Mbank wypowiada umowy

Data: 2009-05-21 18:53:02
Autor: Mario
Mbank wypowiada umowy
Właśnie otrzymałem wypowiedzenie umowy karty kredytowej Mbank. Powodem- brak obrotów na koncie przez ostatni rok. Przyznaję, nie doczytałem w regulaminie, że mają takie prawo, ale żeby tak skrupulatnie z niego korzystać ?

Z karty nie korzystałem, ale potrzebowałem mieć ją jako backup.
Czy W BRE już tak cienko z kasą, że próbują wszystkiego aby poprawić bilans ? (pytanie retoryczne)

Pozdrawiam,

Data: 2009-05-21 09:59:56
Autor: macka
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 18:53, Mario <nos...@no.org> wrote:

Z karty nie korzystałem, ale potrzebowałem mieć ją jako backup.
Czy W BRE już tak cienko z kasą, że próbują wszystkiego aby poprawić bilans
? (pytanie retoryczne)

Skoro nie korzystales to bylo zobowiazanie pozabilansowe. Bank ponosi
pewne koszty, a przychodow zero. Rozsadna decyzja banku.

MK

Data: 2009-05-21 19:00:52
Autor: Szymon
Mbank wypowiada umowy
Skoro nie korzystales to bylo zobowiazanie pozabilansowe. Bank ponosi
pewne koszty, a przychodow zero. Rozsadna decyzja banku.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

A czy nie bardziej korzystnym byłoby skasowanie klienta za rok używania?

Data: 2009-05-21 10:29:28
Autor: bradley.st
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 13:00, "Szymon" <nos...@o2.pl> wrote:
[...]

....oraz utrzymanie otwartego rachunku w nadziei, ze klient jednak
wykona transakcje w kolejnym roku?

I jak owe ponoszone przez bank koszty utrzymania rachunku mialyby sie
do kosztow ponownego wydania karty, gdyby klient zlozyl zaraz wniosek
o nowa karte? Rozpatrzenie wniosku / analityk kredytowy / kurier - to
takze kosztuje.

Data: 2009-05-21 20:21:59
Autor: MK
Mbank wypowiada umowy
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:cc3291c0-6c30-4039-82d3-f591cc72470ee20g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

Kurier kosztuje 15 pln, czas pracy analityka drugie tyle, inne koszty operacyjne kolejne 15 pln, razem 45. A utrzymanie rezerwy na to, ze jednak klient skorzysta ile moze kosztowac? Mysle, ze moze wiecej...

MK

Data: 2009-05-21 11:36:24
Autor: bradley.st
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 14:21, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Kurier kosztuje 15 pln, czas pracy analityka drugie tyle, inne koszty
operacyjne kolejne 15 pln, razem 45. A utrzymanie rezerwy na to, ze jednak
klient skorzysta ile moze kosztowac? Mysle, ze moze wiecej...

Chyba mamy "culture clash". :)

Mam karte, ktorej nie uzywam od prawie 10 lat i nie widze w tym nic
niestosownego. Rowniez bank nie widzi w tym nic niestosownego, bo co
dwa lata przysyla wznowiona.

Karty nie zamkne, bo to strzal we wlasna stope i obnizy mi 'credit
score'. Bank karty tez nie zamknie bo woli miec klienta z wyzszym
'credit score' niz z nizszym.

Ale rozumiem, ze nie wszedzie to tak dziala.

Data: 2009-05-21 13:04:39
Autor: szczurwa
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 20:36, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Karty nie zamkne, bo to strzal we wlasna stope i obnizy mi 'credit
score'. Bank karty tez nie zamknie bo woli miec klienta z wyzszym
'credit score' niz z nizszym.

Fakt, na "bankrate.com" spotałem się z podobną opinią. Doradzano, aby
w miarę możliwości nie zamykac starych kart kredytowych. Ciekaw
jestem, jak na Credit score w US wpływa churning kart. Praktyka ta
jest szeroko rozpowszechnniona wśród mileage runnerów i innych fanów
FFP. Przykładowo gość bierze kartę Citi, dostaje bonus 25 k mil w
AAdvantage, wykonuje regulaminowe transakcje, zwalniające z opłaty za
kartę i ją zamyka. Za pół roku występuje znowu o kartę i znowu
otrzymuje mileage bonus. I tak w kółko.

Jedna parka chwaliła mi się, ze w ten sposób coroczny przelot na
Hawaje ma za darmo !

Data: 2009-05-21 13:23:57
Autor: bradley.st
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 16:04, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

Fakt, na "bankrate.com" spotałem się z podobną opinią. Doradzano, aby
w miarę możliwości nie zamykac starych kart kredytowych.

"Wiek" karty jest jednym z komponentow w wyliczaniu FICO. 15% credit
score to od kiedy ma sie historie kredytowa. 10% credit score to jaka
czesc otwartych rachunkow to niedawno otwarte.

Zamkniecie starej karty i jednoczesny wniosek o nowa, wplywa
jednoczesnie - i negatywnie - na credit score w dwoch kategoriach.

Ciekaw
jestem, jak na Credit score w US wpływa churning kart.

Negatywnie. W czesci " jaka czesc otwartych rachunkow to niedawno
otwarte".

Jedna parka chwaliła mi się, ze w ten sposób coroczny przelot na
Hawaje ma za darmo !

Obawiam sie, ze przeloty im sie skoncza, podobnie jak skonczylo sie
transferowanie zadluzenia ze starej karty na nowa, co pol roku, w
nieskonczonosc, gratis i bez odsetek.

Data: 2009-05-21 14:10:44
Autor: szczurwa
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 22:23, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Obawiam sie, ze przeloty im sie skoncza, podobnie jak skonczylo sie
transferowanie zadluzenia ze starej karty na nowa, co pol roku, w
nieskonczonosc, gratis i bez odsetek.

BoA to przykrócił, w odniesieniu do kart United AL. Ale Citi ponoć
wciaż daje się naciągać !

Data: 2009-05-21 15:49:16
Autor: bradley.st
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 17:10, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

BoA to przykrócił, w odniesieniu do kart United AL. Ale Citi ponoć
wciaż daje się naciągać !

Obejrzalem wlasnie oferte Shitty: "najlepsza" karta daje 25,000 mil AA
(nie, nie chodzi o anonimowych alkoholikow), troche gorsza: 15,000 mil
- za $750 wydane w ciagu 4 miesiecy po otrzymaniu karty.

Bilet NYC-HNL "kosztuje" od 22,500 do 95,000 mil. Z powrotem tyle
samo.

Czyli przy sprzyjajacych okolicznosciach - jak najbardziej wykonalne.
Przy nieco mniej sprzyjajacych - wykonalne przynajmniej w jedna
strone.

Data: 2009-05-22 07:36:26
Autor: MK
Mbank wypowiada umowy
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:16d50888-bb2e-495b-b102-b158c1b2365fo20g2000vbh.googlegroups.com...

Bilet NYC-HNL "kosztuje" od 22,500 do 95,000 mil. Z powrotem tyle
samo.

A jaka jest jego rynkowa wartosc w USD?

MK

Data: 2009-05-22 02:28:33
Autor: bradley.st
Mbank wypowiada umowy

www.orbitz.com i www.kayak.com powinny Ci pomoc znalezc odpowiedz.

Zawsze jest tez strona AA: www.aa.com

Data: 2009-05-21 14:18:35
Autor: szczurwa
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 22:23, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Zamkniecie starej karty i jednoczesny wniosek o nowa, wplywa
jednoczesnie - i negatywnie - na credit score w dwoch kategoriach.

Czy zamknięta, prawidłowo obsługiwana karta od razu znika z raportu ?

Data: 2009-05-21 15:55:42
Autor: bradley.st
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 17:18, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

Czy zamknięta, prawidłowo obsługiwana karta od razu znika z raportu ?

Nie, na pewno nie, bo widze moje zamkniete karty. Nb. z komentarzami
"Account closed at consumers request" i "LOST OR STOLEN CARD".

Data: 2009-05-21 22:56:44
Autor: donald
Mbank wypowiada umowy
[...]

Ale byla oplata transferowa w granicach 1,5-2% :))) To i tak niezle kredyt na rok oprocentowany 2%:)

Data: 2009-05-21 13:52:09
Autor: witek
Mbank wypowiada umowy
bradley.st wrote:

Karty nie zamkne, bo to strzal we wlasna stope i obnizy mi 'credit
  score'. Bank karty tez nie zamknie bo woli miec klienta z wyzszym
'credit score' niz z nizszym.

Ale rozumiem, ze nie wszedzie to tak dziala.

No popatrz, a w ostatnim czasie walmart i target sie na mnie wypieli i karty zamkneli. Fakt, ze uzylem ich raz, w promocji jak karty dawali. Dawali to wzialem.

Data: 2009-05-21 12:04:07
Autor: bradley.st
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 14:52, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

No popatrz, a w ostatnim czasie walmart i target sie na mnie wypieli i
karty zamkneli. Fakt, ze uzylem ich raz, w promocji jak karty dawali.
Dawali to wzialem.

A, bezczelni! Chociaz moze banki wydajace store cards maja nieco inne
podejscie do klientow.
Rozumiem, ze nie chciales ich utrzymac, wiec darowales sobie telefon i
rozmowe?

Z innej beczki: czy zalapales sie moze na Targetowska Vise z chipem?

Data: 2009-05-21 16:36:05
Autor: witek
Mbank wypowiada umowy
bradley.st wrote:

A, bezczelni! Chociaz moze banki wydajace store cards maja nieco inne
podejscie do klientow.
Rozumiem, ze nie chciales ich utrzymac, wiec darowales sobie telefon i
rozmowe?

Aha. Dokładnie.
Dawali 10% zniĹźki przy zakupie elektroniki i jednoczesnym zlozeniu wniosku o karte. No to kupilem, telewizor, DVD, laptopa i stacjonarny i wzialem karte.
Kiepsko na tym wyszli.

Z innej beczki: czy zalapales sie moze na Targetowska Vise z chipem?

Nie. Target poskąpil i nie dal mi karty kredytowej, tylko ichniejsza, do uzytku tylko w Target. Wiec w zasadzie po pierwszym zakupie od razu poszla na przemial. Ale znizka byla.

Data: 2009-05-21 15:24:16
Autor: bradley.st
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 17:36, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

Dawali 10% zniżki przy zakupie elektroniki i jednoczesnym zlozeniu
wniosku o karte. No to kupilem, telewizor, DVD, laptopa i stacjonarny i
wzialem karte.
Kiepsko na tym wyszli.

Jakos podejrzewam, ze mimo wszystko nie dolozyli do tego interesu :)
Zreszta znizka zapewne poszla z marzy sklepu, a sepy z GE Money Bank i
tak sie oblowili.

Z ciekawosci zerknalem na oprocentowanie karty Walmart:
Premier Accounts: 9.87%
Preferred Accounts: 15.87%
Choice Accounts: 19.87%
Delinquency Rate:* 24.99%

Nie. Target poskąpil i nie dal mi karty kredytowej, tylko ichniejsza, do
uzytku tylko w Target. Wiec w zasadzie po pierwszym zakupie od razu
poszla na przemial. Ale znizka byla.

I bardzo slusznie i rozsadnie. I wymierne korzysci. A nie "T-Shirt za
karte" jak na uniwersytecie albo na meczu.

Data: 2009-05-22 04:30:25
Autor: witek
Mbank wypowiada umowy
bradley.st wrote:
[...]

Taniej bym nie kupil, a i tak w sumie prawie trzy stowy wyszlo mniej.
Kto sie po za tym obłowił to mnie nie interesuje.
I tak ogólnie wiadomo, że koszt produkcji wynosi 1 dolar, a pozostalem 1499 to marża.

Z ciekawosci zerknalem na oprocentowanie karty Walmart:
Premier Accounts: 9.87%
Preferred Accounts: 15.87%
Choice Accounts: 19.87%
Delinquency Rate:* 24.99%

bez znaczenia, bo i tak mam co miesiac 0%.

Juz mi trzy razy kartę obrobili, wiec wolę, żeby to było na koszt banku i limitu w karcie niż na moim koncie. Dlatego nie korzystam z debetowki. W innym przyadku  (pomijajac troche bonusow) kredytowki już dawno poszlyby do kosza.

Data: 2009-05-22 02:43:06
Autor: bradley.st
Mbank wypowiada umowy
On 22 Maj, 05:30, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

bez znaczenia, bo i tak mam co miesiac 0%.

TY - tak. Ale inni - nie. Ktos placi te 19.87% a ktos inny 24.99%

Nawet jezeli z Walmartowskiego Banku na Twoje transakcji "Kiepsko na
tym wyszli." - jak piszesz - to odbili sobie gdzie indziej. Na pewno
nie dokladali.

Data: 2009-05-21 20:58:30
Autor: MK
Mbank wypowiada umowy
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:931c730c-e1e7-4555-b28d-8951b0e88df1s16g2000vbp.googlegroups.com...

Mam karte, ktorej nie uzywam od prawie 10 lat i nie widze w tym nic
niestosownego. Rowniez bank nie widzi w tym nic niestosownego, bo co
dwa lata przysyla wznowiona.

Amex sam nie wypowiada, ale daje premie za zamkniecie karty. I to karty uzywanej. To jest dopiero dziwne.

Karty nie zamkne, bo to strzal we wlasna stope i obnizy mi 'credit
score'. Bank karty tez nie zamknie bo woli miec klienta z wyzszym
'credit score' niz z nizszym.

