Mazowiecki: Kościół nie powinien żyrować kłamstwa smoleńskiego

Data: 2012-04-18 21:34:44
Autor: Przemysław W
Mazowiecki: Kościół nie powinien żyrować kłamstwa smoleńskiego
Dziś zwracam się do Kościoła o to, by niektóre jego części nie dawały się wmanewrowywać w tę politykę kłamstwa smoleńskiego. Bo z wypadku robi się zamach. Kościół nie powinien tego żyrować - mówi były premier Tadeusz Mazowiecki, który dziś kończy 85 lat.

W wywiadzie dla TVP Info Tadeusz Mazowiecki mówił w rozmowie z Janem Ordyńskim m.in. o tym, jaką rolę wiara odegrała w jego życiu. - Czuję się człowiekiem wierzącym. To nie jest tak, jak ludzie sobie wyobrażają, że wierzyć, to znaczy nie myśleć, czuć się bezpiecznym. Wiara jest też poszukiwaniem, jest rozterką, wątpieniem. Ale wiara jest przede wszystkim siłą, która się ostaje z tych wszystkich trudności, siłą, która nadaje ostateczny sens ludzkiemu życiu. Wiele dla mojej wiary uczynili ludzie niewierzący. Zetknięcie się z nimi mnie sprowokowało, by dawać ciche świadectwo swojej wiary - mówił Tadeusz Mazowiecki na antenie TVP Info.

Były premier, dziś doradca prezydenta RP, mówił, że jako osoba wierząca, członek Kościoła, ma prawo apelować o to, by Kościół nie angażował się w "politykę kłamstwa smoleńskiego". - Zwróciłbym się także o to, o czym marzę, by Kościół był coraz bardziej apostolski. Uważam, że Kościół ma tak ogromne miejsce w historii Polski, że tak jak sprawdził się w niewoli, tak musi sprawdzić się w wolności - mówił szacowny jubilat.

Opowiadał o "różnych osobach, które w różnym czasie" na niego wpływały. - Bardzo wiele zawdzięczam Janowi Kułakowskiemu (kiedyś ambasadorowi Polski przy Unii Europejskiej, a wcześniej opozycjoniście), od którego właściwie wziąłem ideę, myśl, że w PRL tym słabym ogniwem są związki zawodowe i należy to ogniwo rozerwać. Poza tym bardzo rodzinnie się przyjaźniliśmy, bardzo dobrze się rozumieliśmy. Wiele zawdzięczam Bronisławowi Geremkowi, Jackowi Kuroniowi, z którym się przecież często różniłem, ale przyjaźń i tak między nami była. Wiele zawdzięczam także Lechowi Wałęsie, z którym musiałem się ścierać, ale gdzieś na dnie była między nami głębsza relacja. Wiele zawdzięczam również ludziom miesięcznika "Więź", którego redaktorem naczelnym byłem przez 23 lata, ludziom "Tygodnika Powszechnego". Zresztą myślałem zawsze, że moim dziełem życiowym będzie właśnie "Więź". Nie przypuszczałem, że przyjdą inne rzeczy - wspominał Tadeusz Mazowiecki.

Zapytany co go dzisiaj najbardziej smuci, a co cieszy, odpowiedział: - Cieszy mnie to, że zmiana jest ogromna, wystarczy przez Polskę przejechać, żeby to zobaczyć. Cieszy mnie także to, że ta zmiana weszła w krew, zakorzeniła się. Ale nie cieszy mnie to, że tak jak w syzyfowych pracach - pewne choroby, które trapią nasz naród wracają. Prowincjonalizm połączony z megalomanią daje fatalne skutki. A jeżeli do tego pewien "rokosz" próbuje się przebić w trwałą formację polityczną, to jest niebezpieczne. Ale Polska jest na tyle silna, że to przezwycięży .

Na koniec Tadeusz Mazowiecki złożył życzenia innym: - Życzę ludziom większej życzliwości.

Więcej na na stronie TVP Info "Kościół musi się sprawdzić na wolności"

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,11567271,Mazowiecki__Kosciol_nie_powinien_zyrowac_klamstwa.html#ixzz1sQFBFsDf

Przemek

--

"Istnieje przedsiębiorstwo produkujące kłamstwa - PiS jako partia i "Gazeta Polska", media o. Rydzyka jako narzędzie propagandy.
 I nie chodzi tu tylko o kłamstwo smoleńskie, ale o kłamstwa dotyczące wielu innych spraw:  domniemanego obecnego rozbioru Polski, mitycznego dorobku politycznego Lecha Kaczyńskiego,

Data: 2012-04-18 12:42:10
Autor: brat_olin
PrzemysĹ aw W <Brońmy RP przed pisem@...pl> wrote:

[...]

Mazowiecki kontynuuje swa walke z Kosciolem katolickim,
zaczeta przeszlo pol wieku temu.  Tyle ze teraz nie donosi
do  Bermana na biskupow.  Liberal taki..

--
Smart questions to stupid anaswers

Data: 2012-04-19 06:52:20
Autor: stevep
Dnia 18-04-2012 o 21:42:10 brat_olin <brat_olin@yahoo.com> napisał(a):

[...]

A to podły żyd.  :p
--
stevep

Data: 2012-04-19 05:34:03
Autor: brat_olin
stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:
brat_olin <brat_o...@yahoo.com> napisał(a):

> Mazowiecki kontynuuje swa walke z Kosciolem katolickim,
> zaczeta przeszlo pol wieku temu.  Tyle ze teraz nie donosi
> do  Bermana na biskupow.  Liberal taki..

A to podły żyd.  :p

Pan antysemita, p. Stefanie?

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2012-04-20 06:39:49
Autor: stevep
Dnia 19-04-2012 o 14:34:03 brat_olin <brat_olin@yahoo.com> napisał(a):

> [...]

> zaczeta przeszlo pol wieku temu.  Tyle ze teraz nie donosi
> do  Bermana na biskupow.  Liberal taki..

Przecież to wykazało sprawdzanie do piątego pokolenia.
--
stevep

Data: 2012-04-18 21:54:55
Autor: mkarwan
Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jmn50m$gqn$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tadeusz Mazowiecki, na zlecenie komunistycznych władz PRL, napisał słynny artykuł oczerniający bpa Czesława Kaczmarka i kościół katolicki w Polsce.

KSIĘŻA - AGENCI IMPERIALIZMU

    We wtorek, dnia 22 września br. [1953 red.] Wojskowy Sąd Rejonowy w Warszawie ogłosił wyrok w sprawie ks. bp. Kaczmarka oraz ks. J. Danilewicza,
ks. Wł. Widłaka, ks. J. Dąbrowskiego i siostry W. Niklewskiej - oskarżonych o zorganizowanie ośrodka prowadzącego działalność dywersyjną, wymierzoną
przeciwko państwu ludowemu, działalność godzącą w najżywotniejsze interesy naszego narodu.

    Proces ten, którego szczegółowy przebieg znany jest z prasy codziennej i radia, wstrząsnął nami wszystkimi. (...)
Każdy, kto jest wiernym Kościoła, a zarazem uczciwym obywatelem ludowej ojczyzny rozumie, że religijna misja Kościoła trwająca przez wszystkie czasy może i powinna być pełniona w ustroju socjalistycznym.
    Równocześnie milionowe rzesze wierzących w naszym kraju dają codziennie ofiary, i twórczy wkład w nowe budownictwo gospodarczo-społeczne.
I właśnie ludowa ojczyzna przywróciła godność ludzką milionom prostych ludzi, w olbrzymiej większości wierzących, przekraczając raz na zawsze stosunki
społeczne, w których urodzenie czy majątek decydowały o wartości człowieka, otwarła dzieciom robotników i chłopów dostęp do nauki i kultury i buduje w
niezwykle trudnych warunkach powojennego życia podstawy lepszego bytu (...).
    Na rozprawie sądowej zanalizowana została przestępcza działalność oskarżonych jak i jej skutki.
Wychowanie nacechowane podejrzliwością i wrogością wobec postępu społecznego, atmosfera środowiska społecznego rozniecająca lub choćby tylko podtrzymująca bezwzględną wrogość wobec osiągnięć społecznych Polski Ludowej, wpływy polityczne przychodzące z zewnątrz i wyrosła na tym wszystkim błędna postawa polityczna ks. bp. Kaczmarka, która doprowadziła go do kolizji z prawem - oto sumarycznie ujęte przyczyny działalności przestępczej oskarżonych.
Doprowadziły one do czynów skierowanych przeciwko interesom własnego narodu.
Doprowadziły ks. bp. Kaczmarka do działalności wrogiej wobec interesu narodowego i postępu społecznego w okresie przedwojennym, okupacyjnym i w Polsce Ludowej.
Doprowadziły w szczególności nie tylko do postawy przeciwnej nowej rzeczywistości naszego kraju, nie tylko do podrywania zaufania w trwałość władzy ludowej i nowych stosunków społecznych w Polsce, ale i do uwikłania się we współpracę z ośrodkami wywiadu amerykańskiego, które pragnęłyby posługiwać się przedstawicielami duchowieństwa, jako narzędziem realizacji swych wrogich Polsce planów.
    Należy z całą siłą zaznaczyć, że proces skierowany był wyłącznie przeciwko działalności społeczno-politycznej ks. biskupa i współ oskarżonych, nie zaś przeciwko urzędowi biskupiemu i ich godności kapłańskiej (...).
    (...) postawa polityczna biskupa czy kapłana podlega takiej samej ocenie, jak postawa każdego innego obywatela.
Dlatego więc nie tylko bolejemy, ale i odcinamy się od błędnych poglądów ks. bp. Kaczmarka, które doprowadziły go do akcji dywersyjnej wobec Polski Ludowej i kierowały w tej działalności jego postawą.
    Zadając sobie pytanie, jak się stało, że do tego dojść mogło, widzimy następujące wyjaśnienie.
Ku działalności tej kierowało nastawienie wrogie wobec postępu społecznego, wrogie wobec przemian społecznych i broniące dotychczasowego kapitalistycznego ustroju. Postawa ta wyrażała się też w widzeniu przyszłości dla Kościoła i katolicyzmu jedynie w dawnych warunkach, co w skutkach oznaczało wyzbywanie się apostolskiego nastawienia wobec nowych czasów i nowej epoki społecznej.
    Wrogość wobec reformy rolnej, wrogość wobec unarodowienia przemysłu i wobec innych podstawowych osiągnięć społecznych Polski Ludowej doprowadziła w wyniku tego nastawienia nie tylko do szkód dla ściśle pojętego interesu państwa, ale i do przeciwdziałania czy osłabienia możliwości układania się poprawnych stosunków między Kościołem a Państwem, do traktowania Porozumienia z kwietnia 1950 r jako martwej litery, co godziło zarówno w
interes Państwa, jak i w dobro Kościoła i jego misję religijną w Polsce Ludowej.
    Ku tej szkodliwej działalności kierowały ks. bp. Kaczmarka i współoskarżonych poglądy prowadzące do utożsamiania wiary ze wsteczną postawą społeczną, a dobra Kościoła z trwałością i interesem ustroju kapitalistycznego. Z tego stanowiska wynikało wiązanie się z imperialistyczną i nastawioną na wojnę polityką rządu Stanów Zjednoczonych (...).
    Proces ks. bp. Kaczmarka udowodnił również naocznie, i to nie po raz pierwszy, jak dalece imperializm amerykański, pragnący przy pomocy nowej wojny, a więc śmierci milionów ludzi, narzucić panowanie swe go ustroju wyzysku i krzywdy społecznej krajom, które obrały nową drogę dziejową, usiłuje różnymi drogami oddziaływać na duchowieństwo oraz ludzi wierzących i kierować ich na drogę walki z własną ojczyzną, stanowiącą wspólne dobro wszystkich obywateli.
    Przedstawiając się jako obrońca cywilizacji chrześcijańskiej, imperializm amerykański dokonuje nadużycia, pragnąc oszukać katolików w krajach demokracji ludowej, w szczególności Polsce, że nowa wojna, wojna dokonywana przy pomocy neohitlerowskiego Wehrmachtu ma pozostawać w zgodzie z dobrem Kościoła.
To nadużycie wymaga stanowczego odporu od nas, którzy wiemy że dobrem Kościoła nie jest wojna, a katolicyzm pełni swą misję przez apostolstwo, a nie przez siłę polityczną i militarną.
Stawiający na skłócenie wewnętrzne Polaków imperializm amerykański musi otrzymać stanowczą odprawę od polskich katolików
W szczególności ważne jest wyraźne i stanowcze odcięcie się od tych usiłowań przez władzę kościelną w Polsce - Episkopat, na przeciwstawienie którego interesom naszego narodu i jego nowej drodze rozwojowej liczy wciąż imperializm amerykański (...).
    Bolesny dla sumień ludzi wierzących proces ks. bp. Kaczmarka dobiegł końca.
Wyciągnięcie wniosków z jego przebiegu -jak już podkreślaliśmy -jest konieczne, aby podobna sytuacja nie miała nigdy więcej miejsca (...).
    Katolicy polscy co dnia pogłębiając swój wielki udział w pracy całego narodu, jednocząc się we wspólnym Froncie Narodowym, będą dalej pracować nad
tym, aby stwarzać perspektywę dla misji Kościoła w nowej epoce, usuwać istniejące trudności i nie dopuszczać do tragicznych konfliktów w sumieniach
wierzących, jak to miało miejsce w związku z procesem ks. bp. Kaczmarka.
Wierzymy bowiem najgłębiej, że nawet najbardziej bolesne i tragiczne pomyłki nie mogą zmienić faktu, że przyszłość należy do ustroju społecznego, w
którym żyjemy, i że w tej przyszłości Kościół znajdzie właściwe swojej misji religijnej miejsce, a ludzie wierzący na równi z ludźmi innych światopoglądów będą tej przyszłości współtwórcami.
    Tadeusz Mazowiecki
    źródło: "Wrocławski Tygodnik Katolicki", nr 5, 27 IX 1953 r. s. 3-4.

Data: 2012-04-18 22:02:40
Autor: u2
W dniu 2012-04-18 21:54, mkarwan pisze:
[...]

Widac, ze zolwik niezle opanowal dialektyke
marksistowsko-heglowsko-leninowska.

Data: 2012-04-19 06:53:09
Autor: stevep
Dnia 18-04-2012 o 22:02:40 u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

[...]

A skąd ty się na tym znasz, czyżby WUML?
--
stevep

Data: 2012-04-18 22:41:08
Autor: Grzegorz Z.
Mazowiecki: Kościół nie powinien żyrować kłamstwa smoleńskiego
mkarwan napisaů:

Uýytkownik "Przemysůaw W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisaů w wiadomoúci news:jmn50m$gqn$1inews.gazeta.pl...
Dziú zwracam sić do Koúcioůa o to, by niektóre jego czćúci nie dawaůy sić wmanewrowywaă w tć politykć kůamstwa smoleńskiego. Bo z wypadku robi sić zamach. Koúcióů nie powinien tego ýyrowaă - mówi byůy premier Tadeusz Mazowiecki, który dziú kończy 85 lat.

Tadeusz Mazowiecki, na zlecenie komunistycznych wůadz PRL, napisaů sůynny artykuů

Premier Kaczyński pytany przez ĽFakt" o pracć doktorskŕ brata, okraszonŕ
odwoůaniami do klasyków marksizmu-leninizmu, odpowiedziaů, ýe Ľw latach 70.
w Polsce w kaýdej praktycznie pracy doktorskiej z dziedziny prawa gdzieú
tam Marks czy Lenin byů wspominany". Ale okazuje sić, ýe tych klasyków nie
ma w pracy doktorskiej Jarosůawa. Jest za to sporo odwoůań do wypowiedzi
przywódców i ideologów PRL: Gomuůki, Bieruta, Cyrankiewicza, Kliszki,
Sokorskiego, Werblana, Kŕkola oraz do referatów na partyjne zjazdy i plena
KC. Te koniecznoúci, rodzaj obliga, wynikajŕcego z wymogów warsztatu
naukowego, dobrze zrozumie rówieúnik premiera, ale moýe juý mieă z tym
problem můody poseů PiS czy LPR.

ĽRok 1944 i 1945 zmieniů caůkowicie sytuacjć politycznŕ w Polsce - pisze
Jarosůaw Kaczyński w rozdziale drugim, obejmujŕcym lata 1944-1968. -
Koncepcja powrotu do tak czy inaczej zmodyfikowanych stosunków
przedwojennych okazaůa sić zupeůnie nierealna. Ster wůadzy uchwyciůy siůy
polityczne, które w okresie mićdzywojennym nie miaůy nawet moýliwoúci
legalnego dziaůania (KPP i inne grupy lewicy rewolucyjnej). (...) Takýe
postawa úrodowiska naukowego ulegaůa pod naciskiem okolicznoúci przemianom.
Omówienie wszystkich tych przemian, pociŕgnićă wůadz i reprezentantów nauki
przekracza ramy tej pracy". Nie jest to ani pierwsze, ani ostatnie takie
zastrzeýenie, umoýliwiajŕce autorowi trzymanie sić gůównego wŕtku pracy, a
zarazem pozwalajŕce uchyliă sić od politycznych ocen.

http://www.polityka.pl/kraj/222398,1,doktorat-premiera-kaczynskiego.read

--
"Przez ostatnich 20 lat media zajmujŕ sić gůównie produkcjŕ masowej
gůupoty" "Teraz mamy odbiorców wychowanych na tej gůupocie"

Data: 2012-04-18 22:47:16
Autor: mkarwan
Mazowiecki: Koúcióů nie powinien ýyrowaă kůamstwa smoleńskiego

Uýytkownik "Grzegorz Z." <tictactoe@colleen.org> napisaů w wiadomoúci news:pkkzzewsgonc.ukne0dlk5hz1.dlg40tude.net...

Znowu robisz siebie idiotć.
Od kiedy to Mazowiecki jest Kaczyńskim?

Data: 2012-04-18 23:01:47
Autor: Grzegorz Z.
[...]

"Rodzaj obliga" obejmowaů i przysůugiwaů tylko kaczce, ýóůwiowi nie?

Data: 2012-04-18 22:12:45
Autor: A. Filip
Mazowiecki:
Przemysław W <Brońmy RP przed pisem@...pl> pisze:
[...]
[...]
Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,11567271,Mazowiecki__Kosciol_nie_powinien_zyrowac_klamstwa.html#ixzz1sQFBFsDf

A jak sądzisz ile osób uznaje twierdzenia o przeprowadzeniu w pełni
profesjonalnego śledztwa/dochodzenia za "Kłamstwo Smoleńskie"? :-)

Data: 2012-04-20 10:33:36
Autor: A. Filip
Mazowiecki: [komisja Burdenki 2?]
[...]

Jeśli w przypadku zdarzenia w którym ginie prezydent RP3 nie
przeprowadza się profesjonalnego i _pedantycznego_ śledztwa, sledztwa
nie pod pełnym  nadzorem strony "mogącej być zainteresowaną"
(Rosyjskiej) to (jakieś) porównania z komisją Burdenki _są na miejscu_.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Komisja_Niko%C5%82aja_Burdenki
  Komisja Nikołaja Burdenki – radziecka specjalna komisja śledcza
  powołana 13 stycznia 1944 roku przez Biuro Polityczne KC
  Wszechzwiązkowej Partii Komunistycznej (bolszewikĂłw) (WKP(b)) w celu
  udowodnienia tezy, Ĺźe zbrodnia katyńska na oficerach Wojska Polskiego
  dokonana wiosną 1940 roku przez NKWD na polecenie tego samego Biura
  Politycznego KC WKP(b) została popełniona przez NiemcĂłw w 1941
  roku. [...]

Data: 2012-04-20 12:43:17
Autor: Bogdan Idzikowski
Mazowiecki: Kościół nie powinien żyrować kłamstwa smoleńskiego [komisja Burdenki 2?]

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:87fwbyree7.fsffenix.anfi.homeunix.org...
[...]

Koniecznie trzeba iść na Moskwę pod przewodnictwem, oczywiście Jarosława.
A tak na poważniej. Przecież mamy swoją komisję i swoje śledztwo prokuratorskie. I co im wyszło? Zamach? Godnyś politowania.

Data: 2012-04-20 17:29:25
Autor: jadryś
W dniu 2012-04-18 21:34, Przemysław W pisze:
[...]

Przyganiał kocioł garnkowi, już zapomniał jak oskarżał Serbów którzy w tym uporządkowywali ciała zabitych ludzi w Kragujevac przez samoloty NATO.

Data: 2012-04-21 06:17:45
Autor: stevep
Dnia 20-04-2012 o 17:29:25 jadryś <rg@yachoo.com> napisał(a):

[...]

Serbowie rzeczywiście zrobili by "porządek" z innymi narodami bałkańskimi,  gdyby nie NATO.

--
stevep

Data: 2012-04-20 20:57:02
Autor: pluton
[...]

Alez jak najbardziej powinien. Trupek jest (albo raczej moze byc)
niezwykle dochodowy.

Wezmy Elvisa. Nadal nie zyje, a jakie przynosi dochody.

Nullification

Data: 2012-04-21 12:14:22
Autor: raff
Mazowiecki: Kościół nie powinien żyrować kłamstwa smoleńskiego
On Fri, 20 Apr 2012 20:57:02 +0200, "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl>
wrote:

DziÂś zwracam si? do KoÂścio?a o to, by niektĂłre jego cz?Âści nie dawa?y si?
wmanewrowywa? w t? polityk? k?amstwa smole?skiego. Bo z wypadku robi si?
zamach. KoÂściĂł? nie powinien tego ?yrowa? - mĂłwi by?y premier Tadeusz
Mazowiecki, ktĂłry dziÂś ko?czy 85 lat.

Alez jak najbardziej powinien. Trupek jest (albo raczej moze byc)
niezwykle dochodowy.

Wezmy Elvisa. Nadal nie zyje, a jakie przynosi dochody.

No ale Mazowiecki wyglada jak trupek, a nie przynosi dochodow :/

R.

Data: 2012-04-21 13:33:41
Autor: pluton
Mazowiecki: Koci nie powinien yrowa kamstwa smoleskiego

> [...]
>
>Wezmy Elvisa. Nadal nie zyje, a jakie przynosi dochody.

No ale Mazowiecki wyglada jak trupek, a nie przynosi dochodow :/

Kwestia marketingu i zarzadzania. PJN chcial sie przyssac do trupka,
ziobrystyczni chcieli sie przyssac do trupka, ale Jarek im oderwal ssawki.
Ma monopol , a sam zarzadzac nie umie.

Jakby pozwolil innym troche podoic zimnego lecha, to i zyski by sie
pojawily.

Nullification

Data: 2012-04-22 06:31:27
Autor: stevep

wrote:

[...]

Czy wy pisowcy bez trupĂłw juĹź nic nie potraficie, takie z was nekrofagi?

--
stevep
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Mazowiecki: Kościół nie powinien żyrować kłamstwa smoleńskiego