Data: 2009-05-24 08:26:02 | |
Autor: reme.k | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
Jak to działa? W Manitou Black była taka chamska jakby zapadka która skracała niby skok o 20mm. A działało to tak że po prostu po ugięciu amora o te 2cm blokowało się w takiej pozycji. Wraz ze zmianą skoku amor się robił twardszy bo był "sprężony" o 2 cm.. Ale w innych amorkach może jest inaczej. -- |
|
Data: 2009-05-24 02:17:22 | |
Autor: Jedrus | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
On 24 Maj, 08:26, rem...@vp.pl wrote:
> Jak to działa? W przypadku u-turna sprężyna działa jak gwint. W wersji powietrznej jest jakiś tłok, ale dokładnie się nie zagłębiałem. Grunt, że działa ;) W Marcokach, przynajmniej tych starych, działało to na podobnej zasadzie jak w Minetu, tyle, że zakres regulacji był znacznie większy.. Działało to na zasadzie blokady tłumienia powrotu. A. |
|
Data: 2009-05-24 13:26:52 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Mechanizm skracający skok w amortyzat orach | |
Jak to działa? Czyli jak ETA, ale jak działa skracanie pokrętłem? zyga |
|
Data: 2009-05-24 11:49:44 | |
Autor: Przemek | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
On 24 Maj, 13:26, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: >> Jak to działa? w moim Black'u działa to tak, że po załączeniu opcji 80mm amor chowa się w goleniach tylko o 8cm. Nie obniża to jego wysokości, tylko skraca skok.Amor to Black Elite, a do środka jeszcze nie zaglądałem :) pozdr |
|
Data: 2009-05-25 11:01:50 | |
Autor: mmateusz | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
> Czyli jak ETA, ale jak działa skracanie pokrętłem? to bez sensu jest taka regulacja, bo nic nie zmienia. w RS skracając skok skraca się amortyzator, bez zmiany charakterystyki sprężyny. zmieniając z 85mm na 130mm z krosówki robi się nam rower enduro (kąt główki się wypłaszcza + zwiększa się rozstaw osi). prościej nie dało sie wymyśleć: http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0509/beztytulu57a4.jpg U-turn air nie wiem jak działa, ale ja, po 2 minutach z kartką papieru, bym to tak załatwił: http://www.bi3.pl/index.php?image=img2/6540bez%C2%A0tytu%C5%82u2.GIF (tzn. tłok jest wkręcany w golenie górne) w ten sposób nie zmieniamy charakterystyki. Mk. -- |
|
Data: 2009-05-25 02:42:55 | |
Autor: Przemek | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
On 25 Maj, 11:01, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
to bez sensu jest taka regulacja, bo nic nie zmienia. w sumie to raczej nie korzystam z tego wynalazku. Chociaż na łatwiejszy teren i asfalt może się przydać, bo usztywnia trochę amora. |
|
Data: 2009-05-25 14:37:51 | |
Autor: Wojtek | |
Mechanizm skracający skok w amortyzat orach | |
Przemek pisze:
w moim Black'u działa to tak, że po załączeniu opcji 80mm amor chowa jakim cudem amor "chowa się w goleniach" a jednocześnie jego wysokość montażowa nie ulega zmianie? jest z gumy? -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-05-25 06:05:07 | |
Autor: Przemek | |
Mechanizm skracający skok w amortyzatorach | |
On 25 Maj, 14:37, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
jakim cudem amor "chowa się w goleniach" a jednocześnie jego wysokość czepiasz się? ;) pozdr |
|
Data: 2009-05-25 14:46:05 | |
Autor: fabian | |
Mechanizm skracający skok w amortyzat orach | |
Wojtek wrote:
Przemek pisze: Ja rozumiem, że skok skraca się do 80 mm, a odległość bez obciążenia pozostaje ta sama. Fabian. |