Data: 2009-05-23 23:44:14 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorac h | |
Jak to działa?
Czy jest tam w środku jakiś gwint, który wkręca się w sprężynę ściskając ją? zyga |
|
Data: 2009-05-24 08:26:02 | |
Autor: reme.k | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
Jak to działa? W Manitou Black była taka chamska jakby zapadka która skracała niby skok o 20mm. A działało to tak że po prostu po ugięciu amora o te 2cm blokowało się w takiej pozycji. Wraz ze zmianą skoku amor się robił twardszy bo był "sprężony" o 2 cm.. Ale w innych amorkach może jest inaczej. -- |
|
Data: 2009-05-24 02:17:22 | |
Autor: Jedrus | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
On 24 Maj, 08:26, rem...@vp.pl wrote:
> Jak to działa? W przypadku u-turna sprężyna działa jak gwint. W wersji powietrznej jest jakiś tłok, ale dokładnie się nie zagłębiałem. Grunt, że działa ;) W Marcokach, przynajmniej tych starych, działało to na podobnej zasadzie jak w Minetu, tyle, że zakres regulacji był znacznie większy.. Działało to na zasadzie blokady tłumienia powrotu. A. |
|
Data: 2009-05-24 13:26:52 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Mechanizm skracający skok w amortyzat orach | |
Jak to działa? Czyli jak ETA, ale jak działa skracanie pokrętłem? zyga |
|
Data: 2009-05-24 11:49:44 | |
Autor: Przemek | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
On 24 Maj, 13:26, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: >> Jak to działa? w moim Black'u działa to tak, że po załączeniu opcji 80mm amor chowa się w goleniach tylko o 8cm. Nie obniża to jego wysokości, tylko skraca skok.Amor to Black Elite, a do środka jeszcze nie zaglądałem :) pozdr |
|
Data: 2009-05-25 11:01:50 | |
Autor: mmateusz | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
> Czyli jak ETA, ale jak działa skracanie pokrętłem? to bez sensu jest taka regulacja, bo nic nie zmienia. w RS skracając skok skraca się amortyzator, bez zmiany charakterystyki sprężyny. zmieniając z 85mm na 130mm z krosówki robi się nam rower enduro (kąt główki się wypłaszcza + zwiększa się rozstaw osi). prościej nie dało sie wymyśleć: http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0509/beztytulu57a4.jpg U-turn air nie wiem jak działa, ale ja, po 2 minutach z kartką papieru, bym to tak załatwił: http://www.bi3.pl/index.php?image=img2/6540bez%C2%A0tytu%C5%82u2.GIF (tzn. tłok jest wkręcany w golenie górne) w ten sposób nie zmieniamy charakterystyki. Mk. -- |
|
Data: 2009-05-25 02:42:55 | |
Autor: Przemek | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
On 25 Maj, 11:01, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
to bez sensu jest taka regulacja, bo nic nie zmienia. w sumie to raczej nie korzystam z tego wynalazku. Chociaż na łatwiejszy teren i asfalt może się przydać, bo usztywnia trochę amora. |
|
Data: 2009-05-25 14:37:51 | |
Autor: Wojtek | |
Mechanizm skracający skok w amortyzat orach | |
Przemek pisze:
w moim Black'u działa to tak, że po załączeniu opcji 80mm amor chowa jakim cudem amor "chowa się w goleniach" a jednocześnie jego wysokość montażowa nie ulega zmianie? jest z gumy? -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-05-25 06:05:07 | |
Autor: Przemek | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
On 25 Maj, 14:37, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
jakim cudem amor "chowa się w goleniach" a jednocześnie jego wysokość czepiasz się? ;) pozdr |
|
Data: 2009-05-25 14:46:05 | |
Autor: fabian | |
Mechanizm skracający skok w amortyzat orach | |
Wojtek wrote:
Przemek pisze: Ja rozumiem, że skok skraca się do 80 mm, a odległość bez obciążenia pozostaje ta sama. Fabian. |
|
Data: 2009-05-24 11:42:35 | |
Autor: mmateusz | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
Jak to działa? Systemy ściskające sprężynę to przeżytek. W U-turn RS jest wodzik, który jak kręcisz pokrętłem, to porusza się w górę i w dół sprężyny, nie zmieniając charakterystyki. Skrocenie skoku w moim RS ze 130 do 85mm to 6 obrotów. Fox Talas, zmienia skok o +/-20mm bez zbednego krecenia - ale nie wiem jak to działa, na pewno sporo to cenią ;) Pytanie odnośnie U-turn Air: czy ta regulacja tez nie zmienia charakterystyki sprezyny? Jezeli tak, to jakos trudno mi to sobie wyobrazic: podobnie jak w u-turn coil pewnie jest tłok zamiast wodzika. tylko jak jest rozwiazany problem, ze podczas krecenia pokretlem powietrze musi przeplynac z jednej komory do drugiej, a podczas najechania na przeszkodę nie powinno. mk. Jak działa u-turn air nie mam pojęcia :) -- mk -- |
|
Data: 2009-05-24 11:48:32 | |
Autor: mmateusz | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
Pytanie odnośnie U-turn Air: czy ta regulacja tez nie zmienia charakterystyki dobra, nevermind. minuta nad kartką papieru i już wiem jak to działa, a przynajmniej jak ja bym to zrobil, zeby nie zmieniac charakterystyki sprezyny - rozwiazanie jest banalne i analogiczne do wersji Coil. mk. -- |
|
Data: 2009-05-24 04:09:33 | |
Autor: Jedrus | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
W powietrznej wersji u-turna charakterystyka pracy się nie zmienia.
Pozdr. |
|
Data: 2009-05-25 11:17:00 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
"mmateusz" <mmateusz@poczta.onet.pl> wrote in message news:653d.00001403.4a19168bnewsgate.onet.pl...
Skrocenie skoku w moim RS ze 130 do 85mm to 6 obrotów. to w Talasie II - w starszym systemie jeden obrót to bodaj 2mm. W nowych Marcokach (przynajmniej w ATA2 - powietrze) zmiana skoku o 40mm to ok. 17 obrotów - trzeba ćwiczyć palce ;) Zmiany charakterystyki jeszcze nie przyuważyłem (bo na zjazdy niezbyt wyboiste i max 70m, jakie mam pod domem, nie opłaca się rozkręcać amora ;), ale system ma jeden feler - podczas jazdy amor sam się skraca co jakiś czas (nie przyuważyłem kiedy - być może przy większych dobiciach) i trzeba co jakiś czas go "rozkręcać". To chyba nie jest jednostkowy przypadek - na necie spotkałem się z podobnymi obserwacjami. Porozmawiam z G., jak można temu zaradzić. Może jakaś uszczelka już od nowości puszcza? Albo jednak tajwańska precyzja nie jest idealna... Szkoda, że dla nowych Marcoków nie ma świetnych "exploded view" jak dla wcześniejszych modeli, z chęcią bym się dowiedział, jak ta konstrukcja od środka wygląda. pozdr |
|
Data: 2009-05-25 14:45:00 | |
Autor: Wojtek | |
Mechanizm skracający skok w amortyzat orach | |
Wojtek Paszkowski pisze:
W nowych Marcokach (przynajmniej w ATA2 - powietrze) zmiana skoku o 40mm to ok. 17 obrotów - trzeba ćwiczyć palce ;) Zmiany charakterystyki jeszcze nie przyuważyłem (bo na zjazdy niezbyt wyboiste i max 70m, jakie mam pod domem, nie opłaca się rozkręcać amora ;), ale system ma jeden feler - podczas jazdy amor sam się skraca co jakiś czas (nie przyuważyłem kiedy - być może przy większych dobiciach) i trzeba co jakiś czas go "rozkręcać". To chyba nie jest jednostkowy przypadek - na necie spotkałem się z podobnymi obserwacjami. Porozmawiam z G., jak można temu zaradzić. Może jakaś uszczelka już od nowości puszcza? Albo jednak tajwańska precyzja nie jest idealna... To niedobrze... przez chwilę zastanawiałem się nad regulowanym 55 -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-05-25 14:43:59 | |
Autor: Wojtek | |
Mechanizm skracający skok w amortyzat orach | |
mmateusz pisze:
Pytanie odnośnie U-turn Air: czy ta regulacja tez nie zmienia charakterystykiNie zmienia. Komora nie ulega zmianie, cała chowa się głębiej w dolne nogi ot co -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |