Mb/s

Data: 2018-09-21 00:48:38
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

ping
7
ms
Pobieranie
59,7
Mbps
Wyśyłanie
9,8

Ile to jest Mb/s? (karta sieciowa jest w takich jednostkach.

Mega-BIT/s. Podziel wszystko przez 8 i będziesz miała w megabajtach czyli tym czym się zwykle w języku potocznie-handlowym operuje.

--
Marcin

Data: 2018-09-21 17:20:35
Autor: Animka
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Dzięki. Po podzieleniu wychodzi maleńko i nie pasuje do karty sieciowej 100 Mb/s.

--
animka

Data: 2018-09-21 22:11:01
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Do karty może nie, ale pasuje do typowych wyników testów prędkości sieci na kablówce. Takie testy nie pokazuja prędkości karty oczywiście, a prędkości przesyły na/do serwera.

Tak więc teraz pytanie, co to za prędkości?

--
Marcin

Data: 2018-09-22 00:57:58
Autor: Animka
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Takie jakie podałam w swoim poście na samym początku. Czyli prędkoć internetu.

--
animka

Data: 2018-09-21 23:28:00
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

No to jak już Ci napisano, to nie jest prędkość Twojej karty, a połączenia z zewnętrznym serwerem. Tyle może wyciągać zarówno starszej generacji "fast ethernet" jak i bardziej współczesna "gigabitowa". Jak chcesz wiedzieć pi x drzwi ile bardziej realnie wyciąga ta karta, to w najprostszym wykonaniu popatrz na prędkości 2-ch komputerów połączonych kabelkiem w swojej domowej sieci. Kopiując z jednego na drugi pod windows powinnaś mieć coś w stylu 5-15MB/s i 40-80MB/s odpowiednio dla starszej i tej gigabitowej. MB - megaBAJT.

--
Marcin

Data: 2018-09-22 03:10:07
Autor: Animka
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Nie mam dwóch komputerków. Nie chodzi o połączenie domowe tylko o internet szerokopasmowy. Umowę mam na 120 czy 150 Mb.s. Jesli chodzi o szybkość transmisji, to nie mam nawet w podobie tylke ile wyciąga moja karta sieciowa.

--
animka

Data: 2018-09-22 03:01:03
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Rozumiem, że nie chodzi o domowe, ale to jest jedyny sposób aby sprawdzić ile wyciąga faktycznie Twoja karta. W teście zewnętrzym wychodzi Ci ~60Mb/s czyli ca 7.5MB/s. Miewałem karty fast ethernet co wyciągały jedynie 4.5MB/s (duplex nie duplex, inne sprawy) w sieci lokalnej i rzecz jasna zewnętrznej siłą żeczy też.

Dlaczego nie kupisz sobie gigabitowej? Kosztuje grosze.

--
Marcin

Data: 2018-09-22 05:50:40
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Rozumiem, że nie chodzi o domowe, ale to jest jedyny sposób aby sprawdzić ile wyciąga faktycznie Twoja karta. W teście zewnętrzym wychodzi Ci ~60Mb/s czyli ca 7.5MB/s. Miewałem karty fast ethernet co wyciągały jedynie 4.5MB/s (duplex nie duplex, inne sprawy) w sieci lokalnej i rzecz jasna zewnętrznej siłą rzeczy też.

Data: 2018-09-22 18:00:47
Autor: Animka
Mb/s
On 2018-09-20, Animka <animka@to.nieja.wp.pl> wrote:
Prędkość połączenia:

[...]

Nie wiem gdzie miałabym ją wsadzić. Ta , którą mam jest zintegrowana.

--
animka

Data: 2018-09-22 18:18:39
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Mb/s
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Sep 2018 18:00:47 +0200  doszła do mnie wiadomość  <po5pdq$ddv$1@node2.news.atman.pl>  od Animka <animka@to.nieja.wp.pl>  :

Dlaczego nie kupisz sobie gigabitowej? Kosztuje grosze.

Nie wiem gdzie miałabym ją wsadzić. Ta , którą mam jest zintegrowana.

Jeśli to nie jest laptop i posiada wolne złącze Pci-e, to możesz kupić
kartę gigabitową na Pci-e, zamontować, zainstalować sterowniki i
przepiąć do niej kabel ethernet.
Ot i cała robota.
W przypadku laptopa z Usb gen3 lub złączem expresscard też można
zastosować odpowiednią gigabitową kartę.

Data: 2018-09-22 21:11:46
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 18:18, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Dla Ciebie - fachowca to drobiazg. Dla mnie problem, bo sama nie potrafię. Ponadto nie mam zamiaru wykosztowywać (:D) się, słono placić za czyjąś robotę w moim komputerze. Lepiej już kupić nowy komputer, tylko, że nie zamierzam, bo mam sentyment do tego jaki mam. Działa ok, nie miał nigdy awarii. Raz tylko baterię wymieniałam (niedawno).
Zamierzałam kupić kartę sieciową na USB, ale te karty podobno są bardzo kiepskie.
Zresztą to i tak nie ma sensu, bo wszystko zależy od UPC.

--
animka

Data: 2018-09-23 19:37:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Animka" po647h$njv$1@node2.news.atman.pl

za czyjąś robotę w moim komputerze. Lepiej już kupić nowy komputer,

Nie musi być nowy -- mój F-S ma ponad 10 lat, był nieświeży
w chwili kupna, ale ma i gigowy ethernet, i fiufiu a/b/g...
Ma także (chyba nigdy nie użyłem) zwykły modem telefoniczny
z telefonicznym gniazdkiem RJ11. Ma też miejsce (mSATA?) na
kartKę z SIMką -- dziś modem 3G chyba można kupić za 5 pln.

Ale Finowie [pozbawieni przez Sowietów niklu?] mają już 5G...

Miedziany ethernet Gb/s kilkanaście lat temu był już tani.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-09-24 14:42:23
Autor: BQB
Mb/s
W dniu 22.09.2018 o 21:11, Animka pisze:
[...]

Nie chcesz/nie możesz się nauczyć, to płać za to, że ktoś umie

Lepiej już kupić nowy komputer,

Nie powiem, ciekawe podejście.

tylko, że nie zamierzam, bo mam sentyment do tego jaki mam. Działa ok, nie miał nigdy awarii. Raz tylko baterię wymieniałam (niedawno).
Zamierzałam kupić kartę sieciową na USB, ale te karty podobno są bardzo kiepskie.

Nie ma co generalizować, bo wtedy wychodzi, że każda blondynka to...

Zresztą to i tak nie ma sensu, bo wszystko zależy od UPC.

Nie wszystko.

Data: 2018-09-24 19:52:59
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-24 o 14:42, BQB pisze:
Dla mnie problem, bo sama nie potrafię. Ponadto nie mam zamiaru wykosztowywać (:D) się, słono placić za czyjąś robotę w moim komputerze.

Nie chcesz/nie możesz się nauczyć, to płać za to, że ktoś umie

Uczyć to ja bym się mogła na jakimś komputerze, który w razie czego można wyrzucić.
Tego komputera mi szkoda. Gdyby on nie miał płyty głównej zintegrowanej z kartą sieciową to pewnie nie byłoby problemu wymienić. Wymieniałam w nim sama baterię, odkurzylam w śrosku bo to drobnostka.

  CD-ROM mi jakiś czas temu dokładał (jako drugi) sasiad złota rączka szczególnie od komputerów. Niestety już nie mieszka tutaj.
W komputerze Optimusa to sama kiedyś wymieniałam CD-ROM na nowy, bo było łatwo to zrobić. Niestety mój obceny komputer, a właściwie CD-ROM  jest tak zażelazowany od środka, że nawet śruby nie odkręcę. Jakieś dziwne te śruby, CD-ROM-y w jakiejś metalowej skrzynce. Obydwa już nie działają, soczewek nie przeczyszczę, bo się tam nie dostanę. Kupiłam jakiś czas temu nagrywarke na USB i jest super, tylko szkopda mi, że nie wymienię w komputerze tych CD-ROM-ów na nowe, bo żal na to patrzeć.

--
animka

Data: 2018-09-24 20:11:12
Autor: Robert Wańkowski
Mb/s
W dniu 2018-09-24 o 19:52, Animka pisze:
[...]

Gdybyś ze swojej strony wykazała inicjatywę, to z pewnością wiele osób by pomogło tu na grupie.
Ale wiem, że zadać pytanie trudniej niż na nie odpowiedzieć. :-)

Robert

Data: 2018-09-24 23:18:12
Autor: Animka
Mb/s
[...]

A co tu pomagać. Rozwiążę umowę z UPC. Karty jeszcze nie kupiłam.
Jak kupię to pewnie taką na USB.

--
animka

Data: 2018-09-25 17:04:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Animka" pobkc4$r6j$1@node2.news.atman.pl

A co tu pomagać. Rozwiążę umowę z UPC.

   https://media.multimedia.pl/pr/368934/internet-60-mb-s-za-6-zl-miesiecznie-nowa-kampania-multimedia-polska

Ponoć 6 pln za 60 Mb/s -- zmieścisz się. ;)

Data: 2018-09-25 12:48:25
Autor: Adam
Mb/s
[...]

(...)

Kilka razy tu na grupie proponowałem Animce pomoc, bo swego czasu co kilka dni przejeżdżałem w jej okolicach.
Ostatnim razem zostałem przez nią potraktowany dość grubymi inwektywami - prawdopodobnie pomyliła mnie z kimś innym.
Zresztą nie tylko ja jej proponowałem pomoc.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-09-25 13:32:42
Autor: ń
Mb/s
Dla takiej wizyty musiałaby na siebie nałozyć dżichab czy jak tam się ta anonimizująca szata nazywa ;-)
Ale i tak napisałbyś, że oczy świecą w niskiej podczerwieni, jak to u bota, wiadomo... ;-))

-- -- -
Kilka razy tu na grupie proponowałem Animce pomoc, bo swego czasu co kilka dni przejeżdżałem w jej okolicach.

Data: 2018-09-25 15:29:41
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-25 o 12:48, Adam pisze:
[...]

Raczej to Ty mnie pomyliłeś z kimś innym. Masz bujną wyobraźnię.
Ponadto nie potrzebowałam żadnej pomocy,

--
animka

Data: 2018-09-25 16:13:18
Autor: Robert Wańkowski
Mb/s
W dniu 2018-09-25 o 15:29, Animka pisze:
Ponadto nie potrzebowałam żadnej pomocy,

Ale my wiemy lepiej czy potrzebujesz pomocy. :-)

Robert

Data: 2018-09-25 16:55:58
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-25 o 15:29, Animka pisze:
Ponadto nie potrzebowałam żadnej pomocy,

Ale my wiemy lepiej czy potrzebujesz pomocy. :-)

Wy? Jesteście ożenieni?

--
animka

Data: 2018-09-25 17:37:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Animka" podig8$kba$1@node2.news.atman.pl

Ale my wiemy lepiej czy potrzebujesz pomocy. :-)

Wy? Jesteście ożenieni?

Podryw na kartę/sieciówkę nie udał się?...
Dookoła sami oszuści matrymonialni?...

[ponoć ten, komu brak szczęścia w kartach,
ma szczęście w miłości -- tak prawią artyści:
  https://teksciory.interia.pl/maryla-rodowicz-sing-sing-tekst-piosenki,t,578452.html
  słabo w karty gra, może kogoś ma,

czy
  nie hoduje zbóż, ma w kieszeni nóż,
nawiązuje do zachowania EMuska?...]

Data: 2018-09-25 18:10:06
Autor: Robert Wańkowski
Mb/s
W dniu 2018-09-25 o 16:55, Animka pisze:
W dniu 2018-09-25 o 15:29, Animka pisze:
Ponadto nie potrzebowałam żadnej pomocy,

Ale my wiemy lepiej czy potrzebujesz pomocy. :-)

Wy? Jesteście ożenieni?

Ty to potrafisz rozciągnąć do granic wytrzymałości znaczenie słów. :-)

Robert

Data: 2018-09-25 12:29:09
Autor: ń
Mb/s
Nawet jak ma sieciówkę zintegrowaną, to można dołożyć drugą sieciówkę gigabitową na karcie w złącze (PCI czy to tam jest).
Sa też przejsciówki z USB na ethernet, ale to szkoda zachodu dla stacjonarnego.

-- -- -
Gdyby on nie miał płyty głównej zintegrowanej z kartą sieciową to pewnie nie byłoby problemu wymienić.

Data: 2018-09-22 21:35:13
Autor: t-1
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 03:10, Animka pisze:

[...]

Po co masz umowę (i zapewne płacisz) za 150 skoro karta jest 100Mbit/s

Data: 2018-09-22 22:09:05
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 21:35, t-1 pisze:
[...]

Nie poinformowano mnie o tym przy zawieraniu umowy (ze 2 lata temu).
Miły, bardzo inteligentny pan, który mi wszystko instalował w mieszkaniu nie pytał jaką mam kartę sieciową. On tylko wykonywał zlecenie.

--
animka

Data: 2018-09-22 22:24:20
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/22/2018 10:09 PM, Animka wrote:
Nie poinformowano mnie o tym przy zawieraniu umowy (ze 2 lata temu).
Miły, bardzo inteligentny pan, który mi wszystko instalował w mieszkaniu nie pytał jaką mam kartę sieciową.

Ze 2 lata temu znalezienie dzialającego komputera z kartą 100MBit/s bywało już zagadnieniem archeologicznym. Przypuszczalnie z tych samych powodów nie pytał o napęd taśmowy i obecność FPU w CPU.

Data: 2018-09-22 23:12:40
Autor: Animka
Mb/s
[...]

No to fajnie :P

--
animka

Data: 2018-09-23 11:40:37
Autor: Roman Tyczka
Mb/s
On Sun, 23 Sep 2018 11:24:50 +0200, Sebastian Biały wrote:

Na allegro dzisiaj lapków z Ethernetem jest kilka tysięcy, i tylko nowych:
https://allegro.pl/kategoria/laptopy-491?order=m&komunikacja=LAN%2010%2F100%20Mbps&stan=nowe

A potem liczysz proporcje i okazuje się że to jest 1/5 rynku "allegro".

Pisałeś o archeologii przed dwoma laty, obaliłem to i to dziś, a nie przed
dwoma laty.
W dodatku sporo z nich ma zaznaczona złą opcję i w rzeczywystości mają 1GBit. A jeszcze sporo z nich ma kartę wifi 1200 co jest już troche konkurencyjne do ethernetu 1Gbit.

To już nie ma związku ze stwierdzeniem o nieistnieniu ethernetu we
współczesnych komputerach.

Archeologia. A to że do jakiegoś gówna Medionu wstawiają 100Mbit to nic dziwnego.

Sprawdziłem na wyrywki dwa laptopy, nie jakiegoś Mediona, tylko Asusa i
Lenovo, oba miały w specyfikacji Ethernet. Zatem ...nie archeologia.

Może po prostu nie każdemu jest potrzebny gigabit po skrętce w lapku, bo
służy tylko do awaryjnego podpięcia?

Archeologią to jest być może RS232 lub Centronics.

ps. ale wiem, że nie odpuścisz i będziesz odwaracał kota ogonem aż naszcza
na sufit

Roman Tyczka

Data: 2018-09-23 11:59:20
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 11:40 AM, Roman Tyczka wrote:
[...]

Nie, to jest archeologia. Jesli laptop nie ma ethernetu gigabit to ma kartę wifi z tej okolicy.

To już nie ma związku ze stwierdzeniem o nieistnieniu ethernetu we
współczesnych komputerach.

Nie pisalem o ethernecie a już na pewno nie pisałem o jego nie istnieniu, nie kłam aż tak bezczelnie. Pisałem o karcie sieciowej, DOWOLNEJ.

[...]

Ethernet nie jest archeologią. Archeologią jest maszyna która nie posiada karty sieciowej > 100MBit.

Może po prostu nie każdemu jest potrzebny gigabit po skrętce w lapku, bo
służy tylko do awaryjnego podpięcia?

