Mechaniczne tarcz體ki

Data: 2015-10-20 19:02:19
Autor: Piotr Rogoza
Mechaniczne tarcz體ki
Witam
Do swojego roweru musz臋, chc臋 kupi膰 mechaniczne tarcz贸wki. Na 99% b臋d膮 to Avid BB7 Road bo musz膮 wsp贸艂pracowa膰 z klamkomanetkami szosowymi. Ewentualnie s膮 jakie艣 inne godne polecenia lepiej dost臋pne ni偶 Avidy? Lepsze i ta艅sze?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-20 21:45:28
Autor: ToMasz
Mechaniczne tarcz贸wki
W dniu 20.10.2015 o 21:02, Piotr Rogoza pisze:
Witam
Do swojego roweru musz臋, chc臋 kupi膰 mechaniczne tarcz贸wki.
dlamnie to brzmi jakby艣 chcia艂 sprayem pomalowa膰 艂a艅cuch. Nieda si臋 porz膮dnych v-brak贸w za艂o偶y膰?

ToMasz

Data: 2015-10-20 23:35:09
Autor: Piecia aka dracorp
Mechaniczne tarcz體ki
W dniu wtorek, 20 pa糳ziernika 2015 21:45:31 UTC+2 u縴tkownik ToMasz napisa:
W dniu 20.10.2015 o 21:02, Piotr Rogoza pisze:
> Witam
> Do swojego roweru musz, chc kupi mechaniczne tarcz體ki.
dlamnie to brzmi jakby chcia sprayem pomalowa 砤馽uch. Nieda si porz眃nych v-brak體 za硂縴?

ToMasz

Mam mini-V Tektro RX5 (lub 6). I ca砶iem dobrze hamuj ale czasami szlag mnie trafia z V-kami. Chocia tarcz體ki te czasem podnosz ci秐ienie ale to inna bajka.
A co ma spray na 砤馽uchu do mechanicznych tarcz體ek? --
Pozdrawiam Piotr

Data: 2015-10-21 08:38:36
Autor: bans
Mechaniczne tarcz贸wki
W dniu 2015-10-21 o 08:35, Piecia aka dracorp pisze:

Mam mini-V Tektro RX5 (lub 6). I ca砶iem dobrze hamuj ale czasami szlag mnie trafia z V-kami.

No to masz jak ja. Owszem, RX6 s OK, ale si潮 potrzebna do naci秐i阠ia klamki BB7 Road jest du縪 mniejsza. S po prostu wygodniejsze. Ja polecam BB7 Road - i nie daj si zbajerowa, 縠 s trudne do wyregulowania, bo mi jako si uda硂 bez problemu :)))

--
bans

Data: 2015-10-21 00:58:29
Autor: Piecia aka dracorp
Mechaniczne tarcz體ki
W dniu 秗oda, 21 pa糳ziernika 2015 08:38:37 UTC+2 u縴tkownik bans napisa:

[...]

Dzi阫i, w takim wypadku nie szukam innych tylko kupuje te Avidy. W g髍alu si sprawdza硑 wi阠 i w prze砤j體ce na pewno.

--
Pozdrawiam Piotr

Data: 2015-10-22 00:44:08
Autor: Wojtek Paszkowski
Mechaniczne tarcz體ki

"Piecia aka dracorp" <piotr.rogoza@wp.eu> wrote in message

Dzi阫i, w takim wypadku nie szukam innych tylko kupuje te Avidy. W g髍alu
si sprawdza硑 wi阠 i w prze砤j體ce na pewno.

BB7 MTB a Road w dzia砤niu to niebo a ziemia, dwa zupe硁ie inne hamulce -
mimo w zasadzie identycznej konstrukcji. O ile wersja MTB to mocne, fajnie
dzia砤j眂e hamulce, to d紈ignia w wersji szosowej jest taka, 縠 dopiero przy
dobrych, dotartych klockach i idealnym ustawieniu daj przyzwoite hamowanie.
U siebie musz mie klocki bardzo blisko ustawione (= wieczne ocieranie) -
inaczej po prostu brakuje skoku klamki, aby bezpiecznie zwalnia. Hamulce
dzia砤j z klamkami Shimano i Campy, mo縠 klamkomanetki Avida maj wi阫szy
uci眊?

Mo縠 i w szosie taka s砤ba d紈ignia ma sens, ale do niedawna szosowe tarcz體ki to by砤 niemal wy潮cznie domena wszelkiej ma禼i os丑w baga縪wych, zbarania硑ch g髍ali itp rower體, gdzie mocniejsze hamowanie jest przydatne - mogliby zrobi dodatkow wersj "tour" z lepszym prze硂縠niem.

Wersja MTB z klamkami SD Avida ma olbrzymi zapas mocy, nawet przy deszczu
czy nieidealnie ustawionych klockach. Podobnie szosowe klamki Tektro RL520 po縠nione z v-kami.

Z tego co widzia砮m po sieci, to nie jestem w swoich wra縠niach odosobniony.
Ostatnio producenci dro縮zych szutrowc體 (Spec czy Genesis) zamiast Avida
zacz阬i 砤dowa nominalnie dro縮ze TRP Spyre (z oboma ruchomymi t硂czkami) - mo縠 to
efekt zmiany cen OEMowych, a mo縠 jednak narzekania na szosowe Avidy. Od paru
miesi阠y le縴 u mnie Spyre w pude砶u i jako nie mog si zmobilizowa do
zmiany, jak w ko馽u potestuj to podziel si wra縠niami, czy dwa ruchome
t硂czki daj wyra糿 r罂nic.

pozdr

Data: 2015-10-25 00:03:33
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik
Mechaniczne tarcz贸wki
Piecia aka dracorp wrote:
W dniu 艣roda, 21 pa藕dziernika 2015 08:38:37 UTC+2 u偶ytkownik bans napisa艂:

No to masz jak ja. Owszem, RX6 s膮 OK, ale si艂膮 potrzebna do
naci艣ni臋cia klamki BB7 Road jest du偶o mniejsza. S膮 po prostu
wygodniejsze. Ja polecam BB7 Road - i nie daj si臋 zbajerowa膰, 偶e s膮
trudne do wyregulowania, bo mi jako艣 si臋 uda艂o bez problemu :)))

Dzi臋ki, w takim wypadku nie szukam innych tylko kupuje te Avidy. W
g贸ralu si臋 sprawdza艂y wi臋c i w prze艂aj贸wce na pewno.

BTW, warto wiedzie膰, 偶e dla pe艂nej satysfakcji z BB7 tudzie偶
jakichkolwiek mechanicznych tarcz贸wek dobrze jest mie膰 nie艣ci艣liwy
pancerz hamulcowy, czyli zbudowany z drut贸w u艂o偶onych wzd艂u偶nie (jak
przerzutkowy), a nie zwyk艂y ze spirali.

Wersja obrazkowa:
http://u.42.pl/ex80

Inaczej to nie s膮 hamulce...

--
Krzy艣
Stary u偶ytkownik BB7

Data: 2015-10-25 10:30:54
Autor: Piotr Rogoza
Mechaniczne tarcz體ki
Dnia Sun, 25 Oct 2015 00:03:33 +0200, Krzy艣 Cierpi臋tnik napisa艂(a):

[...]

Dobrze wiedzie膰. A przerzutkowy b臋dzie dobry? W g贸ralu mia艂em BB7 MTN i zwyk艂y hamulcowy i dzia艂a艂y dobrze.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-26 20:58:38
Autor: Wojtek Paszkowski
Mechaniczne tarcz贸wki

"Piotr Rogoza" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:n0ib0u$5hj$1dont-email.me...

Dobrze wiedzie膰. A przerzutkowy b臋dzie dobry?

przerzutkowy mo偶e by膰 za s艂aby - przy si艂ach wyst臋puj膮cych przy hamulcu, linka mo偶e przedrze膰 si臋 przez mi臋kki oplot. Pancerze "koncentryczne" dedykowane do hamulc贸w maj膮 gruby oplot kewlarowy.

W g贸ralu mia艂em BB7 MTN i zwyk艂y hamulcowy i dzia艂a艂y dobrze.

bo r贸偶nica nie jest jaka艣 specjalnie wielka. Ale przy niedostatkach szosowych tarcz贸wek, mniej rozci膮gliwy pancerz to mo偶e by膰 r贸偶nica mi臋dzy akceptowalnym a nieakceptowalnym hamowaniem. Szkoda tylko, 偶e takie pancerze s膮 ma艂o powszechne, a bodaj偶e jedyny 艂atwo dost臋pny Jagwire kosztuje horrendalne pieni膮dze.
Spr贸buj mo偶e najpierw ze zwyk艂ymi pancerzami. W sumie to jako艣 te BB7 Road dzia艂aj膮, przy lekkim osobniku i cienkich oponach mo偶e i wystarcz膮 bez dodatkowych kombinacji. U mnie z tarcz膮 180 i klockach Avida nawet ca艂kiem ca艂kiem hamowa艂y. Tyle 偶e wide艂 si臋 tak okrutnie gi膮艂, 偶e czym pr臋dzej wr贸ci艂em do ma艂ej tarczy - a tu ju偶 ratowanie si臋 pancerzem "niekompresyjnym"  by艂o niezb臋dne.

pozdr

Data: 2015-10-27 21:15:03
Autor: Piotr Rogoza
Mechaniczne tarcz體ki
Dnia Mon, 26 Oct 2015 20:58:38 +0100, Wojtek Paszkowski napisa艂(a):

[...]

Tak prawd臋 m贸wi膮c w sklepach zawsze mieli tylko 2 rodzaje.

[...]
Na razie czekam na 160-tki. Z Jagwire si臋 wstrzymam bo w艂a艣nie cena mnie kiedy艣 odstraszy艂a. Ale poszukam jeszcze jaki艣 innych alternatyw.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-28 07:57:17
Autor: cytawa
Mechaniczne tarcz贸wki
Piotr Rogoza pisze:

[...]

Zwracam uwage, ze jest to szalenie niebezpieczna propozycja. Pancerz drutowy potrafi peknac wzdluz i wtedy zero hamowania. Pancerz drutowy zapewnia nieco tylko lepsza indeksacje przerzutek. Nowe pancerze hamulcowe (te sprezynkowe) z wkladka plastykowa sa tez dosyc niescisliwe. Problem sie pojawia gdy linka jest prowadzona w pancerzu na calej dlugosci.
Trudno  jest ponadto dostac grubszy pancerz drutowy a ten cienki do przerzutek jest stanowczo ciasny.

Jan Cytawa

Data: 2015-10-28 02:36:17
Autor: kosmala.mateusz
Mechaniczne tarcz體ki
W dniu 秗oda, 28 pa糳ziernika 2015 07:57:18 UTC+1 u縴tkownik cytawa napisa:

Odno秐ie u縴wania pancerza przerzutkowego do hamulc體 - masz 100% racj, jest to niebezpieczne, bo mo縠 si rozej舵 i wtedy nie mamy hamulc體.

Ale on tu w tym przypadku pisa o pancerzach _hamulcowych_ ze wzd硊縩ymi drutami. S takie - kiedy Jagwire robi硂 pancerze Full Metal Jacket, teraz ten model nazywa si jako inaczej. Trudne i upierdliwe to jest w za硂縠niu, ale tak jak pisa przed-przed-m體ca poprawia hamowanie, szczeg髄nie przedniego hamulca.

Pancerze te s drogie, wi阠 jak dodamy cene w/w pancerzy, dobrych klamek i Avid體 BB7, to wchodzimy w terytorium cenowe tarcz體ek hydraulicznych. W przypadku tego w眛ku autor ma ju klamkomanetki szosowe i jest skazany na mechaniki, ale w innych przypadkach ja bym sie nie zastanawia :P
MK.

Data: 2015-10-28 12:40:40
Autor: bans
Mechaniczne tarcz贸wki
W dniu 2015-10-25 o 11:30, Piotr Rogoza pisze:

Dobrze wiedzie膰.

We藕, zlituj si臋, jakie "dobrze wiedzie膰"?!

Facet plecie androny jakby BB7 bez jego specjalnych pancerzy nie dzia艂a艂y wcale, a wy to 艂ykacie jak g臋艣 kluski.

--
bans

Data: 2015-10-26 14:54:42
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Mechaniczne tarcz贸wki
W dniu 2015-10-25 o 00:03, Krzy艣 Cierpi臋tnik pisze:
[...]

M贸wisz? No to musz臋 spr贸bowa膰. Akurat zmieniam M475 na BB7.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2015-10-28 12:43:40
Autor: bans
Mechaniczne tarcz贸wki
W dniu 2015-10-26 o 14:54, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

M贸wisz? No to musz臋 spr贸bowa膰. Akurat zmieniam M475 na BB7.

Nie musisz spr贸bowa膰, uwierz mi. BB7 b臋d膮 dzia艂a膰 艣wietnie ze zwyk艂ym pancerzem.

Szkoda, 偶e na tej grupie b臋d膮cej ju偶 w agonii jeszcze r贸偶ni "eksperci od pancerzy" wypisuj膮 takie brednie...

Troch臋 szacunku dla umieraj膮cego by si臋 przyda艂o ;)

--
bans

Data: 2015-10-31 18:58:14
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik
Mechaniczne tarcz贸wki
bans wrote:
[...]

艁adnie si臋 nam kolega przedstawi艂, dzi臋kujemy. Rozumiem, 偶e por贸wnywa艂e艣
_dobry_ pancerz o jakim m贸wi臋 ze zwyk艂em i twierdzisz, 偶e nie ma
r贸偶nicy? Nie? To proponuj臋 jak膮艣 g贸r臋 i rower obci膮偶ony sakwami, mo偶e
wtedy do ciebie dotrze. Inaczej z 艂aski swojej nie zabieraj g艂osu.

--
K.

Data: 2015-10-28 12:37:25
Autor: bans
Mechaniczne tarcz贸wki
[...]

[ciach]
Inaczej to nie s膮 hamulce...

https://i.imgur.com/iWKad22.jpg

--
bans

Data: 2015-10-21 13:31:06
Autor: ToMasz
Mechaniczne tarcz體ki
W dniu 21.10.2015 o 08:35, Piecia aka dracorp pisze:
[...]

przyzwoite, aluminiowe vbraki, z d硊gimi spr昕ynami kosztuj 20z. przyzwoite klocki kosztuj 15z. je秎i nie b阣ziesz jecha po wentyl w b硂cie po秐iegowym, to owe vbraki zablokuj Ci ko砤.  Nie wiem czemu ci szlag trafia, ale regulacja v-ek zajmuje par minut i zawsze si udaje. regulacja tarcz.... loteria. JEdyna zaleta 縠 naprawd dobre hydrauliczne tarcze wymagaj mniejszego nacisku d硂ni na klamk. Ale czy to jest istotna przewaga dla w miar silnego wysportowanego faceta?

ToMasz

Data: 2015-10-21 13:39:15
Autor: atm
Mechaniczne tarcz贸wki

[...]

Nadal uwazam, ze nie ma co porownywac tarcz i v-brake'ow. Obecnie sa one adresowane do innych odbiorcow. Odnosnie sily nacisku potrzebnej do zahamowania: spojrz na nowsze klamki w hydraulikach, ich dlugosc wyglada komicznie w stosunku do tradycyjnych hamulcow. Chodzi o to, zeby podczas trudnego zjazdu miec pewny chwyt kierownicy a hamowanie kontrolowac jednym palcem na kazdej klamce.

Data: 2015-10-21 14:44:59
Autor: JDX
Mechaniczne tarcz贸wki
On 2015-10-21 13:39, atm wrote:
[...]
Nadal uwazam, ze nie ma co porownywac tarcz i v-brake'ow. Obecnie sa one
adresowane do innych odbiorcow.
No ba! Jak chcesz sobie kupi trekkinga klasy 3500+ z to masz tam
oczywi禼ie tarcze. A gdzie tu "obok" jest w眛ek dotycz眂y odpowiedniej
ramy na kt髍ej kto chce sobie mieszczucha na tarczach zbudowa. :-D

Data: 2015-10-21 13:48:30
Autor: bans
Mechaniczne tarcz贸wki
W dniu 2015-10-21 o 13:31, ToMasz pisze:

przyzwoite, aluminiowe vbraki, z d硊gimi spr昕ynami kosztuj 20z.
przyzwoite klocki kosztuj 15z. je秎i nie b阣ziesz jecha po wentyl w
b硂cie po秐iegowym,

Ona ma prze砤j體k. Mo縠 si zdarzy. Ale to i tak bez znaczenia, bo...

regulacja tarcz.... loteria.

Nieprawda. Regulacja Avid體 BB7 Road jest 砤twiejsza ni v-ek - to raz. A dwa - twoje twierdzenie jest tak og髄ne, 縠 wzbudza weso硂舵, bo akurat regulacja hamulc體 hydraulicznych jest jeszcze 砤twiejsza...

Abstrahuj眂 od tego, 縠 skr髏 my秎owy "regulacja tarcz" jest do舵 zabawny, jak ju ci si nie chce pisa "regulacja hamulc體 tarczowych" to pisz chocia "regulacja tarcz體ek", nie b阣zie tak g硊pio wygl眃a硂.

JEdyna zaleta 縠 naprawd dobre
hydrauliczne tarcze wymagaj mniejszego nacisku d硂ni na klamk.

Avid BB7 Road wymagaj znacznie mniejszego nacisku d硂ni na klamkomanetk szosow ni Tektro RX6, cho to hamulce linkowe, a nie Wypasione Hydaruliki.

Wiem, bo MAM oba te hamulce i wiem, jak ich u縴wa i jak je regulowa.

Podsumowuj眂: wyczuwam u ciebie typowo internetowe ci秐ienie na dyskusj o czym, co znasz tylko z teorii.

--
bans

Data: 2015-10-21 14:49:26
Autor: JDX
Mechaniczne tarcz贸wki
On 2015-10-21 13:48, bans wrote:
[...]
Avid BB7 Road wymagaj znacznie mniejszego nacisku d硂ni na
klamkomanetk szosow ni Tektro RX6, cho to hamulce linkowe, a nie
Wypasione Hydaruliki.
Ale ma to jakiekolwiek znaczenie w przypadku rowery szosowego b眃
prze砤jowego? A wr阠z przeciwnie, czy "mi阫ka" klamka nie jest to nawet
wad?

Data: 2015-10-28 12:47:15
Autor: bans
Mechaniczne tarcz贸wki
W dniu 2015-10-21 o 14:49, JDX pisze:

Ale ma to jakiekolwiek znaczenie w przypadku rowery szosowego b眃
prze砤jowego?

Ma. W g髍nym chwycie nawet du縠.

--
bans

Data: 2015-10-21 14:41:57
Autor: JDX
Mechaniczne tarcz贸wki
On 2015-10-21 13:31, ToMasz wrote:
[...]
Ale czy to jest istotna przewaga dla w miar silnego wysportowanego
faceta?
Jako w miar silny i niewysportowany powiedzia砨ym nawet, 縠 "mi阫ka"
klamka to wada. :-)

Data: 2015-10-21 08:35:21
Autor: qrt
Mechaniczne tarcz贸wki
Dnia Tue, 20 Oct 2015 21:45:28 +0200, ToMasz napisa(a):

[...]

V nie beda wsp蟪pracowa poprawnie z klamkami szosowymi gdy te ostatnie
maj taki sam uci眊 linki jak canti. co do meritum. ZTCW BB7 road sa chyba jedynymi og髄nie dost阷nymi tarczami
dzia砤j眂ymi z klamkami szosowymi. W dodatku uchoodz za najlepsze
mechaniki. Byc moze jest jeszcze jakas egzotyka ale raczej nie jest lepiej dost阷na :)

Data: 2015-10-22 00:37:13
Autor: Wojtek Paszkowski
Mechaniczne tarcz體ki

"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:224dsass5aw6.hw69pc0k907j$.dlg40tude.net...

co do meritum. ZTCW BB7 road sa chyba jedynymi og髄nie dost阷nymi tarczami
dzia砤j眂ymi z klamkami szosowymi. W dodatku uchoodz za najlepsze
mechaniki.

kolega si zahibernowa :) od paru lat jest wysyp szosowych tarcz體ek. Shimano ma ju chyba z 10 modeli (niemal niczym si nie r罂ni眂ych), Hayesy CX by硑 dost阷ne od zawsze, do tego Tektro w wersji bud縠towej Lyra i jako TRP, ba - nawet marketow tanizn typu "Logan" mo縩a ju znale兼 w wersji szosowej. Konkurencja taka, 縠 Avid musia "od秝ie縴" swoje BB (swoj drog, poza stron wizualn, nie widz 縜dnych r罂nic mi阣zy starymi a nowymi modelami BB7-ek).

pozdr

Data: 2015-10-22 00:36:12
Autor: Piecia aka dracorp
Mechaniczne tarcz體ki
W dniu czwartek, 22 pa糳ziernika 2015 00:44:20 UTC+2 u縴tkownik Wojtek Paszkowski napisa:
[...]

S jeszcze dwa dodatkowe modele BB7 Road ale niestety niedost阷ne w Polsce.

Data: 2015-10-26 21:06:28
Autor: Wojtek Paszkowski
Mechaniczne tarcz體ki

"Piecia aka dracorp" <piotr.rogoza@wp.eu> wrote in message news:92cc024b-ac4f-41fe-acec-e6d4d7d0540egooglegroups.com...

S jeszcze dwa dodatkowe modele BB7 Road ale niestety niedost阷ne w Polsce.

a to jest teraz jaki problem? Za Odr zazwyczaj taniej, a czas dostawy - bior眂 pod uwag fakt, 縠 towar le縴 na p蟪ce w magazynie sklepu, a nie gdzie tam u dystrybutora albo i nie - raczej kr髏szy.

Te nowe modele BB7 chyba r罂ni si tylko "modniejszym" kolorem anody i 秗ubkami z tytanu czy innego materia硊, maj眂ymi usprawiedliwi prawie 2x wy縮z cen - konstrukcja wygl眃a na tak sam.

pozdr

Data: 2015-10-27 21:16:06
Autor: Piotr Rogoza
Mechaniczne tarcz體ki
Dnia Mon, 26 Oct 2015 21:06:28 +0100, Wojtek Paszkowski napisa艂(a):

Te nowe modele BB7 chyba r贸偶ni膮 si臋 tylko "modniejszym" kolorem anody i
艣rubkami z tytanu czy innego materia艂u, maj膮cymi usprawiedliwi膰 prawie
2x wy偶sz膮 cen臋 - konstrukcja wygl膮da na tak膮 sam膮.

No i waga mniejsza ale te "100g" przy moim widelcu 1.5kg wydaje si臋聽艣mieszne.

--
piecia aka dracorp

Mechaniczne tarcz體ki