Ale rozumiem, ze nie wszedzie to tak dziala.

W PL posiadanie duzych limitow obniza zdolnosc kredytowa i scoring. W US pewnie czym wiekszy kredyt tym wiekszy score... tak? ;)

MK

Data: 2009-05-21 12:17:20
Autor: bradley.st
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 14:58, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Amex sam nie wypowiada, ale daje premie za zamkniecie karty. I to karty
uzywanej. To jest dopiero dziwne.

Niezupelnie "uzywanej". Raczej "zuzytej i naduzytej". :) To nie jest
tak, ze ja moge zadzwonic i powiedziec, ze zamykam karte i poprosze o
moje $300.

Jesli interesuje Cie moje prywatne zdanie: to sa wiosenne porzadki i
wyczyszczenie rachunkow.

AmEx daje $300 tylko "wybranym" i redukuje w ten sposob liczbe
klientow, ktorzy maja - lub mogliby miec - problem ze splata
zadluzenia. A premie taki klient dostaje, tylko najpierw musi splacic
swoje zadluzenie wobec AmExu.

Za $300 AmEx przerzuca odpowiedzialnosc na innego kredytodawce (bo
skads te pieniadze musza przyjsc). Czysto, lekko, latwo i
przyjemnie :)

W PL posiadanie duzych limitow obniza zdolnosc kredytowa i scoring. W US
pewnie czym wiekszy kredyt tym wiekszy score... tak? ;)

Do pewnego stopnia i w granicach zdrowego rozsadku - tak. Jeden z
bankow ma nawet jako jedno z pytan na wniosku o nowa karte: "Czy masz
juz przynajmniej jedna karte od X lat z limitem X dolarow?"

Data: 2009-05-21 16:40:36
Autor: witek
Mbank wypowiada umowy
MK wrote:

W PL posiadanie duzych limitow obniza zdolnosc kredytowa i scoring. W US pewnie czym wiekszy kredyt tym wiekszy score... tak? ;)

Credit score zalezy od terminowosci splat, wysokosci zadluzenia sie na kartach w stosunku do limitu karty, dlugosci posiadania rachunku, ilosi rachunkow, rachunkow innych niz kary kredytowe, np. pozyczki, czy zakupy na raty, posiadania domu, a dodkłdniej splaty kredytu za dom, a dopiero potem wysokosci limitow.
Dokladnie to ciezko powiedziec co oni tam wmalowani w ten algorytm.

Data: 2009-05-21 21:34:18
Autor: MarekZ
Mbank wypowiada umowy
Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:gv488o$n33$1news.wp.pl...

W PL posiadanie duzych limitow obniza zdolnosc kredytowa i scoring.

Mozliwe ze w bankach tak, ale BIK Score nie obniza.

Data: 2009-05-21 23:44:55
Autor: Mithos
Mbank wypowiada umowy
MK pisze:
W PL posiadanie duzych limitow obniza zdolnosc kredytowa i scoring. W US pewnie czym wiekszy kredyt tym wiekszy score... tak? ;)

W PL tzw. scoring to chyba nie ma żadnego znaczenia. Najwyżej może mieć znaczenie negatywne, pozytywnego chyba raczej nigdy.

--
Mithos

Data: 2009-05-21 21:04:17
Autor: Krzysztof Halasa
Mbank wypowiada umowy
"MK" <macka@interia.pl> writes:

Kurier kosztuje 15 pln, czas pracy analityka drugie tyle, inne koszty
operacyjne kolejne 15 pln, razem 45. A utrzymanie rezerwy na to, ze
jednak klient skorzysta ile moze kosztowac? Mysle, ze moze wiecej...

Jakiej rezerwy? Bank nie potrzebuje w tym celu zadnej rezerwy - to nie
jest tak, ze kazdy klient traktowany jest osobno, liczy sie ogol
klientow oraz ogolny stopien wykorzystania przez nich limitow.

Brak zadluzenia? To wieksza suma limitow ale rowniez mniejszy stopien
ich wykorzystania - rezultat bez zmian.

Bank moze szukac oszczednosci, bo pozbycie sie takiego klienta to
pozbycie sie kosztow (nie wiem w jakiej wysokosci, ale przypuszczalnie
faktycznie rzedu 10 zl, a ksiegowo pewnie sporo wiecej). Dodatkowo bank
pozbywa sie ryzyka fraudu na takiej karcie (raczej mniejszy problem) -
normalnie ryzyko finansowane jest z prowizji, ale jesli karta nie jest
uzywana...
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-21 21:13:58
Autor: MK
Mbank wypowiada umowy
"Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> wrote in message news:m3my969t1q.fsfintrepid.localdomain...

Jakiej rezerwy? Bank nie potrzebuje w tym celu zadnej rezerwy - to nie
jest tak, ze kazdy klient traktowany jest osobno, liczy sie ogol
klientow oraz ogolny stopien wykorzystania przez nich limitow.

A jak klientom przyjdzie chec skorzystania z tych limitow to co? Oczywiscie, ze musi miec zabezpieczone jakies pieniadze zeby pokryc wykorzystanie tych limitow. Oczywiscie nie jest to 100% przyznanych, ale jakas ich czesc.

Brak zadluzenia? To wieksza suma limitow ale rowniez mniejszy stopien
ich wykorzystania - rezultat bez zmian.

Jasne i moglenie sie zeby klienci z nich nie skorzystali ;).

MK

Data: 2009-05-21 22:50:29
Autor: Krzysztof Halasa
Mbank wypowiada umowy
"MK" <macka@interia.pl> writes:

A jak klientom przyjdzie chec skorzystania z tych limitow to co?

To sie zmienia wskazniki.
A jak bank udzieli kredytu, ktorego wczesniej nie udzielil, to co?

Jasne i moglenie sie zeby klienci z nich nie skorzystali ;).

Bez zartow, akurat bank wolalby by korzystali przeciez.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-21 23:09:43
Autor: MK
Mbank wypowiada umowy
"Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> wrote in message news:m3y6sqnpt6.fsfintrepid.localdomain...

To sie zmienia wskazniki.
A jak bank udzieli kredytu, ktorego wczesniej nie udzielil, to co?

Oj, jakie to proste... ze tez na to nie wpadlem ;). Wskaznik wyplacalnosci zmieni sie automatycznie... np. z 8% na 7,5%... ojej... ustawowo minimum moze byc 8%... moze dopiszemy sobie troche kapitalu zeby bylo pokrycie ;).
Jak bank udziela kredytu to ma to w swoich planach... tak samo jak udziela gwarancji, czy przyznaje limit kredytowy... 2 oststnie rzeczy nigdy nie musza byc wykorzystane... dlatego stanowia zobowiazanie pozabilansowe (az do chwili kiedy nie dojdzie do ich realizacji), ale bank musi byc przygotowany w kazdej chwili trawania umowy na jego realizacje. Dlatego tego kapitalu nie moze wykorzystac w innym miejsci, np. udzielic oprocentowanego kredytu.

Jasne i moglenie sie zeby klienci z nich nie skorzystali ;).

Bez zartow, akurat bank wolalby by korzystali przeciez.
--

Wiecej, on nawet chce zeby klient wykorzystal, dlatego taki ktory nie jest wykorzystywany stanowi dla banku niepotrzebne obciazenie.

Jak ciagle nie rozumiesz tego powiazania to ja w prosszy sposob nie potrafie wytlumaczyc :).

MK

Data: 2009-05-21 23:02:27
Autor: donald
Mbank wypowiada umowy

"MK" <macka@interia.pl> wrote in message news:gv4fun$sut$1news.wp.pl...
[...]

Wszystko ladnie, tylko bank nie rezerwuje gotowki nadana karte kredytiwa a jedynie sa to zapisy na kontach.
W czym wiec ryzyko?
Czy kiedykolwiek w banku czy bankomatach wyschla gotowka? (pomijam biezace problemy z bankomatem np. w piatkowy wieczor).

Data: 2009-05-21 22:05:27
Autor: Wojciech Bancer
Mbank wypowiada umowy
On 2009-05-21, donald <donald@kaczor.corporation.p> wrote:

[...]

Wszystko ladnie, tylko bank nie rezerwuje gotowki nadana karte kredytiwa a jedynie sa to zapisy na kontach.

Oczywiście że rezerwuje.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-05-21 23:24:07
Autor: donald
Mbank wypowiada umowy

On 2009-05-21, donald <donald@kaczor.corporation.p> wrote:

[...]

Wszystko ladnie, tylko bank nie rezerwuje gotowki nadana karte kredytiwa a
jedynie sa to zapisy na kontach.

Oczywiście że rezerwuje.

Gotowke?
W ktorym sejfie? W budynku gdzie wydano karte czy w centrali?
I jak ktos skorzysta to ja dowoza do bankomatu?
A jak klient dokona zakupu w internecie to co z ta rezerwa gotowki sie dzieje, znika?

Data: 2009-05-21 22:39:55
Autor: Wojciech Bancer
Mbank wypowiada umowy
On 2009-05-21, donald <donald@kaczor.corporation.p> wrote:

[...]

Gotowke?

Nie. Coś jeszcze?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-05-21 23:48:35
Autor: donald
Mbank wypowiada umowy

On 2009-05-21, donald <donald@kaczor.corporation.p> wrote:

[...]

Gotowke?

Nie. Coś jeszcze?

Skoro nie gotowke co co bank rezerwuje?
Kawe?

Data: 2009-05-21 22:55:10
Autor: Wojciech Bancer
Mbank wypowiada umowy
On 2009-05-21, donald <donald@kaczor.corporation.pl> wrote:

[...]

Nie. Coś jeszcze?

Skoro nie gotowke co co bank rezerwuje?

Część swoich depozytów. Chyba sobie nie wyobrażasz, że bank może tak w nieskończoność udzielać kredytów bez odpowiedniego zabezpieczenia debetowego?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-05-21 22:57:19
Autor: Wojciech Bancer
Mbank wypowiada umowy
On 2009-05-21, donald <donald@kaczor.corporation.pl> wrote:

[...]

[...]

s/debetowego/depozytowego/

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-05-23 11:17:50
Autor: donald
Mbank wypowiada umowy

On 2009-05-21, donald <donald@kaczor.corporation.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale dalej nie kumam czy ten depozyt jest w gotowce?

Data: 2009-05-21 23:30:10
Autor: Mithos
Mbank wypowiada umowy
MK pisze:
Wiecej, on nawet chce zeby klient wykorzystal, dlatego taki ktory nie jest wykorzystywany stanowi dla banku niepotrzebne obciazenie.

Wszystkie działania BRE pokazują, że bank jako całość ma się bardzo kiepsko.

--
Mithos

Data: 2009-05-22 01:36:50
Autor: Krzysztof Halasa
Mbank wypowiada umowy
"MK" <macka@interia.pl> writes:

Oj, jakie to proste... ze tez na to nie wpadlem ;). Wskaznik
wyplacalnosci zmieni sie automatycznie... np. z 8% na 7,5%... ojej...

Wskaznik wykorzystania KK. Rece opadaja.

[...]

.... tylko trzyma to w szufladzie, najlepiej w osobnej dla kazdej karty.
Tak tak, jasne.

Przeczytaj to moze jutro ponownie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-22 02:08:46
Autor: Marcin Wasilewski
Mbank wypowiada umowy
Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:gv4fun$sut$1news.wp.pl...
--
[...]

Obawiam sie, ze to ty nie rozumiesz.
Bank udzielajac limitu kredytowego nie musi rezerwowac nan zadnych srodków do czasu az kredyt ten bedzie uzyty.
Reszta to statystyka, np. w banku XYZ np. na 100.000.000 zl przyznanych limitów, srednie ich wykorzystanie wynosi
np. 33.000.000 zl, maksymalne (np. w okresie swiat) 50.000.000 zl.
I teraz do tej statystyki wchodzi i Kowalski co wydal caly limit i robi splaty minimalne i Nowak, który karty nigdy nie uzyl. Jesli Nowaków bedzie wiecej, a mniej Kowalskich, to jedynie wskazniki wykorzystania beda nizsze i mniej srodków bank bedzie musial na nie zarezerwowac. Tak wiec bzdura jest, ze bank przyznajac Ci srodki rezerwuje na ten cel jakies konkretne pieniadze. Ty sie poprostu miescisz w tej sredniej statystycznej, jesli przez Ciebie ta srednia spadnie, to i mniejsze srodki beda przeznaczone na zabezpieczenie tych limitów.
    Mozna powiedziec, ze podobnie jak zaden bank nie wytrzymalby sytuacji gdy wszystkie depozyty zostalyby nagle wycofane, tak samo zaden bank nie wytrzymalby sytuacji gdyby wszystkie przyznane limity zostaly nagle w calosci wykorzystane. Swiadczy to o jednym - zaden bank nie rezerwuje 100% srodków dla przyznanego limitu kredytowego, bo zdaje sobie sprawe, ze statystycznie realne wykorzystanie limitów wynosi duzo mniej.

Data: 2009-05-22 07:50:44
Autor: MK
Mbank wypowiada umowy
"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> wrote in message news:gv4qe0$kfb$1news.task.gda.pl...

Obawiam sie, ze to ty nie rozumiesz.

Przeczytaj to wszystko co napisalem, przeanalizuj i wypowiedz sie jeszcze raz.

Nigdzie nie pisalem o konkretnym czlowieku, czy limicie. Oczywiscie dla mniej bystrych powinienem bardziej dobitnie napisac o portfelu a sklad ktorego wchodzi 500 kowalskich z zerowym wykorzystaniem. Zaden bank nie opiera sie tylko na danych statystycznych, kazdy dodaje do tego rezerwe bezpieczenstwa, bo limit w kazdej chwili moze byc wykorzystany, a bank musi w kazdym momencie wywiazac sie z umowy. Jesli bank przyjmie za zalozenie, ze na pokrycie zobowiazan wynikajacych z omow utrzymuje w gotowosci 5% przyznanych limitow to nie bedzie dla niego roznicy gdy limity beda wynosily 500M i 500MM? Oczywiscie  ty bys przyjal, ze klienci, ktorzy nie korzystaja z limitow nigdy nie beda korzystac... ciekawe po jakim czasie obudzilbys sie z reka w nocniku...

MK

Data: 2009-05-22 12:49:40
Autor: Krzysztof Halasa
Mbank wypowiada umowy
"MK" <macka@interia.pl> writes:

[...]

Dokladnie tak samo jak w przypadku rachunkow biezacych (zawsze mozna
wykonac przelew do innego banku), jak w przypadku uzgodnionych albo
i nie uzgodnionych debetow itp.

Jesli bank przyjmie za zalozenie, ze na pokrycie zobowiazan
wynikajacych z omow utrzymuje w gotowosci 5% przyznanych limitow

Ach, widze postep - juz nie calosc, a tylko 5%.
No wiec nie, bank nie utrzymuje w gotowosci 5% przyznanych
i niewykorzystanych limitow. Wez jakies liczydlo i policz ile by go to
kosztowalo.
Bank po prostu monitoruje ciagle stopien wykorzystania m.in. limitow
(w ogole ilosc gotowki np. w NBP, i nie tylko tam) i w razie potrzeby
zasila odpowiednie konta lub zabiera z nich nadwyzke. Akurat transakcje
KK sa w tej korzystnej sytuacji, ze obciazenia zwykle przychodza np.
pare dni po transakcji/blokadzie, wiec praktycznie wszystko wiadomo
z wyprzedzenim. Elixir ani np. kasa takiej szansy nie daje.

Ze to sie nie zawsze uda? Jasne ze nie, przyklad: Citi po zjedzeniu hb.
Ale taki problem wymaga jakiegos bardziej znaczacego zdazenia niz tylko
tego, ze Kowalscy (ogol) na swieta albo inne wakacje wydadza wiecej niz
normalnie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-22 23:23:22
Autor: MK
Mbank wypowiada umowy
"Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> wrote in message news:m3r5yh4dkr.fsfintrepid.localdomain...

Dokladnie tak samo jak w przypadku rachunkow biezacych (zawsze mozna
wykonac przelew do innego banku), jak w przypadku uzgodnionych albo
i nie uzgodnionych debetow itp.

Taaa... zwlaszcza gdy bank nie zezwala nie wykonuje transakcji, ktore powoduja przekroczenia limitu. Ciekawe, ze nie zauwazasz roznicy miedzy niedozwolonym debetem a wywiazaniem sie z umowy...

Ach, widze postep - juz nie calosc, a tylko 5%.

A moglbys pokazac gdzie w tym watku byla mowa o 100%? Ja jakos nie zauwazylem.

No wiec nie, bank nie utrzymuje w gotowosci 5% przyznanych
i niewykorzystanych limitow. Wez jakies liczydlo i policz ile by go to
kosztowalo.

Wlasnie... to duzo kosztuje, wiec nie ma sensu utrzymywac limitu z ktorego bank nie korzysta. Zwlasza, ze konsekwencje sa jeszcze inne... np. zwiazane z wymogami kapitalowymi.

[...]

A niby z czego zasila? Drukuje sobie kase czy dopisuje zera do rachunkow klientow, a moze wyplaca sobie z bankomatu? ;)

[...]

No, tak jak sie nie uda to bank sobie mowi 'trudno nie udalo sie, zrobimy sobie inny bank' ;)

Wiesz, nie chce mi sie juz ciagnac tej dyskusji. Bo to sensu nie ma.. przynajmniej dla mnie...

MK

Data: 2009-05-23 00:02:13
Autor: Krzysztof Halasa
Mbank wypowiada umowy
"MK" <macka@interia.pl> writes:

Taaa... zwlaszcza gdy bank nie zezwala nie wykonuje transakcji, ktore
powoduja przekroczenia limitu.

Nigdy nie slyszales o przekroczonym limicie, albo np. o wypowiedzeniu
umowy limitu?

Ciekawe, ze nie zauwazasz roznicy
miedzy niedozwolonym debetem a wywiazaniem sie z umowy...

A co ta roznica ma do rzeczy?

A moglbys pokazac gdzie w tym watku byla mowa o 100%? Ja jakos nie
zauwazylem.

Bo nie czytasz tego co sam piszesz:
[...]

Ech, stary, to sa naprawde elementarne rzeczy. Bank moze np. pozyczyc od
swojego wlasciciela/udzialowcow, pozyczyc na rynku miedzybankowym, np.
zwiekszyc atrakcyjnosc depozytow (co przyciagnie pieniadze klientow) itd.

Tyle ze to moze chwile trwac, wiec bank musi wiedziec co sie wokol niego
dzieje.

No bez zartow.

No, tak jak sie nie uda to bank sobie mowi 'trudno nie udalo sie,
zrobimy sobie inny bank' ;)

Niekoniecznie, ale tak tez moze byc. Wystarczy ze ludzie uderza masowo
do kas. A co myslales?

Moze tez byc np. tak, ze pracownicy "recznie" przegladaja przelewy
wychodzace (do KIRu), wybieraja te dla Centertela itp. ("bo jak nie
pojda, to telefony klientom powylacza"), po drodze jakies drobne
wykluczenie z Eliksiru, ale w koncu jakos sie uda. Nie slyszales?

Wiesz, nie chce mi sie juz ciagnac tej dyskusji. Bo to sensu nie ma..
przynajmniej dla mnie...

Kazdy moze miec gorszy dzien, ale upieranie sie w czyms takim to nie
jest zdrowy objaw.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-23 10:08:23
Autor: MK
Mbank wypowiada umowy
"Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> wrote in message news:m3fxew4x0a.fsfintrepid.localdomain...

Nigdy nie slyszales o przekroczonym limicie, albo np. o wypowiedzeniu
umowy limitu?

Hm... a wiesz miaze jaka to jest skala w stosunku do udzielonych limitow?

A co ta roznica ma do rzeczy?

Oczywiscie, ze ma , bo dyspozycji powodujacych przekroczenie salda bank nie musi realizowac, a udzielony limit musi wyplacic.

Bo nie czytasz tego co sam piszesz:
"Dlatego tego kapitalu nie moze wykorzystac w innym miejsci, np.
udzielic oprocentowanego kredytu."

Ale gdzie tu 100%? Moze tu? news:gv495u$npq$1news.wp.pl
Sam sobie to dopowiedziales i rzniesz glupa :D.

[...]

Masz na mysli te 2 dni gdzie pisales o czesie rozliczenia transakcji? Rewelacja... juz widze jak jakakolwiek firma dokonuje akcji w ciagu 2 dni.... albo szybkiej akwizycji lokat ;). Najwnoscia jest sadzic, ze banki tak latwo moga uzyskac kase... i bylo to widoczne w ciagu ostatnich kilku m-cy. Ale zyj sobie z swoim urojonym swiecie :D.

Niekoniecznie, ale tak tez moze byc. Wystarczy ze ludzie uderza masowo
do kas. A co myslales?

I dlatego banki zarzadzaja ryzykiem plynnosci, tak samo jak musza zarzadzac przyznanymi limitami. I wypowiadac te z ktorych nie ma przychodu a sa tylko koszty.

[...]

Ale jaki zwiazazek na wylaczenie banku z KIRu z przyrostem aktywow? Nie sadzisz, ze wtedy musza wzrosnac pasywa, czyli jak pisales depozyty, kapital wlasny...

Kazdy moze miec gorszy dzien, ale upieranie sie w czyms takim to nie
jest zdrowy objaw.
--

Zauwazylem, ze zdrowiem masz klopoty, dlatego nawet nie chce mi sie z toba dyskutowac :).

MK

Data: 2009-05-23 23:02:25
Autor: Krzysztof Halasa
Mbank wypowiada umowy
"MK" <macka@interia.pl> writes:

I dlatego banki zarzadzaja ryzykiem plynnosci, tak samo jak musza
zarzadzac przyznanymi limitami. I wypowiadac te z ktorych nie ma
przychodu a sa tylko koszty.

Wlasnie. To jest akurat prawda (z dokladnoscia do "(musza) wypowiadac",
ale sie nie czepiam). Szkoda ze jedyna.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-23 02:01:05
Autor: Marcin Wasilewski
Mbank wypowiada umowy
Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:gv7548$kna$1news.wp.pl...
[...]

    Z jakimi wymogami, o czym ty piszesz?
    Czy naprawde uwazasz, ze wydanie Kowalskiemu karty z limitem 10.000 zl, powoduje ze nagle bank musi odprowadzic jakakolwiek rezerwe do NBP, na konto depozytowe, czy somewhere? Bzdura. Do momentu az Kowalski nie wykona transakcji powodujacej obciazenie, to te 10.000 zl istnieje jedynie na papierze (umowie) i w systemie informatycznym banku.

Data: 2009-05-23 09:54:09
Autor: MK
Mbank wypowiada umowy
"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> wrote in message news:gv7ebj$gl1$1news.task.gda.pl...

   Z jakimi wymogami, o czym ty piszesz?

Kapitalowymi, bezpieczenstwa itp.

[...]

A gdzie byla mowa o rezerwie odprowadzanej do NBP? Rezerwa w sensie, ze srodki na pokrycie zobowiazan musza byc dostepne natychmiast, nie mozna w nich udzielic kredytu i na nich zarabiac.

MK

Data: 2009-05-23 11:19:00
Autor: Marcin Wasilewski
Mbank wypowiada umowy
Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:gv8a30$9pv$1news.wp.pl...
[...]

    Zyj sobie w tym urojonym swiecie. A ja jeszcze raz powtarzam, ze gdyby wszyscy posiadacze limitów kredytowych, nagle w 100% wykorzystali swoje limity, to dla banku skonczylo by sie to tak samo jak nagle wycofanie wszystkich depozytów.
    Poczytaj sobie o zarzadzaniu ryzykiem i rózne takie. Jakos citi nie wypowiada umów. mBank wypowiedzial mi karte (tzn. przedzwonil w tej sprawie, bo przesylki z wypowiedzeniem od dobrych 3 miesiecy nie moge sie doczekac) dopiero wtedy, gdy przez 3 lata jej nie wznowilem, po wczesniejszej rezygnacji z odnowienia.

Data: 2009-05-23 11:26:32
Autor: Kamil Jońca
Mbank wypowiada umowy

[...]

Jakoś Citi nie robi dziwnych ruchów przy prowizjach ostatnio.
IMO *jakeiś* wskaźniki w BRE  są nie takie jak powinny  bank
rozpaczliwie próbuje je wyczyścić.
KJ

--
The man who understands one woman is qualified to understand pretty well
everything.

Data: 2009-05-23 12:24:49
Autor: MK
Mbank wypowiada umowy
"Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> wrote in message news:87bppkw4on.fsfalfa.kjonca...

Jakoś Citi nie robi dziwnych ruchów przy prowizjach ostatnio.
IMO *jakeiś* wskaźniki w BRE  są nie takie jak powinny  bank
rozpaczliwie próbuje je wyczyścić.

Ale wiesz... wg. tych 2 guru bankowosci to nie ma wplyw tylko na jeden wskaznik... wskaznik wykorzystania limitu ;). To co robi Citi, czyli utrzymanie wskaznika wyplacalnosci na poziomie ponad 13% to jest wlasnie koszt m.in. rezerwy na pokrycie limitow, bo klient ma prawo wykorzystac limit w dowolnym momencie trwania umowy, a oni nie potrafia tego zrozumiec... Jeden utozsamia rezerwe z odpisem ksiegowym, a drugi ze srodkami na rachunku NBP. Rece opadaja :(

MK

Data: 2009-05-23 04:17:24
Autor: szczurwa
Mbank wypowiada umowy
On 23 Maj, 12:24, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

 Jeden utozsamia rezerwe z odpisem ksiegowym, a drugi ze
srodkami na rachunku NBP. Rece opadaja :(

A czym jest rezerwa, jak nie odpisem księgowo-rachunkowym ?
Przynajmniej tym są rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe w
ubezpieczeniach. Jednocześnie stanowią koszt uzyskania przychodu.

Data: 2009-05-23 07:17:25
Autor: macka
Mbank wypowiada umowy
On 23 Maj, 13:17, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

A czym jest rezerwa, jak nie odpisem księgowo-rachunkowym ?

Taaaa... ta rezerwa benzyny, ktora woze w kanistre tez? Dla ksiegowego
z klapkami na oczach pewnie tak bedzie... tylko ja nie jestem
ksiegowym :).

MK

Data: 2009-05-23 07:39:31
Autor: szczurwa
Mbank wypowiada umowy
On 23 Maj, 16:17, ma...@interia.pl wrote:

Taaaa... ta rezerwa benzyny, ktora woze w kanistre tez?

Masz dziwne upodobania i odrobinę niebezpieczne, ale de gustibus non
disputandum est...

Dla ksiegowego
z klapkami na oczach pewnie tak bedzie... tylko ja nie jestem
ksiegowym :).

Gdyby nie ci księgowi z klapkami na oczach, bilanse wielu banków
wyglądałyby nieco inaczej. Niekoniecznie korzystnie w oczach
klientów..;-)

Data: 2009-05-23 11:35:56
Autor: MK
Mbank wypowiada umowy
"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> wrote in message news:gv8f1p$cso$1news.task.gda.pl...

[...]

Ale czy ktos to kwestionuje. Sam twierdzisz, ze banki w ogole sie nie przejmuja limitami i tylko zwieksza lub zmniejsza wykorzystanie limitu. Gdyby tak bylo to kazdy dzien przetwania banku bylby cudem.

[...]

Jak bedziesz sledzil wiadomosci to moze zauwazysz, ze kredytobiorcy maja coraz wieksze problemy ze splata kredytow... a jak nie ma sie z czego splacic to co najlepiej zrobic? Siegnac po przyznany limit. Jak wykorzystam swoje dodatkowe 10tys z limitu to bank musi miec pokrycie tych 10tys w pasywach. Co wiecej 800 musi pochodzic z kapitalu banku.
Sam piszesz, ze gdyby limity zostaly wykorzystane w 100% to zaden bank by tego nie przetwal. Ja uwazam, ze nie musi byc to 100% moze byc o wiele mniej. A czy to przypadkiem nie oznacza, ze utrzymywanie wysokich limitow zwieksza ryzyko?

Nieniejszych koncze swoj udzial w tym watku, nie musze miec ostatniego slowa :). Material pozostawiam do przetrawienia kazdemu indywidualnie.

MK

Data: 2009-05-23 14:06:26
Autor: Marcin Wasilewski
Mbank wypowiada umowy
Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:gv8g1r$d4q$1news.wp.pl...
[...]

    Ale Ci kredytobiorcy nie wybiora tych limitów nagle jednego dnia.
A bank po to monitoruje na biezaco sytuacje, aby móc odpowiednio wczesnie zareagowac.
I znowu wracamy do tego, ze przyznany limit tak dlugo nie generuje dla banku kosztów, az
nie zostanie uzyty.

Nieniejszych koncze swoj udzial w tym watku, nie musze miec ostatniego
slowa  :). Material pozostawiam do przetrawienia kazdemu indywidualnie.

    Pewnie - argumenty sie skonczyly.

Data: 2009-05-21 19:58:21
Autor: Kamil Jońca
Mbank wypowiada umowy
"Szymon" <nospam@o2.pl> writes:

[...]

<spekulacja>
Może to była jakaś promocja "do końca za darmo" i nie bardzo mogli
skasować?

</spekulacja>
KJ

--
Teamwork is essential -- it allows you to blame someone else.

Data: 2009-05-21 20:59:42
Autor: Titus Atomicus
Mbank wypowiada umowy
In article <061b355f-02cf-46d8-b6e0-14ffe45fec23@v4g2000vba.googlegroups.com>,
 macka@interia.pl wrote:

> [...]

Skoro nie korzystales to bylo zobowiazanie pozabilansowe. Bank ponosi
pewne koszty, a przychodow zero. Rozsadna decyzja banku.

Przeciez placi sie za karte 50zl/rok (czy jakos tak)?

TA

Data: 2009-05-21 12:05:25
Autor: szczurwa
Mbank wypowiada umowy
[...]

Ja ze swej strony zobowiązuję sie ulżyć ciężkiej doli finansowej
mBanku i do konca wakacji zlikwidować swoje dwie karty kredytowe na
sumę 40000 PLN tudzież kredyt odnawialny w tej samej wysokości, aby
biedny bank nie musiał na mnie tworzyć rezerw i zaczął wreszcie
naprawdę zarabiać. Na dobry początek DSD w rachunku mBiznes już
zamknąłem (przeniosłem). Życzę mojemu (do niedawna) ulubionemu bankowi
powodzenia we wszystkich posunięciach.

Data: 2009-05-21 12:23:52
Autor: bradley.st
Mbank wypowiada umowy
On 21 Maj, 15:05, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

[...]

:)  Wyczuwam sarkazm.

Data: 2009-05-21 17:36:21
Autor:
Mbank wypowiada umowy
należało wykonać 1 głupia transakcje na 5 złoty raz na kwartał...

Data: 2009-05-21 17:50:06
Autor: Wojciech Bancer
Mbank wypowiada umowy
On 2009-05-21, Mario <nospam@no.org> wrote:
[...]

Czy cienko to nie wiem, ale do mnie w tej sprawie dzwonili już spory czas temu i pytali "czy zamknąć". :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-05-21 20:02:30
Autor: Mario
Mbank wypowiada umowy

On 2009-05-21, Mario <nospam@no.org> wrote:
Właśnie otrzymałem wypowiedzenie umowy karty kredytowej Mbank.
Powodem- brak obrotĂłw na koncie przez ostatni rok.

[...]

Czy cienko to nie wiem, ale do mnie w tej sprawie dzwonili juĹź spory
czas temu i pytali "czy zamknąć". :)

Takie podejście rozumiem. W moim przypadku nie raczyli się skutecznie skontaktować. Konta w mbanku używam intensywnie, sporo na mnie zarabiali trzymając moje oszczędności. Za brak kontaktu w sprawie karty mają u mnie wielki minus.

Pozdrawiam.

Data: 2009-05-21 21:02:28
Autor: Titus Atomicus
Mbank wypowiada umowy
In article <slrnh1a4ov.lq6.proteus@pl-test.org>,

On 2009-05-21, Mario <nospam@no.org> wrote:
> [...]

Czy cienko to nie wiem, ale do mnie w tej sprawie dzwonili już spory czas temu i pytali "czy zamknąć". :)

Mnie tez.
Prosilem o wskazanie punktu w regulaminie w ktorym jest mowa o jakichs minimalnych transakcjach, to pani konsultant (po skonsultowaniu sie z kims innym) stwierdzila, ze nie dysponuje taka wiedza...

TA

Data: 2009-05-21 21:08:21
Autor: krzysztofsf
Mbank wypowiada umowy

On 2009-05-21, Mario <nospam@no.org> wrote:
[...]

U mnie tylko sciagneli 18 zl za odnowienie - jedyne transakcje to te 3 zwalnaijace z oplaty po otrzymaniu.

Data: 2009-05-21 21:24:40
Autor: Titus Atomicus
Mbank wypowiada umowy
In article <gv48r8$nda$1@news.wp.pl>, krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> wrote:

U mnie tylko sciagneli 18 zl za odnowienie - jedyne transakcje to te 3 zwalnaijace z oplaty po otrzymaniu.

Jak to 18?

Ja place chyba cos okolo 50?

TA

Data: 2009-05-21 21:27:43
Autor: zlotowinfo
Mbank wypowiada umowy
wrote:

U mnie tylko sciagneli 18 zl za odnowienie - jedyne transakcje to te 3
zwalnaijace z oplaty po otrzymaniu.

Jak to 18?

Ja place chyba cos okolo 50?

jak to 50?

Ja nie płacę nic

Data: 2009-05-21 23:30:31
Autor: Titus Atomicus
Mbank wypowiada umowy
In article <gv49ui$ala$1@inews.gazeta.pl>,
 "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote:

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-189F99.21244021052009news.onet.pl...

> Jak to 18?
>
> Ja place chyba cos okolo 50?

jak to 50?

Ja nie płacę nic

No coz. Ja mam Zlota Rybke jeszcze z dawnych czasow.
BTW
GDzie warto przeniesc karte?
Tylko, zeby nie trzeba bylo zadnych papierkow dosylac - tylko na podstawie obecenego limitu.

TA

Data: 2009-05-21 23:32:36
Autor: Mithos
Mbank wypowiada umowy
GDzie warto przeniesc karte?

Trochę zbyt ogólne pytanie. Karta mBanku nie ma żadnych zalet ani wartości dodanych, więc można ją przenieść gdziekolwiek :)

Tylko, zeby nie trzeba bylo zadnych papierkow dosylac - tylko na podstawie obecenego limitu.

W Millennium nie ma żadnych problemów (miesiąc temu przenosiłem KK z Multibanku) i procedura jest taka sama jak przed "kryzysem".

--
Mithos

Data: 2009-05-22 13:47:44
Autor: Titus Atomicus
Mbank wypowiada umowy
In article <gv4hat$g52$2@news.onet.pl>, Mithos <fake@adres.pl> wrote:

> [...]

W Millennium nie ma żadnych problemów (miesiąc temu przenosiłem KK z Multibanku) i procedura jest taka sama jak przed "kryzysem".

A dlaczego wlasnie do Millenium?
I czy ona ma jakies zalety?

I jakie dokumenty trzeba skladac?

TA

Data: 2009-05-22 20:01:37
Autor: Mithos
Mbank wypowiada umowy
A dlaczego wlasnie do Millenium?

120% limitu. Wystarczy 1 wyciąg oryginalny lub 3 z neta, nie trzeba nawet oświadczać gdzie się pracuje i czy cokolwiek się zarabia (limit kilkanaście tyś PLN), zero weryfikacji i sprawdzania. Od momentu złożenia wniosku do chwili otrzymania karty minął niecały tydzień.

I czy ona ma jakies zalety?

Brak chipa i autoryzacja podpisem, dobry podgląd online.

I jakie dokumenty trzeba skladac?

Jw.

--
Mithos

Data: 2009-05-22 22:05:36
Autor: Krzysiek
Mbank wypowiada umowy
Mithos pisze:
120% limitu. Wystarczy 1 wyciąg oryginalny lub 3 z neta, nie trzeba nawet oświadczać gdzie się pracuje i czy cokolwiek się zarabia (limit kilkanaście tyś PLN), zero weryfikacji i sprawdzania.

3 z neta, ale weryfikacja z wyciągami on-line na miejscu (zalogowanie przy pracowniku). Z tym zerem weryfikacji i sprawdzania to tylko dotyczy pracodawcy, bo BIK zapewne sprawdzają.

Brak chipa i autoryzacja podpisem, dobry podgląd online.

Visa Gold - chip&pasek , MasterCard Gold - pasek

Data: 2009-05-22 22:27:42
Autor: Mithos
Mbank wypowiada umowy
Krzysiek pisze:
3 z neta, ale weryfikacja z wyciągami on-line na miejscu (zalogowanie przy pracowniku). Z tym zerem weryfikacji i sprawdzania to tylko dotyczy pracodawcy, bo BIK zapewne sprawdzają.

Nic nie drukowałem w placówce. Przyniosłem wydrukowane. W BIK to sprawdza raczej każdy więc to akurat żadna specyficzna weryfikacja. Taki Alior chciał abym przedstawił : 6 wyciągów z KK, 6 miesięczną historię wpływów na rachunek (to mnie rozwaliło, niezłą wiedzę bank ma wtedy o kliencie) oraz zaświadczenia od pracodawcy.

Visa Gold - chip&pasek , MasterCard Gold - pasek

Możliwe, brałem MC.

--
Mithos

Data: 2009-05-22 22:46:00
Autor: Krzysiek
Mbank wypowiada umowy
Mithos pisze:
Nic nie drukowałem w placówce. Przyniosłem wydrukowane. W BIK to sprawdza raczej każdy więc to akurat żadna specyficzna weryfikacja.

Ja też przyniosłem wydrukowane i nic nie drukowałem w placówce, ale ze względu na taką formę wymagały weryfikacji na miejscu. Z tego co pamiętam to pytali też o wysokość wynagrodzenia, koszty życia, rodzaj i czas zatrudnienia, ale nie pytali o dane pracodawcy. Jednak warto zaznaczyć, że dużo może zależeć od placówki i pracownika ("odpowiednie" wypełnienie formularza), bo 2 miesiące wcześniej w innym oddziale przy próbie przeniesienia tej samej KK od razu system wypluł decyzję odmowną.

Data: 2009-05-23 00:39:11
Autor: Titus Atomicus
Mbank wypowiada umowy
In article <gv6pb8$r4n$1@news.onet.pl>, Mithos <fake@adres.pl> wrote:

> A dlaczego wlasnie do Millenium?

120% limitu. Wystarczy 1 wyciąg oryginalny lub 3 z neta,

Ale jaki wyciag?
Bo ja te KK w mBanku traktuje jako rezerwe na wszelki wypadek i tam obroty sa faktycznie zerowe.
TA

Data: 2009-05-23 13:30:54
Autor: Mithos
Mbank wypowiada umowy
Ale jaki wyciag?

Wyciąg z karty kedytowej.

--
Mithos

Data: 2009-05-24 12:54:33
Autor: Titus Atomicus
Mbank wypowiada umowy
In article <gv8mqn$ha8$2@news.onet.pl>, Mithos <fake@adres.pl> wrote:

> Ale jaki wyciag?

Wyciąg z karty kedytowej.

No tak.
Na wyciagu mam zero obrotow.
:(
TA

Data: 2009-05-21 22:03:42
Autor: Ra
Mbank wypowiada umowy
Wojciech Bancer pisze:
On 2009-05-21, Mario <nospam@no.org> wrote:
[...]

do mnie dzwonili i pytali czy dać kredyt ? i jeszcze dostałem ankietę do wypełniania - nie wiem czy ma to związek że zaraz po wypłacie kaska wędruje do eb

Data: 2009-05-21 19:46:36
Autor: Mithos
Mbank wypowiada umowy
Mario pisze:
Właśnie otrzymałem wypowiedzenie umowy karty kredytowej Mbank. Powodem- brak obrotów na koncie przez ostatni rok.

Nie wierze... Daj skan takiego pisma.

--
Mithos

Mbank wypowiada umowy