Mechanizm wykrywania fraudu

Data: 2019-06-23 12:17:53
Autor: cef
Mechanizm wykrywania fraudu
Czy banki mają automatycznie w systemie
sygnalizację zdarzeń nietypowych?
Np użycie karty w innym miejscu niż logowanie do systemu.
I czy jest jakiś automatyzm czy schemat reakcji?

Data: 2019-06-23 13:30:43
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23.06.2019 o 12:17, cef pisze:
Czy banki mają automatycznie w systemie sygnalizację zdarzeń
nietypowych? Np użycie karty w innym miejscu niż logowanie do
systemu. I czy jest jakiś automatyzm czy schemat reakcji?

Po pierwsze każdy bank ma swoje systemy. Po drugie nie byłoby chyba
szczęśliwym publikowanie tych informacji, bo Tobie jako użytkownikowi
wiele by to nie pomogło, a przestępstwom życie ułatwiło. Ale tak
ogólnie, to mają :-)

Data: 2019-06-23 13:44:31
Autor: cef
[...]

To oczywiste, że banki mają różne systemy.
Pytanie jest o mechanizmy reagujące na takie zdarzenia:
czy jest jakiś zbiór takich zdarzeń a reagują losowo czy nic nie robią standardowo?
Przykładowo daję swoją kartę dziecku czy zonie na jakiś wyjazd
w miejsce odległe np o kilkaset kilometrów.
Tam karta jest standardowo użyta a ja w tym samym prawie czasie loguję się
w miejscu zamieszkania. I teraz pytanie czy bank wyłapuje to
w jakikolwiek sposób  - np w celu późniejszego udowodnienia mi, że
nie przestrzegam zasad bezpiecznego używania produktów i np za
kilka lat odrzucą mi reklamację na podstawie takich danych.

Gdyby zadzwonili do mnie zaraz po stwierdzeniu takiego
faktu, to żeby uniknąć blokady karty i kłopotów dla żony/dziecka
  łganie nie miałoby sensu. Więc sam fakt byłby potwierdzony.
Chodzi mi o to czy zbiór takich przypadków wątpliwych
jest jakoś dostępny, przeszukiwalny i archiwizowany.

Data: 2019-06-23 05:32:28
Autor: Dawid Rutkowski
Mechanizm wykrywania fraudu
Logują wszystko, więc przeszukają jak zgłosisz reklamację i haka znajdą ;P
Nie wolno nikomu dawać karty, to nie tylko wbrew regulaminowi, ale i proszenie się o kłopoty. Od tego są karty dodatkowe albo dla pełnomocników - w większości banków darmowe.
Więc to doradzam, a dawanie odradzam - choć sam to czasem robię dla spełnienia warunków promocji.

Data: 2019-06-23 15:43:03
Autor: cef
Mechanizm wykrywania fraudu
Logują wszystko, więc przeszukają jak zgłosisz reklamację i haka znajdą ;P

O to mi właśnie chodziło.

Nie wolno nikomu dawać karty, to nie tylko wbrew regulaminowi, ale i proszenie się o kłopoty.

Gdybym się nie logował i nie byłoby kłopotów typu kradzież karty tam itp,
to przeszło by niezauważone. Przecież każdy liczy na szczęście.

Niestety bank sam poleciał w kulki i uniemożliwił mi skorzystanie
z usług w określonym czasie. Nie liczyłem, że zwrócili by mi
poniesienie dodatkowych kosztów gdybym rozwiązał problem
zgodnie z regulaminem.

Data: 2019-06-23 23:58:12
Autor: Dawid Rutkowski
Mechanizm wykrywania fraudu
Hmm, ale napisz, czego właściwie potrzebowałeś oraz który bank i w jaki sposób poleciał w kulki?

Data: 2019-06-24 09:50:41
Autor: cef
Mechanizm wykrywania fraudu
Hmm, ale napisz, czego właściwie potrzebowałeś oraz który bank i w jaki sposób poleciał w kulki?

To akurat najmniej istotne jest dla samego pytania.
Po prostu miałem problem z dokonaniem operacji wypłaty gotówki
z rachunku eur z powodu niedostępności oddziału więc miałem do wyboru kupić eur w kantorze albo
jako dodatkową rezerwę walutową na wyjazd dać kartę.
Z karty skorzystano i dopiero kiedy się zalogowałem,
żeby sprawdzić czy z karty korzystano zorientowałem się, że
jest to ewidentna podkładka. Dlatego pytam czy takie ewidentne
przypadki są sortowane samoistnie i wypluwane przez system,
czy tylko są gdzieś i trzeba wiedzieć, żeby wygrzebać.

Data: 2019-06-24 10:25:52
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-06-23 o 13:44, cef pisze:
Przykładowo daję swoją kartę dziecku czy zonie na jakiś wyjazd
w miejsce odległe np o kilkaset kilometrów.

18-latek miał konto w T-mobile i kartę w Euro. Był w Paryżu. Przy kasie się okazało, że miał ustawiony za mały limit (nie było w planie że będzie robił jakieś zakupy). Zalogowałem się (w Gdańsku) do jego konta. Uzgodniliśmy, że SMS-a którego zaraz dostanie ma przesłać od razu do mnie (nie wiem jak długo jest aktywny). Pani w kasie poczekała. Zadziałało. Nie stwierdziłem żadnych konsekwencji jednoczesnego bycia w Paryżu i Gdańsku.
P.G.

Data: 2019-06-24 11:13:16
Autor: cef
W dniu 2019-06-24 o 10:25, Piotr Gałka pisze:
[...]

No jeszcze nie stwierdziłeś.
Jak 18-latek np będzie reklamował
jakąś transakcję internetową kartą, to mu wtedy przypomną, że nie jest wiarygodny,
bo kiedyś tam udostępnił login komuś do konta, więc niby dlaczego
teraz miałby nie dac danych do karty komuś.
Chodzi mi o takie konsekwencje.

Data: 2019-06-24 13:03:53
Autor: 'TomN'
cef w <news:5d0f661f$0$17349$65785112news.neostrada.pl>:

Przykładowo daję swoją kartę dziecku czy zonie na jakiś wyjazd
w miejsce odległe np o kilkaset kilometrów.
Tam karta jest standardowo użyta a ja w tym samym prawie czasie loguję się
w miejscu zamieszkania.

Czy jest w regulaminie zakaz korzystania z VPN?

--
'Tom N'

Data: 2019-06-24 15:00:43
Autor: cef
W dniu 2019-06-24 o 13:03, 'TomN' pisze:
[...]

Podejrzewam, że 90% użytkowników kart nawet nie wie
co to jest, a co dopiero jak tego użyć.

Data: 2019-06-24 06:26:26
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 15:00:44 UTC+2 użytkownik cef napisał:
W dniu 2019-06-24 o 13:03, 'TomN' pisze:
> cef:

Podejrzewam, że 90% użytkowników kart nawet nie wie
co to jest, a co dopiero jak tego użyć.

Pewnie i 99% - ale nie o to chodzi.
Ty wiesz i umiesz - i jakby co masz kontrargument przeciwko tym wydumanym wykopkom, jakie bank urządziłby klientowi składającemu reklamację ;P
Bo nawet nie trzeba mieć VPN, wystarczy proxy.

Inna sprawa, że masz nauczkę, żeby karty nie dawać - albo mieć w szufladzie wyrobione dodatkowe lub dla pełnomocnika.
Trzeba było zapytać na grupie, to by Ci teraz snu z oczy nie spędzało.
Oszczędność musi być rozsądna (nie mówiąc o zostawianiu załatwienia spraw na piątek) - a w dobrym kantorze kupisz niewiele drożej niż nawet w IKA.
Zaś co do bnp to trzeba im jasno powiedzieć "nie będę tu więcej kupował" - tylko trzeba być stanowczym oraz liczyć się z tym, że konto naprawdę trzeba będzie zamknąć, bo to jednak francuski bank.
Konta w rodzaju ich premium w podobnej cenie (czyli wielkości ping-ponga) znajdziesz - i tak samo coś w podobie optymalnego.

Pokazuje to też fajność pomysłu blika - a szczególnie czeków - pomijając oczywiście niedoróbki wykonawcze, takie jak ograniczenie do słuchawek (wyjątki - ing i santander) z androidem i ios (wyjątkiem było IKO, ale już wersja 2, dostępna na J2ME, umarła).
Coś takiego dostępne chociażby w strefie euro, ew. w UE, byłoby dobrą rzeczą.

Data: 2019-06-24 17:50:30
Autor: cef
[...]

Nie przejmuję się tym faktem aż tak.
Bardziej interesuje mnie to od strony technicznej.

Zaś co do bnp to trzeba im jasno powiedzieć "nie będę tu więcej kupował" - tylko trzeba być stanowczym oraz liczyć się z tym, że konto naprawdę trzeba będzie zamknąć, bo to jednak francuski bank.

