Data: 2014-10-13 14:12:24 | |
Autor: Einstein | |
Mechanizm różnicowy | |
Witam
Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni? Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie dodania gazu stukot jest bardziej słyszalny. Niestety ale jest. Inni znawcy nie odpowiedzieli mi na pytanie. Co zatem począć? Jeździć i czekać aż padnie ale jakie wtedy mogą być skutki? Wiadomo laweta i do mechanika. Czy się tym nie przejmować i dalej jeździć, bez gazu na zakrętach. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-13 14:22:16 | |
Autor: Kapibara | |
Mechanizm różnicowy | |
Dnia Mon, 13 Oct 2014 14:12:24 +0200, Einstein napisa(a):
Witam Zaczbym od sprawdzenia przegubw. |
|
Data: 2014-10-13 15:11:15 | |
Autor: AL | |
Mechanizm różnicowy | |
On 2014-10-13 14:12, Einstein wrote:
Witam to co opisujesz to jest typowy objaw zuzytych przegubow - i od tego bym zaczal :) |
|
Data: 2014-10-13 15:35:03 | |
Autor: Lewis | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu 2014-10-13 15:11, AL pisze:
On 2014-10-13 14:12, Einstein wrote: Ale on był u kilku mechaników nikt mu tego nie sprawdził i nie zasugerował? Geniusze zła, paaanie skrzynie trzeba wymienić, w serwisie 12kzł ale mamy używkę za 2000zł, robota w serwisie z 2000zł ale za 800 zrobimy bo i tak duże koszta, a po cichu myk przeguby po 150zł i klient zadowolony bo wydał dużo mniej niż w serwisie i problem rozwiązany :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-10-13 16:08:05 | |
Autor: Maciek | |
Mechanizm różnicowy | |
Dnia Mon, 13 Oct 2014 14:12:24 +0200, Einstein napisa(a):
W momencie skrtu niezalenie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu sycha jaki charakterystyczny stukot (turkot). To chyba byli jacys mechanicy po gimnazjum ;) Juz Ci napisano - brzmi jak przeguby. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-10-13 17:02:08 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Mechanizm różnicowy | |
Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni? Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie Jak najbardziej objaw może wskazywać na mechanizm różnicowy. |
|
Data: 2014-10-13 17:46:06 | |
Autor: Artur Miller | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu 2014-10-13 17:02, Czesław Wiśniak pisze:
Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni? zapomniałeś dopisać, ze polecasz swój warsztat :) @ |
|
Data: 2014-10-13 18:15:29 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Mechanizm różnicowy | |
Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni? To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty mechanizm różnicowy tylko ty i reszta wcześniej chyba nigdy o czymś takim nie słyszała ;) Bylibysmy w stanie bliżej określić jeśli możnaby tego posłuchać. Bo co to znaczy stukot, turkot ? Autorowi proponuje zrobić test, czy przy tym skręcie i "turkocie" przy ruszaniu dodatkowo buksuje mu koło i czuć mocne szarpanie i czy objaw znika jeśli rusza powoli delikatnie puszczając sprzęgło. Jakoś ciężko mi uwierzyć, żeby kilku gości nie rozpoznało stukających przegubów i chciało go naciągnąć. Jeśli to mechanizm różnicowy to propnuje to zrobić bo skrzynia może się rozlecieć przy kolejnym szarpnięciu. |
|
Data: 2014-10-13 19:44:32 | |
Autor: Maciek | |
Mechanizm rnicowy | |
Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesaw Winiak napisa(a):
To co opisa autor, moe wskazywa na przeguby ale rwnie na padnity mechanizm rnicowy Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu gazu? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-10-13 20:16:49 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Mechanizm różnicowy | |
Maciek pisze:
Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesaw Winiak napisa(a): Wszelkie stuki w dyferencjale maj zwykle tendencje do cichnicia po dodaniu gazu - eby stukao to musi by luz, pod obcieniem luzy ulegaj wybraniu i nie stuka. -- Darek |
|
Data: 2014-10-13 11:51:25 | |
Autor: kogutek444 | |
Mechanizm rnicowy | |
W dniu poniedziaek, 13 padziernika 2014 20:16:49 UTC+2 uytkownik Dariusz K. adziak napisa:
Maciek pisze: Mechanizm rnicowy w samochodzie osobowym to 6 k zbatych. Przy jedzie na wprost 4 w stosunku do siebie si nie obracaj. Specjalnie nie widz eby miao w mechanizmie rnicowym co stuka puka. Ale niemoliwe to nie jest. Jak reszta obstawiam sprzga popularnie zwane przegubami. |
|
Data: 2014-10-14 22:42:35 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Mechanizm różnicowy | |
kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu poniedziaek, 13 padziernika 2014 20:16:49 UTC+2 uytkownik Dariusz K. adziak napisa: Kogutku - jak zwykle chrzanisz... Zapominasz o kamieniach posi - koa zbate to raczej jcz jak stukaj, w dyferencjale najczciej stukaj kamienie posi. -- Darek |
|
Data: 2014-10-14 15:17:34 | |
Autor: kogutek444 | |
Mechanizm rnicowy | |
W dniu wtorek, 14 padziernika 2014 22:42:35 UTC+2 uytkownik Dariusz K.. adziak napisa:
kogutek444@gmail.com pisze: Chciae zabysn a jak kto przeczyta co napisaem to stwierdzi e jeste idiot. Przy okazji. Kamienie to cz poki a nie mechanizmu rnicowego. Mechanizm rnicowy to co co jest stosowane te w samochodach. |
|
Data: 2014-10-13 21:33:40 | |
Autor: ToMasz | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu 13.10.2014 14:12, Einstein pisze:
Witamtak, ale w aucie które miało 18 lat i ok pół miliona kilometrów. Podnieś auto na lewarku, wejdź pod nie, i spróbuj obracac kołem. luz może być przy połączeniu: koło półoś półoś skrzynia ( w której jest mech. różn) wewnątrz skrzyni Kolejność nieprzypadkowa. awarie skrzyni i mechanizmu różnicowego są sporadyczne, w porównaniu do awarii półosi ToMasz |
|
Data: 2014-10-14 07:29:50 | |
Autor: Einstein | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu 2014-10-13 o 21:33, ToMasz pisze:
W dniu 13.10.2014 14:12, Einstein pisze: Dzisiaj mam upatrzonego jeszcze innego mechanika. Byłem też na stacji diagnostycznej ale wcześniej i gość twierdził, że przeguby są ok ale może być problem z łożyskami nad amorkami z przodu. Tylko wcześniej to tzw. turkotanie było słabsze. Wczoraj sprawdziłem skręt w obydwie strony i standardowo pod dodaniu gazu słychać było głośniejszy stukot. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-14 08:31:50 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Mechanizm różnicowy | |
Dzisiaj mam upatrzonego jeszcze innego mechanika. Byłem też na stacji diagnostycznej ale wcześniej i gość twierdził, że przeguby są ok ale może być problem z łożyskami nad amorkami z przodu. Tylko wcześniej to tzw. turkotanie było słabsze. Wczoraj sprawdziłem skręt w obydwie strony i standardowo pod dodaniu gazu słychać było głośniejszy stukot. Pozdrawiam Daj znać jak już znajdziesz przyczynę. |
|
Data: 2014-10-14 09:28:34 | |
Autor: AZ | |
Mechanizm różnicowy | |
On 2014-10-13, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:
Gratuluje pomyslowosci i odwagi! -- Artur ZZR 1200 GSX-R 600 K6 |
|
Data: 2014-10-14 11:46:03 | |
Autor: MarcinJM | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu 2014-10-14 11:28, AZ pisze:
On 2014-10-13, ToMasz<tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote: W zeszłym tygodniu, niedaleko mnie, zakopano jednego takiego "pomysłowego i odważnego" :/ Chciał "tylko coś zobaczyć". U mnie w warsztatcie chlopaki nawet nie proboja wlazic pod auto niezabezpieczone koziolkami. Wiedzą, że mam na tym punkcie pierdolca. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 http://www.supervw.com.pl kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2014-10-14 12:06:27 | |
Autor: Einstein | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu 2014-10-14 o 11:46, MarcinJM pisze:
W dniu 2014-10-14 11:28, AZ pisze:Witam ponownie Odpowiedzi na pytanie co było udzielę dopiero w piątek bo wtedy umówiłem się z mechanikiem. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-14 17:50:43 | |
Autor: ToMasz | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu 14.10.2014 11:46, MarcinJM pisze:
W dniu 2014-10-14 11:28, AZ pisze:sory. zapomniałem że nam się społeczeństwo amerykanizuje. Teraz trzeba dodawać informacje ze tabletki nasenne mogą powodować senność. Trzeba to zrobić bezpiecznie, a każdy diagnosta ma do tego warunki. jak dlamnie garaż z kanałem i lewarek też wystarczą. ToMasz |
|
Data: 2014-10-14 23:38:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu 2014-10-14 11:46, MarcinJM pisze:
U mnie w warsztatcie chlopaki nawet nie proboja wlazic pod auto No a nawet jak nikogo nie przygniecie, to się potem okazuje, że zaskakująco trudno podnieść z ziemi samochód bez kół :) |
|
Data: 2014-10-17 00:03:14 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Mechanizm różnicowy | |
Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-10-14 11:46, MarcinJM pisze: Godzina w plecy bo si na wiadukcie nad Broniewskiego poldek rozkraczy - lewe tylne koo wylazo mu z posi i ciko byo go z miejsca ruszy... Korek za szklarnie na trasie Toruskiej wystawa. -- Darek |
|
Data: 2014-10-17 10:58:20 | |
Autor: depros | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu 2014-10-14 11:46, MarcinJM pisze:
W dniu 2014-10-14 11:28, AZ pisze: I dobrze! Lepiej mieć pierdolca niż trupy. Wbrew pozorom mało ludzi zdaje sobie z tego sprawę. |
|
Data: 2014-10-17 10:56:42 | |
Autor: depros | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu 2014-10-13 21:33, ToMasz pisze:
W dniu 13.10.2014 14:12, Einstein pisze: Przed wkładaniem głowy ciała pod auto zabezpiecz auto żeby w razie awarii podnośnika nie zleciało Ci na głowę. np przez podłożenie innych kół pod np sanki zawieszenia (tam gdzie przykręca się zawieszenie). Może śmieszne ale wpisz w google przygnieciony przez auto;/ ile jest odnośników do gazet opisujących zdarzenia. |
|
Data: 2014-10-21 06:53:58 | |
Autor: Einstein | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu 2014-10-17 o 10:56, depros pisze:
W dniu 2014-10-13 21:33, ToMasz pisze: Witam po przerwie Troszkę to trwało ale znalazł się winowajca. Mechanik na razie wymienił półoś lewą i jak na razie błoga cisza. Pozdrawiam zatem spokojniejszy. |
|
Data: 2014-10-21 08:33:03 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Mechanizm różnicowy | |
Przed wkładaniem głowy ciała pod auto zabezpiecz auto żeby w razie Czyli przeguby. Spytaj się który, bo to jest ciekawsze. |
|