Mebel do spania - jaki?

Data: 2016-06-05 07:08:24
Autor: Zocha
Mebel do spania - jaki?
W ramach odnowienia mieszkania chcę także zmienić miejsce
do spania, żeby na stare lata :-) było wygodniejsze.
Założenia:
Tapczan/wersalka/sofa lub tp. (szczerze powiedziawszy nie wiem
czym się różnią w szczegółach - ważne przy szukaniu wg klucza)
będzie stał(a) wzdłuż ściany, więc narożnik odpada.
Ma się nadawać do:
- spania (miejsce 1-osobowe, ale szerokie, np. 120 cm.)
- możliwość baaardzo łatwego składania/rozkładania w celu
  zmniejszenia wystawania na pokój w ciągu dnia i chowania
  pościeli
- oglądania telewizji, więc wyobrażam sobie jakąś część z jednego
  lub drugiego końca do takiego rozkładania (też bardzo łatwego)
  żebym mogła położyć się prostopadle do ściany - tylko wtedy
  oglądanie TV będzie wygodne.
Dobrze by także było żeby można było wybrać materac - chcę żeby
był jak najlepszy (początki problemów z kręgosłupem lędźwiowym).

Wiem, że w sumie to musi kosztować, ale nie zamierzam oszczędzać.

Czy ktoś mógłby mi polecić czego szukać - w Internecie i sklepach?
Jak nazywa się mebel spełniający moje oczekiwania?

Czy warto robić mebel na zamówienie - jeśli tak, to gdzie w W-wie?

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2016-06-05 08:19:30
Autor: Zenek Kapelinder
Mebel do spania - jaki?
Na stare lata wszyscy cierpia na bezzsenosc. To po co na stare lata mebel do spania?

Data: 2016-06-05 18:05:03
Autor: Ikselka
Mebel do spania - jaki?
Dnia Sun, 5 Jun 2016 08:19:30 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Na stare lata wszyscy cierpia na bezzsenosc. To po co na stare lata mebel do spania?

Ale każdy w końcu jednak zaśnie...
3333-]

Data: 2016-06-05 12:36:44
Autor: Ikselka
Mebel do spania - jaki?
Dnia Sun, 5 Jun 2016 07:08:24 +0200, Zocha napisał(a):

[...]

Niestety, ponieważ masz szerokie oczekiwania (w tym najważniejsze - "na
stare lata"), to pozostaje tylko łóżko rehabilitacyjne z pilotem.

Data: 2016-06-05 13:03:56
Autor: Zocha
Mebel do spania - jaki?

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1rljp0aqeigaj.znjissz4zcfb.dlg40tude.net...
[...]

W Internecie stosowane są tzw. smiles=uśmiechy, które oznaczają żart.
Myślałam, że o tym wiesz.

Zocha

Data: 2016-06-05 13:49:46
Autor: Qrczak
Mebel do spania - jaki?
Dnia 2016-06-05 13:03, obywatel Zocha uprzejmie donosi:

http://kokopelia.pl/wp-content/uploads/2013/05/jak_schować_łóżko_kokopelia_-3.jpg
[...]

Nie w tym.

które oznaczają żart.

Data: 2016-06-05 16:57:32
Autor: Ikselka
Mebel do spania - jaki?
Dnia Sun, 05 Jun 2016 13:49:46 +0200, Qrczak napisał(a):

[...]

A może coś doradzisz w kwestii spania na starość?

Data: 2016-06-05 17:55:24
Autor: Qrczak
Mebel do spania - jaki?
[...]

Tylko umiejącym czytać.

Data: 2016-06-05 18:05:56
Autor: Ikselka
Mebel do spania - jaki?
Dnia Sun, 05 Jun 2016 17:55:24 +0200, Qrczak napisał(a):

[...]

Sympatyczny masz stosunek do Wątkodawczyni 33333-]

Data: 2016-06-05 18:19:36
Autor: Zocha
Mebel do spania - jaki?

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:pgxoo57sp8re$.1pqgfjn06jpeu$.dlg40tude.net...

A może coś doradzisz w kwestii spania na starość?

Tylko umiejącym czytać.

Sympatyczny masz stosunek do Wątkodawczyni 33333-]

Ze zrozumieniem też kłopoty.

Z idiotami na temat trumien rozmawiać nie będę.
Ale czemu się tu dziwić, normalna, durna POLSKA grupa.

EOT

Zocha

Data: 2016-06-05 22:47:20
Autor: Ikselka
Mebel do spania - jaki?
Dnia Sun, 5 Jun 2016 18:19:36 +0200, Zocha napisał(a):

[...]

To spierdalaj na zagramaniczną - tam Ci doradzą ;-) [smile]

Data: 2016-06-07 19:08:31
Autor: wolim
Mebel do spania - jaki?
W dniu 2016-06-05 o 18:19, Zocha pisze:

[...]

Ależ panna Zosieńka piękna, jak się tak panienka złości :)

Pozdrawiam,
MW

Data: 2016-06-07 22:31:56
Autor: Ikselka
Mebel do spania - jaki?
Dnia Tue, 7 Jun 2016 19:08:31 +0200, wolim napisał(a):

[...]

Pewnie zagraniczna ta "uroda".

Data: 2016-06-06 13:01:52
Autor: Big Jack
Mebel do spania - jaki?
W wiadomości
*Qrczak* napisał(-a):

W Internecie stosowane są tzw. smiles=uśmiechy,

Nie w tym.

Jest jakiś alternatywny?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2016-06-06 13:58:35
Autor: Ikselka
Mebel do spania - jaki?

*Qrczak* napisał(-a):

W Internecie stosowane są tzw. smiles=uśmiechy,

Nie w tym.

Jest jakiś alternatywny?

Jak widać - ten qrny. Jedyny pomocny 33333-]

Data: 2016-06-05 16:56:53
Autor: Ikselka
Mebel do spania - jaki?
Dnia Sun, 5 Jun 2016 13:03:56 +0200, Zocha napisał(a):

[...]

Zatem dlaczego ich nie stosujesz? - wiedziałabym przynajmniej, że sobie
jaja robisz z tym łatwo otwierającym się meblem do spania na starość i
podpowiedziałabym Ci coś jeszcze lepszego.

Myślałam, że o tym wiesz.

Jak wyżej. Ja nie żartowałam, więc mi one po co.

Data: 2016-06-05 17:13:53
Autor: wolim
Mebel do spania - jaki?
W dniu 2016-06-05 o 16:56, Ikselka pisze:

Zatem dlaczego ich nie stosujesz? - wiedziałabym przynajmniej, że sobie
jaja robisz z tym łatwo otwierającym się meblem do spania na starość i
podpowiedziałabym Ci coś jeszcze lepszego.

Ja z łatwo otwierających się mebli do spania na starość to tylko znam jeden. Najlepszy z jesionu.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2016-06-05 17:38:18
Autor: Qrczak
Mebel do spania - jaki?
Dnia 2016-06-05 17:13, obywatel wolim uprzejmie donosi:

I tivi też można pooglądać.
http://fakty.interia.pl/galerie/ciekawostki/trumny-do-wyboru-zdjecie,iId,995391,iAId,70914

Data: 2016-06-05 18:04:42
Autor: Ikselka
Mebel do spania - jaki?
Dnia Sun, 5 Jun 2016 17:13:53 +0200, wolim napisał(a):

[...]

O nim właśnie myślałam - jako tym "czymś lepszym".

Data: 2016-06-05 18:14:46
Autor: Zocha
Mebel do spania - jaki?

Użytkownik "wolim" <nie@pisz.tu> napisał w wiadomości news:575441ba$0$679$65785112news.neostrada.pl...

Ja z łatwo otwierających się mebli do spania na starość to tylko znam jeden. Najlepszy z jesionu.

Ja bym z tego nie żartowała. Ty dojdziesz do takiego wniosku gdy Cię coś
takiego spotka u najbliższych.

Zocha

Data: 2016-06-05 19:21:11
Autor: wolim
Mebel do spania - jaki?
W dniu 2016-06-05 o 18:14, Zocha pisze:

[...]

Jak to mówią? Lepiej żartować niż chorować?

Pozdrawiam,
MW

Data: 2016-06-05 22:46:39
Autor: Ikselka
Mebel do spania - jaki?
Dnia Sun, 5 Jun 2016 18:14:46 +0200, Zocha napisał(a):

[...]

Wiesz, co to jest oswajanie rzeczywistości?

Data: 2016-06-05 18:13:17
Autor: Zocha
Mebel do spania - jaki?
Zatem dlaczego ich nie stosujesz? - wiedziałabym przynajmniej, że sobie
jaja robisz z tym łatwo otwierającym się meblem do spania na starość i
podpowiedziałabym Ci coś jeszcze lepszego.

Okulista by się przydał ???

Zocha

Data: 2016-06-05 18:55:18
Autor: Qrczak
Mebel do spania - jaki?
Dnia 2016-06-05 18:13, obywatel Zocha uprzejmie donosi:

Dokładnie.

http://kokopelia.pl/wp-content/uploads/2013/05/jak_schować_łóżko_kokopelia_-3.jpg --
nie ma za co

Data: 2016-06-05 22:45:30
Autor: Ikselka
Mebel do spania - jaki?
Dnia Sun, 5 Jun 2016 18:13:17 +0200, Zocha napisał(a):

> [...]
jaja robisz z tym łatwo otwierającym się meblem do spania na starość i
podpowiedziałabym Ci coś jeszcze lepszego.

Żartujesz ;-)

Data: 2016-06-06 01:40:01
Autor: Bulka Paryska
Mebel do spania - jaki?
W dniu 2016-06-05 o 18:13, Zocha pisze:

Okulista by się przydał ???

Zocha
=========================

Prosze sie nie przejmowac odpowiedziami
mniej uprzejmymi lub mniej na temat
niz by nalezalo ...
"..taka gmina..."
;-)

https://www.google.pl/search?q=%C5%82%C3%B3%C5%BCko+rattanowe&biw=1186&bih=624&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjS3cHghpLNAhVCP5oKHdJ0BZ8QsAQIQA moim zdaniem takie cos plus materac odpowiedni (ze strefami twardosci)
powinno byc OK

powodzenia
bp

Data: 2016-06-06 01:51:23
Autor: Bulka Paryska
Mebel do spania - jaki?
W dniu 2016-06-05 o 18:13, Zocha pisze:
/.../
Zocha
========================
Ewentualnie tutaj
https://www.google.pl/search?q=%C5%82%C3%B3%C5%BCko+rattanowe&biw=1186&bih=624&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjS3cHghpLNAhVCP5oKHdJ0BZ8QsAQIQA#tbm=isch&q=%C5%82%C3%B3%C5%BCko+sk%C5%82adane+na+%C5%9Bcian%C4%99

niektore rozwiazania bardzo ciekawe
bp

Data: 2016-06-09 12:12:04
Autor: Uzytkownik
Mebel do spania - jaki?
W dniu 2016-06-05 o 07:08, Zocha pisze:
[...]

Jedyne dobre rozwiązanie to w miarę wysokie łóżko lub tapczan (tak, żeby siedząc na łóżku nie podkulać kolan) + dobry materac grubości 18-25cm z wielostrefowymi, sprężynami bonelowymi. Koniecznie każda sprężyna w oddzielnej kieszonce + dodatkowa warstwa pianki lateksowej. Materace takie dają bardzo dobre podparcie kręgosłupa, dopasowując się idealnie kształtem do naturalnych krzywizn i rozkładając ciężar na jak największej części ciała.

Ewentualnie całkowicie lateksowy materac odpowiednio perforowany ze strefami.

Oczywiście najlepiej lateks naturalny.

Do tego bawełniany pokrowiec.

Lateks zapobiega tworzeniu się odleżyn. Ponadto ma właściwości antyalergiczne, antybakteryjne i nie rozwijają się w nim roztocza. Ponadto zapewnia dobrą wentylację i odprowadzanie nadmiaru ciepła i potu.

Niestety na takich materacach bardzo źle się siedzi, bo są zbyt miękkie, dlatego też nie nadają się do codziennego użytku typu siedzenia przed TV czy przed stolikiem z kawą.

Natomiast jeżeli chodzi o sen to człowiek się kładzie na czymś takim, momentalnie czuje odprężenie i bardzo szybko zasypia i co najważniejsze budzi się wypoczętym.

Wszelkie składane sofy, wersalki z funkcją spania to dziadostwo, na którym można się przespać od czasu do czasu, a nie do codziennego spania. Ze względów konstrukcyjnych stosuje się w nich cienką piankę, zwłaszcza jak mają jeszcze mieć pojemniki na pościel. Jeżeli masz małe mieszkanie to polecam łóżka składane na ścianę lub w szafie, ewentualnie podciągane pod sufit.

http://transforms.pl/oferta/model-click-v-sofa/

http://stelar.pl/wp-content/uploads/2016/01/ppion3.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=XK8DwDgtH0Q

https://youtu.be/bu-ZQWtGOyE

Pod głowę zaś polecam poduszki ortopedyczne z tzw. termopianki lub pianki leniwej.

http://e-medicalbroker.com/pol_pl_TEMPUR-R-Original-Poduszka-ortopedyczna-3126_2.jpg

http://www.sklepikseniora.pl/images/983f2caadcf8535b6df40f7ea098d36c.jpg

https://www.dlaspania.pl/poduszka-tempur-millennium-ergonomiczne-podparcie?gclid=CPmq0-XVms0CFacLcwod_78CJw

W tego typu poduszkach bardzo ważnym jest ten wałek pod kark, który powoduje rozluźnienie mięśni karku. Od czasu, kiedy zacząłem takich używać ustąpiły dolegliwości kręgów szyjnych, które mam uszkodzone. Pracowałem dużo przy komputerze. Bywało tak, że nie byłem w stanie usiedzieć przed komputerem dłużej jak 5-10 min.

Naprawdę warto jest zainwestować w dobry sen, bo od tego zależy nasze zdrowie i dobre samopoczucie.

Sam osobiście przerabiałem ten temat i o mal się nie "doktoryzowałem". Też sypiałem na rozkładanych badziewiach. Kładłem się spać zmęczony i budziłem zmęczony.

Odkąd zacząłem sypiać na porządnych materacach i poduszce ortopedycznej, zacząłem się wysypiać.

Twardość materaca H1, H2, H3, H4 musi być dopasowana do masy ciała oraz indywidualnych preferencji. Firmy często teraz, zarówno producenci jak i sprzedawcy dają możliwość wypróbowania materaca przez kilkanaście czy kilkadziesiąt dni w domu. Jak nie będzie pasować to można zwrócić lub wymienić na inny.

Ja używam ww materaców o twardości H2

Najmiększym jest H1, a najtwardszym H4

Data: 2016-06-11 12:32:19
Autor: Przyjazny
Mebel do spania - jaki?
On 2016-06-09 10:12, Uzytkownik <adres@serwer.pl> wrote:
Lateks zapobiega tworzeniu się odleżyn. Ponadto ma właściwości antyalergiczne, antybakteryjne i nie rozwijają się w nim roztocza. Ponadto zapewnia dobrą wentylację i odprowadzanie nadmiaru ciepła i potu.

No więc z tymi właściwościami antyalergicznymi to troszeczkę niestety
przesadziałeś. Lateks jest całkiem niezłym alergenem...

Data: 2016-06-11 14:54:03
Autor: Ikselka
Mebel do spania - jaki?
Dnia Sat, 11 Jun 2016 12:32:19 +0000 (UTC), Przyjazny napisał(a):

On 2016-06-09 10:12, Uzytkownik <adres@serwer.pl> wrote:
[...]

Jeszcze jakim!

Data: 2016-06-14 00:09:21
Autor: Yakhub
Mebel do spania - jaki?
Dnia Sun, 5 Jun 2016 07:08:24 +0200, Zocha napisał(a):

Ma się nadawać do:
- spania (miejsce 1-osobowe, ale szerokie, np. 120 cm.)

Łóżko.

- możliwość baaardzo łatwego składania/rozkładania w celu
  zmniejszenia wystawania na pokój w ciągu dnia i chowania
  pościeli

Szuflada pod łóżkiem

- oglądania telewizji,

Fotel.