Data: 2014-10-13 17:02:08 | |
Autor: CzesĹaw WiĹniak | |
Mechanizm róşnicowy | |
Czy ktoĹ z was miaĹ przypadek awarii mechanizmu róşnicowego w skrzyni? Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane okoĹo 110 000. W momencie skrÄtu niezaleĹźnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu sĹychaÄ jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w kilku ĹşrĂłdĹach i jest ok. Jeden mechanik stwierdziĹ, Ĺźe problem moĹźe dotyczyÄ mechanimu róşnicowego w skrzyni i zapytaĹ czy w momencie Jak najbardziej objaw moĹźe wskazywaÄ na mechanizm róşnicowy. |
|
Data: 2014-10-13 17:46:06 | |
Autor: Artur Miller | |
Mechanizm róşnicowy | |
W dniu 2014-10-13 17:02, CzesĹaw WiĹniak pisze:
Czy ktoĹ z was miaĹ przypadek awarii mechanizmu róşnicowego w skrzyni? zapomniaĹeĹ dopisaÄ, ze polecasz swĂłj warsztat :) @ |
|
Data: 2014-10-13 18:15:29 | |
Autor: CzesĹaw WiĹniak | |
Mechanizm róşnicowy | |
Czy ktoĹ z was miaĹ przypadek awarii mechanizmu róşnicowego w skrzyni? To co opisaĹ autor, moĹźe wskazywaÄ na przeguby ale rĂłwnieĹź na padniÄty mechanizm róşnicowy tylko ty i reszta wczeĹniej chyba nigdy o czymĹ takim nie sĹyszaĹa ;) Bylibysmy w stanie bliĹźej okreĹliÄ jeĹli moĹźnaby tego posĹuchaÄ. Bo co to znaczy stukot, turkot ? Autorowi proponuje zrobiÄ test, czy przy tym skrÄcie i "turkocie" przy ruszaniu dodatkowo buksuje mu koĹo i czuÄ mocne szarpanie i czy objaw znika jeĹli rusza powoli delikatnie puszczajÄ c sprzÄgĹo. JakoĹ ciÄĹźko mi uwierzyÄ, Ĺźeby kilku goĹci nie rozpoznaĹo stukajÄ cych przegubĂłw i chciaĹo go naciÄ gnÄ Ä. JeĹli to mechanizm róşnicowy to propnuje to zrobiÄ bo skrzynia moĹźe siÄ rozlecieÄ przy kolejnym szarpniÄciu. |
|
Data: 2014-10-13 19:44:32 | |
Autor: Maciek | |
Mechanizm różnicowy | |
Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):
To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty mechanizm różnicowy Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu gazu? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-10-13 20:16:49 | |
Autor: Dariusz K. Ĺadziak | |
Mechanizm róşnicowy | |
Maciek pisze:
Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a): Wszelkie stuki w dyferencjale mają zwykle tendencje do cichnięcia po dodaniu gazu - żeby stukało to musi być luz, pod obciążeniem luzy ulegają wybraniu i nie stuka. -- Darek |
|
Data: 2014-10-13 11:51:25 | |
Autor: kogutek444 | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu poniedziałek, 13 października 2014 20:16:49 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:
Maciek pisze: Mechanizm różnicowy w samochodzie osobowym to 6 kół zębatych. Przy jeździe na wprost 4 w stosunku do siebie się nie obracają. Specjalnie nie widzę żeby miało w mechanizmie różnicowym coś stukać pukać. Ale niemożliwe to nie jest. Jak reszta obstawiam sprzęgła popularnie zwane przegubami. |
|
Data: 2014-10-14 22:42:35 | |
Autor: Dariusz K. Ĺadziak | |
Mechanizm róşnicowy | |
kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu poniedziałek, 13 października 2014 20:16:49 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał: Kogutku - jak zwykle chrzanisz... Zapominasz o kamieniach półosi - koła zębate to raczej jęczą jak stukają, w dyferencjale najczęściej stukają kamienie półosi. -- Darek |
|
Data: 2014-10-14 15:17:34 | |
Autor: kogutek444 | |
Mechanizm różnicowy | |
W dniu wtorek, 14 października 2014 22:42:35 UTC+2 użytkownik Dariusz K.. Ładziak napisał:
kogutek444@gmail.com pisze: Chciałeś zabłysnąć a jak ktoś przeczyta co napisałem to stwierdzi że jesteś idiotą. Przy okazji. Kamienie to część półośki a nie mechanizmu różnicowego. Mechanizm różnicowy to coś co jest stosowane też w samochodach. |
|