Mb/s

Data: 2018-09-21 15:39:27
Autor: miab
Mb/s
W dniu 21-09-2018 o 01:30, Animka pisze:
Prędkość połączenia:

ping
7
ms
Pobieranie
59,7
Mbps
Wyśyłanie
9,8

Ile to jest Mb/s?

Tyle samo.

(karta sieciowa jest w takich jednostkach.

Ethernetowe? w takich samych
starsze 100Mbps(100Mb/s)
nowsze 1000Mbps inaczej 1Gbps
najnowsze 10Gbps(na razie drogie)

miab

Data: 2018-09-21 17:15:59
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-21 o 15:39, miab pisze:
[...]

To by się nawet zgadzało. Taką mam kartę sieciową, a płacę za internet 150 Mb/s.
Powiedziano mi kiedyś, że dlatego nie mam internetu o szybkości 150 Mb/s bo nie mam karty sieciowej 1GB.
Nie mam sił już pytać tego UPC dlaczego mam szybkość połączenia np. 59,7 Mb/s, a nie chociaż ok. 100 Mb/s. Gdyby w teście wychodziło chociaż 20 Mb/s więcej od 59,7 to bym tego tak nie roztrząsała. Nie ma nawet sensu wymieniac karty sieciowej (zintegrowana), bo też mnie będą kiwać.

nowsze 1000Mbps inaczej 1Gbps
najnowsze 10Gbps(na razie drogie)

Dziękuję :-)

--
animka

Data: 2018-09-21 17:42:53
Autor: ń
Mb/s
Ale możesz ich zrobić na szaro podłączając do modemu jednocześnie np. dwa-trzy komputery każdy z kartą po 100 Mbps ;-))

-- -- -
Powiedziano mi kiedyś, że dlatego nie mam internetu o szybkości 150 Mb/s bo nie mam karty sieciowej 1GB.

Data: 2018-09-21 18:02:11
Autor: miab
Mb/s
W dniu 21-09-2018 o 17:15, Animka pisze:
[...]

To zależy skąd ciągniesz( te 100Mb/s), a nawet przez jakich pośredników, ale np. od M$ powinno spokojne zbliżać się do 100Mbps(100Mb/s) czyli w praktyce ok. 11-12MB/s.

miab

Data: 2018-09-21 18:55:53
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-21 o 18:02, miab pisze:
[...]

UPC raczej pośredników nie ma. Chyba, że mi jakiegoś swojego znajomego podłączyli za friko.

--
animka

Data: 2018-09-21 19:12:02
Autor: miab
Mb/s
W dniu 21-09-2018 o 18:55, Animka pisze:

UPC raczej pośredników nie ma. Chyba, że mi jakiegoś swojego znajomego podłączyli za friko.

Każdy ma pośredników (bywa że i ze 20 w jednej transmisji) - tak działa internet.

miab

Data: 2018-09-22 00:56:04
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-21 o 19:12, miab pisze:
W dniu 21-09-2018 o 18:55, Animka pisze:

UPC raczej pośredników nie ma. Chyba, że mi jakiegoś swojego znajomego podłączyli za friko.

Każdy ma pośredników (bywa że i ze 20 w jednej transmisji) - tak działa internet.

Czyli ktoś mi podkrada mój transfer. Proxy nie używam, Kabel "idzie" ze skrzymki na korytarzu do mieszkania i do modemu Horizon, a kabel do internetu jest podpięty też do tego modemu i do komputera.Telewizja po HDMI. Moglabym mieć też w komputerze internet po Wi-Fi (nie mam co prawda tej karty w komputerze), ale wolę po światłowodzie.

--
animka

Data: 2018-09-22 01:28:15
Autor: miab
Mb/s
W dniu 22-09-2018 o 00:56, Animka pisze:
[...]

Nie jest dokładnie odwrotnie. Dzięki czyjejś uprzejmości otrzymujesz informacje za które nie płacisz.

miab

Data: 2018-09-22 03:04:21
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 01:28, miab pisze:
[...]

Nie rozumiem.

--
animka

Data: 2018-09-22 06:54:22
Autor: RadoslawF
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 03:04, Animka pisze:

[...]

Widać.
Mylisz prędkość do operatora z prędkością do jakiegoś wybranego
serwera w sieci. Ta ostatnia prawie na pewno będzie mniejsza.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-22 17:11:04
Autor: Animka
Mb/s
W dniu 2018-09-22 o 06:54, RadoslawF pisze:
[...]

Robiłam test prędkości połączenia na aplikacji operatora oraz jakimś spedy test i wyniki się zgadzają.

--
animka

Data: 2018-09-22 16:02:42
Autor: Mateusz Viste
Mb/s
On Sat, 22 Sep 2018 17:11:04 +0200, Animka wrote:
Robiłam test prędkości połączenia na aplikacji operatora oraz jakimś
spedy test i wyniki się zgadzają.

A czy komputer wykonujący test robił tylko i wyłącznie to? Żadnych programów w tle które mogłyby cokolwiek działać w sieci?
Albo może drugi komputer domowy coś jednocześnie działa? TV wyłączone (bo rozumiem że TV streamuje od ISP)?

Z tym że w umowie ISP zapewne mówi o prędkości "do xxx Mbps", bez żadnej minimalnej gwarantowanej prędkości :)

Mateusz

Data: 2018-09-22 22:01:21
Autor: Animka
Mb/s
[...]

1 komputer włączony. Z ciekawości wyłączyłam teraz telewizor i ponownie zrobiłam test szybkości. Wyszło jeszcze mniej. Było 59, a w tym przypadku 55, więc telewizor nie ingeruje.

Z tym że w umowie ISP zapewne mówi o prędkości "do xxx Mbps", bez żadnej
minimalnej gwarantowanej prędkości :)

To fakt, ale dawniej było szybciej-jakieś 80 Mb/s.
Pewnie podłączyli mi jakiegoś sąsiada w skrzynce na korytarzu.

--
animka

Data: 2018-09-22 18:14:57
Autor: ń
Mb/s
Nie jesteś sama.
Na łączu ponoć 150 (sami podnieśli w ramach promocji) jeszcze nie dostałem testu lepszego niż 60 (upload 10).
Nie przejmować się, no chyba że naprawdę za wolno (bo oglądasz jednocześnie trzy filmy 4k na raz).
Swoja drogą dziwi mnie, że do smart tv 4k uhd Samsung wstawia karty też 100-megowe, a nie gigabitowe.

Data: 2018-09-23 20:12:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mb/s

"ń" po5pq2$ke0$1@node1.news.atman.pl

: Swoja drogą dziwi mnie, że do smart tv 4k uhd Samsung
: wstawia karty też 100-megowe, a nie gigabitowe.

Filmy są nieźle kompresowane i buforowane.
Dla mnie 5 Mb/s wystarczy do oglądania kilku
naraz filmów z Jutuby -- rzecz jasna nie FHD,
ani tym bardziej 4K...

CDA chyba celowo tnie, dlatego najpierw ściągam
cały film, a dopiero później oglądam...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-09-22 10:24:00
Autor: collie
Mb/s
W dniu 22.09.2018 01:28, miab pisze: