Mbank - po zmianie layoutu

Data: 2009-08-17 09:41:54
Autor: Budzik
Mbank - po zmianie layoutu
Hej
Jakis czas temu przetoczyła sie dyskusja o błędach w nowej stronie Mbanku (no moze błędzikach :)) i widze ze Mbank nie specjalnie kwapii sie zeby wprowadzic poprawki.
Niemniej wrzuce jeszcze jeden;
- chce wykonac przelew do zdefiniowanego odbiorcy.
Jezeli wykonam go wchodzac przez "zdefiniowani odbiorcy" jest - wykonuje go bez potwierdzania kodem.
Ale jezeli wchodze przez przelew jednorazowy i wybieram odbiorce z listy to wtedy mbank chce ode mnie hasła.
Gdziez tu logika...? :)

Data: 2009-08-17 11:47:53
Autor: SDD
Mbank - po zmianie layoutu

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:Xns9C6A6FFA3D852budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

Gdziez tu logika...? :)

To chyba normalne. Lista odbiorcow to tylko taka "ksiazka telefoniczna" - zeby nie wklepywac danych - ale odbiorcy z niej nie sa na tyle czestymi odbiorcami, zeby umozliwic przelewy bez autoryzacji.

W czym masz problem? Wolalbys zeby nigdy nie pytal o haslo?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-17 21:26:47
Autor: Budzik
Mbank - po zmianie layoutu
Osobnik posiadający mail sddwytnij@towszechwiedza.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

problem?
Nie problem a, moim zdaniem, niedociagniecie.
Z tej ksiazki moge bez problemu wykonac przelew bez hasła, w zaleznosci od tego, skad wejde w "wyslij przelew" - jak to sie ma do tego, co napisałes?

"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie
ma nieprzerwanie wzrastać."   Alfred Hitchcock

Data: 2009-08-17 12:49:25
Autor: wspolna-flaszka.pl
Mbank - po zmianie layoutu

[...]

przynajmniej focus w oknie logowania ustawili na login

--
http://sklep.wielobranzowy.eu  - sprawdź jak tanio!
http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99 brutto

Data: 2009-08-17 13:32:18
Autor: Błażej
Mbank - po zmianie layoutu
przynajmniej focus w oknie logowania ustawili na login

Przyznam, że było to mocno irytujące, gdy logując się do systemu trzeba było pamiętać o dodatkowym kliknięciu myszą.

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-17 21:26:47
Autor: Budzik
Mbank - po zmianie layoutu
Osobnik posiadający mail e221@poczta.fm napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

przynajmniej focus w oknie logowania ustawili na login

Przyznam, że było to mocno irytujące, gdy logując się do systemu
trzeba było pamiętać o dodatkowym kliknięciu myszą.

u mnie działał tez klawisz TAB ale to rzeczywiscie poprawili.

Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.
Andrzej J. Turowicz

Data: 2009-08-18 00:13:40
Autor: Mariusz
Mbank - po zmianie layoutu
W dniu 2009.08.17 11:41, Budzik pisze:

Ale jezeli wchodze przez przelew jednorazowy i wybieram odbiorce z listy to
wtedy mbank chce ode mnie hasła.

Wszystkie pola są edycyjne - po wypełnieniu danymi odbiorcy z listy możesz je wszystkie dowolnie pozmieniać. Stąd wymagane hasło. Takiej edycji nie ma przy przelewie ze zdefiniowanych odbiorców. I dlatego tam hasła standardowo nie ma.

--
Mar

Data: 2009-08-18 09:56:46
Autor: Budzik
Mbank - po zmianie layoutu
Osobnik posiadający mail marITYLKOMARabc@spox.org napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

to moze prosba o hasło powinna sie pojawiac, jezeli takie zmiany zostana dokonane?

Henry Louis Mencken

Data: 2009-08-18 20:20:14
Autor: MarekZ
Mbank - po zmianie layoutu
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:18082009.4FE1C18Fbudzik61.poznan.pl...

to moze prosba o hasło powinna sie pojawiac, jezeli takie zmiany zostana
dokonane?

To by mogło być potencjalnie niebezpieczne.

IMO tak jak jest jest bardzo dobrze i nie da się zrobić lepiej.

Data: 2009-08-18 20:41:45
Autor: Budzik
Mbank - po zmianie layoutu
Osobnik posiadający mail brak@adresu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

to moze prosba o hasło powinna sie pojawiac, jezeli takie zmiany zostana
dokonane?

To by mogło być potencjalnie niebezpieczne.

hmm, zaciekawiłes mnie.
Na czym to potencjalne niebezpieczenstwo miałoby polegac?

IMO tak jak jest jest bardzo dobrze i nie da się zrobić lepiej.

a moim zdaniem jest to nieintuicyjne.
Powód - po zmianie layoutu cały czas wykonywałem przelewy  wchodzac w dowolny i wybierajac odbiorców z listy i potwierdzjaac kodem. Nawet troche siedziwiłem ze juz nie ma mozliwosci zrobienia przelewu zdefiniowanego bez potwierdzania hasłem.
Dopiero odrobina wiekszje ilosci wolnego czasu spowodowała ze troche bardziej wczytałem sie w layout, spróbowałem wejsc przez zdefiniowany (dotychczas wydawałało mi sie ze ta opcja jest zupelnie niepotrzebna, skoro w dowolnych tez mozna wybrax z listy dane zdefiniowane) i okazało sie ze mozna zrobic przelew bez kodu.

Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

Data: 2009-08-18 22:57:14
Autor: MarekZ
Mbank - po zmianie layoutu
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:18082009.0578777Fbudzik61.poznan.pl...

To by mogło być potencjalnie niebezpieczne.

hmm, zaciekawiłes mnie.
Na czym to potencjalne niebezpieczenstwo miałoby polegac?

Na wystąpieniu w jakiejś szczególnej sytuacji takiego błędu w oprogramowaniu systemu banku lub skonstruowaniu takiego oprogramowania zewnętrznego, które spowodują, iż pomimo tego że zmiana została wprowadzona, system banku będzie uważał, że zmiana nie nastąpiła i nie zażąda hasła jednorazowego.

Data: 2009-08-18 22:41:46
Autor: Budzik
Mbank - po zmianie layoutu
[...]

swietne.
Masz programistów mbanku za az takich gamoni?
"Nic na to nie można poradzić. To byłby
dobry tytuł do historii mojego życia."  Irwin Shaw

Mbank - po zmianie layoutu