Data: 2011-10-20 16:32:57 | |
Autor: Maciek | |
Mazut w dieslu | |
Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON? Od razu zaznaczam, ze pytanie jest piatkowe (przed czasem) i czysto teoretyczne :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-10-20 15:43:15 | |
Autor: to | |
Mazut w dieslu | |
begin Maciek
Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez DoĹÄ czam siÄ do pytania sugerujÄ c jeszcze innÄ mieszaninÄ. Czy starego diesla da siÄ z powodzeniem zasilaÄ mieszankÄ oleju opaĹowego i moczu? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-20 18:13:57 | |
Autor: DoQ | |
Mazut w dieslu | |
W dniu 20-10-2011 17:43, to pisze:
Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo można uszkodzić jądra. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-20 19:04:12 | |
Autor: nazgul | |
Mazut w dieslu | |
nie zapomniałeś przypadkiem wyciągnąć końcówki nalewaka przed zakręceniem wlewu?Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego |
|
Data: 2011-10-20 19:11:31 | |
Autor: DoQ | |
Mazut w dieslu | |
W dniu 20-10-2011 19:04, nazgul pisze:
nie zapomniałeś przypadkiem wyciągnąć końcówki nalewaka przedDołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy staregoSłyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo Kilka razy o mało co się nie obrzezałem, teraz cwany jestem i leję do baku przez lejek. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-21 08:16:37 | |
Autor: Maciek | |
Mazut w dieslu | |
Czy starego diesla da siÄ z powodzeniem zasilaÄ mieszankÄ oleju opaĹowego i moczu? MoĹźna zasilaÄ, w zimie jednak naleĹźy pamiÄtaÄ aby wzbogaciÄ mieszankÄ i przed wlewem wypiÄ z flaszkie WD40% aby paliwo nie zamarzaĹo w baku. |
|
Data: 2011-10-23 22:10:12 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Mazut w dieslu | |
Dnia Fri, 21 Oct 2011 08:16:37 +0200, Maciek napisaĹ(a):
MoĹźna zasilaÄ, w zimie jednak naleĹźy pamiÄtaÄ aby wzbogaciÄ mieszankÄ iTo nie paliwo, to AdBlue :) -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2011-10-20 16:47:58 | |
Autor: Robert_J | |
Mazut w dieslu | |
Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez Myślę że bez większego problemu. Silniki okrętowe były często zasilane mazutem. |
|
Data: 2011-10-20 16:49:23 | |
Autor: Maciek | |
Mazut w dieslu | |
Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:47:58 +0200, Robert_J napisał(a):
Myślę że bez większego problemu. Silniki okrętowe były często zasilane mazutem. To wiem, ale chyba tylko dwusuwowe diesle. No i nie ta skala :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-10-20 16:50:42 | |
Autor: Robert_J | |
Mazut w dieslu | |
To wiem, ale chyba tylko dwusuwowe diesle. No i nie ta skala :) Nic nie mówiłeś o skali :-) |
|
Data: 2011-10-20 17:01:01 | |
Autor: Maciek | |
Mazut w dieslu | |
Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:50:42 +0200, Robert_J napisał(a):
Nic nie mówiłeś o skali :-) No tak, ale pisalem "zwyklego diesla" i grupa jest o samochodach :) Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i okretow :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-10-20 17:26:59 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Mazut w dieslu | |
Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:01:01 +0200, Maciek napisaĹ(a):
Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow iMazut ma duĹźo zanieczyszczeĹ staĹych i wysokÄ lepkoĹÄ. MoĹźe grzana instalacja taka jak do SVO (Straight Vegetable Oil) albo nawet lepiej do WVO (Waste Vegetable Oil) + porzÄ dne filtry daĹaby radÄ, ale rozruch i odstawienie silnika pewnie i tak wymagaĹoby ON. Np. takie coĹ: http://goldenfuelsystems.com/ http://www.preconceive.com/car/veggie.html -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2011-10-20 17:33:24 | |
Autor: PM | |
Mazut w dieslu | |
Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow iskoro da się zasilać smalcem wieprzowym to czemu nie mazutem? |
|
Data: 2011-10-20 17:40:30 | |
Autor: J.F | |
Mazut w dieslu | |
Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup
Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru paliwowego, albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma takie ze nadaje sie do 200 obr/min, a nie do 4000. J. |
|
Data: 2011-10-20 19:00:08 | |
Autor: nazgul | |
Mazut w dieslu | |
skoro da się zasilać smalcem wieprzowym przypominam ze smalec też nie płynie, no może na patelni. albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma no może może sam nie jestem przekonany czy nada się do tradycyjnej pompy i wtryskiwaczy. Do jakiej temp. trzeba go podgrzać żeby był dostatecznie płynny i smarowny? chyba pomysł bez sensu z tym mazutem, już frytura lepsza. |
|