Doświadczeń dobrych z francuskimi nie mam. Utrzymuję to konto tylko dla karty walutowej. Jak mnie czymś jeszcze zdenerwują to założe jakies w Aliorze.

Data: 2019-06-24 10:43:56
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 17:50:32 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> [...]

Doświadczeń dobrych z francuskimi nie mam. Utrzymuję to konto tylko dla karty walutowej. Jak mnie czymś jeszcze zdenerwują to założe jakies w Aliorze.

A to jakaś fajna walutowa? Darmowa?
Czy może "złota" debetówka do premium?

Co do walutowych - lepiej kantor aliora lub N26 - albo z innej technologii curve.
N26 najlepsze.

Data: 2019-06-24 21:22:06
Autor: cef
[...]

Eurowy MC dawna karta Raifi-Polbank przeniesiona do BNP po fuzji.
Opłata jest chyba 10 EUR/rok, ale to jest dla mnie akceptowalne.

Co do walutowych - lepiej kantor aliora lub N26 - albo z innej technologii curve.
N26 najlepsze.

Zobaczymy jak pójdzie obsługa w oddziale jak będę chciał
coś wypłacić i wtedy jak się wkurzę to zrezygnuję

Data: 2019-06-25 04:12:53
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 21:22:07 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> [...]

> N26 najlepsze.

Zobaczymy jak pójdzie obsługa w oddziale jak będę chciał
coś wypłacić i wtedy jak się wkurzę to zrezygnuję

A w raifim to wszystko działało? Tzn. kasa?
Z raifim styczności nie miałem, więc trudno cokolwiek wyrokować - choć już raz rozwodniony został polbankiem - ale jak do tego dodać francuza, to miarka może się przebrać..

A jak idą zmiany raifi->bnp? Zmienili już coś z apkami czy ST?
Czy póki co zapowiadają, ew. zmienili tylko kolorki?
Oddziały widziałem już przemalowali, korzystając z zamiany bgż-bnp-p na bnp-p.
Zamykają/zwalniają? Czy póki co załoga pozostaje? Chyba że oddział widzisz od święta.

N26 polecam - choć obecnie nie mogę z całą szczerością, bo 15 euro za polecenie obecnie wypłacają tylko polecającemu.

Data: 2019-06-25 14:59:39
Autor: cef
Mechanizm wykrywania fraudu

Zobaczymy jak pójdzie obsługa w oddziale jak będę chciał
coś wypłacić i wtedy jak się wkurzę to zrezygnuję

A w raifim to wszystko działało? Tzn. kasa?

Trudno powiedzieć, bo potrzebowałem naziemnego oddziału ze trzy razy w roku,
żeby pobrac gotówkę w euro. Miałem oddział w dobrym miejscu, było gdzie zaparkować,
zawsze byli jacyś klienci ale nigdy nie czekałem dłużej niż 20min

[...]

Ten oddział,który mnie obsługiwał został zlikwidowany.
Nowy oddział próbowałem odwiedzić dwukrotnie i się nie udało.
Jest w bardziej kłopotliwym miejscu,
muszę się nachodzić trochę i zaczęlo mnie to wkurzać,
że się nachodziłem i klamke dwukrotnie pocałowałem.
Raz karteczka, że dziś obsługują gdzie indziej a potem nie skonczyli remontu...
Jak się jeszcze okaże, że są problemy w załatwianiu spraw,
to zlikwiduję kartę, bo konto póki co jest bez opłat, to sobie może zostać.

Data: 2019-06-24 15:11:17
Autor: Robert Tomasik
W dniu 24.06.2019 o 15:00, cef pisze:

[...]

Ale z tych coi bardziej popularnych nie można sie zalogować. Przykładowo
z TOR-a do banku nie da się zalogować.

Data: 2019-06-26 20:51:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mechanizm wykrywania fraudu

"cef" 5d0f661f$0$17349$65785112@news.neostrada.pl

w miejsce odległe np o kilkaset kilometrów.

VPN i komórki... Nieźle trzeba nagimnastykować się, by zlokalizować...

W sklepach jest monitoring, bankomaty także mogą mieć oczęta...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-06-26 22:26:56
Autor: WAM
On Sun, 23 Jun 2019 13:44:31 +0200, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

Przykładowo daję swoją kartę dziecku czy zonie na jakiś wyjazd
w miejsce odległe np o kilkaset kilometrów.
Tam karta jest standardowo użyta a ja w tym samym prawie czasie loguję się
w miejscu zamieszkania.
Nie ma zakazu łączenia się z miejsca odległego via vpn/rdp/teamv do
miejsca zamieszkania i logowania sie z kompa zdalnego.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2019-06-23 23:42:55
Autor: Robert Tomasik
[...]

Po pierwsze akceptant karty może zażądać dokumentu tożsamości i w razie
stwierdzenia, że posługuje się nią inna osoba mają obowiązek kartę
przeciąć, by umożliwić dalsze z niej korzystanie. Po drugie w Polsce
posłużenie się cudzą kartą jest "włamaniem", więc sparwcę sie zatrzyma i
bedzie ustal;ać. jeśli potwierdzisz, że wyraziłeś zgodę, to się zwolni.
Ale o ile w Polsce ryzykujesz powiedzmy nocleg w aresztach, to za
granicą może to być kilka miesięcy, zanim zostanie wykonana zagraniczna
pomoc prawna, czy europejki nakaz dochodzeniowy. Po trzecie, nie zdziwił
bym się, gdyby w jakiś kraju poslużenie sie cudza kartą samo w sobie
było przestępstwem.

Reasumują, to odradzam takie pomysły.

Data: 2019-06-24 07:17:18
Autor: cef
[...]

Znam te wszystkie niedogodności. Można ich uniknąć korzystając
z karty tylko tam gdzie nie ma czynnika ludzkiego weryfikującego.
Rozumiem ryzyko z tym związane.
Ale to jest nie na temat. Pytanie jest czy systemy bankowe
sortują takie zdarzenia, które da się identyfikować jako naruszające np regulaminy
korzystania z karty i czy są one w jakiś sposób sygnalizowane samoczynnie
przez system - choćby na potrzeby wewnętrzne banku. Czy tylko są do odkopania
w razie potrzeby.

Data: 2019-06-24 08:27:15
Autor: J.F.
Dnia Sun, 23 Jun 2019 23:42:55 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
Po pierwsze akceptant karty może zażądać dokumentu tożsamości i w razie
stwierdzenia, że posługuje się nią inna osoba mają obowiązek kartę
przeciąć, by umożliwić dalsze z niej korzystanie.

Ale nie ma obowiazku noszenia dowodu przy sobie, wiec przetnie czy
[...]

I zejscie smiertelne tez ryzykujesz, tak ci bedzie policja pomagac :-P

72h w razie trudnosci z ustaleniem, czy dluzej?

granicą może to być kilka miesięcy, zanim zostanie wykonana zagraniczna
pomoc prawna, czy europejki nakaz dochodzeniowy.

W Europie kilka miesiecy ? No dobra, ambasada moze w piatek po poludniu nie funkcjonowac, w
poniedzialek wyjatkowo swieto, ale we wtorek ktos powinien sie
skontaktowac i sprawe wyjasnic :-)

Po trzecie, nie zdziwił
bym się, gdyby w jakiś kraju poslużenie sie cudza kartą samo w sobie
było przestępstwem.

Ciekawe, czy u siebie tez tacy restrykcyjni, czy zony/dzieci nie maja
na mysli :-)

J.

Data: 2019-06-24 09:54:31
Autor: cef
W dniu 2019-06-24 o 08:27, J.F. pisze:
[...]

Nie wystarczy Ci sam problem, że wezwą policję do ustalenia tożsamości?

Data: 2019-06-24 11:49:15
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d1081b8$0$17356$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jesli to moja karta, a akurat nie mam dowodu przy sobie, to mam ten sam problem.

A co z platnosciami telefonem ?

J.

Data: 2019-06-24 12:26:14
Autor: cef
W dniu 2019-06-24 o 11:49, J.F. pisze:
[...]

Tak, tylko wtedy sprawdzenie nie generuje kolejnych problemów
takich jak wtedy gdy płacącym nie jest właściciel karty.
Pomijając już zupełnie fakt kiedy coś budzi nieufność akceptanta.

A co z platnosciami telefonem ?

To samo.

Data: 2019-06-24 12:35:24
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup W dniu 2019-06-24 o 08:27, J.F. pisze:
[...]

Tak czy inaczej - generuje.

takich jak wtedy gdy płacącym nie jest właściciel karty.

Jesli sprawa byla uzgodniona, to raczej nie powinno generowac klopotow.
Moze w jakims innym kraju, moze gdy wlasciciel akurat wyjechal na urlop i nie ma kontaktu.

Pomijając już zupełnie fakt kiedy coś budzi nieufność akceptanta.

No wlasnie - raczej odmowi przyjecia zaplaty, a nie bedzie policji wzywal ...

A co z platnosciami telefonem ?
To samo.

Odpada zarzut poslugiwania sie cudza karta ... albo przynajmniej rozmydla :-)

J.

Data: 2019-06-24 15:04:55
Autor: cef
UĹźytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup W dniu 2019-06-24 o 08:27, J.F. pisze:
[...]

Tak, tylko wtedy sprawdzenie nie generuje kolejnych problemĂłw

Tak czy inaczej - generuje.

takich jak wtedy gdy płacącym nie jest właściciel karty.

Jesli sprawa byla uzgodniona, to raczej nie powinno generowac klopotow.

Jeśli nie jest to problemem w kraju użycia karty.
Mogą mieć standardowo kilka dni aresztu albo inne niespodzianki
i nawet potwierdzenie czy uzgodnienie z właścicielem może nie wystarczć

Pomijając już zupełnie fakt kiedy coś budzi nieufność akceptanta.

No wlasnie - raczej odmowi przyjecia zaplaty, a nie bedzie policji wzywal ...

Albo się będzie nudził i zorganizuje sobie rozrywkę.

A co z platnosciami telefonem ?
To samo.

Odpada zarzut poslugiwania sie cudza karta ... albo przynajmniej rozmydla :-)

Obrona tego nawet rozmydlenia, to jest problem wtórny,
czy raczej dodatkowy wobec np zapuszkowania na miejscu.

Data: 2019-06-25 06:54:30
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-06-24, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

[...]

A co z platnosciami telefonem ?

To samo.

Przecinamy na pół? ;)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-25 06:53:28
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-06-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Nie wystarczy Ci sam problem, że wezwą policję do ustalenia tożsamości?

Jesli to moja karta, a akurat nie mam dowodu przy sobie, to mam ten sam problem.

A może wystarczy aplikacja mObywatel? :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-25 13:03:39
Autor: J.F.
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnqh3a68.292h.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2019-06-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

A jak sie bateria rozladuje ? :-)

Nie znam, ale ...
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/opinie/eurowybory-mogą-być-unieważnione-zaskakujący-tekst-w-rz/ar-AACwy5Y

"posiada szereg mechanizmów zabezpieczających, np. blokadę wykonania zrzutu ekranu"

Oni naprawde uwazaja, ze to jest zabezpieczenie ?

J.

Data: 2019-06-26 20:47:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mechanizm wykrywania fraudu

"Robert Tomasik" 5d0f62e3$0$17359$65785112@news.neostrada.pl

szczęśliwym publikowanie tych informacji, bo Tobie jako użytkownikowi

Nie muszą publikować -- można testować... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-23 15:56:05
Autor: Arek
Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:5d0f51d1$0$17347$65785112news.neostrada.pl...
Czy banki mają automatycznie w systemie
sygnalizację zdarzeń nietypowych?
Np użycie karty w innym miejscu niż logowanie do systemu.
I czy jest jakiś automatyzm czy schemat reakcji?

Tak, każdy inny i się zmieniają.
Już wiele lat temu gdy złożyłem dyspozycję przelewu (nazwisko to samo - rodzina, kwota mała)
Pekao SA próbował się do mnie dodzwonić czy na pewno.

Był niesławny wyrok gdy oszuści zbierali "dla Rydzyka" a podawali swój nr konta?
Pomimo iż numer był (jest?) wystarczający i bank był zobowiązany do wykonania dyspozycji
klientów to niestety sąd uznał "winę"  banku.
Zaraz po tym banki dostały sraczki i np. kolega opowiadał wściekły, że zapłacił przelewem
za zakup a sprzedawca twierdzi, że nie dostał zapłaty. Okazało się, że bank odrzucił
przelew bo była literówka w nazwie beneficjenta (firmy).

Arek

Data: 2019-06-23 17:35:27
Autor: J.F.
Dnia Sun, 23 Jun 2019 15:56:05 +0200, Arek napisał(a):
[...]

Emerytow to panstwo ma w ....
Problem sie zrobil, jak urzedy skarbowe przelaly zwrot VAT na zle
konto, bo przeciez podatnik zlozyl prawidlowa deklaracje zmiany konta.

A ten niedobry bank nie sprawdzil.

J.

