Mechanizm i uczciwo¶æ g³osowania sms w TV

Data: 2009-08-10 00:22:17
Autor: Jackare
Mechanizm i uczciwo¶æ g³osowania sms w TV
Jak wygl±da sprawa z róznymi g³osowaniami sms-owymi w TV. Przyk³adowo
g³osowania na piosenkê podczas festiwalu lub na osobê podczas dajmy na to
progamu typu "Jak oni ¶piewaj±".

Jak s± rozwi±zane ró¿nice w czasie, bo jak porównaæ szanse które ma w
g³osowaniu osoba lub utwór z pocz±tku programu z tymi z koñca kiedy
niejednokrotnie 3 minuty po zakoñczeniu emisji utworu koñczy siê tez czas
g³osowania?

S± do tego jakie¶ algorytmy prekognicji czy brane s± tylko próbki np z
pierwszych 50 sekund po emisji utworu?
Wie kto¶ jak to jest czy jest to jaka¶ wielka nieprzejednana tajemnica???
--
Jackare

Data: 2009-08-10 09:10:03
Autor: Liwiusz
Jackare pisze:
[...]

   Przecie¿ ka¿dy utwór szanse ma takie same - kto chce, mo¿e na niego zag³osowaæ. Chyba, ¿e uznamy ¿e g³osuj±cy to stado baranów, którzy g³osuj± nie wa¿ne na kogo, byle tylko wys³aæ smsa. Wtedy faktycznie - utwory pocz±tkowe maj± wiêksze szanse.

--
Liwiusz

Data: 2009-08-10 01:58:10
Autor: choczsz
On 10 Sie, 09:10, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

zag³osowaæ. Chyba, ¿e uznamy ¿e g³osuj±cy to stado baranów, którzy
g³osuj± nie wa¿ne na kogo, byle tylko wys³aæ smsa. Wtedy faktycznie -

Przecie¿ gros obowi±zuj±cych ustaw i rozporz±dzeñ powstaje w³a¶nie z
za³o¿eniem, ¿e ludzie to nic innego jak stado bezmy¶lnych baranów.. I
mimo, ¿e takie za³o¿enie jest obecnie najczê¶ciej prawdziwe (nie tylko
wobec g³osuj±cych smsami), to tworzenie przepisów o nie oparte jest w
mojej ocenie dzia³aniem zbrodniczym. Choæby (ale nie tylko) z tego
powodu, ¿e takie prawo stan ten pog³êbia i utrwala.
Dlatego pytanie w±tkotwórcy nie jest czcze. Nie zdziwmy siê je¶li
wkrótce i takie sprawy zostan± precyzyjnie uregulowane.

Data: 2009-08-11 18:17:54
Autor: JaromirD
Mechanizm i uczciwość głosowania sms w TV
choczsz wrote:

ludzie to nic innego jak stado bezmyślnych baranów. I
mimo, że takie założenie jest obecnie najczęściej prawdziwe

Słowo "obecnie" sugeruje, że kiedyś było inaczej. Czy mógłbyś, chociażby w przybliżeniu, podać kiedy to było?

JaromirD

Data: 2009-08-10 11:58:40
Autor: Jackare
Mechanizm i uczciwo¶æ g³osowania sms w TV

  Przecie¿ ka¿dy utwór szanse ma takie same - kto chce, mo¿e na niego zag³osowaæ.

w g³osowaniach tego typu jedna osoba mo¿e oddaæ wiele g³osów (wiele sms'ów). Nie ma takich samych szans je¿eli na jeden utwór mogê g³osowaæ przez 2 godziny a na inny przez 10 minut.
--
Jackare

Data: 2009-08-10 12:05:20
Autor: zly
Mechanizm i uczciwo¶æ g³osowania sms w TV
Dnia Mon, 10 Aug 2009 11:58:40 +0200, Jackare napisa³(a):

w g³osowaniach tego typu jedna osoba mo¿e oddaæ wiele g³osów (wiele sms'ów). Nie ma takich samych szans je¿eli na jeden utwór mogê g³osowaæ przez 2 godziny a na inny przez 10 minut.

nie ma tez tych samych szans utwor ktory spodobal sie jednej bogatej
osobie, ktora moze wyslac 100sms, osoba biedna glosujaca na inny utwor nie
moze okazac takiego wsparcia, to tez niesprawiedliwe :)
--
marcin

Data: 2009-08-10 12:14:08
Autor: Jackare
[...]

ale ja nie dr±¿ê tu tematu sprawiedliwo¶ci - interesuje mnie tu mechanizm zbierania lub szacowania g³osów i okre¶lania wyniku oraz to czy jest to w ogóle g³osowanie w sensie przydzielania g³osu utworom czy tylko naci±ganie jeleni na sms-y a wynik jest i tak ju¿ ustalony wcze¶niej.
--
Jackare

Data: 2009-08-10 13:00:27
Autor: Johnson
Jackare pisze:

Wie kto¶ jak to jest czy jest to jaka¶ wielka nieprzejednana tajemnica???

Przecie¿ oni wcale tych smsów nie licz±. Choæ mo¿e licz± po to by obliczyæ ile zarobili.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mêdrca, my¶l o tym, by mu dorównaæ. Gdy widzisz tego, komu brak rozs±dku, zastanów siê nad sob± samym.

Data: 2009-08-11 08:47:52
Autor: Marek Dyjor
Jackare wrote:
[...]

a kogo normalnego to obchodzi  :)

Mechanizm i uczciwo¶æ g³osowania sms w TV