Data: 2015-10-20 19:02:19 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Mechaniczne tarcz體ki | |
Witam
Do swojego roweru musz臋, chc臋 kupi膰 mechaniczne tarcz贸wki. Na 99% b臋d膮 to Avid BB7 Road bo musz膮 wsp贸艂pracowa膰 z klamkomanetkami szosowymi. Ewentualnie s膮 jakie艣 inne godne polecenia lepiej dost臋pne ni偶 Avidy? Lepsze i ta艅sze? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-10-20 21:45:28 | |
Autor: ToMasz | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
W dniu 20.10.2015 o 21:02, Piotr Rogoza pisze:
Witamdlamnie to brzmi jakby艣 chcia艂 sprayem pomalowa膰 艂a艅cuch. Nieda si臋 porz膮dnych v-brak贸w za艂o偶y膰? ToMasz |
|
Data: 2015-10-20 23:35:09 | |
Autor: Piecia aka dracorp | |
Mechaniczne tarcz體ki | |
W dniu wtorek, 20 pa糳ziernika 2015 21:45:31 UTC+2 u縴tkownik ToMasz napisa:
W dniu 20.10.2015 o 21:02, Piotr Rogoza pisze: Mam mini-V Tektro RX5 (lub 6). I ca砶iem dobrze hamuj ale czasami szlag mnie trafia z V-kami. Chocia tarcz體ki te czasem podnosz ci秐ienie ale to inna bajka. A co ma spray na 砤馽uchu do mechanicznych tarcz體ek? -- Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2015-10-21 08:38:36 | |
Autor: bans | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
W dniu 2015-10-21 o 08:35, Piecia aka dracorp pisze:
Mam mini-V Tektro RX5 (lub 6). I ca砶iem dobrze hamuj ale czasami szlag mnie trafia z V-kami. No to masz jak ja. Owszem, RX6 s OK, ale si潮 potrzebna do naci秐i阠ia klamki BB7 Road jest du縪 mniejsza. S po prostu wygodniejsze. Ja polecam BB7 Road - i nie daj si zbajerowa, 縠 s trudne do wyregulowania, bo mi jako si uda硂 bez problemu :))) -- bans |
|
Data: 2015-10-21 00:58:29 | |
Autor: Piecia aka dracorp | |
Mechaniczne tarcz體ki | |
W dniu 秗oda, 21 pa糳ziernika 2015 08:38:37 UTC+2 u縴tkownik bans napisa:
No to masz jak ja. Owszem, RX6 s OK, ale si潮 potrzebna do naci秐i阠ia klamki BB7 Road jest du縪 mniejsza. S po prostu wygodniejsze. Ja polecam BB7 Road - i nie daj si zbajerowa, 縠 s trudne do wyregulowania, bo mi jako si uda硂 bez problemu :))) Dzi阫i, w takim wypadku nie szukam innych tylko kupuje te Avidy. W g髍alu si sprawdza硑 wi阠 i w prze砤j體ce na pewno. -- Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2015-10-22 00:44:08 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Mechaniczne tarcz體ki | |
"Piecia aka dracorp" <piotr.rogoza@wp.eu> wrote in message news:a2ad49fd-a01b-4fe8-919d-7de5641190b8googlegroups.com... Dzi阫i, w takim wypadku nie szukam innych tylko kupuje te Avidy. W g髍alu BB7 MTB a Road w dzia砤niu to niebo a ziemia, dwa zupe硁ie inne hamulce - mimo w zasadzie identycznej konstrukcji. O ile wersja MTB to mocne, fajnie dzia砤j眂e hamulce, to d紈ignia w wersji szosowej jest taka, 縠 dopiero przy dobrych, dotartych klockach i idealnym ustawieniu daj przyzwoite hamowanie. U siebie musz mie klocki bardzo blisko ustawione (= wieczne ocieranie) - inaczej po prostu brakuje skoku klamki, aby bezpiecznie zwalnia. Hamulce dzia砤j z klamkami Shimano i Campy, mo縠 klamkomanetki Avida maj wi阫szy uci眊? Mo縠 i w szosie taka s砤ba d紈ignia ma sens, ale do niedawna szosowe tarcz體ki to by砤 niemal wy潮cznie domena wszelkiej ma禼i os丑w baga縪wych, zbarania硑ch g髍ali itp rower體, gdzie mocniejsze hamowanie jest przydatne - mogliby zrobi dodatkow wersj "tour" z lepszym prze硂縠niem. Wersja MTB z klamkami SD Avida ma olbrzymi zapas mocy, nawet przy deszczu czy nieidealnie ustawionych klockach. Podobnie szosowe klamki Tektro RL520 po縠nione z v-kami. Z tego co widzia砮m po sieci, to nie jestem w swoich wra縠niach odosobniony. Ostatnio producenci dro縮zych szutrowc體 (Spec czy Genesis) zamiast Avida zacz阬i 砤dowa nominalnie dro縮ze TRP Spyre (z oboma ruchomymi t硂czkami) - mo縠 to efekt zmiany cen OEMowych, a mo縠 jednak narzekania na szosowe Avidy. Od paru miesi阠y le縴 u mnie Spyre w pude砶u i jako nie mog si zmobilizowa do zmiany, jak w ko馽u potestuj to podziel si wra縠niami, czy dwa ruchome t硂czki daj wyra糿 r罂nic. pozdr |
|
Data: 2015-10-25 00:03:33 | |
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
Piecia aka dracorp wrote:
W dniu 艣roda, 21 pa藕dziernika 2015 08:38:37 UTC+2 u偶ytkownik bans napisa艂: BTW, warto wiedzie膰, 偶e dla pe艂nej satysfakcji z BB7 tudzie偶 jakichkolwiek mechanicznych tarcz贸wek dobrze jest mie膰 nie艣ci艣liwy pancerz hamulcowy, czyli zbudowany z drut贸w u艂o偶onych wzd艂u偶nie (jak przerzutkowy), a nie zwyk艂y ze spirali. Wersja obrazkowa: http://u.42.pl/ex80 Inaczej to nie s膮 hamulce... -- Krzy艣 Stary u偶ytkownik BB7 |
|
Data: 2015-10-25 10:30:54 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Mechaniczne tarcz體ki | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 00:03:33 +0200, Krzy艣 Cierpi臋tnik napisa艂(a):
BTW, warto wiedzie膰, 偶e dla pe艂nej satysfakcji z BB7 tudzie偶Dobrze wiedzie膰. A przerzutkowy b臋dzie dobry? W g贸ralu mia艂em BB7 MTN i zwyk艂y hamulcowy i dzia艂a艂y dobrze. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-10-26 20:58:38 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
"Piotr Rogoza" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:n0ib0u$5hj$1dont-email.me... Dobrze wiedzie膰. A przerzutkowy b臋dzie dobry? przerzutkowy mo偶e by膰 za s艂aby - przy si艂ach wyst臋puj膮cych przy hamulcu, linka mo偶e przedrze膰 si臋 przez mi臋kki oplot. Pancerze "koncentryczne" dedykowane do hamulc贸w maj膮 gruby oplot kewlarowy. W g贸ralu mia艂em BB7 MTN i zwyk艂y hamulcowy i dzia艂a艂y dobrze. bo r贸偶nica nie jest jaka艣 specjalnie wielka. Ale przy niedostatkach szosowych tarcz贸wek, mniej rozci膮gliwy pancerz to mo偶e by膰 r贸偶nica mi臋dzy akceptowalnym a nieakceptowalnym hamowaniem. Szkoda tylko, 偶e takie pancerze s膮 ma艂o powszechne, a bodaj偶e jedyny 艂atwo dost臋pny Jagwire kosztuje horrendalne pieni膮dze. Spr贸buj mo偶e najpierw ze zwyk艂ymi pancerzami. W sumie to jako艣 te BB7 Road dzia艂aj膮, przy lekkim osobniku i cienkich oponach mo偶e i wystarcz膮 bez dodatkowych kombinacji. U mnie z tarcz膮 180 i klockach Avida nawet ca艂kiem ca艂kiem hamowa艂y. Tyle 偶e wide艂 si臋 tak okrutnie gi膮艂, 偶e czym pr臋dzej wr贸ci艂em do ma艂ej tarczy - a tu ju偶 ratowanie si臋 pancerzem "niekompresyjnym" by艂o niezb臋dne. pozdr |
|
Data: 2015-10-27 21:15:03 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Mechaniczne tarcz體ki | |
Dnia Mon, 26 Oct 2015 20:58:38 +0100, Wojtek Paszkowski napisa艂(a):
"Piotr Rogoza" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in messageTak prawd臋 m贸wi膮c w sklepach zawsze mieli tylko 2 rodzaje. bo r贸偶nica nie jest jaka艣 specjalnie wielka. Ale przy niedostatkachNa razie czekam na 160-tki. Z Jagwire si臋 wstrzymam bo w艂a艣nie cena mnie kiedy艣 odstraszy艂a. Ale poszukam jeszcze jaki艣 innych alternatyw. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-10-28 07:57:17 | |
Autor: cytawa | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
Piotr Rogoza pisze:
BTW, warto wiedzie膰, 偶e dla pe艂nej satysfakcji z BB7 tudzie偶 Zwracam uwage, ze jest to szalenie niebezpieczna propozycja. Pancerz drutowy potrafi peknac wzdluz i wtedy zero hamowania. Pancerz drutowy zapewnia nieco tylko lepsza indeksacje przerzutek. Nowe pancerze hamulcowe (te sprezynkowe) z wkladka plastykowa sa tez dosyc niescisliwe. Problem sie pojawia gdy linka jest prowadzona w pancerzu na calej dlugosci. Trudno jest ponadto dostac grubszy pancerz drutowy a ten cienki do przerzutek jest stanowczo ciasny. Jan Cytawa |
|
Data: 2015-10-28 02:36:17 | |
Autor: kosmala.mateusz | |
Mechaniczne tarcz體ki | |
W dniu 秗oda, 28 pa糳ziernika 2015 07:57:18 UTC+1 u縴tkownik cytawa napisa:
>> nie禼i秎iwy Odno秐ie u縴wania pancerza przerzutkowego do hamulc體 - masz 100% racj, jest to niebezpieczne, bo mo縠 si rozej舵 i wtedy nie mamy hamulc體. Ale on tu w tym przypadku pisa o pancerzach _hamulcowych_ ze wzd硊縩ymi drutami. S takie - kiedy Jagwire robi硂 pancerze Full Metal Jacket, teraz ten model nazywa si jako inaczej. Trudne i upierdliwe to jest w za硂縠niu, ale tak jak pisa przed-przed-m體ca poprawia hamowanie, szczeg髄nie przedniego hamulca. Pancerze te s drogie, wi阠 jak dodamy cene w/w pancerzy, dobrych klamek i Avid體 BB7, to wchodzimy w terytorium cenowe tarcz體ek hydraulicznych. W przypadku tego w眛ku autor ma ju klamkomanetki szosowe i jest skazany na mechaniki, ale w innych przypadkach ja bym sie nie zastanawia :P MK. |
|
Data: 2015-10-28 12:40:40 | |
Autor: bans | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
W dniu 2015-10-25 o 11:30, Piotr Rogoza pisze:
Dobrze wiedzie膰. We藕, zlituj si臋, jakie "dobrze wiedzie膰"?! Facet plecie androny jakby BB7 bez jego specjalnych pancerzy nie dzia艂a艂y wcale, a wy to 艂ykacie jak g臋艣 kluski. -- bans |
|
Data: 2015-10-26 14:54:42 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
W dniu 2015-10-25 o 00:03, Krzy艣 Cierpi臋tnik pisze:
BTW, warto wiedzie膰, 偶e dla pe艂nej satysfakcji z BB7 tudzie偶 M贸wisz? No to musz臋 spr贸bowa膰. Akurat zmieniam M475 na BB7. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro艣nie popyt na 艣wi臋ty spok贸j." |
|
Data: 2015-10-28 12:43:40 | |
Autor: bans | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
W dniu 2015-10-26 o 14:54, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
M贸wisz? No to musz臋 spr贸bowa膰. Akurat zmieniam M475 na BB7. Nie musisz spr贸bowa膰, uwierz mi. BB7 b臋d膮 dzia艂a膰 艣wietnie ze zwyk艂ym pancerzem. Szkoda, 偶e na tej grupie b臋d膮cej ju偶 w agonii jeszcze r贸偶ni "eksperci od pancerzy" wypisuj膮 takie brednie... Troch臋 szacunku dla umieraj膮cego by si臋 przyda艂o ;) -- bans |
|
Data: 2015-10-31 18:58:14 | |
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
bans wrote:
W dniu 2015-10-26 o 14:54, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: 艁adnie si臋 nam kolega przedstawi艂, dzi臋kujemy. Rozumiem, 偶e por贸wnywa艂e艣 _dobry_ pancerz o jakim m贸wi臋 ze zwyk艂em i twierdzisz, 偶e nie ma r贸偶nicy? Nie? To proponuj臋 jak膮艣 g贸r臋 i rower obci膮偶ony sakwami, mo偶e wtedy do ciebie dotrze. Inaczej z 艂aski swojej nie zabieraj g艂osu. -- K. |
|
Data: 2015-10-28 12:37:25 | |
Autor: bans | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
W dniu 2015-10-25 o 00:03, Krzy艣 Cierpi臋tnik pisze:
BTW, warto wiedzie膰, 偶e dla pe艂nej satysfakcji z BB7 tudzie偶[ciach] Inaczej to nie s膮 hamulce... https://i.imgur.com/iWKad22.jpg -- bans |
|
Data: 2015-10-21 13:31:06 | |
Autor: ToMasz | |
Mechaniczne tarcz體ki | |
W dniu 21.10.2015 o 08:35, Piecia aka dracorp pisze:
W dniu wtorek, 20 pa糳ziernika 2015 21:45:31 UTC+2 u縴tkownik ToMasz napisa:przyzwoite, aluminiowe vbraki, z d硊gimi spr昕ynami kosztuj 20z. przyzwoite klocki kosztuj 15z. je秎i nie b阣ziesz jecha po wentyl w b硂cie po秐iegowym, to owe vbraki zablokuj Ci ko砤. Nie wiem czemu ci szlag trafia, ale regulacja v-ek zajmuje par minut i zawsze si udaje. regulacja tarcz.... loteria. JEdyna zaleta 縠 naprawd dobre hydrauliczne tarcze wymagaj mniejszego nacisku d硂ni na klamk. Ale czy to jest istotna przewaga dla w miar silnego wysportowanego faceta? ToMasz |
|
Data: 2015-10-21 13:39:15 | |
Autor: atm | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
przyzwoite, aluminiowe vbraki, z d硊gimi spr昕ynami kosztuj 20z. Nadal uwazam, ze nie ma co porownywac tarcz i v-brake'ow. Obecnie sa one adresowane do innych odbiorcow. Odnosnie sily nacisku potrzebnej do zahamowania: spojrz na nowsze klamki w hydraulikach, ich dlugosc wyglada komicznie w stosunku do tradycyjnych hamulcow. Chodzi o to, zeby podczas trudnego zjazdu miec pewny chwyt kierownicy a hamowanie kontrolowac jednym palcem na kazdej klamce. |
|
Data: 2015-10-21 14:44:59 | |
Autor: JDX | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
On 2015-10-21 13:39, atm wrote:
[...] Nadal uwazam, ze nie ma co porownywac tarcz i v-brake'ow. Obecnie sa oneNo ba! Jak chcesz sobie kupi trekkinga klasy 3500+ z to masz tam oczywi禼ie tarcze. A gdzie tu "obok" jest w眛ek dotycz眂y odpowiedniej ramy na kt髍ej kto chce sobie mieszczucha na tarczach zbudowa. :-D |
|
Data: 2015-10-21 13:48:30 | |
Autor: bans | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
W dniu 2015-10-21 o 13:31, ToMasz pisze:
przyzwoite, aluminiowe vbraki, z d硊gimi spr昕ynami kosztuj 20z. Ona ma prze砤j體k. Mo縠 si zdarzy. Ale to i tak bez znaczenia, bo... regulacja tarcz.... loteria. Nieprawda. Regulacja Avid體 BB7 Road jest 砤twiejsza ni v-ek - to raz. A dwa - twoje twierdzenie jest tak og髄ne, 縠 wzbudza weso硂舵, bo akurat regulacja hamulc體 hydraulicznych jest jeszcze 砤twiejsza... Abstrahuj眂 od tego, 縠 skr髏 my秎owy "regulacja tarcz" jest do舵 zabawny, jak ju ci si nie chce pisa "regulacja hamulc體 tarczowych" to pisz chocia "regulacja tarcz體ek", nie b阣zie tak g硊pio wygl眃a硂. JEdyna zaleta 縠 naprawd dobre Avid BB7 Road wymagaj znacznie mniejszego nacisku d硂ni na klamkomanetk szosow ni Tektro RX6, cho to hamulce linkowe, a nie Wypasione Hydaruliki. Wiem, bo MAM oba te hamulce i wiem, jak ich u縴wa i jak je regulowa. Podsumowuj眂: wyczuwam u ciebie typowo internetowe ci秐ienie na dyskusj o czym, co znasz tylko z teorii. -- bans |
|
Data: 2015-10-21 14:49:26 | |
Autor: JDX | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
On 2015-10-21 13:48, bans wrote:
[...] Avid BB7 Road wymagaj znacznie mniejszego nacisku d硂ni naAle ma to jakiekolwiek znaczenie w przypadku rowery szosowego b眃 prze砤jowego? A wr阠z przeciwnie, czy "mi阫ka" klamka nie jest to nawet wad? |
|
Data: 2015-10-28 12:47:15 | |
Autor: bans | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
W dniu 2015-10-21 o 14:49, JDX pisze:
Ale ma to jakiekolwiek znaczenie w przypadku rowery szosowego b眃 Ma. W g髍nym chwycie nawet du縠. -- bans |
