Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Mazut w dieslu

Mazut w dieslu

Data: 2011-10-20 16:32:57
Autor: Maciek
Mazut w dieslu

Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez
elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON?

Od razu zaznaczam, ze pytanie jest piatkowe (przed czasem) i czysto
teoretyczne :) --
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-10-20 15:43:15
Autor: to
Mazut w dieslu
begin Maciek
Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez
elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON?

Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-20 18:13:57
Autor: DoQ
Mazut w dieslu
W dniu 20-10-2011 17:43, to pisze:

Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?

Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo można uszkodzić jądra.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-20 19:04:12
Autor: nazgul
Mazut w dieslu

Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?

Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo
można uszkodzić jądra.

nie zapomniałeś przypadkiem wyciągnąć końcówki nalewaka przed zakręceniem wlewu?

Data: 2011-10-20 19:11:31
Autor: DoQ
Mazut w dieslu
W dniu 20-10-2011 19:04, nazgul pisze:

Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?
Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo
można uszkodzić jądra.
nie zapomniałeś przypadkiem wyciągnąć końcówki nalewaka przed
zakręceniem wlewu?

Kilka razy o mało co się nie obrzezałem, teraz cwany jestem i leję do baku przez lejek.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-21 08:16:37
Autor: Maciek
Mazut w dieslu
Czy starego diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?

Można zasilać, w zimie jednak należy pamiętać aby wzbogacić mieszankę i przed wlewem wypić z flaszkie WD40% aby paliwo nie zamarzało w baku.

Data: 2011-10-23 22:10:12
Autor: Jaroslaw Berezowski
Mazut w dieslu
Dnia Fri, 21 Oct 2011 08:16:37 +0200, Maciek napisał(a):

Można zasilać, w zimie jednak należy pamiętać aby wzbogacić mieszankę i
przed wlewem wypić z flaszkie WD40% aby paliwo nie zamarzało w baku.
To nie paliwo, to AdBlue :)


--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-10-20 16:47:58
Autor: Robert_J
Mazut w dieslu
Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez
elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON?

Myślę że bez większego problemu. Silniki okrętowe były często zasilane mazutem.

Data: 2011-10-20 16:49:23
Autor: Maciek
Mazut w dieslu
Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:47:58 +0200, Robert_J napisał(a):

Myślę że bez większego problemu. Silniki okrętowe były często zasilane mazutem.

To wiem, ale chyba tylko dwusuwowe diesle. No i nie ta skala :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-10-20 16:50:42
Autor: Robert_J
Mazut w dieslu
To wiem, ale chyba tylko dwusuwowe diesle. No i nie ta skala :)

Nic nie mówiłeś o skali :-)

Data: 2011-10-20 17:01:01
Autor: Maciek
Mazut w dieslu
Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:50:42 +0200, Robert_J napisał(a):

Nic nie mówiłeś o skali :-)

No tak, ale pisalem "zwyklego diesla" i grupa jest o samochodach :)

Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
okretow :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-10-20 17:26:59
Autor: Jaroslaw Berezowski
Mazut w dieslu
Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:01:01 +0200, Maciek napisał(a):

Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
okretow :)
Mazut ma dużo zanieczyszczeń stałych i wysoką lepkość. Może grzana instalacja taka jak do SVO (Straight Vegetable Oil) albo nawet lepiej do WVO (Waste Vegetable Oil) + porządne filtry dałaby radę, ale rozruch i odstawienie silnika pewnie i tak wymagałoby ON.

Np. takie coś:
http://goldenfuelsystems.com/
http://www.preconceive.com/car/veggie.html

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-10-20 17:33:24
Autor: PM
Mazut w dieslu


Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
okretow :)

skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
to czemu nie mazutem?

Data: 2011-10-20 17:40:30
Autor: J.F
Mazut w dieslu
Użytkownik "PM"  napisał w wiadomości grup
Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
okretow :)

skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
to czemu nie mazutem?

o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru paliwowego, albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma takie ze nadaje sie do 200 obr/min, a nie do 4000.


J.

Data: 2011-10-20 19:00:08
Autor: nazgul
Mazut w dieslu

skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
to czemu nie mazutem?

o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru
paliwowego,

przypominam ze smalec też nie płynie, no może na patelni.

albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma
takie ze nadaje się do 200 obr/min, a nie do 4000.


no może może
sam nie jestem przekonany czy nada się do tradycyjnej pompy i wtryskiwaczy. Do jakiej temp. trzeba go podgrzać żeby był dostatecznie płynny i smarowny?
chyba pomysł bez sensu z tym mazutem,
już frytura lepsza.

Data: 2011-10-20 19:58:35
Autor: Tomasz Pyra
Mazut w dieslu
W dniu 2011-10-20 19:00, nazgul pisze:

skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
to czemu nie mazutem?

o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru
paliwowego,

przypominam ze smalec też nie płynie, no może na patelni.

albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma
takie ze nadaje się do 200 obr/min, a nie do 4000.


no może może
sam nie jestem przekonany czy nada się do tradycyjnej pompy i
wtryskiwaczy. Do jakiej temp. trzeba go podgrzać żeby był dostatecznie
płynny i smarowny?
chyba pomysł bez sensu z tym mazutem,

Sądzę że to z powodu dużej gęstości stosowany jest tylko w silnikach wolnoobrotowych gdzie jest dużo czasu na podanie i spalenie niezbyt drobno rozbitego paliwa.

W ciężarówce której silnik kręci się 1500rpm będzie pewnie łatwiej niż w osobówce z 4500rpm.
Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się 100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.

Data: 2011-10-20 23:28:47
Autor: Stefan Szczygielski
Mazut w dieslu
W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze:
Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się
100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.

Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle. Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

S.

Data: 2011-10-20 23:51:22
Autor: Krzysiek Kielczewski
Mazut w dieslu
On 2011-10-20, Stefan Szczygielski <groups@siospammoomean.eu.org> wrote:

Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle. Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

Kilka kilometrów? To już po przełączeniu silników na lekkie paliwo się
nie da tak szybko :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-21 00:02:38
Autor: Maciek
Mazut w dieslu
Dnia Thu, 20 Oct 2011 23:28:47 +0200, Stefan Szczygielski napisał(a):
 
Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle. Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

A nie pomylilo Ci sie z nawrotnymi dieslami? :) Bo byly i takie.


--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-10-21 19:11:50
Autor: Tomasz Pyra
Mazut w dieslu
W dniu 2011-10-20 23:28, Stefan Szczygielski pisze:
W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze:
Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się
100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.

Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

To raczej nie tak.
Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu.
Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy rozruchu mogą chodzić w obie strony.

Data: 2011-10-22 11:32:43
Autor: Krzysiek Kielczewski
Mazut w dieslu
On 2011-10-21, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

To raczej nie tak.
Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu.
Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy rozruchu mogą chodzić w obie strony.

Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
zmienic paliwo na lżejsze :)

A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze
względu na inercję, a nie konstrukcję silnika.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-22 18:29:43
Autor: nazgul
Mazut w dieslu

Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
zmienic paliwo na lżejsze :)

a tak właściwie, to dlaczego?

Data: 2011-10-22 21:14:25
Autor: Krzysiek Kielczewski
Mazut w dieslu
On 2011-10-22, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
zmienic paliwo na lżejsze :)

a tak właściwie, to dlaczego?

Bo na ciężkim paliwie możesz tylko trzmymać stałą (w przybliżeniu) prędkość
obrotową, przy jakiejkolwiek zmianie warunków zapchasz układ zasilania
i bez czyszczenia nie odpalisz z powrotem. Ile czasu potrzeba na zmianę
paliwa - nie wiem. Trochę szczegółów znajdziesz tutaj:
http://glodowski.w.interia.pl/ - za resztą sam pogooglaj. BTW: jak ktoś
myśli, że układ zasilania nowoczesnego diesla samochodowego jest
skomplikowany to niech kliknie i poczyta :)

A samo używanie ciężkich paliw wynika tylko i wyłącznie z ekonomii: jest
dużo tańsze i (chyba) zamuje mniej miejsca niż paliwa lekkie.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-23 15:15:42
Autor: _ąćęłńóśźż
Mazut w dieslu
Danie śrubą 'Cała Wstecz' przy prędkości kadłuba do przodu powiedzmy 15 węzłów zapewne nieco zdemolowałoby statek lub siłownię, lub i jedno i drugie.


-- -- -
A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze
względu na inercję, a nie konstrukcję silnika.

--


Data: 2011-10-20 21:04:01
Autor: Maciek
Mazut w dieslu
Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:40:30 +0200, J.F napisał(a):

o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru paliwowego, albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma takie ze nadaje sie do 200 obr/min, a nie do 4000.

OK, a "lekki mazut" to nie to samo co "ciezki olej opalowy"?
Pytam, bo w czasach, kiedy popularne byly jeszcze piece na mazut do ogrzewania szklarni, mowiono, ze to to samo. A na tzw. "ciezkim opale" podobno (nielegalnie oczywiscie) jezdzily ciezarowki.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-10-20 17:59:50
Autor: Maciek
Mazut w dieslu
Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:33:24 +0200, PM napisał(a):

skoro da się zasilać smalcem wieprzowym

A da sie?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-10-20 18:51:40
Autor: nazgul
Mazut w dieslu

skoro da się zasilać smalcem wieprzowym

A da sie?

podobno jest taka ciężarówka (w Polsce)

Mazut w dieslu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona