Mbank też pada?

Data: 2010-04-13 03:03:17
Autor: Pr0NET
Mbank też pada?
Na stornie logowania zamiast standardowej kontrolki miałem przez 2
minuty info:

Przykro nam, usługa jest w tej chwili niedostępna.
Prosimy spróbować ponownie.
Jeśli błąd się powtórzy prosimy o kontakt z Centrum Obsługi
Telefonicznej..­.

Data: 2010-04-13 12:29:20
Autor: glang
Mbank też pada?
[...]

potwierdzam.
ciekawe że ostatnio jakoś w wielu bankach pada system
pzdr
GL

Data: 2010-04-13 13:47:59
Autor: Piotr Gałka
Mbank też pada?

Użytkownik "glang" <glang@o2222222.pl> napisał w wiadomości news:hq1h6v$o5t$1atlantis.news.neostrada.pl...

ciekawe że ostatnio jakoś w wielu bankach pada system

Może ma to jakiś związek ze stosowaniem w certyfikatach SSL skompromitowanego algorytmu MD5:
http://pl.wikipedia.org/wiki/MD5
P.G.

Data: 2010-04-13 13:54:43
Autor: Paul
Mbank też pada?
W dniu 2010-04-13 13:47, Piotr Gałka pisze:
Może ma to jakiś związek ze stosowaniem w certyfikatach SSL
skompromitowanego algorytmu MD5:
http://pl.wikipedia.org/wiki/MD5
P.G.

Bardziej prawdopodobne, że to przez aktualny układ gwiazd.

Data: 2010-04-13 13:58:47
Autor: Arek
Mbank też pada?
Piotr Gałka wrote:

Użytkownik "glang" <glang@o2222222.pl> napisał w wiadomości

ciekawe że ostatnio jakoś w wielu bankach pada system

Może ma to jakiś związek ze stosowaniem w certyfikatach SSL
skompromitowanego algorytmu MD5:

Pomijając bezsensowne wytłumaczenie to mbankowy ma sha1, a nie md5.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-04-13 14:21:54
Autor: perszing
Mbank też pada?
W dniu 2010-04-13 12:29, glang pisze:
[...]

Moze ktos probuje sie wlamac?

--
www.ogloszenia.krakow.pl

Data: 2010-04-13 20:10:54
Autor: george
Mbank też pada?

"Pr0NET" <bolkow@gmail.com> wrote in message news:757bf87f-19aa-448e-9ac2-f6925c20539211g2000yqr.googlegroups.com...
[...]

2 minuty ? jestem w szoku.
george

Data: 2010-04-14 01:42:17
Autor: Pr0NET
Mbank też pada?
On Apr 13, 8:10 pm, "george" <george...@vp.pl> wrote:
"Pr0NET" <bol...@gmail.com> wrote in message

[...]

Wiesz ja tam mam rachunek maklerski i czasami muszę skorygować SL,
oczywiście jestem zabezpieczony zawsze i dla mnie to nie problem, ale
nie każdy jest taki zapobiegliwy i głupie 2 minuty może sporo
kosztować.

Data: 2010-04-14 08:59:12
Autor: xbartx
Mbank też pada?
Dnia Wed, 14 Apr 2010 01:42:17 -0700, Pr0NET napisał(a):

Wiesz ja tam mam rachunek maklerski i czasami muszę skorygować SL,
oczywiście jestem zabezpieczony zawsze i dla mnie to nie problem, ale
nie każdy jest taki zapobiegliwy i głupie 2 minuty może sporo kosztować.

To jak te 2 minuty mogą sporo kosztować, to trzeba się chyba zabezpieczyć bardziej, niż jedynie darmowym dostępem do systemu transakcyjnego, nieprawdaż?

--
xbartx

Data: 2010-04-14 02:53:51
Autor: Pr0NET
Mbank też pada?
On Apr 14, 10:59 am, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

To jak te 2 minuty mogą sporo kosztować, to trzeba się chyba zabezpieczyć
bardziej, niż jedynie darmowym dostępem do systemu transakcyjnego,

Znasz jakieś inne :D kanał telefoniczny (pewnie z 15 minut to
zajmuje), nawet aplikacje xtb ponoć potrafią złapać zwiechę. To bank
powinien dbać o jakość krytycznej usługi. Takie podejście z komunizmu
wody nie ma, prądu nie ma, konsument ma wiernie czekać i nie chcieć
dochodzić swoich praw.

Data: 2010-04-14 12:23:16
Autor: Borys Pogoreło
Mbank też pada?
Dnia Wed, 14 Apr 2010 02:53:51 -0700 (PDT), Pr0NET napisał(a):

Znasz jakieś inne :D kanał telefoniczny (pewnie z 15 minut to
zajmuje), nawet aplikacje xtb ponoć potrafią złapać zwiechę. To bank
powinien dbać o jakość krytycznej usługi.

 I uważasz, że 2 minuty to jest brak dbałości ze strony banku?

 Ty lepiej nie idź do Aliora, bo zawału dostaniesz.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-14 05:29:05
Autor: Pr0NET
Mbank też pada?
On Apr 14, 12:23 pm, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:
> [...]

 I uważasz, że 2 minuty to jest brak dbałości ze strony banku?

 Ty lepiej nie idź do Aliora, bo zawału dostaniesz.

Jeśli faktycznie nie tylko u mnie tak było i to z winy banku, to tak
uważam :). Bank na bank powinien mieć 99,999% uptime i dostępności
serwisów, u nas faktycznie się to nie zdarza, co świadczy o kiepskiej
jakości usług. Wiem, że wszyscy się już przyzwyczaili do tego :D, ISP
ciągle nawalają łącza, czasami prądu nie ma, nie można się dodzwonić
na infolinię ;d.

Data: 2010-04-14 15:47:59
Autor: Borys Pogoreło
Mbank też pada?
Dnia Wed, 14 Apr 2010 05:29:05 -0700 (PDT), Pr0NET napisał(a):

[...]

 Nie przesadzaj, daj im czas na konserwację. O tym informują z odpowiednim
wyprzedzeniem. Jeśli koparka załatwi światłowód Twojego ISP to też na nim
psy wieszasz?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-14 11:42:29
Autor: Pr0NET
Mbank też pada?
On Apr 14, 3:47 pm, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:
Dnia Wed, 14 Apr 2010 05:29:05 -0700 (PDT), Pr0NET napisa (a):

> Je li faktycznie nie tylko u mnie tak by o i to z winy banku, to tak
> uwa am :). Bank na bank powinien mie 99,999% uptime i dost pno ci
> serwis w,

 Nie przesadzaj, daj im czas na konserwacj . O tym informuj z odpowiednim
wyprzedzeniem. Je li koparka za atwi wiat ow d Twojego ISP to te na nim
psy wieszasz?

--
Borys Pogore o
borys(#)leszno,edu,pl

Powiedzmy, że jestem współodpowiedzialny za działanie serwisów
webowych i wiem ile kosztuje downtime trwający chociażby minutę w
przypadku dużej ilości userów. Zboczenie zawodowe :]. No ale co tam
pko ponoć pół dnia nie działało.

Data: 2010-04-14 12:50:42
Autor: Jarek Andrzejewski
Mbank też pada?
On 14 Kwi, 20:42, Pr0NET <bol...@gmail.com> wrote:
> [...]

webowych i wiem ile kosztuje downtime trwający chociażby minutę w
przypadku dużej ilości userów. Zboczenie zawodowe :]. No ale co tam

Różnie można do tego podchodzić. Takie B&H z NY (bhphotovideo.com)
świetnie prosperuje od lat (i on line i jako sklep w NY), pomimo, że w
szabas nie pracują - także ich strona internetowa nie przyjmuje
zamówień. Da się? :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-04-15 00:06:45
Autor: Michał Kurowski
Mbank też pada?

[...]

Dobry żart.
Nie można porównywać jakiegokolwiek sklepu  z bankiem
od którego dostępności zależy cała sfera finansowa klientów.

Fakt jest taki, że przez dość długi czas banki miały w Polsce
znacznie wiekszy niż przeciętny poziom dostepności i traktowania
ludzi poważnie.

Chyba jednak zauważono że publika generalnie jest przyzwyczajona
jak się ją olewa i zminimializowano koszty w związku  z tym. Taki
na przykład Alior ...

--
Michał

Data: 2010-04-15 00:12:03
Autor: Kamil Jońca
Mbank też pada?
Michał Kurowski <mkur@gazeta.pl> writes:

[...]