Data: 2019-06-24 09:06:46
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 23 czerwca 2019 05:17:55 UTC-5 użytkownik cef napisał:
Czy banki mają automatycznie w systemie
sygnalizację zdarzeń nietypowych?
Np użycie karty w innym miejscu niż logowanie do systemu.
I czy jest jakiś automatyzm czy schemat reakcji?

Maja, ale nie powiedza jak dziala.
Mi kiedys zablokowalo konto mimo ze nie robilem nic dziwnego. Ot dzialalo a po 5 minutach napisalo ze nie i mam se na infolinie dzwonic.
Zablokowalo mi liste hasel jednorazowych i trza bylo od zera inicjalizowac dostep (nie mialem zmienionego numeru telefonu po zmianie operatora).

Innym razem stwierdzilo ze logowalem sie zbyt czesto z odleglych komputerow (zmienialem sobie VPN na dosyc odlegly i testowalem nieco).

A co do transakcji to mi sie nie trafilo zeby mi ja odrzucilo z blachego powodu.
Ale czytalem ze czasem bank dzwoni zeby sie upewnic czy taka transakcja byla i to dany klient ja inicjowal.

Data: 2019-06-24 10:44:45
Autor: Dawid Rutkowski
Mechanizm wykrywania fraudu
A który to taki żartowniś?

Data: 2019-06-24 21:10:00
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-06-24, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:

[...]

A co do transakcji to mi sie nie trafilo zeby mi ja odrzucilo z blachego powodu.
Ale czytalem ze czasem bank dzwoni zeby sie upewnic czy taka transakcja byla i to dany klient ja inicjowal.

To tak serio? :) Jakby tak przypadkiem wylosowali do sprawdzenia np. transakcję opłacenia za dajmy na to serwis porno, to mogłoby być ciekawie :D

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-24 12:26:59
Autor: sczygiel
On 2019-06-24, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:

[...]

> [...]

To tak serio? :) Jakby tak przypadkiem wylosowali do sprawdzenia np. transakcję opłacenia za dajmy na to serwis porno, to mogłoby być ciekawie :D

Taki urok. Dlatego ja czekam na info od kiedy szczegolowe listy zakupow sa dostepne dla szerszej gawiedzi finansistow/marketingowcow.

Bo to ze sa jest oczywiste i ze cos/ktos to przeglada tez.
https://www.forbes.com/sites/kashmirhill/2012/02/16/how-target-figured-out-a-teen-girl-was-pregnant-before-her-father-did/#1be46d176668

Data: 2019-06-24 21:20:17
Autor: Kamil Jońca
Mechanizm wykrywania fraudu
sczygiel@gmail.com writes:

[...]

A co do transakcji to mi sie nie trafilo zeby mi ja odrzucilo z blachego powodu.
Ale czytalem ze czasem bank dzwoni zeby sie upewnic czy taka transakcja byla i to dany klient ja inicjowal.

Mi kiedyś w czasie świątecznych zakupów sie zdarzyło, że terminal
najpierw coś napisał sprzedawcy (nie odmowa, tylko właśnie, żeby
sprzedawca zweryfikował telefonicznie), a chwilę później citi zadzwoniło
do mnie.
KJ

God grant us the serenity to accept the things we cannot change, courage to
change the things we can, and wisdom to know the difference.

Data: 2019-06-26 09:02:05
Autor: sczygiel
Mechanizm wykrywania fraudu
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 14:21:03 UTC-5 użytkownik Kamil Jońca napisał:
sczygiel@gmail.com writes:

[...]
> [...]

najpierw coś napisał sprzedawcy (nie odmowa, tylko właśnie, żeby
sprzedawca zweryfikował telefonicznie), a chwilę później citi zadzwoniło

Taki maly nius.
Przelew z aliorowego kantoru, oflagowany jako do weryfikacji (pokazal sie tekst ze aktywnosc dziwna i zostanie zweryfikowana). Po jakichs 5 minutach (nocna pora) email ze przekazany do realizacji (przelew miedzynarodowy).
Po 2 dniach przelew doszedl za atlantyk.

Ale przelew robiony na konto predefiniowane i juz po paru mniejszych przelewach.

Nikt nie dzwonil czy pisal z banku do mnie.

Data: 2019-06-26 23:40:16
Autor: RobertS
W dniu 2019-06-26 o 18:02, sczygiel@gmail.com pisze:

Nikt nie dzwonil czy pisal z banku do mnie.

expect the unexpected

RobertS

Mechanizm wykrywania fraudu