Przeciez o tym piszę. Jesli nie ma ethernetu to jest inna forma komunikacji. Jak w laptopie jest USB3 a projektant był debilem to zawsze jest szansa podpięcia konwertera USB3->1Gbit. Ale nie trzeba, szansa na trafienie w kombinacje 100Mbit ethernetu + b/g to jest archeologia.

ps. ale wiem, że nie odpuścisz i będziesz odwaracał kota ogonem aż naszcza
na sufit

Oczywiście, najpierw wpychasz mi w usta słowa które nie padły a potem masz pretensje że ktoś to świństwo pokazuje palcem. Na więc bedę pokazywał palcem tego typu pierdolenie od rzeczy dla potrzeby trolowania.

Data: 2018-09-23 12:52:41
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-23, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Ethernet nie jest archeologią. Archeologią jest maszyna która nie posiada karty sieciowej > 100MBit.

Interesujące zjawisko występowało w przypadku SBC z flagową rodziną RPi. Tam kablowa sieć była jedynym połączeniem a z 10/100 to wypuszczono jeszcze RPi3 w 2016. I nie to, że RPi było jakoś wyjątkowe, bo na tym typie platform gigabit zaczął się bardziej masowo pojawiać własnie w okolicach 2016.

--
Marcin

Data: 2018-09-23 15:12:46
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 2:52 PM, Marcin Debowski wrote:
Interesujące zjawisko występowało w przypadku SBC z flagową rodziną RPi.

Myślisz że Animka ma laptopa na Pi?

Data: 2018-09-23 13:28:05
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-23, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
On 9/23/2018 2:52 PM, Marcin Debowski wrote:
Interesujące zjawisko występowało w przypadku SBC z flagową rodziną RPi.

Myślisz że Animka ma laptopa na Pi?

Animka potrafi zadziwić, choć zasadniczo zadywagowałem. Z tym, że laptopy to też w końcu SBC.

--
Marcin

Data: 2018-09-23 16:37:50
Autor: Animka
Mb/s
On 2018-09-23, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Laptop i tablet leżą sobie spokojnie. Korzystam z komputera, więc nie gdybaj.

--
animka

Data: 2018-09-23 17:40:04
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 4:37 PM, Animka wrote:
Laptop i tablet leżą sobie spokojnie. Korzystam z komputera, więc nie gdybaj.

Więc używana karta sieciowa to 15zł a jedyna wiedza jaka jest niezbedna to znajomośc strony za jaką się trzyma śrubokręt i kierunku obrotu.

Data: 2018-09-23 15:51:09
Autor: Mateusz Viste
Mb/s
On Sun, 23 Sep 2018 17:40:04 +0200, Sebastian Biały wrote:
Więc używana karta sieciowa to 15zł a jedyna wiedza jaka jest niezbedna
to znajomośc strony za jaką się trzyma śrubokręt i kierunku obrotu.

No tak, ale po co kombinować, skoro ISP i tak ogranicza zdaje się do 59 Mbps?

Mateusz

Data: 2018-09-23 18:00:09
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 5:51 PM, Mateusz Viste wrote:
No tak, ale po co kombinować, skoro ISP i tak ogranicza zdaje się do 59
Mbps?

W przyszłości. Łącze 1Gbit/s to zdaje się na bilboardzie wczoraj widzialem. Dla suwerena.

Data: 2018-09-23 18:03:23
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 6:00 PM, Sebastian Biały wrote:
[...]

Tak na marginesie, Anikma wspomniała w ktorymś poście "Taką mam kartę sieciową, a płacę za internet 150 Mb/s.".

Czyli w zasadzie nie wiadomo co wiadomo. Ale ponieważ łacza 600Mbit są w zasadzie czymś nie budzacym zdziwienia to posiadanie takiej dziurki bądź antenki jest ważne, nawet jesli to tylko komputer do dicking around.

Data: 2018-09-23 22:03:30
Autor: Marcin Debowski
Mb/s
On 2018-09-23, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
[...]

Tak jej wyszło z testów na obcnej karcie, a nie że isp ogranicza. Ogranicza to jej teorie spiskowe.

--
Marcin

Data: 2018-09-24 06:39:47
Autor: Mateusz Viste
Mb/s
On 2018-09-23, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
No tak, ale po co kombinować, skoro ISP i tak ogranicza zdaje się do 59
Mbps?

Tak jej wyszło z testów na obcnej karcie, a nie że isp ogranicza.
Ogranicza to jej teorie spiskowe.

Mój ISP sprzedaje mi internet "do 20 Mbps". W praktyce mam 1 Mbps. W deszczowe dni 512K. I to bynajmniej nie przez to że w komputerze mam słabą kartę sieciową.

Być może u Animki coś innego wchodzi w grę, na co nikt jeszcze nie wpadł, ale karta sieciowa to ostatni element na jaki był stawiał. Na najtańszym RTLu 100 Mbps za $6 jestem w stanie osiągnąć transfery w LANie rzędu 96 Mbps+.

Mateusz

Data: 2018-09-24 13:08:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Mateusz Viste" 5ba886b3$0$11067$426a34cc@news.free.fr

Mój ISP sprzedaje mi internet "do 20 Mbps". W praktyce mam 1 Mbps. W
deszczowe dni 512K. I to bynajmniej nie przez to że w komputerze mam
słabą kartę sieciową.

Moi ISP sprzedają ;) mi LTE -- w praktyce miewam nawet tyle, ile
Animka. [ale ja mam to za free] Niestety -- nie umiem ;) wykorzystać
dawanych mi gigabajtów.

Innym problemem jest energia -- telefon rozgrzewa się
,,do czerwoności'', ;) pracując jako HS.

Data: 2018-09-23 16:57:03
Autor: Roman Tyczka
Mb/s
On Sun, 23 Sep 2018 11:59:20 +0200, Sebastian Biały wrote:

[...]

Czyżby?
Wiele laptopów nie ma gigabitowego ethernetu i ma przy tym tylko wifi
802.11n a to oznacza, że w praktyce czasem dobija do 300mbit, daleko temu
do gigabita. 802.11ac jest jeszcze stosunkowo rzadkie.

[...]

"Ze 2 lata temu znalezienie dzialającego komputera z kartą 100MBit/s bywało już zagadnieniem archeologicznym." Każdy rozumiejący język polski na poziomie podstawowym może to zdanie
zrozumieć tak jak ja, zatem nie zarzucaj mi kłamstwa tylko naucz się mniej
bełkotliwie wyrażać myśli.

[...]

O proszę, teraz już zaczynasz zawężać dziedzinę problemu, może jeszcze będą
z Ciebie ludzie.

[...]

Teraz już całkiem precyzyjnie, cieszę się, że doszliśmy do konsensusu.

[...]

To nie potrzeba trolowania tylko potrzeba ścisłości wypowiedzi, jako
programiście powinno Ci to być szczególnie bliskie i znajome.

Roman Tyczka

Data: 2018-09-23 17:49:49
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 4:57 PM, Roman Tyczka wrote:
[...]

Nikomu więcej nie potrzeba w/g producenta. I producent zakłada że pradopodobieństwo oglądania facebooka przez wifi jest większe niż przez ethernet. Tak czy inaczej współczesny komputer ma kartę sieciową >100Mbit. Nie każdy ma 1GBit. Widać nie potrzebne. Ale płacz Animki że jej ktoś nie spytał czy ma coś więcej niż 100MBit jest żałosny. Mnie nikt przy kupnie samolotu nie pyta czy mam lotnisko.

[...]

Nie każdy, tylko Ci co sobie uroili dodatkowe slowo "ethernet" które nie padło. Znowu odwracasz kota ogonem aż oszcza sufit?

, zatem nie zarzucaj mi kłamstwa

Napisałeś kłamstwo że mówiłem o ethernecie. Nie mówiłem. To że masz urojenia, nie mój problem.

tylko naucz się mniej
bełkotliwie wyrażać myśli.

Sugerował bym mniej bełkotliwie rozumieć proste myśli innych. Szczególnie nie dodawać tam swoich urojeń w celu trolowania. Robisz to już n-ty raz więc nie widze sensu rozwodzenia się nad tym, ale faktem jest że w obowiązku kazdego jest pokazywać palcem taki poziom bezczelnego kłamstwa.

Ethernet nie jest archeologią. Archeologią jest maszyna która nie
posiada karty sieciowej > 100MBit.
O proszę, teraz już zaczynasz zawężać dziedzinę problemu, może jeszcze będą
z Ciebie ludzie.

Zawężona jest od pierwszej wypowiedzi ktorej nie zrozumialeś bo dodałeś sobie coś od siebie.

Teraz już całkiem precyzyjnie, cieszę się, że doszliśmy do konsensusu.

Konsensus pojawi się kiedy odszczekasz kłamstwa.

To nie potrzeba trolowania tylko potrzeba ścisłości wypowiedzi, jako
programiście powinno Ci to być szczególnie bliskie i znajome.

Oczywiście że jest. Kiedy mówie o obiedzie to nie mam na mysli schabowego. Kiedy mówie o schabowym to mam na myśli obiad. To jest *BARDZO* precyzyjne wyrażanie sie. To że słuchacz ma urojenia na temat schabowego kiedy mowa o obiedzie to nie mój problem.

Data: 2018-09-24 08:58:11
Autor: Roman Tyczka
Mb/s
On Sun, 23 Sep 2018 17:49:49 +0200, Sebastian Biały wrote:

[...]

Zatem przypomnijmy, że animka napisała iż ma kartę 100Mb/s. Potem odniosł
się do tego Marcin i użył już określenia Fast Ethernet, bo może nie wiesz,
ale 100Mb/s to jasno sugeruje Ethernet (ściśle Fast Ethernet właśnie). I
dla wszystkich to było i jest jasne, potem pojawiasz się Ty i piszesz swoją
złotą myśl:

"Ze 2 lata temu znalezienie dzialającego komputera z kartą 100MBit/s bywało
już zagadnieniem archeologicznym."

która jest bullshitem, ale będziesz tego bronił do krwi.
Już nawet pomijając ten Ethernet, niech Ci będzie, nie napisałeś go, mea
culpa, że założyłem, iż wszyscy wiemy o czym mowa, to i tak to zdanie jest
fałszywe. I tylko o to chodzi. A jest fałszywe bo "DA SIĘ ZNALEŹĆ
DZIAŁAJĄCY KOMPUTER Z KARTĄ 100MBit/s".

, zatem nie zarzucaj mi kłamstwa

Napisałeś kłamstwo że mówiłem o ethernecie. Nie mówiłem. To że masz urojenia, nie mój problem.

Sztuka erystyki i użycie homonimii jest Ci bliskie jak widzę. Brawo. Ale
nie każdy się na to nabierze.

[...]

Tak, to prawda, to było kłamstwo analogiczne do tego jakiego bym się
dopuścił odpowiadając na pytanie:
- jaka jest pogoda?
- słonecznie, 10*, brak wiatru
- kłamiesz! nie napisałem nigdzie, że chodzi mi o pogodę w Twoim rejonie,
miałem na myśli Europę!

[...]

Jak już ustaliliśmy Ethernet pojawił się przed moją wypowiedzią i wtedy nie
wpadłeś na "pokazywanie palcem taki poziom bezczelnego kłamstwa". Ciekawe,
nie?

Teraz już całkiem precyzyjnie, cieszę się, że doszliśmy do konsensusu.

Konsensus pojawi się kiedy odszczekasz kłamstwa.

Już odszczekałem, teraz Ty pokaż że masz miligram pokory, dasz radę? Bo
szczerze wątpię.

[...]

To, że Tobie w Twoim świecie wydaje się, że jesteś precyzyjny nie oznacza,
że cały świat tak myśli, bo Twój świat to właśnie kotlet, a nie obiad. --
pozdrawiam
Roman Tyczka

Data: 2018-09-24 13:16:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Roman Tyczka" o11h55j50z41$.dlg@tyczka.com

[...]

Mam netbook z taką kartą -- kupiony jesienią 2010 r.
Oba większe laptopy (z 2008 r. i 2017 r.) mają 1000 Mb/s.
(rzecz jasna 10 Mb/s i 100 Mb/s -- także)

Data: 2018-09-23 19:50:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"Roman Tyczka" 8n33g5idbh6j$.dlg@tyczka.com

Wiele laptopów nie ma gigabitowego ethernetu i ma przy tym tylko wifi
802.11n a to oznacza, że w praktyce czasem dobija do 300mbit, daleko
temu do gigabita. 802.11ac jest jeszcze stosunkowo rzadkie.

