Mechanizm preselekcji

Data: 2010-05-29 12:42:49
Autor: Pistacjusz
Mechanizm preselekcji
jest bardzo silnym narzędziem propadandowym.
Na czym to polega?
Człowiek jest zwierzęciem stadnym i uczy się od innych. Takie
zachowanie umożliwia przetrwanie. Na przykład jeśli widzę nieznany
owoc albo nieznane zwierzę to sprawdzenie czy jest niebezpieczne a
owoc jadalny może mnie kosztować życie.
Dlatego ludzie obserwują innych i jeśli większość je jakiś owoc to
znaczy, że pewnie jest jadalny.

Kluczowym sygnałem odbieranym przez podświadomość jest WIĘKZSZOŚĆ.
Dlatego kiedy reklamuje się np. jogurt trzeba po prostu przekonać
klienta, że inni go jedzą. Podobnie jest z politykami, inni go
wybierają.
Po to są fałszowane sondaże.

Mechanizm preselekcji jest bardzo silny. Jak wykazały badania, około
80-90% ludzi
jest bezbronna i całkowicie podatna na preserlekcję nawet jeśli
przeczy ich doświadczeniom lub temu co widzą i słyszą. Yo całkowicie
zrozumiałe bo kiedy widzę tygrysa i ludzi uciekających po muszę
uciekać a nie zastanawiać się.

Jak to wygląda w Polsce?
Mamy wyjątkowo odporne społeczeństwo. Na PO zagłosowałoby dziś około
40% tych co poszliby na wybory. To daje mniej niż 20% populacji.
To jest bardzo donry wynik.

Data: 2010-05-29 22:22:39
Autor: Ensitherum
Mechanizm preselekcji
myślałem, że to się nazywa konformizm normatywny.

Data: 2010-05-29 17:07:04
Autor: Pistacjusz
Mechanizm preselekcji
On 29 Maj, 22:22, Ensitherum <ensithe...@NOSPAM.pl> wrote:
myślałem, że to się nazywa konformizm normatywny.

Jeśli już to konformizm informacyjny.
Preselekcja to nie jest pojęcie z socjologii czy psychologii.
Pożyczyłem je z innej dziedziny.

Data: 2010-05-30 08:20:29
Autor: :heŽsk:
Mechanizm preselekcji
On Sat, 29 May 2010 12:42:49 -0700 (PDT), Pistacjusz
<pistacjusz@gmail.com> wrote:

jest bardzo silnym narzędziem propadandowym.
Na czym to polega?
Człowiek jest zwierzęciem stadnym i uczy się od innych. [...]

 niestety, nie dotyczy to elektoratu pis.

--

 HeSk

Data: 2010-05-30 04:10:05
Autor: Pistacjusz
Mechanizm preselekcji

<pistacj...@gmail.com> wrote:
> jest bardzo silnym narzędziem propadandowym.
> Na czym to polega?
> Człowiek jest zwierzęciem stadnym i uczy się od innych. [...]

 niestety, nie dotyczy to elektoratu pis.

tak masz rację, bo tylko elektorat po bezmyślnie kopiiuje zachowania

Mechanizm preselekcji