|
Data: 2015-10-21 14:41:57 | |
Autor: JDX | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
On 2015-10-21 13:31, ToMasz wrote:
[...] Ale czy to jest istotna przewaga dla w miar silnego wysportowanegoJako w miar silny i niewysportowany powiedzia砨ym nawet, 縠 "mi阫ka" klamka to wada. :-) |
|
Data: 2015-10-21 08:35:21 | |
Autor: qrt | |
Mechaniczne tarcz贸wki | |
Dnia Tue, 20 Oct 2015 21:45:28 +0200, ToMasz napisa(a):
W dniu 20.10.2015 o 21:02, Piotr Rogoza pisze: V nie beda wsp蟪pracowa poprawnie z klamkami szosowymi gdy te ostatnie maj taki sam uci眊 linki jak canti. co do meritum. ZTCW BB7 road sa chyba jedynymi og髄nie dost阷nymi tarczami dzia砤j眂ymi z klamkami szosowymi. W dodatku uchoodz za najlepsze mechaniki. Byc moze jest jeszcze jakas egzotyka ale raczej nie jest lepiej dost阷na :) |
|
Data: 2015-10-22 00:37:13 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Mechaniczne tarcz體ki | |
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:224dsass5aw6.hw69pc0k907j$.dlg40tude.net... co do meritum. ZTCW BB7 road sa chyba jedynymi og髄nie dost阷nymi tarczami kolega si zahibernowa :) od paru lat jest wysyp szosowych tarcz體ek. Shimano ma ju chyba z 10 modeli (niemal niczym si nie r罂ni眂ych), Hayesy CX by硑 dost阷ne od zawsze, do tego Tektro w wersji bud縠towej Lyra i jako TRP, ba - nawet marketow tanizn typu "Logan" mo縩a ju znale兼 w wersji szosowej. Konkurencja taka, 縠 Avid musia "od秝ie縴" swoje BB (swoj drog, poza stron wizualn, nie widz 縜dnych r罂nic mi阣zy starymi a nowymi modelami BB7-ek). pozdr |
|
Data: 2015-10-22 00:36:12 | |
Autor: Piecia aka dracorp | |
Mechaniczne tarcz體ki | |
W dniu czwartek, 22 pa糳ziernika 2015 00:44:20 UTC+2 u縴tkownik Wojtek Paszkowski napisa:
kolega si zahibernowa :) od paru lat jest wysyp szosowych tarcz體ek. Shimano ma ju chyba z 10 modeli (niemal niczym si nie r罂ni眂ych), Hayesy CX by硑 dost阷ne od zawsze, do tego Tektro w wersji bud縠towej Lyra i jako TRP, ba - nawet marketow tanizn typu "Logan" mo縩a ju znale兼 w wersji szosowej. Konkurencja taka, 縠 Avid musia "od秝ie縴" swoje BB (swoj drog, poza stron wizualn, nie widz 縜dnych r罂nic mi阣zy starymi a nowymi modelami BB7-ek). S jeszcze dwa dodatkowe modele BB7 Road ale niestety niedost阷ne w Polsce. |
|
Data: 2015-10-26 21:06:28 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Mechaniczne tarcz體ki | |
"Piecia aka dracorp" <piotr.rogoza@wp.eu> wrote in message news:92cc024b-ac4f-41fe-acec-e6d4d7d0540egooglegroups.com... S jeszcze dwa dodatkowe modele BB7 Road ale niestety niedost阷ne w Polsce. a to jest teraz jaki problem? Za Odr zazwyczaj taniej, a czas dostawy - bior眂 pod uwag fakt, 縠 towar le縴 na p蟪ce w magazynie sklepu, a nie gdzie tam u dystrybutora albo i nie - raczej kr髏szy. Te nowe modele BB7 chyba r罂ni si tylko "modniejszym" kolorem anody i 秗ubkami z tytanu czy innego materia硊, maj眂ymi usprawiedliwi prawie 2x wy縮z cen - konstrukcja wygl眃a na tak sam. pozdr |
|
Data: 2015-10-27 21:16:06 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Mechaniczne tarcz體ki | |
Dnia Mon, 26 Oct 2015 21:06:28 +0100, Wojtek Paszkowski napisa艂(a):
Te nowe modele BB7 chyba r贸偶ni膮 si臋 tylko "modniejszym" kolorem anody i No i waga mniejsza ale te "100g" przy moim widelcu 1.5kg wydaje si臋聽艣mieszne. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|