Data: 2011-10-20 19:58:35 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Mazut w dieslu | |
W dniu 2011-10-20 19:00, nazgul pisze:
Sądzę że to z powodu dużej gęstości stosowany jest tylko w silnikach wolnoobrotowych gdzie jest dużo czasu na podanie i spalenie niezbyt drobno rozbitego paliwa. W ciężarówce której silnik kręci się 1500rpm będzie pewnie łatwiej niż w osobówce z 4500rpm. Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się 100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności. |
|
Data: 2011-10-20 23:28:47 | |
Autor: Stefan Szczygielski | |
Mazut w dieslu | |
W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze:
Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle. Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;) S. |
|
Data: 2011-10-20 23:51:22 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Mazut w dieslu | |
On 2011-10-20, Stefan Szczygielski <groups@siospammoomean.eu.org> wrote:
Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle. Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;) Kilka kilometrów? To już po przełączeniu silników na lekkie paliwo się nie da tak szybko :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-21 00:02:38 | |
Autor: Maciek | |
Mazut w dieslu | |
Dnia Thu, 20 Oct 2011 23:28:47 +0200, Stefan Szczygielski napisał(a):
Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle. Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;) A nie pomylilo Ci sie z nawrotnymi dieslami? :) Bo byly i takie. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-10-21 19:11:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Mazut w dieslu | |
W dniu 2011-10-20 23:28, Stefan Szczygielski pisze:
W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze: To raczej nie tak. Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu. Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy rozruchu mogą chodzić w obie strony. |
|
Data: 2011-10-22 11:32:43 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Mazut w dieslu | |
On 2011-10-21, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba zmienic paliwo na lżejsze :) A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze względu na inercję, a nie konstrukcję silnika. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-22 18:29:43 | |
Autor: nazgul | |
Mazut w dieslu | |
Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzebaa tak właściwie, to dlaczego? |
|
Data: 2011-10-22 21:14:25 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Mazut w dieslu | |
On 2011-10-22, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:
Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzebaa tak właściwie, to dlaczego? Bo na ciężkim paliwie możesz tylko trzmymać stałą (w przybliżeniu) prędkość obrotową, przy jakiejkolwiek zmianie warunków zapchasz układ zasilania i bez czyszczenia nie odpalisz z powrotem. Ile czasu potrzeba na zmianę paliwa - nie wiem. Trochę szczegółów znajdziesz tutaj: http://glodowski.w.interia.pl/ - za resztą sam pogooglaj. BTW: jak ktoś myśli, że układ zasilania nowoczesnego diesla samochodowego jest skomplikowany to niech kliknie i poczyta :) A samo używanie ciężkich paliw wynika tylko i wyłącznie z ekonomii: jest dużo tańsze i (chyba) zamuje mniej miejsca niż paliwa lekkie. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-23 15:15:42 | |
Autor: _ąćęłńóśźż | |
Mazut w dieslu | |
Danie śrubą 'Cała Wstecz' przy prędkości kadłuba do przodu powiedzmy 15 węzłów zapewne nieco zdemolowałoby statek lub siłownię, lub i jedno i drugie.
-- -- - A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil zewzględu na inercję, a nie konstrukcję silnika. -- |
|
Data: 2011-10-20 21:04:01 | |
Autor: Maciek | |
Mazut w dieslu | |
Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:40:30 +0200, J.F napisał(a):
o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru paliwowego, albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma takie ze nadaje sie do 200 obr/min, a nie do 4000. OK, a "lekki mazut" to nie to samo co "ciezki olej opalowy"? Pytam, bo w czasach, kiedy popularne byly jeszcze piece na mazut do ogrzewania szklarni, mowiono, ze to to samo. A na tzw. "ciezkim opale" podobno (nielegalnie oczywiscie) jezdzily ciezarowki. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-10-20 17:59:50 | |
Autor: Maciek | |
Mazut w dieslu | |
Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:33:24 +0200, PM napisał(a):
skoro da się zasilać smalcem wieprzowym A da sie? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-10-20 18:51:40 | |
Autor: nazgul | |
Mazut w dieslu | |
podobno jest taka ciężarówka (w Polsce)skoro da się zasilać smalcem wieprzowym |
|