Mbank - rece opadaja

Data: 2010-11-11 21:51:58
Autor: Kamil Kosiński
Mbank - rece opadaja
W dniu 2010-11-11 19:31, Magda pisze:

Wpłaciłam zaliczkę na samochód w komisie 8000zł dla mnie to dużo ale jak
jutro nie wpłacę pozostałej kwoty to zaliczka mnie przepadnie. Pomóżcie
co robić?

Zakładam, że masz jakąś umowę. Przeczytaj więc z jakiego tytułu wpłaciłaś 8 tys. Zaliczka ze swej istoty nie przepada jeśli transakcja nie zostaje sfinalizowana. Przepada zadatek. Ludzi tego nie rozróżniają ale z prawnego punktu widzenia zaliczka i zadatek to nie to samo.

Data: 2010-11-12 05:25:41
Autor: kashmiri
Mbank - rece opadaja
pmlb <brak@dresu.pl> dared to write:
?

"Kamil Kosiński" <k.kosinski@i.tak.dalej> wrote in message news:4cdc578b$1news.home.net.pl...
[...]

Wlasnie mialem o tym pisac.
Ze pierwsze co ja bym zrobil, to porozmawial z dilerem i wyjasnil
sytuacje. Nie wiem, zle wydaje mi sie, ze zaliczka jest np. w przypadku
zawmoienie  specyficznego towaru - ktora ma pokryc jego koszt zakupu i
transportu lub  sam koszt transportu jesli sprzedawca moze go oddac.
W przypadku dilera i samochodu niech sobie ta zaliczka czeka na reszte
kwoty  jak zalatwisz z bankiem wszak po to jest, by diler ci ten samochod zatrzymal. A jesli ma kupca to niech go sprzeda ale zaliczke musi ci zwrocic.
To sa moje przypuszczenia.

Dobrze że dopisałeś ten ostatni akapit ;)

Zaliczka może być złożona w dowolnej transakcji i nie musi niczego pokrywać (może to być np. zakup działki). W razie niezawarcia transakcji zaliczka musi być zwrócona. Niekiedy przedsiębiorcy w umowach zastrzegają potrącenie jakiejś kwoty z zaliczki, jeżeli do sfinalizowania transakcji nie doszło z winy drugiej strony - nie wiem, na ile jest to legalne.

Jeżeli zaś wpłaciłaś zadatek (nie zaliczkę), to przepada.

k.

Mbank - rece opadaja