Me czy Bf?

Data: 2010-04-14 00:45:09
Autor: Piotrp_de
Me czy Bf?
Cześć!

Czytam właśnie książkę Roberta Michulca o elicie
Luftwaffe. Używa on w całym tekście symbolu Me 109.
Ja z kolei wiem z literatury z lat 60-tych i 70-tych, że
Me 109 jest błędnym symbolem, a powinno się używać
symbolu Bf 109. W Wikipedii też jest w użyciu Bf 109.
Powiedzcie mi jak powinno być prawidłowo?

Cześć,

prawidłowo z punktu widzenia technicznego i historycznego jest Bf od "Bayerischeflugzeugwerke". Tak też widniało oznaczenie tego samolotu w dokumentacji RLM (Ministerstwo Lotnictwa Rzeszy). Zwyczajowo i potocznie już w czasie wojny używano też równolegle oznaczenia Me. Także Me nazywali ten samolot piloci sami na nich latający (znałem tu jednego - już nie żyjący).  Pozdrawiam Piotr http://www.piotrp.de

--

Me czy Bf?