Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciągQ1|AÖĽł<

Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciągQ1|AÖĽł<

Data: 2017-10-11 17:32:45
Autor: Michał Kowalski
Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciągQ1|AÖĽł<
Witam,

ciąg dalszy historii Mazdy 6 rocznik 2007, 105 kW, diesel.

Pierwotny problem to ubywanie płynu chłodniczego, ok. 1/3 L na 1000km.


Diagnoza mechanika: brak oznak wycieku na zewnątrz. Po sprawdzeniu za pomocą przyrządu stwierdził obecność spalin w układzie chłodzenia. Diagnoza: uszkodzona uszczelka pod głowicą albo wręcz pęknięta głowica. Chłodniczka EGR mówi, że nie, bo ponoć nie jest ona chłodzona cieczą.

Koszty naprawy: 2500 zł, do tego najwyższy czas wymienić rozrząd - 1000 zł oryginalne części. Jeśli będzie to pęknięta głowica, to koszt używanej głowicy to 800 zł. Razem: 3500-4200 zł.

To daje całkiem niezłą sumkę jak na samochód o wartości 15k.

Zastanawiam się, czy warto robić, ponoć za 4k można kupić sprawny silnik w całości.

Data: 2017-10-11 09:40:35
Autor: Zenek Kapelinder
Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.
A co jak w tym sprawnym silniku za pol roku poleci uszczelka pod glowica i okaze sie ze rozrzad trzeba by tez wymienic? Kto tanio kupuje ten drogo placi.

Data: 2017-10-11 22:44:58
Autor: Michał Kowalski
Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.
On 2017-10-11 18:40, Zenek Kapelinder wrote:
A co jak w tym sprawnym silniku za pol roku poleci uszczelka pod glowica i okaze sie ze rozrzad trzeba by tez wymienic? Kto tanio kupuje ten drogo placi.


Nie za bardzo rozumiem, uszczelka pod głowicą właśnie już prawdopodobnie poleciała.

Data: 2017-10-11 13:46:31
Autor: Zenek Kapelinder
Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalsz y.
tlumacze i objasniam. Przepalila Ci sie uszczelka pod glowica. I rozwazasz zakup silnika w niewiadomym stanie bo w zblizonej cenie co naprawa. A jak stan tego silnika bedzie tragiczny to wydasz kase psu pod ogon. A jak zreperuja to bedziesz wiedzial ze zreperowane i przez dluzszy czas sie nie wysypie. Kumasz?

Data: 2017-10-11 23:00:10
Autor: Michał Kowalski
Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.
On 2017-10-11 22:46, Zenek Kapelinder wrote:
tlumacze i objasniam. Przepalila Ci sie uszczelka pod glowica. I rozwazasz zakup silnika w niewiadomym stanie bo w zblizonej cenie co naprawa. A jak stan tego silnika bedzie tragiczny to wydasz kase psu pod ogon. A jak zreperuja to bedziesz wiedzial ze zreperowane i przez dluzszy czas sie nie wysypie. Kumasz?


Teraz tak, dziękuję.

Data: 2017-10-11 17:39:53
Autor: Myjk
Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciągQ1|AÖĽł<
Wed, 11 Oct 2017 17:32:45 +0200, Michał Kowalski
do tego najwyższy czas wymienić rozrząd - 1000 zł oryginalne części

Z napinaczem, rolkami, pompą wody i wymianą (bo zakładam to nie jest
wymiana na 120tkm przy walniętej uszczelce)? Coś tanio, tak z 50% za tanio.
:P No ale tak to jest z tymi "oryginalnymi częściami". :>

Uszczelki pod wtryskami też wymień, i smoka w misce sprawdź. :P

Zeskąd jesteś? Mazdy to niestety auta szczególnej troski i trzeba to
serwisować u kogoś, kto się na tym zna -- a nie u pierwszego lepszego
mietka.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-11 22:44:18
Autor: Michał Kowalski
Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.
On 2017-10-11 17:39, Myjk wrote:
Wed, 11 Oct 2017 17:32:45 +0200, Michał Kowalski

do tego najwyższy czas wymienić rozrząd - 1000
zł oryginalne części

Z napinaczem, rolkami, pompą wody i wymianą (bo zakładam to nie jest
wymiana na 120tkm przy walniętej uszczelce)? Coś tanio, tak z 50% za tanio.
:P No ale tak to jest z tymi "oryginalnymi częściami". :>

https://www.mazparts.pl/oferta-specjalna/rozrzad-z-pompa-mazda-6-5-3-citd-dpf

Sama wymiana rozrządu gratis, bo przecież i tak będą wszystko rozbierać podczas wymiany uszczelki pod głowicą.



Uszczelki pod wtryskami też wymień, i smoka w misce sprawdź. :P

Zeskąd jesteś? Mazdy to niestety auta szczególnej troski i trzeba to
serwisować u kogoś, kto się na tym zna -- a nie u pierwszego lepszego
mietka.

Szczecin.

Data: 2017-10-12 11:36:01
Autor: Vlad The Ripper
Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.
W dniu 2017-10-11 o 17:32, Michał Kowalski pisze:
Witam,

ciąg dalszy historii Mazdy 6 rocznik 2007, 105 kW, diesel.

Pierwotny problem to ubywanie płynu chłodniczego, ok. 1/3 L na 1000km.


Diagnoza mechanika: brak oznak wycieku na zewnątrz. Po sprawdzeniu za pomocą przyrządu stwierdził obecność spalin w układzie chłodzenia. Diagnoza: uszkodzona uszczelka pod głowicą albo wręcz pęknięta głowica. Chłodniczka EGR mówi, że nie, bo ponoć nie jest ona chłodzona cieczą.

Koszty naprawy: 2500 zł, do tego najwyższy czas wymienić rozrząd - 1000 zł oryginalne części. Jeśli będzie to pęknięta głowica, to koszt używanej głowicy to 800 zł. Razem: 3500-4200 zł.

To daje całkiem niezłą sumkę jak na samochód o wartości 15k.

Zastanawiam się, czy warto robić, ponoć za 4k można kupić sprawny silnik w całości.
Jak Ci ubywa 1/3 l na 1000km to zaopatrz się w bańkę borygo, czy czegoś podobnego i jeździj dalej dolewając co jakiś czas zamiast 4 koła pakować w naprawę.
Ja kiedyś tak 2,5 roku jeździłem z ubywającym nie wiadomo gdzie płynem chłodniczym. Nawet nie chciało mi się tego diagnozować. U mnie było pewnie coś innego, bo zimą prawie nie ubywało, za to latem w korku potrafiło litr na 20km wciągnąć.
Ewentualnie można zrobić jak Janusz Cebula czyli sprzedać auto komuś, kto nie wie, że płynu chłodniczego ubywa.

Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciągQ1|AÖĽł<

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona