Mb/s

Data: 2018-09-21 01:30:32
Autor: Animka
Mb/s
Prędkość połączenia:

ping
7
ms
Pobieranie
59,7
Mbps
Wyśyłanie
9,8

Ile to jest Mb/s? (karta sieciowa jest w takich jednostkach.

--
animka

Data: 2018-09-21 00:48:38
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Mega-BIT/s. Podziel wszystko przez 8 i będziesz miała w megabajtach czyli tym czym się zwykle w języku potocznie-handlowym operuje.

--
Marcin

Data: 2018-09-21 17:20:35
Autor: Animka
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Dzięki. Po podzieleniu wychodzi maleńko i nie pasuje do karty sieciowej 100 Mb/s.

--
animka

Data: 2018-09-21 22:11:01
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Do karty może nie, ale pasuje do typowych wyników testów prędkości sieci na kablówce. Takie testy nie pokazuja prędkości karty oczywiście, a prędkości przesyły na/do serwera.

Tak więc teraz pytanie, co to za prędkości?

--
Marcin

Data: 2018-09-22 00:57:58
Autor: Animka
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Takie jakie podałam w swoim poście na samym początku. Czyli prędkoć internetu.

--
animka

Data: 2018-09-21 23:28:00
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

No to jak już Ci napisano, to nie jest prędkość Twojej karty, a połączenia z zewnętrznym serwerem. Tyle może wyciągać zarówno starszej generacji "fast ethernet" jak i bardziej współczesna "gigabitowa". Jak chcesz wiedzieć pi x drzwi ile bardziej realnie wyciąga ta karta, to w najprostszym wykonaniu popatrz na prędkości 2-ch komputerów połączonych kabelkiem w swojej domowej sieci. Kopiując z jednego na drugi pod windows powinnaś mieć coś w stylu 5-15MB/s i 40-80MB/s odpowiednio dla starszej i tej gigabitowej. MB - megaBAJT.

--
Marcin

Data: 2018-09-22 03:10:07
Autor: Animka
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Nie mam dwóch komputerków. Nie chodzi o połączenie domowe tylko o internet szerokopasmowy. Umowę mam na 120 czy 150 Mb.s. Jesli chodzi o szybkość transmisji, to nie mam nawet w podobie tylke ile wyciąga moja karta sieciowa.

--
animka

Data: 2018-09-22 03:01:03
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Rozumiem, że nie chodzi o domowe, ale to jest jedyny sposób aby sprawdzić ile wyciąga faktycznie Twoja karta. W teście zewnętrzym wychodzi Ci ~60Mb/s czyli ca 7.5MB/s. Miewałem karty fast ethernet co wyciągały jedynie 4.5MB/s (duplex nie duplex, inne sprawy) w sieci lokalnej i rzecz jasna zewnętrznej siłą żeczy też.

Dlaczego nie kupisz sobie gigabitowej? Kosztuje grosze.

--
Marcin

Data: 2018-09-22 05:50:40
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Rozumiem, że nie chodzi o domowe, ale to jest jedyny sposób aby sprawdzić ile wyciąga faktycznie Twoja karta. W teście zewnętrzym wychodzi Ci ~60Mb/s czyli ca 7.5MB/s. Miewałem karty fast ethernet co wyciągały jedynie 4.5MB/s (duplex nie duplex, inne sprawy) w sieci lokalnej i rzecz jasna zewnętrznej siłą rzeczy też.

Data: 2018-09-22 18:00:47
Autor: Animka
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Nie wiem gdzie miałabym ją wsadzić. Ta , którą mam jest zintegrowana.

--
animka

Data: 2018-09-22 18:18:39
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Mb/s
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Sep 2018 18:00:47 +0200  doszła do mnie wiadomość  <po5pdq$ddv$1@node2.news.atman.pl>  od Animka <animka@to.nieja.wp.pl>  :

Dlaczego nie kupisz sobie gigabitowej? Kosztuje grosze.

Nie wiem gdzie miałabym ją wsadzić. Ta , którą mam jest zintegrowana.

Jeśli to nie jest laptop i posiada wolne złącze Pci-e, to możesz kupić
kartę gigabitową na Pci-e, zamontować, zainstalować sterowniki i
przepiąć do niej kabel ethernet.
Ot i cała robota.
W przypadku laptopa z Usb gen3 lub złączem expresscard też można
zastosować odpowiednią gigabitową kartę.

Data: 2018-09-22 21:11:46
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 18:18, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Dla Ciebie - fachowca to drobiazg. Dla mnie problem, bo sama nie potrafię. Ponadto nie mam zamiaru wykosztowywać (:D) się, słono placić za czyjąś robotę w moim komputerze. Lepiej już kupić nowy komputer, tylko, że nie zamierzam, bo mam sentyment do tego jaki mam. Działa ok, nie miał nigdy awarii. Raz tylko baterię wymieniałam (niedawno).
Zamierzałam kupić kartę sieciową na USB, ale te karty podobno są bardzo kiepskie.
Zresztą to i tak nie ma sensu, bo wszystko zależy od UPC.

--
animka

Data: 2018-09-23 19:37:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Animka" po647h$njv$1@node2.news.atman.pl

za czyjąś robotę w moim komputerze. Lepiej już kupić nowy komputer,

Nie musi być nowy -- mój F-S ma ponad 10 lat, był nieświeży
w chwili kupna, ale ma i gigowy ethernet, i fiufiu a/b/g...
Ma także (chyba nigdy nie użyłem) zwykły modem telefoniczny
z telefonicznym gniazdkiem RJ11. Ma też miejsce (mSATA?) na
kartKę z SIMką -- dziś modem 3G chyba można kupić za 5 pln.

Ale Finowie [pozbawieni przez Sowietów niklu?] mają już 5G...

Miedziany ethernet Gb/s kilkanaście lat temu był już tani.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-09-24 14:42:23
Autor: BQB
Mb/s
W dniu 22.09.2018 o 21:11, Animka pisze:
[...]

Nie chcesz/nie możesz się nauczyć, to płać za to, że ktoś umie

Lepiej już kupić nowy komputer,

Nie powiem, ciekawe podejście.

tylko, że nie zamierzam, bo mam sentyment do tego jaki mam. Działa ok, nie miał nigdy awarii. Raz tylko baterię wymieniałam (niedawno).
Zamierzałam kupić kartę sieciową na USB, ale te karty podobno są bardzo kiepskie.

Nie ma co generalizować, bo wtedy wychodzi, że każda blondynka to...

Zresztą to i tak nie ma sensu, bo wszystko zależy od UPC.

Nie wszystko.

Data: 2018-09-24 19:52:59
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-24 o 14:42, BQB pisze:
Dla mnie problem, bo sama nie potrafię. Ponadto nie mam zamiaru wykosztowywać (:D) się, słono placić za czyjąś robotę w moim komputerze.

Nie chcesz/nie możesz się nauczyć, to płać za to, że ktoś umie

Uczyć to ja bym się mogła na jakimś komputerze, który w razie czego można wyrzucić.
Tego komputera mi szkoda. Gdyby on nie miał płyty głównej zintegrowanej z kartą sieciową to pewnie nie byłoby problemu wymienić. Wymieniałam w nim sama baterię, odkurzylam w śrosku bo to drobnostka.

  CD-ROM mi jakiś czas temu dokładał (jako drugi) sasiad złota rączka szczególnie od komputerów. Niestety już nie mieszka tutaj.
W komputerze Optimusa to sama kiedyś wymieniałam CD-ROM na nowy, bo było łatwo to zrobić. Niestety mój obceny komputer, a właściwie CD-ROM  jest tak zażelazowany od środka, że nawet śruby nie odkręcę. Jakieś dziwne te śruby, CD-ROM-y w jakiejś metalowej skrzynce. Obydwa już nie działają, soczewek nie przeczyszczę, bo się tam nie dostanę. Kupiłam jakiś czas temu nagrywarke na USB i jest super, tylko szkopda mi, że nie wymienię w komputerze tych CD-ROM-ów na nowe, bo żal na to patrzeć.

--
animka

Data: 2018-09-24 20:11:12
Autor: Robert Wańkowski
Mb/s
W dniu 2018-09-24 o 19:52, Animka pisze:
[...]

Gdybyś ze swojej strony wykazała inicjatywę, to z pewnością wiele osób by pomogło tu na grupie.
Ale wiem, że zadać pytanie trudniej niż na nie odpowiedzieć. :-)

Robert

Data: 2018-09-24 23:18:12
Autor: Animka
Mb/s
[...]

A co tu pomagać. Rozwiążę umowę z UPC. Karty jeszcze nie kupiłam.
Jak kupię to pewnie taką na USB.

--
animka

Data: 2018-09-25 17:04:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Animka" pobkc4$r6j$1@node2.news.atman.pl

A co tu pomagać. Rozwiążę umowę z UPC.

   https://media.multimedia.pl/pr/368934/internet-60-mb-s-za-6-zl-miesiecznie-nowa-kampania-multimedia-polska

Ponoć 6 pln za 60 Mb/s -- zmieścisz się. ;)

Data: 2018-09-25 12:48:25
Autor: Adam
Mb/s
[...]

(...)

Kilka razy tu na grupie proponowałem Animce pomoc, bo swego czasu co kilka dni przejeżdżałem w jej okolicach.
Ostatnim razem zostałem przez nią potraktowany dość grubymi inwektywami - prawdopodobnie pomyliła mnie z kimś innym.
Zresztą nie tylko ja jej proponowałem pomoc.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-09-25 13:32:42
Autor: ń
Mb/s
Dla takiej wizyty musiałaby na siebie nałozyć dżichab czy jak tam się ta anonimizująca szata nazywa ;-)
Ale i tak napisałbyś, że oczy świecą w niskiej podczerwieni, jak to u bota, wiadomo... ;-))

-- -- -
Kilka razy tu na grupie proponowałem Animce pomoc, bo swego czasu co kilka dni przejeżdżałem w jej okolicach.

Data: 2018-09-25 15:29:41
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-25 o 12:48, Adam pisze:
[...]

Raczej to Ty mnie pomyliłeś z kimś innym. Masz bujną wyobraźnię.
Ponadto nie potrzebowałam żadnej pomocy,

--
animka

Data: 2018-09-25 16:13:18
Autor: Robert Wańkowski
Mb/s
W dniu 2018-09-25 o 15:29, Animka pisze:
Ponadto nie potrzebowałam żadnej pomocy,

Ale my wiemy lepiej czy potrzebujesz pomocy. :-)

Robert

Data: 2018-09-25 16:55:58
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-25 o 15:29, Animka pisze:
Ponadto nie potrzebowałam żadnej pomocy,

Ale my wiemy lepiej czy potrzebujesz pomocy. :-)

Wy? Jesteście ożenieni?

--
animka

Data: 2018-09-25 17:37:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Animka" podig8$kba$1@node2.news.atman.pl

Ale my wiemy lepiej czy potrzebujesz pomocy. :-)

Wy? Jesteście ożenieni?

Podryw na kartę/sieciówkę nie udał się?...
Dookoła sami oszuści matrymonialni?...

[ponoć ten, komu brak szczęścia w kartach,
ma szczęście w miłości -- tak prawią artyści:
  https://teksciory.interia.pl/maryla-rodowicz-sing-sing-tekst-piosenki,t,578452.html
  słabo w karty gra, może kogoś ma,

czy
  nie hoduje zbóż, ma w kieszeni nóż,
nawiązuje do zachowania EMuska?...]

Data: 2018-09-25 18:10:06
Autor: Robert Wańkowski
Mb/s
W dniu 2018-09-25 o 16:55, Animka pisze:
W dniu 2018-09-25 o 15:29, Animka pisze:
Ponadto nie potrzebowałam żadnej pomocy,

Ale my wiemy lepiej czy potrzebujesz pomocy. :-)

Wy? Jesteście ożenieni?

Ty to potrafisz rozciągnąć do granic wytrzymałości znaczenie słów. :-)

Robert

Data: 2018-09-25 12:29:09
Autor: ń
Mb/s
Nawet jak ma sieciówkę zintegrowaną, to można dołożyć drugą sieciówkę gigabitową na karcie w złącze (PCI czy to tam jest).
Sa też przejsciówki z USB na ethernet, ale to szkoda zachodu dla stacjonarnego.

-- -- -
Gdyby on nie miał płyty głównej zintegrowanej z kartą sieciową to pewnie nie byłoby problemu wymienić.

Data: 2018-09-22 21:35:13
Autor: t-1
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 03:10, Animka pisze:

[...]

Po co masz umowę (i zapewne płacisz) za 150 skoro karta jest 100Mbit/s

Data: 2018-09-22 22:09:05
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 21:35, t-1 pisze:
[...]

Nie poinformowano mnie o tym przy zawieraniu umowy (ze 2 lata temu).
Miły, bardzo inteligentny pan, który mi wszystko instalował w mieszkaniu nie pytał jaką mam kartę sieciową. On tylko wykonywał zlecenie.

--
animka

Data: 2018-09-22 22:24:20
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/22/2018 10:09 PM, Animka wrote:
Nie poinformowano mnie o tym przy zawieraniu umowy (ze 2 lata temu).
Miły, bardzo inteligentny pan, który mi wszystko instalował w mieszkaniu nie pytał jaką mam kartę sieciową.

Ze 2 lata temu znalezienie dzialającego komputera z kartą 100MBit/s bywało już zagadnieniem archeologicznym. Przypuszczalnie z tych samych powodów nie pytał o napęd taśmowy i obecność FPU w CPU.

Data: 2018-09-22 23:12:40
Autor: Animka
Mb/s
[...]

No to fajnie :P

--
animka

Data: 2018-09-23 11:40:37
Autor: Roman Tyczka
Mb/s
On Sun, 23 Sep 2018 11:24:50 +0200, Sebastian Biały wrote:

Na allegro dzisiaj lapków z Ethernetem jest kilka tysięcy, i tylko nowych:
https://allegro.pl/kategoria/laptopy-491?order=m&komunikacja=LAN%2010%2F100%20Mbps&stan=nowe

A potem liczysz proporcje i okazuje się że to jest 1/5 rynku "allegro".

Pisałeś o archeologii przed dwoma laty, obaliłem to i to dziś, a nie przed
dwoma laty.
W dodatku sporo z nich ma zaznaczona złą opcję i w rzeczywystości mają 1GBit. A jeszcze sporo z nich ma kartę wifi 1200 co jest już troche konkurencyjne do ethernetu 1Gbit.

To już nie ma związku ze stwierdzeniem o nieistnieniu ethernetu we
współczesnych komputerach.

Archeologia. A to że do jakiegoś gówna Medionu wstawiają 100Mbit to nic dziwnego.

Sprawdziłem na wyrywki dwa laptopy, nie jakiegoś Mediona, tylko Asusa i
Lenovo, oba miały w specyfikacji Ethernet. Zatem ...nie archeologia.

Może po prostu nie każdemu jest potrzebny gigabit po skrętce w lapku, bo
służy tylko do awaryjnego podpięcia?

Archeologią to jest być może RS232 lub Centronics.

ps. ale wiem, że nie odpuścisz i będziesz odwaracał kota ogonem aż naszcza
na sufit

Roman Tyczka

Data: 2018-09-23 11:59:20
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 11:40 AM, Roman Tyczka wrote:
[...]

Nie, to jest archeologia. Jesli laptop nie ma ethernetu gigabit to ma kartę wifi z tej okolicy.

To już nie ma związku ze stwierdzeniem o nieistnieniu ethernetu we
współczesnych komputerach.

Nie pisalem o ethernecie a już na pewno nie pisałem o jego nie istnieniu, nie kłam aż tak bezczelnie. Pisałem o karcie sieciowej, DOWOLNEJ.

[...]

Ethernet nie jest archeologią. Archeologią jest maszyna która nie posiada karty sieciowej > 100MBit.

Może po prostu nie każdemu jest potrzebny gigabit po skrętce w lapku, bo
służy tylko do awaryjnego podpięcia?

Przeciez o tym piszę. Jesli nie ma ethernetu to jest inna forma komunikacji. Jak w laptopie jest USB3 a projektant był debilem to zawsze jest szansa podpięcia konwertera USB3->1Gbit. Ale nie trzeba, szansa na trafienie w kombinacje 100Mbit ethernetu + b/g to jest archeologia.

ps. ale wiem, że nie odpuścisz i będziesz odwaracał kota ogonem aż naszcza
na sufit

Oczywiście, najpierw wpychasz mi w usta słowa które nie padły a potem masz pretensje że ktoś to świństwo pokazuje palcem. Na więc bedę pokazywał palcem tego typu pierdolenie od rzeczy dla potrzeby trolowania.

Data: 2018-09-23 12:52:41
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-23, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Ethernet nie jest archeologią. Archeologią jest maszyna która nie posiada karty sieciowej > 100MBit.

Interesujące zjawisko występowało w przypadku SBC z flagową rodziną RPi. Tam kablowa sieć była jedynym połączeniem a z 10/100 to wypuszczono jeszcze RPi3 w 2016. I nie to, że RPi było jakoś wyjątkowe, bo na tym typie platform gigabit zaczął się bardziej masowo pojawiać własnie w okolicach 2016.

--
Marcin

Data: 2018-09-23 15:12:46
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 2:52 PM, Marcin Debowski wrote:
Interesujące zjawisko występowało w przypadku SBC z flagową rodziną RPi.

Myślisz że Animka ma laptopa na Pi?

Data: 2018-09-23 13:28:05
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-23, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
On 9/23/2018 2:52 PM, Marcin Debowski wrote:
Interesujące zjawisko występowało w przypadku SBC z flagową rodziną RPi.

Myślisz że Animka ma laptopa na Pi?

Animka potrafi zadziwić, choć zasadniczo zadywagowałem. Z tym, że laptopy to też w końcu SBC.

--
Marcin

Data: 2018-09-23 16:37:50
Autor: Animka
Mb/s
On 2018-09-23, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Laptop i tablet leżą sobie spokojnie. Korzystam z komputera, więc nie gdybaj.

--
animka

Data: 2018-09-23 17:40:04
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 4:37 PM, Animka wrote:
Laptop i tablet leżą sobie spokojnie. Korzystam z komputera, więc nie gdybaj.

Więc używana karta sieciowa to 15zł a jedyna wiedza jaka jest niezbedna to znajomośc strony za jaką się trzyma śrubokręt i kierunku obrotu.

Data: 2018-09-23 15:51:09
Autor: Mateusz Viste
Mb/s
On Sun, 23 Sep 2018 17:40:04 +0200, Sebastian Biały wrote:
Więc używana karta sieciowa to 15zł a jedyna wiedza jaka jest niezbedna
to znajomośc strony za jaką się trzyma śrubokręt i kierunku obrotu.

No tak, ale po co kombinować, skoro ISP i tak ogranicza zdaje się do 59 Mbps?

Mateusz

Data: 2018-09-23 18:00:09
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 5:51 PM, Mateusz Viste wrote:
No tak, ale po co kombinować, skoro ISP i tak ogranicza zdaje się do 59
Mbps?

W przyszłości. Łącze 1Gbit/s to zdaje się na bilboardzie wczoraj widzialem. Dla suwerena.

Data: 2018-09-23 18:03:23
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 6:00 PM, Sebastian Biały wrote:
[...]

Tak na marginesie, Anikma wspomniała w ktorymś poście "Taką mam kartę sieciową, a płacę za internet 150 Mb/s.".

Czyli w zasadzie nie wiadomo co wiadomo. Ale ponieważ łacza 600Mbit są w zasadzie czymś nie budzacym zdziwienia to posiadanie takiej dziurki bądź antenki jest ważne, nawet jesli to tylko komputer do dicking around.

Data: 2018-09-23 22:03:30
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-23, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
[...]

Tak jej wyszło z testów na obcnej karcie, a nie że isp ogranicza. Ogranicza to jej teorie spiskowe.

--
Marcin

Data: 2018-09-24 06:39:47
Autor: Mateusz Viste
Mb/s
On 2018-09-23, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
No tak, ale po co kombinować, skoro ISP i tak ogranicza zdaje się do 59
Mbps?

Tak jej wyszło z testów na obcnej karcie, a nie że isp ogranicza.
Ogranicza to jej teorie spiskowe.

Mój ISP sprzedaje mi internet "do 20 Mbps". W praktyce mam 1 Mbps. W deszczowe dni 512K. I to bynajmniej nie przez to że w komputerze mam słabą kartę sieciową.

Być może u Animki coś innego wchodzi w grę, na co nikt jeszcze nie wpadł, ale karta sieciowa to ostatni element na jaki był stawiał. Na najtańszym RTLu 100 Mbps za $6 jestem w stanie osiągnąć transfery w LANie rzędu 96 Mbps+.

Mateusz

Data: 2018-09-24 13:08:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Mateusz Viste" 5ba886b3$0$11067$426a34cc@news.free.fr

Mój ISP sprzedaje mi internet "do 20 Mbps". W praktyce mam 1 Mbps. W
deszczowe dni 512K. I to bynajmniej nie przez to że w komputerze mam
słabą kartę sieciową.

Moi ISP sprzedają ;) mi LTE -- w praktyce miewam nawet tyle, ile
Animka. [ale ja mam to za free] Niestety -- nie umiem ;) wykorzystać
dawanych mi gigabajtów.

Innym problemem jest energia -- telefon rozgrzewa się
,,do czerwoności'', ;) pracując jako HS.

Data: 2018-09-23 16:57:03
Autor: Roman Tyczka
Mb/s
On Sun, 23 Sep 2018 11:59:20 +0200, Sebastian Biały wrote:

[...]

Czyżby?
Wiele laptopów nie ma gigabitowego ethernetu i ma przy tym tylko wifi
802.11n a to oznacza, że w praktyce czasem dobija do 300mbit, daleko temu
do gigabita. 802.11ac jest jeszcze stosunkowo rzadkie.

[...]

"Ze 2 lata temu znalezienie dzialającego komputera z kartą 100MBit/s bywało już zagadnieniem archeologicznym." Każdy rozumiejący język polski na poziomie podstawowym może to zdanie
zrozumieć tak jak ja, zatem nie zarzucaj mi kłamstwa tylko naucz się mniej
bełkotliwie wyrażać myśli.

[...]

O proszę, teraz już zaczynasz zawężać dziedzinę problemu, może jeszcze będą
z Ciebie ludzie.

[...]

Teraz już całkiem precyzyjnie, cieszę się, że doszliśmy do konsensusu.

[...]

To nie potrzeba trolowania tylko potrzeba ścisłości wypowiedzi, jako
programiście powinno Ci to być szczególnie bliskie i znajome.

Roman Tyczka

Data: 2018-09-23 17:49:49
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 4:57 PM, Roman Tyczka wrote:
[...]

Nikomu więcej nie potrzeba w/g producenta. I producent zakłada że pradopodobieństwo oglądania facebooka przez wifi jest większe niż przez ethernet. Tak czy inaczej współczesny komputer ma kartę sieciową >100Mbit. Nie każdy ma 1GBit. Widać nie potrzebne. Ale płacz Animki że jej ktoś nie spytał czy ma coś więcej niż 100MBit jest żałosny. Mnie nikt przy kupnie samolotu nie pyta czy mam lotnisko.

[...]

Nie każdy, tylko Ci co sobie uroili dodatkowe slowo "ethernet" które nie padło. Znowu odwracasz kota ogonem aż oszcza sufit?

, zatem nie zarzucaj mi kłamstwa

Napisałeś kłamstwo że mówiłem o ethernecie. Nie mówiłem. To że masz urojenia, nie mój problem.

tylko naucz się mniej
bełkotliwie wyrażać myśli.

Sugerował bym mniej bełkotliwie rozumieć proste myśli innych. Szczególnie nie dodawać tam swoich urojeń w celu trolowania. Robisz to już n-ty raz więc nie widze sensu rozwodzenia się nad tym, ale faktem jest że w obowiązku kazdego jest pokazywać palcem taki poziom bezczelnego kłamstwa.

Ethernet nie jest archeologią. Archeologią jest maszyna która nie
posiada karty sieciowej > 100MBit.
O proszę, teraz już zaczynasz zawężać dziedzinę problemu, może jeszcze będą
z Ciebie ludzie.

Zawężona jest od pierwszej wypowiedzi ktorej nie zrozumialeś bo dodałeś sobie coś od siebie.

Teraz już całkiem precyzyjnie, cieszę się, że doszliśmy do konsensusu.

Konsensus pojawi się kiedy odszczekasz kłamstwa.

To nie potrzeba trolowania tylko potrzeba ścisłości wypowiedzi, jako
programiście powinno Ci to być szczególnie bliskie i znajome.

Oczywiście że jest. Kiedy mówie o obiedzie to nie mam na mysli schabowego. Kiedy mówie o schabowym to mam na myśli obiad. To jest *BARDZO* precyzyjne wyrażanie sie. To że słuchacz ma urojenia na temat schabowego kiedy mowa o obiedzie to nie mój problem.

Data: 2018-09-24 08:58:11
Autor: Roman Tyczka
Mb/s
On Sun, 23 Sep 2018 17:49:49 +0200, Sebastian Biały wrote:

[...]

Zatem przypomnijmy, że animka napisała iż ma kartę 100Mb/s. Potem odniosł
się do tego Marcin i użył już określenia Fast Ethernet, bo może nie wiesz,
ale 100Mb/s to jasno sugeruje Ethernet (ściśle Fast Ethernet właśnie). I
dla wszystkich to było i jest jasne, potem pojawiasz się Ty i piszesz swoją
złotą myśl:

"Ze 2 lata temu znalezienie dzialającego komputera z kartą 100MBit/s bywało
już zagadnieniem archeologicznym."

która jest bullshitem, ale będziesz tego bronił do krwi.
Już nawet pomijając ten Ethernet, niech Ci będzie, nie napisałeś go, mea
culpa, że założyłem, iż wszyscy wiemy o czym mowa, to i tak to zdanie jest
fałszywe. I tylko o to chodzi. A jest fałszywe bo "DA SIĘ ZNALEŹĆ
DZIAŁAJĄCY KOMPUTER Z KARTĄ 100MBit/s".

, zatem nie zarzucaj mi kłamstwa

Napisałeś kłamstwo że mówiłem o ethernecie. Nie mówiłem. To że masz urojenia, nie mój problem.

Sztuka erystyki i użycie homonimii jest Ci bliskie jak widzę. Brawo. Ale
nie każdy się na to nabierze.

[...]

Tak, to prawda, to było kłamstwo analogiczne do tego jakiego bym się
dopuścił odpowiadając na pytanie:
- jaka jest pogoda?
- słonecznie, 10*, brak wiatru
- kłamiesz! nie napisałem nigdzie, że chodzi mi o pogodę w Twoim rejonie,
miałem na myśli Europę!

[...]

Jak już ustaliliśmy Ethernet pojawił się przed moją wypowiedzią i wtedy nie
wpadłeś na "pokazywanie palcem taki poziom bezczelnego kłamstwa". Ciekawe,
nie?

Teraz już całkiem precyzyjnie, cieszę się, że doszliśmy do konsensusu.

Konsensus pojawi się kiedy odszczekasz kłamstwa.

Już odszczekałem, teraz Ty pokaż że masz miligram pokory, dasz radę? Bo
szczerze wątpię.

[...]

To, że Tobie w Twoim świecie wydaje się, że jesteś precyzyjny nie oznacza,
że cały świat tak myśli, bo Twój świat to właśnie kotlet, a nie obiad. --
pozdrawiam
Roman Tyczka

Data: 2018-09-24 13:16:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Roman Tyczka" o11h55j50z41$.dlg@tyczka.com

[...]

Mam netbook z taką kartą -- kupiony jesienią 2010 r.
Oba większe laptopy (z 2008 r. i 2017 r.) mają 1000 Mb/s.
(rzecz jasna 10 Mb/s i 100 Mb/s -- także)

Data: 2018-09-23 19:50:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Roman Tyczka" 8n33g5idbh6j$.dlg@tyczka.com

Wiele laptopów nie ma gigabitowego ethernetu i ma przy tym tylko wifi
802.11n a to oznacza, że w praktyce czasem dobija do 300mbit, daleko
temu do gigabita. 802.11ac jest jeszcze stosunkowo rzadkie.

IMO ac jest już powszechne, ale tylko do 433 Mb/s czy jakoś podobnie.
Takie coś może dać przy dobrych wiatrach 20 MB/s?

Data: 2018-09-23 14:04:12
Autor: Akarm
Mb/s
W dniu 2018-09-23 o 10:55, Roman Tyczka pisze:

Na allegro dzisiaj lapków z Ethernetem jest kilka tysięcy, i tylko nowych:

https://allegro.pl/kategoria/laptopy-491?order=m&komunikacja=LAN%2010%2F100%20Mbps&stan=nowe

I naprawdę one wszystkie maja karty sieciowe o prędkości zaledwie 100 Mb/s?
Nie wierzę, bo od razu popatrzyłem sobie w specyfikacje kilku. Czyżby sprzedawcy pisali bzdury?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-09-23 14:17:38
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 2:04 PM, Akarm wrote:
I naprawdę one wszystkie maja karty sieciowe o prędkości zaledwie 100 Mb/s?

Kilka lat temu w laptopach (wliczając to nawet relatywnie drogie) przestali montować 1GBit/s z powodu tego że mało kto uzywał sieci ethernet a Wifi przekroczyła realne 100Mbit/s już dawno temu więc sens kabla dla suwerena wydawal się znikomy. A tych kilku co potrzebują dokupi dongla na usb. Że przestało dzialać netboot? A kogo to obchodzi ;)

Nie wierzę, bo od razu popatrzyłem sobie w specyfikacje kilku. Czyżby sprzedawcy pisali bzdury?

To też.

Data: 2018-09-23 14:49:21
Autor: Akarm
Mb/s

Nie wierzę, bo od razu popatrzyłem sobie w specyfikacje kilku. Czyżby sprzedawcy pisali bzdury?

To też.

Wydaje mi się, że sprzedawcy kopiują dane ze strony producenta/dystrybutora. Chyba bez sensu byłoby z ich strony dopisywanie 1000 Mbit/s do 10/100.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-09-23 15:18:48
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 2:49 PM, Akarm wrote:
[...]

Wydaje mi się raczej że typowy allegrowy sprzedawca laptopa nie ma pojęcia co pisze. Coś tam sprzedaja, zaznaczają jakieś ptaszki na aukcji i czekają na jelenia. Typowe zabiegi które wypatrzyłem na przestrzeni wielu lat to powszechnie niechlujstwo, male oszustwa "karta 1200GBit/s", drobne niedomówienia typu "procesor i7 C2D" i inne podobne. Nie twierdze że jest tego większość, ale skoro sporo sprzedawców ma problem intelektualny żeby wpisać dokładne oznaczenie modelu do aukcji (sprzedają np. "szybkiego Asusa do gier", nowego oczywiscie) to albo swiadczy o debiliźmie sprzedających albo o debiliźmie kupujących. Pewno oba wystepują powszechnie.

Data: 2018-09-23 16:35:48
Autor: Animka
Mb/s
[...]

Podobno niedawno (jak pisałeś) kupiłeś używanego laptopa.
Pochwal się parametrami.

--
animka

Data: 2018-09-23 17:50:31
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 4:35 PM, Animka wrote:
Podobno niedawno (jak pisałeś) kupiłeś używanego laptopa.
Pochwal się parametrami.

Pierwsze słyszę. Ostanio kupiłem używanego chromebooka.

Data: 2018-09-23 19:40:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"t-1" po65h7$v9u$1@node1.news.atman.pl

Po co masz umowę (i zapewne płacisz) za 150 skoro karta jest 100Mbit/s

Co daje w efekcie ~połowę UPC.

Ja mam 5 Mb/s na dwa mieszkania -- i nie czuję niedostatku. :)
Gdyby moja siostra była mądrzejsza -- podzieliłbym te 5 Mb/s
pomiędzy trzy mieszkania. :)

Albo bym kupił szybki dostęp Pomarańczowy wraz z TV.
I też bym podzielił, ale nieco inaczej...

Data: 2018-09-21 10:26:53
Autor: Marcin G.
Mb/s
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:po1ak9$9im$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Tyle samo. Mb/s = Mbps. Chyba, że chodziło Ci o MB/s.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2018-09-21 17:25:07
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-21 o 10:26, Marcin G. pisze:
[...]

Nie moja karta sieciowa (stareńka) jest o szybkości 100 Mb/s.
Czyli brakuje mi sporo (w/g testu) tej szybkości internetu od UPC. Płacę za 150 Mb/s, a nie dochodzi nawet do tej szybkości jaką ma moja karta.

--
animka

Data: 2018-09-22 18:06:47
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Mb/s
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 21 Sep 2018 17:25:07 +0200  doszła do mnie wiadomość  <po334t$vmb$1@node1.news.atman.pl>  od Animka <animka@to.nieja.wp.pl>  :
[...]

To, co mierzysz, to nie szybkość internetu, tylko szybkość transmisji
od konkretnego serwera.
Internet to system naczyń połączonych, z jednego serwera poleci 60, z
drugiego 90, a z trzeciego tylko 10Mbit.

Data: 2018-09-22 18:21:04
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 18:06, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

A to co to jest?
http://app.upc.pl/asystent-predkosci-lacza/
http://www.speedtest.pl/
Chodzi mi właśnie o szybkość połączenia na co zawarłam umowę.
Mam już mętlik w głowie.

--
animka

Data: 2018-09-22 18:54:31
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Mb/s
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Sep 2018 18:21:04 +0200  doszła do mnie wiadomość  <po5q76$e8b$1@node2.news.atman.pl>  od Animka <animka@to.nieja.wp.pl>  :
[...]

Test połączenia z jakimś serwerem UPC.

http://www.speedtest.pl/

Test połączenia z serwerem, który można sobie wybrać z listy.

Chodzi mi właśnie o szybkość połączenia na co zawarłam umowę.
Mam już mętlik w głowie.

Musisz zrozumieć, że te testy są tylko orientacyjne, nigdy za ich
pomocą nie wysycisz łącza na 100%(obstawiam, że max na 80-90%), poza
tym masz słabą kartę sieciową.

Data: 2018-09-22 20:58:33
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 18:54, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

O matko! To ja już żadnych takich testów nie będę robiła.
Dziękuję.

[...]

Skoro karta gwarantuje 100 Mb/s to powinno być chociaż 79, czy 89 Mb/s, a nie 59 Mb/s. W umowie mam 120 czy 150 Mb/s (nie chce mi się teraz szukać umowy) i płacę więcej niżbym wybrała sobie do umowy np. 80 Mb/s. O tym, że nie będzie takiej szybkości połączenia jakie powinno być bo powinnam mieć w tym przypadku kartę sieciową 1 GB dowiedziałam się po fakcie. Nie chodzi mi o pieniądze na ten cały pakiet, ale o fakt.

--
animka

Data: 2018-09-23 20:02:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Animka" po647i$nk1$1@node2.news.atman.pl

Skoro karta gwarantuje 100 Mb/s to powinno być chociaż 79, czy 89 Mb/s,

Nie gwarantuje. [gwarantuje mniej niż 100 Mb/s]

a nie 59 Mb/s. W umowie mam 120 czy 150 Mb/s (nie chce mi się teraz

Masz dłuuugie pingi (w ms) które IMO są podejrzane...
Po miedzianym drucie powinno być 2 razy mniej niż 7 ms.

Data: 2018-09-23 20:40:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Eneuel Leszek Ciszewski" po8mh8$410$2@node2.news.atman.pl

Masz dłuuugie pingi (w ms) które IMO są podejrzane...
Po miedzianym drucie powinno być 2 razy mniej niż 7 ms.

Jeśli to idzie po modemie CATV -- to może nie są dłuuugie...

Data: 2018-09-25 10:20:58
Autor: BQB
Mb/s
W dniu 22.09.2018 o 18:21, Animka pisze:

A to co to jest?
http://app.upc.pl/asystent-predkosci-lacza/
http://www.speedtest.pl/
Chodzi mi właśnie o szybkość połączenia na co zawarłam umowę.
Mam już mętlik w głowie.

Zobacz, na tym samym łączu i komputerze:
http://www.speedtest.net/result/7664209572.png
http://www.speedtest.net/result/7664212911.png
http://www.speedtest.net/result/7664215189.png
http://www.speedtest.net/result/7664222007.png
http://www.speedtest.net/result/7664224203.png
http://www.speedtest.net/result/7664226458.png

Trzy ostatnie pozycje to serwery z Warszawy - widzisz "delikatną" różnicę?

Data: 2018-09-25 16:03:12
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-25 o 10:20, BQB pisze:
[...]

Exatel to firma dla firm (tylko). Robili programy i dostarczają internet dla rządu, ministerstw i bodajże ZUS-u.
Kanałów telewizyjnych oczywiście nie oferują.

Przedtem miałam internet na światłowodzie (mamy doprowadzony do bloku światłowód) i kablówkę w sieci osiedlowej. Wiele lat-do czasu aż spalili skrzynkę na którymś piętrze i poszedł w diabły mój router. Nie umieli potem go skonfigurować i tak napieprzyli, że ja sama korzystając ze ściągawki swoich ustawień też nie mogłam go skonfigurować. Może ten router padł.
W zwiążku z tym zawarłam umowę z UPC i jestem bardziej zadowolona, tylko szybkość transferu drastycznie mi spadła.

--
animka

Data: 2018-09-25 16:58:30
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-25 o 10:20, BQB pisze:
Trzy ostatnie pozycje to serwery z Warszawy - widzisz "delikatną" różnicę?

Przyjdzie do mnie technik w tym tygodniu. Przy mojej karcie sieciowej transfer nie powinien byc niższy niz 80%.

--
animka

Data: 2018-09-25 17:29:21
Autor: ń
Mb/s
Coś jak za socjalizmu ;-)

BTW "Animka służy do rozwiązywania problemów, których by nie było bez Animki" - Kisiel.

-- -- -
jestem bardziej zadowolona, tylko szybkość transferu drastycznie mi spadła.

Data: 2018-09-26 02:02:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"ń" podk8g$lub$1@node2.news.atman.pl

: Coś jak za socjalizmu ;-)

: BTW "Animka służy do rozwiązywania problemów,
: których by nie było bez Animki" - Kisiel.

Samowystarczalna. ;) Na Allegro widziałem laptop
F-S podobny (chyba T4200, zamiast T7200) do mojego
(z giabitową kartą oczywiście) za 75 pln. :) Nawet
ma 2 GiB RAMek w jednym slocie -- można zatem dorzucić
albo za freeko 1 GiB, albo za kilkanaście pln -- 2 GiB.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
 (,-.`._,'(  amoc |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-09-27 08:01:57
Autor: BQB
Mb/s
W dniu 25.09.2018 o 16:03, Animka pisze:
[...]

Ale mi chodzi o różnice prędkości do różnych serwerów, znaczenie ma zarówno dostawca, jak i odbiorca.

Data: 2018-09-27 08:41:03
Autor: m
Mb/s
W dniu 27.09.2018 o 08:01, BQB pisze:
[...]

Ale przecież dostawca tutaj jest jeden: UPC

(Animka jest tak pocieszna że odciążę ją i  potrolluję za nią)

p. m.

Data: 2018-09-27 09:12:41
Autor: BQB
Mb/s
W dniu 27.09.2018 o 08:41, m pisze:
[...]

No to ja dam porównanie, masz pod domem autostradę, nie ważne jaka firma ją wybudowała/zarządza i uważasz, że wszędzie z pełną prędkością dojedziesz? Nawet do miejscowości np. Skierwiny? A mają tam autostradę?

Data: 2018-09-27 09:41:30
Autor: m
Mb/s
W dniu 27.09.2018 o 09:12, BQB pisze:
[...]

Ty nowy jesteś na grupie, czy co?

Animka mode on:

Ważne jaka firma ją zarząda. Bo jeżeli to Mostostal, to ostatnio myli u
mnie z Mostostalu i chcieli mi wejść do mieszkania. Jeden nawet wcisnął
mi stopę w drzwi. To na pewno oni mi się podpięli na klatce i dlatego
nie mam pełnej prędkości internetu. Jutro jadę do Mostostalu zrywać
umowę z UPC.

p. m.

Data: 2018-09-27 09:51:04
Autor: BQB
Mb/s
W dniu 27.09.2018 o 09:41, m pisze:
[...]

Nie, nie nowy :P
Jak myli, to na bank pewną część szybkości internetu zmyli :-D
I dlatego jest wolniej.

Data: 2018-09-27 11:32:36
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-27 o 09:41, m pisze:
[...]

Ty s.....wysynie. Wymyśl sobie w tym domu wariatów jeszcze coś.

--
animka

Data: 2018-09-28 20:20:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Animka" poi862$quk$1@node2.news.atman.pl

Ty s.....wysynie. Wymyśl sobie w tym domu wariatów jeszcze coś.

Patrzymy na świat przez pryzmat własnych doświadczeń?

-=-

Gdy Marcin pisał o filmach, myślałem o filmach ściąganych
z netu, bo sam nie kręcę. :)

   "Marcin Debowski" peJqD.131676$Yn.104933@fx14.ams1

   > Więcej więcej i na dość długie lata. Jestem takim dinozaurem, który
   > nadal bawi się od czasu do czasu w authoring płyt i zwykle wersje
   > robocze wypalam właśnie na RW. Miałem takie DVD-RW (Sony, Maxwell,
   > Melody), które młóciłem kilka lat i pewnie z kilkadziesiąt cykli
   > wypaleń. Z BD-RE też można, tylko trzeba uważac aby nie porysować.
   > Mam 3-4 letnie Mitsubishi 25GB RE, które też mają coś ++20 na liczniku.

   E: Moje filmy na DVD leżą spokojnie i czekają lepsze ;) czasy... ;)
   E: Wolę ściągnąć film z chmury, niż z płyty...
   E: Zapewne dlatego, że filmy z płyt już znam. :)

Data: 2018-09-28 20:01:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"m" 5bac89aa$0$495$65785112@news.neostrada.pl

Animka mode on:

0> Ważne jaka firma ją zarząda. Bo jeżeli to Mostostal, to ostatnio myli u
1> mnie z Mostostalu i chcieli mi wejść do mieszkania. Jeden nawet wcisnął
2> mi stopę w drzwi. To na pewno oni mi się podpięli na klatce i dlatego
3> nie mam pełnej prędkości internetu. Jutro jadę do Mostostalu zrywać
4> umowę z UPC.

0: byli
1: wejść do samochodu
2: podpięli na dachu
3: prędkości samochodu
4: umowę z Mostostalem
-: brak Animka mode off

Data: 2018-09-23 19:57:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Animka" po334t$vmb$1@node1.news.atman.pl

za 150 Mb/s, a nie dochodzi nawet do tej szybkości jaką ma moja karta.

Ethernet tak ma -- część ramek powtarza, więc rzeczywista szybkość
jest niższa niż deklarowana. Dobry sprzęt, dobre wtyczki, dobre
i krótkie przewody -- wszystko to może zbliżyć szybkość
rzeczywistą do owych 100 Mb/s...

Chcesz mieć 100 Mb/s po ethernecie? -- bierzesz G/s i ósz...

Data: 2018-09-24 06:57:31
Autor: Mateusz Viste
Mb/s
On Sun, 23 Sep 2018 19:57:40 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Ethernet tak ma -- część ramek powtarza, więc rzeczywista szybkość jest
niższa niż deklarowana.

Gwoli ścisłości - Ethernet niczego nie powtarza, to typowo bezstanowy protokół. Powtórzenia zdarzają się na warstwie aplikacyjnej lub transportowej (TCP).
Ale w praktyce większy wpływ na szybkość transmisji ma narzut protokołowy. Przy ramkach 1514 bajtów między 3 a 4% (14 bajtów Eth + 20 bajtów IPv4 + 20-30 bajtów TCP).

Dobry sprzęt, dobre wtyczki, dobre i krótkie
przewody -- wszystko to może zbliżyć szybkość rzeczywistą do owych 100
Mb/s...

W domowych warunkach naprawdę niewiele potrzeba by osiągnąć 100 Mbps. Kiedyś miałem LAN między kilkoma komputerami oddalonymi od siebie o 20m. Wszystko połączone tanim kablem telefonicznym, bo taki akurat miałem pod ręką. Zrywało od czasu do czasu na kilkanaście sekund - w sensie że karty w ogóle przestawały się widzieć, ale kiedy działało, to działało bez problemu bardzo blisko 100 Mbps.

Chcesz mieć 100 Mb/s po ethernecie? -- bierzesz G/s i ósz...

Karta 100 Mbps faktycznie nie zapewni transferów dokładnie 100 Mbps. Ale powinno być bardzo blisko. Przy wynikach poniżej 90 Mbps winnego trzeba szukać gdzie indziej. To już lepiej niech zaprosi znajomego z laptopem co ma Gbps i wykona ten sam test. Wykluczy to (lub potwierdzi) wpływ domowego komputera na szybkość transmisji. Całego komputera - nie tylko karty sieciowej.

Mateusz

Data: 2018-09-24 16:42:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Mateusz Viste" 5ba88adb$0$11067$426a34cc@news.free.fr

W domowych warunkach naprawdę niewiele potrzeba by osiągnąć 100 Mbps.

Nigdy tyle nie otrzymałem.

powinno być bardzo blisko. Przy wynikach poniżej 90 Mbps winnego trzeba

Ale też rzadko miałem poniżej 90 -- zwinięcie przewodu potrafi z
mniejszyć skutecznie. Deptanie, zgniatanie, zaginanie itp.
przewodu też może skutecznie obniżyć...

Obecne wyniki:

  hybryda-hybryda 11g:
    Tx:30.97 Mbps
    Rx:31.16 Mbps

    Tx:33.95 Mbps
    Rx:28.3 Mbps

    Tx:26.03 Mbps
    Rx:32.74 Mbps

  hybryda-APek drut:

    Tx:91.4 Mbps
    Rx:91.4 Mbps

    Tx:97.6 Mbps
    Rx:97.6 Mbps

Więcej wyników nie chce dać -- APek zbiesił się. :)
    Cann't receive auth result in time!

APek u mnie w ogóle nie chce dać wyników. :)

To wyniki na jakimś obciążeniu, ale na pewno niewielkim.

Data: 2018-09-25 00:50:15
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-24, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

"Mateusz Viste" 5ba88adb$0$11067$426a34cc@news.free.fr

W domowych warunkach naprawdę niewiele potrzeba by osiągnąć 100 Mbps.

Nigdy tyle nie otrzymałem.

Sprawdziłem i ja, i może i Mateusz ma w jakimś stopniu ma rację. Z mojego laptopa (ac) do Maliny B2+ (100base) wyciągam 10.7MB/s. Po drodze Unifi AC, RB750G, programowy router pod Linuxem, i switch, do kupy ~30m kabla.

Ale tez nie zapominajmy, że nie wiemy, co tam u Animki naprawdę siedzi.

--
Marcin

Data: 2018-09-25 15:18:57
Autor: Animka
Mb/s
Ale tez nie zapominajmy, że nie wiemy, co tam u Animki naprawdę siedzi.

A co ma siedzieć? Ktoś podpiął kogoś pod mój kabel w skrzynce na korytarzu.

--
animka

Data: 2018-09-25 16:36:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Animka" podf8k$3ln$2@node1.news.atman.pl

Ale tez nie zapominajmy, że nie wiemy, co tam u Animki naprawdę siedzi.

A co ma siedzieć?

Na przykład modem CATV...

Jeśli masz metrowy przewód ethrnetowy od dobrej karty
100 Mb/s do modemu CATV -- raczej nie karta ogranicza
szybkość. Zanim kupisz nową kartę, przetestuj ją (jeśli
na USB) i przetestuj łącze innym komputerem (najlepiej
z kartą Gb/s) z innym przewodem ethernetowym.

Data: 2018-09-25 16:44:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Marcin Debowski" bDfqD.200834$8g3.11089@fx01.ams1

[...]

Co do pełnych 100? Raczej nie ma, ale co do niemal 100 -- raczej ma.

Z mojego laptopa (ac) do Maliny B2+ (100base) wyciągam 10.7MB/s.

Ile to Mb/s?-- raczej zwykłe mnożenie przez 8 odpada.

Po drodze Unifi AC, RB750G, programowy router
pod Linuxem, i switch, do kupy ~30m kabla.

Jeśli Animka ma jakąś plątaninę blokową, może mieć właśnie
tyle, ile pisze, ale jeśli ma metr od komputera do modemu
CATV, może mieć niemal 100, ale tylko do modemu CATV; jeśli
za modem ma 150 do UPC, z komputera do UPC osiagnie niemal
100 na FastEhernecie.

Ale tez nie zapominajmy, że nie wiemy, co tam u Animki
naprawdę siedzi.

Popieram. :)

Data: 2018-09-26 00:22:28
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-25, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

No mnożenie... 8 x 10.7 = 85.6Mb/s

[...]

Wystarczy MZ, ze ma coś bardziej historycznego i jeszcze coś nasrane w oprogramowaniu, a moze nawet half-duplex, choć to ostatnie przy teście prędkości chyba tak robić nie powinno.

Tak jak gdzieindziej wspomniałem, pamiętam u siebie takie prędkości (w obrębie LAN) gdzies w okolicach poczatku pierwszej dekady.

--
Marcin

Data: 2018-09-26 19:19:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Marcin Debowski" 8jAqD.202550$0R.143723@fx02.ams1

No mnożenie... 8 x 10.7 = 85.6Mb/s

Więc efekt chyba pomiędzy Animkowym i doskonałym.

    https://allegro.pl/fujitsu-siemens-esprimo-v5535-2gb-ram-2x-2ghz-i7570215193.html
    70 pln

Data: 2018-09-27 00:54:22
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-26, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

Bez systemu, aku i zasilacza, z 2GB (mało jak na współczesne wymagania nawet przeglądarkowe). Cena adekwatna.

--
Marcin

Data: 2018-09-28 04:23:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Marcin Debowski" 2TVqD.391706$kY.298861@fx18.ams1

[...]

Wystarczy, aby sprawdzić szybkość. ;)
Atom N450, na nim 32W10, pod którym jest
VBox z WXP, z którego teraz piszę -- OK!!
Ale już nie skupić się trzeba/można, lecz
wyspać lub choćby wykąpać w wannie -- odpalenie
OE trwa tak długo, że żal to porzucać. ;)

Tak oto chyba porzucę marzenia o VBoxie na Kiciusiu pod 32W10.

Pracuje dobrze, że szybkość zawrotna!!! ;)

 - aku ~70 pln
 - dodatkowe 2 GiB ~20 pln

Zamiast WinZgroźnego jakiś Linuks -- i za półtorej stówy komputer z gigabitem. ;)

-=-

Za kilka dni spróbuję zainstalować na
Kiciusia bezpośrednio albo WXP, albo
W98, aby mieć OE bezpośrednio...

Mogę też spróbować VBoxa Innoteka...
Ale wówczas nie odpalę tak po prostu tego, co
mam na dużym Acerze, bo Oracle nie chce czytać
dysków Innoteka... Odpalę za to dysk, który
chodzi na Innoteku pod W7S...

Ogólnie VBox -- fajna sprawa, ale szybkość nie ta. ;)

Gdyby mieć komputer ogólnie 100 razy szybszy niż ten netbook -- pewnie byłoby OK.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2018-09-28 20:09:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Eneuel Leszek Ciszewski" pok3bp$i0m$1@node2.news.atman.pl

[...]

+ Pracuje dobrze, ale szybkość zawrotna!!! ;)

-=-

- aku ~70 pln
- dodatkowe 2 GiB ~20 pln

Zamiast WinZgroźnego jakiś Linuks -- i za półtorej stówy komputer z gigabitem. ;)

Głupio wyszło -- jakbym do Kiciusia kupił akumulator...
Albo -- że netbook ma gigabitpersekundowy...
Miałem na myśli owego F-S za 7 dych.
7 dych notebook, 7 dych akumulator i 2 dychy za RAMki.

-=-

BTW -- akumulator w netbooku chyba nie uciągnie 32W10...
Podobnie nie uciągnie W7S z podpiętym HDD na USB2, co
zobaczyłem, kopiując z notebooka Acera wirtualny dysk
do atomowego netbooka...

-=-

Data: 2018-09-28 22:26:19
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-28, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

Nie mówię, że nie, ale pani wyzywająca innych od sk.. nie wydaje się zdolna do przeprowadzenia podobnej operacji.

--
Marcin

Data: 2018-09-29 01:43:18
Autor: Animka
Mb/s
On 2018-09-28, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

Przepraszam, ale nie jestem zaintersowana Linuksem.

--
animka

Data: 2018-09-29 12:45:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Marcin Debowski" fUxrD.183879$2D.48636@fx12.ams1

Nie mówię, że nie, ale pani wyzywająca innych od sk.. nie wydaje się
zdolna do przeprowadzenia podobnej operacji.

Może ta pani posiłkuje się pomocą jakiegoś s...

-=-

Aby postów było mniej:

    "Animka" pomefr$l8g$1@node2.news.atman.pl

    > Przepraszam, ale nie jestem zaintersowana Linuksem.

    Linux też jest żonaty? ;)

-=-

Start OE pod WXP na VBoxie pod 32W10 na netbooku (e350 bodajże)
z atomowym napędem N450 trwa około kwadransa -- przed laty tyle
mi starczało na: kąpiel pod prysznicem, ubranie się, pójście do
sklepu, zrobienie zakupów i powrót...

Data: 2018-09-29 19:11:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s
"Eneuel Leszek Ciszewski" wrote in message:

Start OE pod WXP na VBoxie pod

Od czasu, gdy pracuje 32W10 do czasu, gdy można używać OE -- czyli
 łączny czas startu  VBoxa i OE...

(10 razy mniej (czyli około 90 sekund) trwa przebootowanie z 32W10
 do W7S i odpalenie pod nim OE)

Przejście do grupy dyskusyjnej (peceta chociażby) zabiera pod
 32W10 kolejne minuty... Tutaj W7S też jest szybszy, bo mam tu wcześniejszą wersję VBoxa...

IMO najrozsądniejszym rozwiązaniem jest po prostu zainstalowanie
 WXP obok W7S i 32W10.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-09-27 00:33:39
Autor: Animka
Mb/s
[...]

Modem nie ma nic do rzeczy. Kabel internetowy idzie ze skrzynki na korytarzu (pod blok, do piwnicy doprowadzony jest światłowód).Potem ze skrzynki na korytarzu w listwach przy suficie idą kable do mieszkań tych co mają założony ten ich internet oraz ich telewizję i wpięty do modemu Horizon (to jest kablówka). Kabel wpięty jest w modem Horizon. Inny kabelek - LAN  jest też wpięty do modemu Horizon, a z drugiej strony do komputera. Od modemu (gdzie jest tv, internet, Wifi, kanały telewizyjne i radio) kabel do komputera może mieć ze 2 metry, ale to nie jest problem.
Był u mnie technik z UPC. Wymienił mi pilota do telewizora-modemu na nowy, wymienił mi kabel HDMI 2 na kabel DMI 1 też na nowy, ale to nie ma wpływu na szybkośc internetu. Po zawarciu umowy ponad 2 lata temu wyniki pomiaru byłu dużo lepsze.
Niestety nie zajrzał do skrzynki na korytarzu i jestem niepocieszona tym faktem, bo tam tkwi pewnie "diabeł". Pan powiedział mi, że mam stary sterownik do karty sieciowej Realtek, więc jak wyszedł to zainstalowałam najnowszy. Prawie nic się nie zmieniło, ot, tylko 3 Mb/s więcej.
Wiem, że jakbym kupiła sobie jakiś dongiel, czy kartę sieciową Wifi i korzystała z Wifi w komputerze, to prędkość zwiększyłaby się parokrotnie, ale jakoś nie mam zaufania do bezpieczności połączeń w komputerze po Wifi.
Obawiam sie, ze ten pan technik to czyta i jestem zdemaskowana :-(

Ale tez nie zapominajmy, że nie wiemy, co tam u Animki
naprawdę siedzi.

Rzekomo stary sterownik, ale to nieprawda, nic zmiana sterownika nie pomaga.

Wystarczy MZ, ze ma coś bardziej historycznego i jeszcze coś nasrane w
oprogramowaniu, a moze nawet half-duplex, choć to ostatnie przy teście
prędkości chyba tak robić nie powinno.

No, mam ustawione na 100 Mb, pełny duplex, Czy to źle? Raczej nie.

Tak jak gdzieindziej wspomniałem, pamiętam u siebie takie prędkości (w
obrębie LAN) gdzies w okolicach poczatku pierwszej dekady.
A ja pamiętam bardzo dobre szybkości u pierwszego operatora i na początku u tego operatora.
Jako ciekawostka zobacz ranking połączeń na żywo. Moje kiepskie połączenie jest na 3 miejscu. Może już przeleciało i sś następne zapisy połączeń ludzi testujących.
http://www.speedtest.pl/
Trzeba zjechać trochę niżej na stronie.

--
animka

Data: 2018-09-28 20:11:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Animka" poh1i7$l9k$1@node1.news.atman.pl

Modem nie ma nic do rzeczy.

W końcu okaże się, że UPC zastrzega w umowie
potrzebę istnienia gigabitowej karty?...

Data: 2018-09-25 19:06:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

[...]

IMO jak z bankiem i przelaniem szmalu -- Ty zlecasz, a bank przelewa.

protokół. Powtórzenia zdarzają się na warstwie aplikacyjnej lub
transportowej (TCP).

Istotnie -- UDP zezwala na tracenie pakietów.

Ale w praktyce większy wpływ na szybkość transmisji ma narzut protokołowy.

IMO zależy to od jakości i długości połączenia.

[...]

Pisząc, że ethernet tak ma, nie wiedziałem, że Animka ma CATV.
Teraz też nie wiem, czy tak jest, ale zakładam, że jej karta
łączy się z modemem kablowym przewodem ~metrowej długości.
Wcześniej myślałem, że ma po prostu ethernet i długie
przewody słabej jakości.

Ja, od Dunaja mam ethernetowe przewody...
Nie wiem, jakiej jakości, ale skoro zewnętrzne
zwykle są czarne a u Dunaja są białe...

Ale mnie Dunaj ma dawać 5 Mb/s (nocami itp. ze dwa
razy więcej) więc mnie 100 Mb/s raczej nie ograniczy...

szukać gdzie indziej. To już lepiej niech zaprosi znajomego z laptopem co
ma Gbps i wykona ten sam test. Wykluczy to (lub potwierdzi) wpływ

Rozwiązanie najszybciej wpadające do głowy. :)

domowego komputera na szybkość transmisji. Całego komputera - nie tylko
karty sieciowej.

Może do tego dorzucić jakiś sprawdzony przewód, chyba że ma przewód od UPC.

-=-

IMO UPC też może przywędrować do Animki ze swoim laptopem, aby udowodnić swą rację. :)

   https://youtu.be/qnnK7OG_UJw?t=506
   w nauce doświadczenie to nasz jedyny sędzia

Data: 2018-10-11 21:31:35
Autor: Animka
Mb/s
[...]
Czy kabel Ethernet może po np. pięcioletnim używaniu zacząć gorzej przesyłać dane-internet? Szczególnie jak przy wtyczce ten bolec "prztykający" odłamał się. Kupić nowy kabel?
Czy technik z UPC może mieć w swoim służbowym laptopie wgrany program do testowania internetu ( i swój kabelek krótki), który pokazuje u niego szybkość ok. 123 Mb/s?  No, takie coś, żeby zmylić klienta i pokazać, że jednak internet ma taką szybkość, a w komputerze klienta jest o większą połowe niższy, bo gorsza karta sieciowa i gorszy komputer? Przepraszam, że tyle pytań. Zastanawiam się jeszcze nad tym czy jak kabel jest długi (ze 3 metry) to też połączenie może być wolniejsze?

Pozdrawiam.

--
animka

Data: 2018-10-12 09:15:38
Autor: BQB
Mb/s
W dniu 11.10.2018 o 21:31, Animka pisze:
[...]

Może, jak był z kiepskich materiałów zrobiony - generalnie poczytaj o TCP/IP, to zrozumiesz, co może być powodem.

[...]

3 metry to mało, standard przewiduje do 100 metrów.
Zobacz, to samo łącze, ta sama sieć, ten sam serwer docelowy:
zwykły laptop: http://www.speedtest.net/result/7710933383.png
serwer: http://www.speedtest.net/result/7710961980.png

widać różnicę pomiędzy zwykłym laptopem, a serwerem?

Masz poprostu zbyt kiepski komputer do uzyskania pełnej prędkości swojego internetu

Data: 2018-10-12 15:21:29
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-10-12 o 09:15, BQB pisze:
[...]

Pracujesz chyba w tym Exatelu. Moje gratulacje.
Nikt takich wyników nie ma, tylko chyba Exatel dla pracowników.
Przedtem miałam internet w sieci osiedlowej światłowodowej i było normalnie, a nie jak teraz przez modem Horizon.
Kable tej sieci osiedlowej przepięli sobie do swojej skrzynki i kabel do internetu też mam jeszcze od tamtej sieci.
W związku z tym, że tamci mieli dużą konkurencje to niszczyli kable i nawet jakaś skrzynka na korytarzu , na innym pietrze się paliła. Kable idą w z piwnicy w pionach do skrzynek, potem ze skrzynek do mieszkań.

Masz poprostu zbyt kiepski komputer do uzyskania pełnej prędkości swojego internetu

Być może.

--
animka

Data: 2018-10-12 15:36:08
Autor: BQB
Mb/s
W dniu 12.10.2018 o 15:21, Animka pisze:

Pracujesz chyba w tym Exatelu. Moje gratulacje.

Nie, mamy w pracy łącze od nich.

Nikt takich wyników nie ma, tylko chyba Exatel dla pracowników.

W firmie tak mamy, inwestycja trochę kosztowała.

[...]

Nieprawdopodobne, skoro tak piszesz, to masz na to dowody prawda?

Data: 2018-10-12 21:51:13
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-10-12 o 15:36, BQB pisze:
[...]

Exatel właśnie jest dla firm. Osoba fizyczna może tylko pozazdrościć jeśli jest zazdrośnikiem. Osobiście nie narzekam. UPC to bardzo dobra firma, mam w prawie tej samej cenie (co od tamtej firmy sam internet) 100 razy więcej (telewizja, internet po kablu, internet po wifi, internet Wifi-Free gdziekolwiek bym nie była, programy tv gdziekolwiek bym nie była. Oczywiscie w Polsce.
Strony internetowe szybko mi się otwierają, nic nie muli,  ale wiadomo-każdy by dociekał dlaczego ma tyle, a nie tyle Mb/s ile powinno faktycznie być.

[...]

Taką zawarli między swoimi firmami umowę, że kable ze skrzynek przenoszą do skrzynek UPC.

[...]

Znam właścicieli tamtej firmy i co nieco sami mówili-że była awaria. Poza tym palącą się skrzynkę to mogli widzieć ludzie mieszkajcy na tamtym piętrze. Może było jakieś przepięcie czy coś w tym rodzaju. W rezultacie mój router odmówil pracy i do tej pory nie wiem czy on wysiadł, czy przez to, że na chybcika pochrzanili ludziom konfigurację, że nie można było skonfigurowć tak jak było przedtem. Nie chcę już o tym pisać. Teraz właściwie to mi router niepotrzebny, bo i niepotrzebna mi jest bramka internetowa do połączeń telefonicznych.
W bloku mamy trzech dostawców internetu, więc jak widzisz konkurencja dla tej pierwszej jest. Stracili klientów. Chyba wszyscy przeszli do UPC.

--
animka

Data: 2018-09-21 15:30:10
Autor: BQB
Mb/s
W dniu 21.09.2018 o 15:10, Trybun pisze:
[...]

to by było 1kbit/s
1000000 bit/s
czyli 1000kbit/s
czyli 1Mbit/s

Data: 2018-09-21 17:32:44
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-21 o 15:10, Trybun pisze:
[...]

Nie, nie o to mi chodziło, sorry. Chrzani mi się już w głowie od tych bitów.

--
animka

Data: 2018-09-21 17:40:38
Autor: ń
Mb/s
A nie 1024?

-- -- -
1000 bitów/s

Data: 2018-09-23 20:05:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s
Nie. 1024 b to kib, nie kb.

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Kilobajt

--
[...]

"ń" po33cn$vlo$1@node2.news.atman.pl

A nie 1024?

-- -- -
1000 bitów/s

Data: 2018-09-30 13:59:44
Autor: Budzik
Mb/s
Użytkownik Trybun cheilmx@jachu.ru ...

Ile to jest Mb/s? (karta sieciowa jest w takich jednostkach.

1000 bitów/s.

Od kiedy M = 1000?

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2018-09-30 18:11:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Budzik" XnsA96DA1D9ED53Ebudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Użytkownik Trybun cheilmx@jachu.ru ...

B> Od kiedy M = 1000?

Zależy o kogo -- u Trybyna od dawna? ;)
W obecności Animki każdy nieco ;) głupieje. :)

Data: 2018-09-30 17:59:43
Autor: Budzik
Mb/s
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski prosze@czytac.fontem.lucida.console ....

W obecności Animki każdy nieco ;) głupieje. :)

:) W tej sytuacji zdecydowanie musze Trybunowi wybaczyc - takie ciezkie alibi zdarza sie bardzo sporadycznie :)

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2018-09-21 15:39:27
Autor: miab
Mb/s
W dniu 21-09-2018 o 01:30, Animka pisze:
Prędkość połączenia:

ping
7
ms
Pobieranie
59,7
Mbps
Wyśyłanie
9,8

Ile to jest Mb/s?

Tyle samo.

(karta sieciowa jest w takich jednostkach.

Ethernetowe? w takich samych
starsze 100Mbps(100Mb/s)
nowsze 1000Mbps inaczej 1Gbps
najnowsze 10Gbps(na razie drogie)

miab

Data: 2018-09-21 17:15:59
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-21 o 15:39, miab pisze:
[...]

To by się nawet zgadzało. Taką mam kartę sieciową, a płacę za internet 150 Mb/s.
Powiedziano mi kiedyś, że dlatego nie mam internetu o szybkości 150 Mb/s bo nie mam karty sieciowej 1GB.
Nie mam sił już pytać tego UPC dlaczego mam szybkość połączenia np. 59,7 Mb/s, a nie chociaż ok. 100 Mb/s. Gdyby w teście wychodziło chociaż 20 Mb/s więcej od 59,7 to bym tego tak nie roztrząsała. Nie ma nawet sensu wymieniac karty sieciowej (zintegrowana), bo też mnie będą kiwać.

nowsze 1000Mbps inaczej 1Gbps
najnowsze 10Gbps(na razie drogie)

Dziękuję :-)

--
animka

Data: 2018-09-21 17:42:53
Autor: ń
Mb/s
Ale możesz ich zrobić na szaro podłączając do modemu jednocześnie np. dwa-trzy komputery każdy z kartą po 100 Mbps ;-))

-- -- -
Powiedziano mi kiedyś, że dlatego nie mam internetu o szybkości 150 Mb/s bo nie mam karty sieciowej 1GB.

Data: 2018-09-21 18:02:11
Autor: miab
Mb/s
W dniu 21-09-2018 o 17:15, Animka pisze:
[...]

To zależy skąd ciągniesz( te 100Mb/s), a nawet przez jakich pośredników, ale np. od M$ powinno spokojne zbliżać się do 100Mbps(100Mb/s) czyli w praktyce ok. 11-12MB/s.

miab

Data: 2018-09-21 18:55:53
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-21 o 18:02, miab pisze:
[...]

UPC raczej pośredników nie ma. Chyba, że mi jakiegoś swojego znajomego podłączyli za friko.

--
animka

Data: 2018-09-21 19:12:02
Autor: miab
Mb/s
W dniu 21-09-2018 o 18:55, Animka pisze:

UPC raczej pośredników nie ma. Chyba, że mi jakiegoś swojego znajomego podłączyli za friko.

Każdy ma pośredników (bywa że i ze 20 w jednej transmisji) - tak działa internet.

miab

Data: 2018-09-22 00:56:04
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-21 o 19:12, miab pisze:
W dniu 21-09-2018 o 18:55, Animka pisze:

UPC raczej pośredników nie ma. Chyba, że mi jakiegoś swojego znajomego podłączyli za friko.

Każdy ma pośredników (bywa że i ze 20 w jednej transmisji) - tak działa internet.

Czyli ktoś mi podkrada mój transfer. Proxy nie używam, Kabel "idzie" ze skrzymki na korytarzu do mieszkania i do modemu Horizon, a kabel do internetu jest podpięty też do tego modemu i do komputera.Telewizja po HDMI. Moglabym mieć też w komputerze internet po Wi-Fi (nie mam co prawda tej karty w komputerze), ale wolę po światłowodzie.

--
animka

Data: 2018-09-22 01:28:15
Autor: miab
Mb/s
W dniu 22-09-2018 o 00:56, Animka pisze:
[...]

Nie jest dokładnie odwrotnie. Dzięki czyjejś uprzejmości otrzymujesz informacje za które nie płacisz.

miab

Data: 2018-09-22 03:04:21
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 01:28, miab pisze:
[...]

Nie rozumiem.

--
animka

Data: 2018-09-22 06:54:22
Autor: RadoslawF
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 03:04, Animka pisze:

[...]

Widać.
Mylisz prędkość do operatora z prędkością do jakiegoś wybranego
serwera w sieci. Ta ostatnia prawie na pewno będzie mniejsza.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-22 17:11:04
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 06:54, RadoslawF pisze:
[...]

Robiłam test prędkości połączenia na aplikacji operatora oraz jakimś spedy test i wyniki się zgadzają.

--
animka

Data: 2018-09-22 16:02:42
Autor: Mateusz Viste
Mb/s
On Sat, 22 Sep 2018 17:11:04 +0200, Animka wrote:
Robiłam test prędkości połączenia na aplikacji operatora oraz jakimś
spedy test i wyniki się zgadzają.

A czy komputer wykonujący test robił tylko i wyłącznie to? Żadnych programów w tle które mogłyby cokolwiek działać w sieci?
Albo może drugi komputer domowy coś jednocześnie działa? TV wyłączone (bo rozumiem że TV streamuje od ISP)?

Z tym że w umowie ISP zapewne mówi o prędkości "do xxx Mbps", bez żadnej minimalnej gwarantowanej prędkości :)

Mateusz

Data: 2018-09-22 22:01:21
Autor: Animka
Mb/s
[...]

1 komputer włączony. Z ciekawości wyłączyłam teraz telewizor i ponownie zrobiłam test szybkości. Wyszło jeszcze mniej. Było 59, a w tym przypadku 55, więc telewizor nie ingeruje.

Z tym że w umowie ISP zapewne mówi o prędkości "do xxx Mbps", bez żadnej
minimalnej gwarantowanej prędkości :)

To fakt, ale dawniej było szybciej-jakieś 80 Mb/s.
Pewnie podłączyli mi jakiegoś sąsiada w skrzynce na korytarzu.

--
animka

Data: 2018-09-22 18:14:57
Autor: ń
Mb/s
Nie jesteś sama.
Na łączu ponoć 150 (sami podnieśli w ramach promocji) jeszcze nie dostałem testu lepszego niż 60 (upload 10).
Nie przejmować się, no chyba że naprawdę za wolno (bo oglądasz jednocześnie trzy filmy 4k na raz).
Swoja drogą dziwi mnie, że do smart tv 4k uhd Samsung wstawia karty też 100-megowe, a nie gigabitowe.

Data: 2018-09-23 20:12:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"ń" po5pq2$ke0$1@node1.news.atman.pl

: Swoja drogą dziwi mnie, że do smart tv 4k uhd Samsung
: wstawia karty też 100-megowe, a nie gigabitowe.

Filmy są nieźle kompresowane i buforowane.
Dla mnie 5 Mb/s wystarczy do oglądania kilku
naraz filmów z Jutuby -- rzecz jasna nie FHD,
ani tym bardziej 4K...

CDA chyba celowo tnie, dlatego najpierw ściągam
cały film, a dopiero później oglądam...

Data: 2018-09-22 10:24:00
Autor: collie
Mb/s