Mazda się chwali

Data: 2018-11-18 15:33:26
Autor: Bok
Mazda się chwali
WOW ciekawa oficjalna akcja:

https://www.youtube.com/watch?v=OeC2XiSYzFo&feature=youtu.be

Madzia ma obecnie dobre zabezpieczenia antykorozyjne, film oficjalny jak najbardziej wiążący, szkoda że inni producenci nie zrobią czegoś podobnego...

Data: 2018-11-18 06:42:59
Autor: Bolko
Mazda się chwali
W dniu niedziela, 18 listopada 2018 15:33:28 UTC+1 użytkownik Bok napisał:
[...]

A to wcześniej tego ocynku nie było?

Data: 2018-11-18 15:58:59
Autor: Bok
Mazda się chwali

A to wcześniej tego ocynku nie było?

tego to nie wiem, były tu tematy kto i jakie obecnie stosuje zabezpieczenia antykorozyjne, były wypowiedzi że większość to tylko kataforetyczny, część że jest cynkowane a tu madzia ma wszystko, dodatkowo na rynek polski jest zalewana woskiem (profile wewnętrzne podwozie)

nie żebym reklamował no ale miałem kupować koreańca ale zrezygnowałem bo żaden z dilerów nie dał mi jendoznacznej odpowiedzi jakie są zabezpieczenia antykorozyjne w np hujndajach

Data: 2018-11-18 09:25:45
Autor: Bolko
Mazda się chwali
W dniu niedziela, 18 listopada 2018 15:59:01 UTC+1 użytkownik Bok napisał:
> [...]

nie żebym reklamował no ale miałem kupować koreańca ale zrezygnowałem bo żaden z dilerów nie dał mi jendoznacznej odpowiedzi jakie są zabezpieczenia antykorozyjne w np hujndajach

Ja się nie znam ale Zenek pisał że są fosforanowane.
Ja mam mazdę z 2002 roku i ona generalnie nie rdzewieje w miejscu gdzie była wycinana ta próbka.
Natomiast rdzewieje na spawach i rantach.
I sorry ale nie wierze że ocynk w tych miejscach może ogrywać jakąkolwiek role.

Data: 2018-11-20 16:51:46
Autor: z
Mazda się chwali
W dniu 2018-11-18 o 18:25, Bolko pisze:
[...]

Czyli diabeł nie tkwi w ocynku tylko jakości wykonanie powłok ochronnych ;-)

Data: 2019-01-07 19:06:39
Autor: Zenek Kapelinder
Mazda się chwali
W cynkowaniu tez. Ale powloki antykorozyje sa rownie wazne. Cynk ze stala tworza ogniwo galwaniczne w ktorym przy utracie ciaglosci warstwy cynku i w obecnosci wody rozpuszczany jest cynk. W naszych warunkach atmosferycznych gola stal koroduje z predkoscia ok. 0,3mm na rok. Cynk dziesiec razy wolniej. Jesli w jakis nielicznych samochodach producent na wybrane elementy zastosuje cynkowana stal to powloka cynku jest tak cienka ze symbolicznie zabezpiecza stal. Producentowi zalezy zeby nadwozie nie zardzewialo w czasie na jaki daje  gwarancje na perforacje, czyli dziury spowodowane korozja. To ze auto bedzie rude mu wisi i powiewa. W polskich warunkach kliamtycznych nadwozia powinny byc zabezpieczane w profilach zamknietych i wszystkich laczeniach blach preparatami typu fluidol. Przy starannym i co jakims czas powtarzanym zabezpieczeniu profili i kontrolowaniu ubytkow mas bitumicznych i innych i ich uzupelnianiu na podwoziu zywotnosc karoserii bez korozji atmosferycznej  mozna przedluzyc praktycznie w nieskonczonosc. Niestety nie da sie nic zrobic na korozje zmeczeniowa. I jedyna metoda naprawy tak skorodowanych elementow jest ich wymiana przez blacharza. Korozja stali to bardzo rozlegly temat. Chwilowo nikomu nie udalo sie znalezc na nia zlotego srodka. Do tego dochodza wady produkcyjne stali z ktorej robi sie blachy, wady produkcyjne blach w ktorych nalot korozyjny na zewnatrz jest najmniejszym problemem. Ogolnie temat morze. Wniosek jest jeden. W Polsce jesli samochod ma jezdzic bez rdzy wiecej niz 8-10 lat musi byc dodatkowo zabezpieczany przed korozja.

Data: 2018-11-18 16:14:46
Autor: Bok
Mazda się chwali
W dniu 2018-11-18 o 15:42, Bolko pisze:
[...]

a juz wiem dlaczego ta gownoburza:
https://www.youtube.com/watch?v=2pBoadBvimo

Data: 2018-11-18 19:59:24
Autor: jerzu.xyz
Mazda się chwali
On Sun, 18 Nov 2018 16:14:46 +0100, Bok <adon@gogle.com> wrote:

a juz wiem dlaczego ta gownoburza:
https://www.youtube.com/watch?v=2pBoadBvimo

Mazda sama nie wie co ma. W każdym razie Sołtysik sam nie wie, po czym
w dwóch mailach pisze różne rzeczy. Generalnie jest to jakiś
marketingowy bełkot, o czym świadczy np. dyskusja ze znajomym,
pracownikiem jedengo z salonów Mazdy w Warszawie.

