Meble secesyjne - identyfikacja

Data: 2011-12-13 10:11:40
Autor: Bbjk
Meble secesyjne - identyfikacja
W dniu 2011-12-11 19:31, MS pisze:
Witam,

chciałbym sobie kupić do pokoju jakieś stylowe biurko np. secesyjne.
Jako ze jestem laik w temacie to nie wiem jak rozpoznać czy dane biurko
jest secesyjne czy nie jest ?

W jednej z ofert sprzedawca napisał ze to biurko
http://imageshack.us/photo/my-images/259/1990241602.jpg/ jest secesyjne.
Ma rację?

Dzieki z góry za odpowiedz.
Marek

http://www.historiasztuki.com.pl/HISTORIA-MEBLARSTWO-13-SECESJA.html
Powyżej masz przykłady tego, czego szukasz.
Warto pojechać do Czacza http://elka.pl/content/view/50771/79/ pod Kościanem, tam jest cała wioska handlarzy używanymi meblami i drobiazgami, zdecydowana większość to chłam, ale da się wypatrzyć coś autentycznego i w dobrym stanie. Ceny sporo niższe od tych na aukcjach i w antykwariatach. Za ładną toaletkę z pięknym kryształowym lustrem i marmurowymi blatami z lat 20 zapłaciłam poniżej 500 zł (z dowozem), kolega kupił osiemnastowieczny stół za 500.
  Trzeba polować, a nie nastawiać się na konkretny towar, bo zwykle wraca się nie z tym, po co się pojechało. Więcej tam jest Art Deco od secesji, co mnie akurat odpowiada.
--
B.

Data: 2011-12-13 19:16:19
Autor: MS
W dniu 2011-12-13 10:11, Bbjk pisze:

[...]

No tak tylko ja mam do Czacza 500 km :(  Muszę przegladac zatem oferty w necie.

Data: 2011-12-13 22:49:13
Autor: Bbjk
W dniu 2011-12-13 19:16, MS pisze:
 Muszę przegladac zatem oferty w
necie.

Tu masz klasykę gatunku, bardziej secesyjnego biurka nie znajdziesz (zresztą słynnego projektanta):
http://russegold.tripod.com/pages/page_018.htm
Oczywiście oryginały są nieosiągalne dla zwykłych zjadaczy chleba, ale zawsze możesz rozejrzeć się "za czymś w tym stylu". To, co Ci proponowali jako secesyjne biurko, nawet nie stało koło secesji...
--
B.

Data: 2011-12-15 06:41:21
Autor: p 47
Meble secesyjne - identyfikacja

Użytkownik "Bbjk" <bajarka@qgazeta.pl> napisał w wiadomości news:jc74sc$b78$3inews.gazeta.pl...
(...)

http://www.historiasztuki.com.pl/HISTORIA-MEBLARSTWO-13-SECESJA.html
Powyżej masz przykłady tego, czego szukasz.

Dziękuję Sz. Koledze?Koleżance(?) za powyższy link do tej bardzo ciekawej pracy,- z prawdziwą przyjemnością ogląda się tam te przepiękne przedmioty (nie tylko secesyjne!), tylko potem żal, że jednak "troszkę" one kosztują..

Data: 2011-12-15 09:01:19
Autor: Bbjk
W dniu 2011-12-15 06:41, p 47 pisze:

...z prawdziwą przyjemnością ogląda się tam te przepiękne
przedmioty (nie tylko secesyjne!), tylko potem żal, że jednak "troszkę"
one kosztują..

Kosztują, ale czasem da się coś wypatrzyć za cenę akceptowalną, szczególnie w internecie, że już nie wspomnę o np. Rumunii, tam jest dużo sklepików z antykami, oferowanych przedmiotów z XIX w. jest więcej niż u nas, a ceny poza wielkimi miastami bardzo miłe. Ładne, autentyczne małe skarbki tez udało mi się ułowić w Pradze i Berlinie na Flohmarkt. Jeśli się lubi stare przedmioty, podczas wojaży warto zaglądać na targowiska i do antykwariatów - z ograniczonym zaufaniem do rewelacji głoszonych przez sprzedawców, za to z jakimś tam pojęciem nt. sztuki użytkowej.
W internecie trzeba być ostrożnym, bo na Allegro np. wielu sprzedających starocie pisze "secesyjne", jeśli coś ma ponad 40 lat lub jest powyginane :) Albo Art Deco, gdy nie mają pomysłu, co zachęcającego napisać. Ceny autentyków są sporo wyższe, ale niekiedy trafia  się okazja, choć zwykle nie wówczas, gdy szuka się czegoś konkretnego :)
--
pozdrawiam, B.

Meble secesyjne - identyfikacja