Mechanizm skracający skok w amortyzatorach

Data: 2009-05-24 08:26:02
Autor: reme.k
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach
Jak to działa?
Czy jest tam w środku jakiś gwint, który wkręca się w sprężynę ściskając ją?

W Manitou Black była taka chamska jakby zapadka która skracała niby skok o 20mm.
A działało to tak że po prostu po ugięciu amora o te 2cm blokowało się w takiej
pozycji. Wraz ze zmianą skoku amor się robił twardszy bo był "sprężony" o 2 cm..
Ale w innych amorkach może jest inaczej.

Data: 2009-05-24 02:17:22
Autor: Jedrus
On 24 Maj, 08:26, rem...@vp.pl wrote:
> [...]

pozycji. Wraz ze zmianą skoku amor się robił twardszy bo był "sprężony" o 2 cm..
Ale w innych amorkach może jest inaczej.

W przypadku u-turna sprężyna działa jak gwint. W wersji powietrznej
jest jakiś tłok, ale dokładnie się nie zagłębiałem. Grunt, że
działa ;)

W Marcokach, przynajmniej tych starych, działało to na podobnej
zasadzie jak w Minetu, tyle, że zakres regulacji był znacznie większy..
Działało to na zasadzie blokady tłumienia powrotu.

A.

Data: 2009-05-24 13:26:52
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Czyli jak ETA, ale jak działa skracanie pokrętłem?

zyga

Data: 2009-05-24 11:49:44
Autor: Przemek
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach
On 24 Maj, 13:26, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

> [...]
> Ale w innych amorkach może jest inaczej.

Czyli jak ETA, ale jak działa skracanie pokrętłem?

w moim Black'u działa to tak, że po załączeniu opcji 80mm amor chowa
się w goleniach tylko o 8cm. Nie obniża to jego wysokości, tylko
skraca skok.Amor to Black Elite, a do środka jeszcze nie zaglądałem :)

pozdr

Data: 2009-05-25 11:01:50
Autor: mmateusz
> [...]
się w goleniach tylko o 8cm. Nie obniża to jego wysokości, tylko
skraca skok.Amor to Black Elite, a do środka jeszcze nie zaglądałem :)

to bez sensu jest taka regulacja, bo nic nie zmienia.
w RS skracając skok skraca się amortyzator, bez zmiany charakterystyki sprężyny.
zmieniając z 85mm na 130mm z krosówki robi się nam rower enduro
(kąt główki się wypłaszcza + zwiększa się rozstaw osi).
prościej nie dało sie wymyśleć:
http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0509/beztytulu57a4.jpg

U-turn air nie wiem jak działa, ale ja, po 2 minutach z kartką papieru, bym to
tak załatwił:
http://www.bi3.pl/index.php?image=img2/6540bez%C2%A0tytu%C5%82u2.GIF
(tzn. tłok jest wkręcany w golenie górne)
w ten sposób nie zmieniamy charakterystyki.

Mk.

Data: 2009-05-25 02:42:55
Autor: Przemek
On 25 Maj, 11:01, mmate...@poczta.onet.pl wrote:

to bez sensu jest taka regulacja, bo nic nie zmienia.

w sumie to raczej nie korzystam z tego wynalazku. Chociaż na
łatwiejszy teren i asfalt może się przydać, bo usztywnia trochę amora.

Data: 2009-05-25 14:37:51
Autor: Wojtek
Przemek pisze:

w moim Black'u działa to tak, że po załączeniu opcji 80mm amor chowa
się w goleniach tylko o 8cm. Nie obniża to jego wysokości, tylko
skraca skok.Amor to Black Elite, a do środka jeszcze nie zaglądałem :)

jakim cudem amor "chowa się w goleniach" a jednocześnie jego wysokość montażowa nie ulega zmianie? jest z gumy?

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-05-25 06:05:07
Autor: Przemek
On 25 Maj, 14:37, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:

jakim cudem amor "chowa się w goleniach" a jednocześnie jego wysokość
montażowa nie ulega zmianie? jest z gumy?

czepiasz się? ;)

pozdr

Data: 2009-05-25 14:46:05
Autor: fabian
Wojtek wrote:
Przemek pisze:

[...]

Ja rozumiem, że skok skraca się do 80 mm, a odległość bez obciążenia pozostaje ta sama.

Fabian.

Mechanizm skracający skok w amortyzatorach