Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Mechanizm róşnicowy

Mechanizm róşnicowy

Data: 2014-10-13 17:02:08
Autor: Czesław Wiśniak
Mechanizm róşnicowy
Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni? Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie


Jak najbardziej objaw może wskazywać na mechanizm różnicowy.

Data: 2014-10-13 17:46:06
Autor: Artur Miller
Mechanizm róşnicowy
W dniu 2014-10-13 17:02, Czesław Wiśniak pisze:
Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono
w kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie


Jak najbardziej objaw może wskazywać na mechanizm różnicowy.

zapomniałeś dopisać, ze polecasz swój warsztat :)

@

Data: 2014-10-13 18:15:29
Autor: Czesław Wiśniak
Mechanizm róşnicowy
Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono
w kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie


Jak najbardziej objaw może wskazywać na mechanizm różnicowy.

zapomniałeś dopisać, ze polecasz swój warsztat :)

To co opisał autor, moĹźe wskazywać na przeguby ale rĂłwnieĹź na padnięty mechanizm róşnicowy tylko ty i reszta wcześniej chyba nigdy o czymś takim nie słyszała  ;)
Bylibysmy w stanie bliżej określić jeśli możnaby tego posłuchać. Bo co to znaczy stukot, turkot ?
Autorowi proponuje zrobić test, czy przy tym skręcie i "turkocie" przy ruszaniu dodatkowo buksuje mu koło i czuć mocne szarpanie i czy objaw znika jeśli rusza powoli delikatnie puszczając sprzęgło.
Jakoś ciężko mi uwierzyć, żeby kilku gości nie rozpoznało stukających przegubów i chciało go naciągnąć.
Jeśli to mechanizm różnicowy to propnuje to zrobić bo skrzynia może się rozlecieć przy kolejnym szarpnięciu.

Data: 2014-10-13 19:44:32
Autor: Maciek
Mechanizm różnicowy
Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty mechanizm różnicowy

Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu
gazu?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-10-13 20:16:49
Autor: Dariusz K. Ładziak
Mechanizm róşnicowy
Maciek pisze:
Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty
mechanizm różnicowy

Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu
gazu?

Wszelkie stuki w dyferencjale mają zwykle tendencje do cichnięcia po dodaniu gazu - żeby stukało to musi być luz, pod obciążeniem luzy ulegają wybraniu i nie stuka.

--
Darek

Data: 2014-10-13 11:51:25
Autor: kogutek444
Mechanizm różnicowy
W dniu poniedziałek, 13 października 2014 20:16:49 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:
Maciek pisze:

> Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

>

>> To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty

>> mechanizm różnicowy

>

> Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu

> gazu?



Wszelkie stuki w dyferencjale mają zwykle tendencje do cichnięcia po dodaniu gazu - żeby stukało to musi być luz, pod obciążeniem luzy ulegają wybraniu i nie stuka.



-- Darek

Mechanizm różnicowy w samochodzie osobowym to 6 kół zębatych. Przy jeździe na wprost 4 w stosunku do siebie się nie obracają. Specjalnie nie widzę żeby miało w mechanizmie różnicowym coś stukać pukać. Ale niemożliwe to nie jest. Jak reszta obstawiam sprzęgła popularnie zwane przegubami.

Data: 2014-10-14 22:42:35
Autor: Dariusz K. Ładziak
Mechanizm róşnicowy
kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu poniedziałek, 13 października 2014 20:16:49 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:
Maciek pisze:

Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):



To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty

mechanizm różnicowy



Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu

gazu?



Wszelkie stuki w dyferencjale mają zwykle tendencje do cichnięcia po

dodaniu gazu - żeby stukało to musi być luz, pod obciążeniem luzy

ulegają wybraniu i nie stuka.



--

Darek

Mechanizm różnicowy w samochodzie osobowym to 6 kół zębatych. Przy jeździe na wprost 4 w stosunku do siebie się nie obracają. Specjalnie nie widzę żeby miało w mechanizmie różnicowym coś stukać pukać. Ale niemożliwe to nie jest. Jak reszta obstawiam sprzęgła popularnie zwane przegubami.



Kogutku - jak zwykle chrzanisz... Zapominasz o kamieniach półosi - koła zębate to raczej jęczą jak stukają, w dyferencjale najczęściej stukają kamienie półosi.

--
Darek

Data: 2014-10-14 15:17:34
Autor: kogutek444
Mechanizm różnicowy
W dniu wtorek, 14 października 2014 22:42:35 UTC+2 użytkownik Dariusz K.. Ładziak napisał:
kogutek444@gmail.com pisze:

> W dniu poniedziałek, 13 października 2014 20:16:49 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

>> Maciek pisze:

>>

>>> Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

>>

>>>

>>

>>>> To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty

>>

>>>> mechanizm różnicowy

>>

>>>

>>

>>> Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu

>>

>>> gazu?

>>

>>

>>

>> Wszelkie stuki w dyferencjale mają zwykle tendencje do cichnięcia po

>>

>> dodaniu gazu - żeby stukało to musi być luz, pod obciążeniem luzy

>>

>> ulegają wybraniu i nie stuka.

>>

>>

>>

>> --

>>

>> Darek

>

> Mechanizm różnicowy w samochodzie osobowym to 6 kół zębatych. Przy jeździe na wprost 4 w stosunku do siebie się nie obracają. Specjalnie nie widzę żeby miało w mechanizmie różnicowym coś stukać pukać. Ale niemożliwe to nie jest. Jak reszta obstawiam sprzęgła popularnie zwane przegubami.

>





Kogutku - jak zwykle chrzanisz... Zapominasz o kamieniach półosi - koła zębate to raczej jęczą jak stukają, w dyferencjale najczęściej stukają kamienie półosi.



-- Darek

Chciałeś zabłysnąć a jak ktoś przeczyta co napisałem to stwierdzi że jesteś idiotą. Przy okazji. Kamienie to część półośki a nie mechanizmu różnicowego. Mechanizm różnicowy to coś co jest stosowane też w samochodach.

Mechanizm róşnicowy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona