w bagażniku a targaniem ich w plecaku :D

> [...]

minut z buta od gondoli do dworca badz 2-3 minuty skibusem. widze
znaczaca roznice w odleglosci do wyciagow;-)

Ja też widzę - przejście z buta 100 m do gondoli to nawet w butach narciarskich i ze sprzętem całej rodziny na plecach zajmuje mi znacząco mniej niż 10 minut :D