"Nie wiem jak się odnieść - bo facet czepia się o to czy jest
ocynkowane czy nie a dostaje odpowiedź, że producent nie używa cynku a
robi inne dodatkowe rzeczy aby tej rdzy nie było. Ewidentnie facet
manipuluje całą sytuacją w dodatku jeździ szukać cynku z detektorem i
na ulicy po kryjomu mierzy sobie auta miernikiem, pomimo że ma
informację o tym że cynku nie ma. Owszem jest teraz konsternacja w
salonach i sieci sprzedaży bo od zawsze handlowcom się mówiło że jest
ocynk, gdzie blacharze mówili że tego nie ma ale jest coś innego. Z
tego co ja wiem, dowalili jakiś fluorków i tlenków, a niektóre
elementy są nawet dodatkowo maczane, jak maska, poszycie dachu i
progi."

OIDP to o fluorkach i tlenkach możemy mówić przy zabezpieczniu
aluminium. A przy stali? Nie wiem, może sie coś zminiło, ale to ktoś
kto w tym siedzi może coś napisze. Mirek Ptak?
A już motyw z dodatkowym zabezpieczaniem auta w porcie w Antwerpii? Co
można tam zabezpieczyć? Podwozie? Profile zamknięte?

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-11-19 12:22:21
Autor: Mirek Ptak
Mazda się chwali
W dniu 2018-11-18 o 19:59, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
OIDP to o fluorkach i tlenkach możemy mówić przy zabezpieczniu
aluminium. A przy stali? Nie wiem, może sie coś zminiło, ale to ktoś
kto w tym siedzi może coś napisze. Mirek Ptak?

Kiedyś powszechne było nakładanie kryształów fosforanu cynku na blach zarówno stalowe jak i stalowe ocynkowane.
Teraz częściej się stosuje cyrkonowanie.
W obecnym przygotowaniu powierzchni nie ma znaczenia, czy element jest stalowy (cynkowany), czy aluminiowy. Pokrywane to jest tą samą chemią.
Na przykład teraz jestem w nowej fabryce Jaguar Land Rover w Nitrze na Słowacji - tu całe zewnętrzne pokrycie jest aluminiowe z wyjątkiem drzwi, które są z ocynkowanej stali. Wszystko to jest cyrkonowane chemią Henkla na jednej linii :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2019-01-07 18:40:53
Autor: Zenek Kapelinder
Mazda się chwali
Albo nie doczytales albo nawijasz makaron na uszy. Sprawdzilem w biblii galwanizatorow. Nie ma tam nic o cyrkonowaniu. Za to jest o cyrkonie. Cyrkon jest tak samo reaktywny jak sod. Zapala sie przy kontakcie z powietrzem. Zrobienie metalicznej powloki cyrkonowej majacej pracowac na powietrzu nie ma sensu bo przy kontakcie z powietrzem taka powloka natychmiast ulegnie utlenieniu. W przeciwnienstwie do rownie reaktywnego glinu cyrkon sie nie pasywuje. Na opakowaniach musi byc oznaczany H250, H260, P222, P223, P231, P232. To nie sa oznaczenia cukierkow i syropu malinowego. I jeszcze ciekawostka w roztworach wodnych powoduje korozje stali. Jesli juz ma byc cos wspolnego z cyrkonem to jest to konwersja cyrkonowa. Czyli odmiana fosforanowania kwasem fosforowym i zwiazkiem cyrkonu. Powloki konwersyjne, w tym i oparte na cyrkonie, nie maja zadnych cudownych wlasciwosci antykorozyjnych. Ich zaleta jest ze sa szczelne przy malych grubosciach. Bardzo dobrze wiaza sie ze stala i innymi metalami. Maja rozbudowana powierzchnie zwiekszajaca przyczepnosc materialow lakierniczych. Ciekawostka. Pierwszym na swiecie samochodem z fosforanowana karoseria byl polski Mikrus. Powloka byla wykonana tak starannie ze rozpowszechniana byla plotka ze zrobiono go z duraluminium.

Data: 2018-11-18 18:24:01
Autor: Tomasz Pyra
Mazda się chwali
Dnia Sun, 18 Nov 2018 06:42:59 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

[...]

No właśnie też mi bardzo brakuje w tej wypowiedzi jasnego postawienia
sprawy. A to wzbudza moją podejrzliwość. :)

Po pierwsze to najważniejsze pytanie - co dokładnie się zmieniło w 2012
roku. Czy wcześniej blachy były nieocynkowane, a teraz są? Czy może tylko
od 2012 zabezpieczają spód woskiem?

Dlaczego ten detektor nie wykrywa cynkowej powłoki na Mazdzie? W jaki
sposób działa i co tak naprawdę wskazuje? I jaka jest różnica między
blachami w których ten detektor daje wynik FeZn, a tymi z samym Fe?
Może gra tu rolę grubość tej powłoki, bądź jakieś domieszkowanie?

Fakt że Mazdy przed 2012 rdzewieją chyba lepiej niż Ople z lat 90-tych ;)

Data: 2018-11-19 07:53:40
Autor: Bok
Mazda się chwali

Fakt że Mazdy przed 2012 rdzewieją chyba lepiej niż Ople z lat 90-tych ;)

czep się opla:) ja kupiłem w tym roku nówka salon polska i potwierdzam że teraz OPEL na polskę ma fabrycznie zalane profile woskiem
Zawsze to robiłem samodzielnie po zakupie nowego samochodu a tu miłe zaskoczenie, nie wiem czy robią to dla wszystkich regionów ale na PL takie przyszło fabrycznie

Data: 2018-11-19 00:04:41
Autor: przemek.jedrzejczak
Mazda się chwali
[...]

jak opel (a wlasciwie PSA sie ogarnal) to przyszla pora na reszte :-) mazda chce grac jako premium a rdzewieje gorzej niz opel ? tego klient nie kupi wiec marketing wymyslil akcje i popmuja media, a jak ford tez przestanie rdzewiec to juz bedzie koniec swiata :-)

Data: 2018-11-20 15:44:58
Autor:
Mazda się chwali

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c1560af-ae8f-4b3e-88d9-1e857a7966eb@googlegroups.com...

wiec marketing wymyslil akcje i popmuja media

zgadza sie marketing vag dostrzegl, ze mazda w polsce zaczyna byc dlan problemem i wszczal brudna kampanie = żenua

Data: 2018-11-19 12:16:26
Autor: Tadeusz
Mazda się chwali
[...]

Nie było ocynku i Mazdy rdzewiały jak wściekłe. Dwie osoby u mnie w firmie ma poprzedni model "6", nie walone, nie klepane, nie lakierowane a rdzy zwłaszcza na progach, nadkolach, błotnikach od pyty :-(

Data: 2018-11-19 20:36:17
Autor:
Mazda się chwali

Użytkownik "Tadeusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:psu60l$evq$1@pippin.nask.net.pl...

[...]

Ja mam z 2011, zero śladów rdzy.

Data: 2018-11-19 21:43:09
Autor: Irokez
Mazda się chwali
W dniu 2018-11-19 o 20:36, test pisze:

[...]

2006 i raz malowane, teraz znowu wyłazi. Tylne błotniki.
Fajne auto ale ta rdza....

--
Irokez

Data: 2018-11-19 05:08:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Mazda się chwali
-- Najgorsze czasy Fordów, czyli Focus I i Mondeo z tego okresu to 100% ocynkowanych blach. Ocynk ocynkowi nierówny :)

ale nadal jest do dupy ... jesli nowa fiesta ma slabszy lakier niz 15 letni VW golf to cos tu jest nie halo, rozwazam teraz mondeo i pierwsze co sprawdze to odpornosc powloki lakierniczej

Data: 2018-11-19 06:47:26
Autor: Bolko
Mazda się chwali

ale nadal jest do dupy ... jesli nowa fiesta ma slabszy lakier niz 15 letni VW golf to cos tu jest nie halo, rozwazam teraz mondeo i pierwsze co sprawdze to odpornosc powloki lakierniczej

a w jaki sposób?

Data: 2018-11-19 08:21:04
Autor: przemek.jedrzejczak
Mazda się chwali
Oględziny no i jak nikt nie będzie patrzył to go kluczem przejadę ;-)

Data: 2018-11-20 19:23:48
Autor: Tom N
Mazda się chwali
przemek.jedrzejczak@gmail.com w <news:a74f750a-37c0-43a2-a2e9-82db3336ab73googlegroups.com>:

Oględziny no i jak nikt nie będzie patrzył to go kluczem przejadę ;-)\

Tylko delikatnie, bo może szpachla odpaść ;P

--
'Tom N'

Data: 2018-11-20 16:48:57
Autor: z
Mazda się chwali
ojtam ojtam.

Niech tam będzie i tryton. Tylko żeby nie rdzewiało.

jak już poświęcili błotnik to można było zrobić długotrwały test w skrajnych warunkach i najlepiej w porówaniu z błotnikami innych marek ale przynajmniej swoim starym

A tak... telewizyjne przechwałki.

Ja bym się wstydził konieczności tłumaczenia.

PS. A co z importowanymi samochodami? Też mają "dobry ocynk" ?

Data: 2018-11-20 20:39:52
Autor: Kaczin
Mazda się chwali
W dniu 20.11.2018 o 16:48, z pisze:

PS. A co z importowanymi samochodami? Też mają "dobry ocynk" ?

A ty co? Za głupi jesteś żeby zrozumieć co człowiek mówi?

--
Kaczin

Data: 2019-01-07 23:35:46
Autor: jerzu.xyz