Bez przesady. Jeden Alior nie wyznacza jakości. Podbnie jak
Polbank. Poza tym mówimy o usługach _bankowych_ (przelewy i spółka) czy
o funckcjach, nazwijmy to, spekulacyjnych (giełd)

Bo jeśli o pierwszym to ... spora część banków  raczej nie m się czego
wstydzić.
KJ
--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
COBOL:

Data: 2010-04-15 00:15:21
Autor: Jarek Andrzejewski
Mbank też pada?
On 15 Kwi, 00:06, Michał Kurowski <m...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Nie można porównywać jakiegokolwiek sklepu  z bankiem
od którego dostępności zależy cała sfera finansowa klientów.

Zauważ, że ja polemizowałem ze stwierdzeniem "wiem ile kosztuje
downtime trwający chociażby minutę w przypadku dużej ilości userów".

A poza tym IMHO da się porównywać. Na tę sferę tak naprawdę nie
miałoby wpływu to czy w ciągu paru nocnych godzin da się do banku
zalogować czy nie, albo czy w weekend da się przelewy zrobić czy nie
(w zasadzie: tylko wewnętrzne, bo elixir i tak nie działa).
Jeśli tylko z góry wiadomo o tym, to nie sądzę, żeby ktokolwiek
odrzucił bank tylko z tego powodu. I na pewno lepsza planowana godzina
czy dwie niedostępności co noc niż cały dzień - znienacka...

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-04-15 04:14:44
Autor: Pr0NET
Mbank też pada?
On Apr 15, 9:15 am, Jarek Andrzejewski <ptja...@googlemail.com> wrote:

> [...]

odrzucił bank tylko z tego powodu. I na pewno lepsza planowana godzina
czy dwie niedostępności co noc niż cały dzień - znienacka...

Bank traci coś ważniejszego niż odsłony ;) czy potencjalne zyski z
powodu, że ktoś nie zamówi towaru. Zaufanie klientów :). Biorąc pod
uwagę kosztu przyciągnięcia nowego klienta to bardzo dużo.

Data: 2010-04-15 05:32:01
Autor: Jarek Andrzejewski
Mbank też pada?
On 15 Kwi, 13:14, Pr0NET <bol...@gmail.com> wrote:

> [...]

powodu, że ktoś nie zamówi towaru. Zaufanie klientów :). Biorąc pod
uwagę kosztu przyciągnięcia nowego klienta to bardzo dużo.

Z powodu przedłużającej się awarii - możliwe. Z powodu regularnych,
zaplanowanych, wyłączeń - wątpię.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-04-15 13:46:20
Autor: Borys Pogoreło
Mbank też pada?
Dnia Thu, 15 Apr 2010 04:14:44 -0700 (PDT), Pr0NET napisał(a):

Bank traci coś ważniejszego niż odsłony ;) czy potencjalne zyski z
powodu, że ktoś nie zamówi towaru. Zaufanie klientów :). Biorąc pod
uwagę kosztu przyciągnięcia nowego klienta to bardzo dużo.

 I na to ma mieć wpływ niedziałanie przez dwie minuty? Nie żartuj sobie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-15 06:33:11
Autor: Pr0NET
Mbank też pada?
On Apr 15, 1:46 pm, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:
> [...]

> uwagę kosztu przyciągnięcia nowego klienta to bardzo dużo.

 I na to ma mieć wpływ niedziałanie przez dwie minuty? Nie żartuj sobie.

Wiesz ile w 2 minuty można stracić przez niedostępność systemu
transakcyjnego? Nie skorygujesz TP i SL w porę i lipton. Nie daj boże
brak SL :D. Mówimy o banku który posiada usługę maklerską.

Data: 2010-04-15 15:56:26
Autor: Borys Pogoreło
Mbank też pada?
Dnia Thu, 15 Apr 2010 06:33:11 -0700 (PDT), Pr0NET napisał(a):

[...]

 A jak skalpujesz na Foreksie, to w ogóle hoho...

 IMO nadal przesadzasz. Zapewne na swoje łącze internetowe nie masz żadnego
SLA. A jeśli już, to do najbliższego routera. Po drodze też wiele się może
wydarzyć. 99.999% to 5 minut rocznie jak dobrze liczę? No to zostały im
jeszcze trzy ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-16 01:31:01
Autor: Pr0NET
Mbank też pada?
On Apr 15, 3:56 pm, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:

> [...]

wydarzyć. 99.999% to 5 minut rocznie jak dobrze liczę? No to zostały im

Maiłeś styczność z utrzymaniem infrastruktury sieciowej? Wiesz co to
jest Five nines? Takie są światowe standardy do których się dąży. To
około 00:05:15 h downtime rocznie i nie chodzi tutaj o planowane
wyłączenia. Ciekawe jakby system elektrowni atomowej albo kontroli
lotów miał takie zwiechy :d. Banki powinny być traktowana jako
infrastruktura krytyczna.