IMO ac jest już powszechne, ale tylko do 433 Mb/s czy jakoś podobnie.
Takie coś może dać przy dobrych wiatrach 20 MB/s?

Data: 2018-09-23 14:04:12
Autor: Akarm
Mb/s
W dniu 2018-09-23 o 10:55, Roman Tyczka pisze:

Na allegro dzisiaj lapków z Ethernetem jest kilka tysięcy, i tylko nowych:

https://allegro.pl/kategoria/laptopy-491?order=m&komunikacja=LAN%2010%2F100%20Mbps&stan=nowe

I naprawdę one wszystkie maja karty sieciowe o prędkości zaledwie 100 Mb/s?
Nie wierzę, bo od razu popatrzyłem sobie w specyfikacje kilku. Czyżby sprzedawcy pisali bzdury?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-09-23 14:17:38
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 2:04 PM, Akarm wrote:
I naprawdę one wszystkie maja karty sieciowe o prędkości zaledwie 100 Mb/s?

Kilka lat temu w laptopach (wliczając to nawet relatywnie drogie) przestali montować 1GBit/s z powodu tego że mało kto uzywał sieci ethernet a Wifi przekroczyła realne 100Mbit/s już dawno temu więc sens kabla dla suwerena wydawal się znikomy. A tych kilku co potrzebują dokupi dongla na usb. Że przestało dzialać netboot? A kogo to obchodzi ;)

Nie wierzę, bo od razu popatrzyłem sobie w specyfikacje kilku. Czyżby sprzedawcy pisali bzdury?

To też.

Data: 2018-09-23 14:49:21
Autor: Akarm
Mb/s

Nie wierzę, bo od razu popatrzyłem sobie w specyfikacje kilku. Czyżby sprzedawcy pisali bzdury?

To też.

Wydaje mi się, że sprzedawcy kopiują dane ze strony producenta/dystrybutora. Chyba bez sensu byłoby z ich strony dopisywanie 1000 Mbit/s do 10/100.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-09-23 15:18:48
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 2:49 PM, Akarm wrote:
[...]

Wydaje mi się raczej że typowy allegrowy sprzedawca laptopa nie ma pojęcia co pisze. Coś tam sprzedaja, zaznaczają jakieś ptaszki na aukcji i czekają na jelenia. Typowe zabiegi które wypatrzyłem na przestrzeni wielu lat to powszechnie niechlujstwo, male oszustwa "karta 1200GBit/s", drobne niedomówienia typu "procesor i7 C2D" i inne podobne. Nie twierdze że jest tego większość, ale skoro sporo sprzedawców ma problem intelektualny żeby wpisać dokładne oznaczenie modelu do aukcji (sprzedają np. "szybkiego Asusa do gier", nowego oczywiscie) to albo swiadczy o debiliźmie sprzedających albo o debiliźmie kupujących. Pewno oba wystepują powszechnie.

Data: 2018-09-23 16:35:48
Autor: Animka
Mb/s
[...]

Podobno niedawno (jak pisałeś) kupiłeś używanego laptopa.
Pochwal się parametrami.

--
animka

Data: 2018-09-23 17:50:31
Autor: Sebastian Biały
Mb/s
On 9/23/2018 4:35 PM, Animka wrote:
Podobno niedawno (jak pisałeś) kupiłeś używanego laptopa.
Pochwal się parametrami.

Pierwsze słyszę. Ostanio kupiłem używanego chromebooka.

Data: 2018-09-23 19:40:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"t-1" po65h7$v9u$1@node1.news.atman.pl

Po co masz umowę (i zapewne płacisz) za 150 skoro karta jest 100Mbit/s

Co daje w efekcie ~połowę UPC.

Ja mam 5 Mb/s na dwa mieszkania -- i nie czuję niedostatku. :)
Gdyby moja siostra była mądrzejsza -- podzieliłbym te 5 Mb/s
pomiędzy trzy mieszkania. :)

Albo bym kupił szybki dostęp Pomarańczowy wraz z TV.
I też bym podzielił, ale nieco inaczej...