Mechanizm różnicowy

Data: 2014-10-13 14:12:24
Autor: Einstein
Mechanizm różnicowy
Witam
Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni? Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie dodania gazu stukot jest bardziej słyszalny. Niestety ale jest. Inni znawcy nie odpowiedzieli mi na pytanie. Co zatem począć? Jeździć i czekać aż padnie ale jakie wtedy mogą być skutki? Wiadomo laweta i do mechanika. Czy się tym nie przejmować i dalej jeździć, bez gazu na zakrętach.
Pozdrawiam

Data: 2014-10-13 14:22:16
Autor: Kapibara
Mechanizm różnicowy
Dnia Mon, 13 Oct 2014 14:12:24 +0200, Einstein napisa(a):

Witam
Czy kto z was mia przypadek awarii mechanizmu rnicowego w skrzyni? Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane okoo 110 000. W momencie skrtu niezalenie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu sycha jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w kilku rdach i jest ok. Jeden mechanik stwierdzi, e problem moe dotyczy mechanimu rnicowego w skrzyni i zapyta czy w momencie dodania gazu stukot jest bardziej syszalny. Niestety ale jest. Inni znawcy nie odpowiedzieli mi na pytanie. Co zatem pocz? Jedzi i czeka a padnie ale jakie wtedy mog by skutki? Wiadomo laweta i do mechanika. Czy si tym nie przejmowa i dalej jedzi, bez gazu na zakrtach.
Pozdrawiam

Zaczbym od sprawdzenia przegubw.

Data: 2014-10-13 15:11:15
Autor: AL
Mechanizm różnicowy
On 2014-10-13 14:12, Einstein wrote:
Witam
[...]

to co opisujesz to jest typowy objaw zuzytych przegubow - i od tego bym zaczal :)

Data: 2014-10-13 15:35:03
Autor: Lewis
Mechanizm różnicowy
W dniu 2014-10-13 15:11, AL pisze:
On 2014-10-13 14:12, Einstein wrote:
Witam
[...]

Ale on był u kilku mechaników nikt mu tego nie sprawdził i nie zasugerował?

Geniusze zła, paaanie skrzynie trzeba wymienić, w serwisie 12kzł ale mamy używkę za 2000zł, robota w serwisie z 2000zł ale za 800 zrobimy bo i tak duże koszta, a po cichu myk przeguby po 150zł i klient zadowolony bo wydał dużo mniej niż w serwisie i problem rozwiązany :)

Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2014-10-13 16:08:05
Autor: Maciek
Mechanizm różnicowy
Dnia Mon, 13 Oct 2014 14:12:24 +0200, Einstein napisa(a):

W momencie skrtu niezalenie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu sycha jaki charakterystyczny stukot (turkot).

To chyba byli jacys mechanicy po gimnazjum ;)

Juz Ci napisano - brzmi jak przeguby.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-10-13 17:02:08
Autor: Czesław Wiśniak
Mechanizm różnicowy
[...]

Jak najbardziej objaw może wskazywać na mechanizm różnicowy.

Data: 2014-10-13 17:46:06
Autor: Artur Miller
Mechanizm różnicowy
W dniu 2014-10-13 17:02, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

zapomniałeś dopisać, ze polecasz swój warsztat :)

@

Data: 2014-10-13 18:15:29
Autor: Czesław Wiśniak
Mechanizm różnicowy
[...]

To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty mechanizm różnicowy tylko ty i reszta wcześniej chyba nigdy o czymś takim nie słyszała  ;)
Bylibysmy w stanie bliżej określić jeśli możnaby tego posłuchać. Bo co to znaczy stukot, turkot ?
Autorowi proponuje zrobić test, czy przy tym skręcie i "turkocie" przy ruszaniu dodatkowo buksuje mu koło i czuć mocne szarpanie i czy objaw znika jeśli rusza powoli delikatnie puszczając sprzęgło.
Jakoś ciężko mi uwierzyć, żeby kilku gości nie rozpoznało stukających przegubów i chciało go naciągnąć.
Jeśli to mechanizm różnicowy to propnuje to zrobić bo skrzynia może się rozlecieć przy kolejnym szarpnięciu.

Data: 2014-10-13 19:44:32
Autor: Maciek
Mechanizm rnicowy
Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesaw Winiak napisa(a):

To co opisa autor, moe wskazywa na przeguby ale rwnie na padnity mechanizm rnicowy

Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu
gazu?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-10-13 20:16:49
Autor: Dariusz K. Ładziak
Mechanizm różnicowy
Maciek pisze:
[...]

Wszelkie stuki w dyferencjale maj zwykle tendencje do cichnicia po dodaniu gazu - eby stukao to musi by luz, pod obcieniem luzy ulegaj wybraniu i nie stuka.

--
Darek

Data: 2014-10-13 11:51:25
Autor: kogutek444
Mechanizm rnicowy
W dniu poniedziaek, 13 padziernika 2014 20:16:49 UTC+2 uytkownik Dariusz K. adziak napisa:
Maciek pisze:

> [...]

Wszelkie stuki w dyferencjale maj zwykle tendencje do cichnicia po dodaniu gazu - eby stukao to musi by luz, pod obcieniem luzy ulegaj wybraniu i nie stuka.

Mechanizm rnicowy w samochodzie osobowym to 6 k zbatych. Przy jedzie na wprost 4 w stosunku do siebie si nie obracaj. Specjalnie nie widz eby miao w mechanizmie rnicowym co stuka puka. Ale niemoliwe to nie jest. Jak reszta obstawiam sprzga popularnie zwane przegubami.

Data: 2014-10-14 22:42:35
Autor: Dariusz K. Ładziak
Mechanizm różnicowy
Maciek pisze:

[...]

Kogutku - jak zwykle chrzanisz... Zapominasz o kamieniach posi - koa zbate to raczej jcz jak stukaj, w dyferencjale najczciej stukaj kamienie posi.

--
Darek

Data: 2014-10-14 15:17:34
Autor: kogutek444
Mechanizm rnicowy
W dniu wtorek, 14 padziernika 2014 22:42:35 UTC+2 uytkownik Dariusz K.. adziak napisa:
kogutek444@gmail.com pisze:

> [...]

Kogutku - jak zwykle chrzanisz... Zapominasz o kamieniach posi - koa zbate to raczej jcz jak stukaj, w dyferencjale najczciej stukaj kamienie posi.

Chciae zabysn a jak kto przeczyta co napisaem to stwierdzi e jeste idiot. Przy okazji. Kamienie to cz poki a nie mechanizmu rnicowego. Mechanizm rnicowy to co co jest stosowane te w samochodach.

Data: 2014-10-13 21:33:40
Autor: ToMasz
Mechanizm różnicowy
W dniu 13.10.2014 14:12, Einstein pisze:
Witam
Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
tak, ale w aucie które miało 18 lat i ok pół miliona kilometrów.

Podnieś auto na lewarku, wejdź pod nie, i spróbuj obracac kołem. luz może być przy połączeniu:
koło półoś
półoś skrzynia ( w której jest mech. różn)
wewnątrz skrzyni

Kolejność  nieprzypadkowa. awarie skrzyni i mechanizmu różnicowego są sporadyczne, w porównaniu do awarii półosi

ToMasz

Data: 2014-10-14 07:29:50
Autor: Einstein
Mechanizm różnicowy
W dniu 2014-10-13 o 21:33, ToMasz pisze:
[...]

Dzisiaj mam upatrzonego jeszcze innego mechanika. Byłem też na stacji diagnostycznej ale wcześniej i gość twierdził, że przeguby są ok ale może być problem z łożyskami nad amorkami z przodu. Tylko wcześniej to tzw. turkotanie było słabsze. Wczoraj sprawdziłem skręt w obydwie strony i standardowo pod dodaniu gazu słychać było głośniejszy stukot. Pozdrawiam

Data: 2014-10-14 08:31:50
Autor: Czesław Wiśniak
Mechanizm różnicowy
[...]

Daj znać jak już znajdziesz przyczynę.

Data: 2014-10-14 09:28:34
Autor: AZ
Mechanizm różnicowy
On 2014-10-13, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:

Podnieś auto na lewarku, wejdź pod nie, i spróbuj obracac kołem. luz może być przy połączeniu:

Gratuluje pomyslowosci i odwagi!

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-10-14 11:46:03
Autor: MarcinJM
Mechanizm różnicowy
On 2014-10-13, ToMasz<tomasz@poczta.fm.com.pl>  wrote:

Podnieś auto na lewarku, wejdź pod nie, i spróbuj obracac kołem. luz
może być przy połączeniu:

Gratuluje pomyslowosci i odwagi!

W zeszłym tygodniu, niedaleko mnie, zakopano jednego takiego "pomysłowego i odważnego" :/
Chciał "tylko coś zobaczyć".
U mnie w warsztatcie chlopaki nawet nie proboja wlazic pod auto niezabezpieczone koziolkami. Wiedzą, że mam na tym punkcie pierdolca.

MarcinJM      gg: 978510    http://www.supervw.com.pl
kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-10-14 12:06:27
Autor: Einstein
Mechanizm różnicowy
On 2014-10-13, ToMasz<tomasz@poczta.fm.com.pl>  wrote:

[...]

Witam ponownie
Odpowiedzi na pytanie co było udzielę dopiero w piątek bo wtedy umówiłem się z mechanikiem.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-14 17:50:43
Autor: ToMasz
Mechanizm różnicowy
On 2014-10-13, ToMasz<tomasz@poczta.fm.com.pl>  wrote:

[...]

sory. zapomniałem że nam się społeczeństwo amerykanizuje. Teraz trzeba dodawać informacje ze tabletki nasenne mogą powodować senność.
Trzeba to zrobić bezpiecznie, a każdy diagnosta ma do tego warunki. jak dlamnie garaż z kanałem i lewarek też wystarczą.
ToMasz

Data: 2014-10-14 23:38:47
Autor: Tomasz Pyra
Mechanizm różnicowy
W dniu 2014-10-14 11:46, MarcinJM pisze:

U mnie w warsztatcie chlopaki nawet nie proboja wlazic pod auto
niezabezpieczone koziolkami. Wiedzą, że mam na tym punkcie pierdolca.

No a nawet jak nikogo nie przygniecie, to się potem okazuje, że zaskakująco trudno podnieść z ziemi samochód bez kół :)

Data: 2014-10-17 00:03:14
Autor: Dariusz K. Ładziak
Mechanizm różnicowy
Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-10-14 11:46, MarcinJM pisze:

U mnie w warsztatcie chlopaki nawet nie proboja wlazic pod auto
niezabezpieczone koziolkami. Wiedz, e mam na tym punkcie pierdolca.

No a nawet jak nikogo nie przygniecie, to si potem okazuje, e
zaskakujco trudno podnie z ziemi samochd bez k :)

Godzina w plecy bo si na wiadukcie nad Broniewskiego poldek rozkraczy - lewe tylne koo wylazo mu z posi i ciko byo go z miejsca ruszy... Korek za szklarnie na trasie Toruskiej wystawa.

--
Darek

Data: 2014-10-17 10:58:20
Autor: depros
Mechanizm różnicowy
On 2014-10-13, ToMasz<tomasz@poczta.fm.com.pl>  wrote:

[...]

I dobrze! Lepiej mieć pierdolca niż trupy. Wbrew pozorom mało ludzi zdaje sobie z tego sprawę.

Data: 2014-10-17 10:56:42
Autor: depros
Mechanizm różnicowy
W dniu 2014-10-13 21:33, ToMasz pisze:
[...]

Przed wkładaniem głowy ciała pod auto zabezpiecz auto żeby w razie awarii podnośnika nie zleciało Ci na głowę. np przez podłożenie innych kół pod np sanki zawieszenia (tam gdzie przykręca się zawieszenie).
Może śmieszne ale wpisz w google przygnieciony przez auto;/ ile jest odnośników do gazet opisujących zdarzenia.

Data: 2014-10-21 06:53:58
Autor: Einstein
Mechanizm różnicowy
W dniu 2014-10-17 o 10:56, depros pisze:
[...]

Witam po przerwie
Troszkę to trwało ale znalazł się winowajca. Mechanik na razie wymienił półoś lewą i jak na razie błoga cisza. Pozdrawiam zatem spokojniejszy.

Data: 2014-10-21 08:33:03
Autor: Czesław Wiśniak
Mechanizm różnicowy
[...]

Czyli przeguby. Spytaj się który, bo to jest ciekawsze.

Mechanizm różnicowy