Co do SL i TP jak kiedyś nie skorygujesz i stracisz (lub nie zyskasz)
to będziesz wiedział ile może kosztować chociażby jednak minuta :)
czego nie życzę. Dlatego np. przestałem zawsze stawiać TP tylko
podnoszę SL, w myśl zasady że nie warto wyskakiwać z pędzącego
pociągu. Zresztą zależy na czym się gra jak siedzisz na silnych
spółkach to ok, ale jak jakaś spekulacyjna przed ogłoszeniem upadłości
to sam wiesz jak podczas sesji potrafi skakać kurs.

Data: 2010-04-16 10:46:00
Autor: Kamil Jońca
Mbank też pada?
Pr0NET <bolkow@gmail.com> writes:

[...]
[...]

Bo? Wybuchnie coś? Bank (a nawet biuro maklerskie) to _NIE_ jest
elektrownia jądrowa.

KJ

A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
- Winston Churchill

Data: 2010-04-16 02:07:58
Autor: Pr0NET
Mbank też pada?

[...]

-- http://blogdebart.pl/2009/12/22/mamy-chorych-dzieci/
A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
- Winston Churchill

Zależy co się wydarzyło, może w trakcie restartu załaduj się złośliwy
kod i zostawi backdoora a później zniknie trochę wirtualnej
gotówki ;).

Nie mam pojęcia jakie są przyjęte standardy w systemach bankowych na
dzień dzisiejszy w odniesieniu do kanałów dostępu do systemu
transakcyjnego, a pewnie jakieś są.

Data: 2010-04-16 04:16:03
Autor: Jarek Andrzejewski
Mbank też pada?
On 16 Kwi, 11:07, Pr0NET <bol...@gmail.com> wrote:
> [...]

Zależy co się wydarzyło, może w trakcie restartu załaduj się złośliwy
kod i zostawi backdoora a później zniknie trochę wirtualnej

Jasne, 99,999-procentowa dostępność całkowicie likwiduje wszelkie
backdoory i złośliwy kod.

Nie mam pojęcia jakie są przyjęte standardy w systemach bankowych na
dzień dzisiejszy w odniesieniu do kanałów dostępu do systemu
transakcyjnego, a pewnie jakieś są.

A są? A jakie są "standardy na dzień dzisiejszy w odniesieniu do
godzin otwarcia placówek"?
Toż ja właśnie to w tej dyskusji twierdzę: jak się jasno powie, jak
się chce działać (że w szabas nie sprzedajemy, albo w nocy system
internetowy banku jest wyłączony na x godzin), to jest prawidłowo.
Jeśli klient koniecznie musi w sobotę rano kupić obiektyw, albo o 1:35
zlecić przelew, to trudno, wybierze inny sklep czy bank.
Porównanie banku w kontekście dostępności 24/7 z elektrownią jądrową
czy oprogramowaniem samolotów (czy też kontroli lotów) jest IMHO
chybione.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-04-16 05:00:34
Autor: Pr0NET
Mbank też pada?
On Apr 16, 1:16 pm, Jarek Andrzejewski <ptja...@googlemail.com> wrote:

> [...]

Porównanie banku w kontekście dostępności 24/7 z elektrownią jądrową
czy oprogramowaniem samolotów (czy też kontroli lotów) jest IMHO

Pewnie że nie zlikwiduje, jednak monitoring trzeba mieć na takie
sytuację. W odniesieniu do systemów informatycznych zawsze są jakieś
standardy i mierniki, tak to już działa.

Data: 2010-04-15 16:51:55
Autor: MarekZ
Mbank też pada?
Użytkownik "Pr0NET" <bolkow@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bf435995-c94e-48c2-89aa-59aa81fed889@b33g2000yqc.googlegroups.com...

Wiesz ile w 2 minuty można stracić przez niedostępność systemu
transakcyjnego? Nie skorygujesz TP i SL w porę i lipton. Nie daj boże
brak SL :D. Mówimy o banku który posiada usługę maklerską.

Przesadzasz i to wybitnie.

Mbank też pada?