Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Mechanizm wykrywania fraudu

Mechanizm wykrywania fraudu

Data: 2019-06-24 09:06:46
Autor: sczygiel
Mechanizm wykrywania fraudu
W dniu niedziela, 23 czerwca 2019 05:17:55 UTC-5 użytkownik cef napisał:
Czy banki mają automatycznie w systemie
sygnalizację zdarzeń nietypowych?
Np użycie karty w innym miejscu niż logowanie do systemu.
I czy jest jakiś automatyzm czy schemat reakcji?

Maja, ale nie powiedza jak dziala.
Mi kiedys zablokowalo konto mimo ze nie robilem nic dziwnego. Ot dzialalo a po 5 minutach napisalo ze nie i mam se na infolinie dzwonic.
Zablokowalo mi liste hasel jednorazowych i trza bylo od zera inicjalizowac dostep (nie mialem zmienionego numeru telefonu po zmianie operatora).

Innym razem stwierdzilo ze logowalem sie zbyt czesto z odleglych komputerow (zmienialem sobie VPN na dosyc odlegly i testowalem nieco).

A co do transakcji to mi sie nie trafilo zeby mi ja odrzucilo z blachego powodu.
Ale czytalem ze czasem bank dzwoni zeby sie upewnic czy taka transakcja byla i to dany klient ja inicjowal.

Data: 2019-06-24 10:44:45
Autor: Dawid Rutkowski
Mechanizm wykrywania fraudu
A który to taki żartowniś?

Data: 2019-06-24 21:10:00
Autor: Wojciech Bancer
Mechanizm wykrywania fraudu
On 2019-06-24, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:

[...]

A co do transakcji to mi sie nie trafilo zeby mi ja odrzucilo z blachego powodu.
Ale czytalem ze czasem bank dzwoni zeby sie upewnic czy taka transakcja byla i to dany klient ja inicjowal.

To tak serio? :) Jakby tak przypadkiem wylosowali do sprawdzenia np. transakcję opłacenia za dajmy na to serwis porno, to mogłoby być ciekawie :D

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-24 12:26:59
Autor: sczygiel
Mechanizm wykrywania fraudu
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 14:10:02 UTC-5 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
On 2019-06-24, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:

[...]

> A co do transakcji to mi sie nie trafilo zeby mi ja odrzucilo z blachego powodu.
> Ale czytalem ze czasem bank dzwoni zeby sie upewnic czy taka transakcja byla i > to dany klient ja inicjowal.

To tak serio? :) Jakby tak przypadkiem wylosowali do sprawdzenia np. transakcję opłacenia za dajmy na to serwis porno, to mogłoby być ciekawie :D


Taki urok. Dlatego ja czekam na info od kiedy szczegolowe listy zakupow sa dostepne dla szerszej gawiedzi finansistow/marketingowcow.

Bo to ze sa jest oczywiste i ze cos/ktos to przeglada tez.
https://www.forbes.com/sites/kashmirhill/2012/02/16/how-target-figured-out-a-teen-girl-was-pregnant-before-her-father-did/#1be46d176668

Data: 2019-06-24 21:20:17
Autor: Kamil Jońca
Mechanizm wykrywania fraudu
sczygiel@gmail.com writes:

[...]

A co do transakcji to mi sie nie trafilo zeby mi ja odrzucilo z blachego powodu.
Ale czytalem ze czasem bank dzwoni zeby sie upewnic czy taka transakcja byla i to dany klient ja inicjowal.

Mi kiedyś w czasie świątecznych zakupów sie zdarzyło, że terminal
najpierw coś napisał sprzedawcy (nie odmowa, tylko właśnie, żeby
sprzedawca zweryfikował telefonicznie), a chwilę później citi zadzwoniło
do mnie.
KJ


--
http://stopstopnop.pl/stop_stopnop.pl_o_nas.html
God grant us the serenity to accept the things we cannot change, courage to
change the things we can, and wisdom to know the difference.

Data: 2019-06-26 09:02:05
Autor: sczygiel
Mechanizm wykrywania fraudu
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 14:21:03 UTC-5 użytkownik Kamil Jońca napisał:
sczygiel@gmail.com writes:

[...]
>
> A co do transakcji to mi sie nie trafilo zeby mi ja odrzucilo z blachego powodu.
> Ale czytalem ze czasem bank dzwoni zeby sie upewnic czy taka transakcja byla i to dany klient ja inicjowal.

Mi kiedyś w czasie świątecznych zakupów sie zdarzyło, że terminal
najpierw coś napisał sprzedawcy (nie odmowa, tylko właśnie, żeby
sprzedawca zweryfikował telefonicznie), a chwilę później citi zadzwoniło
do mnie.
KJ


Taki maly nius.
Przelew z aliorowego kantoru, oflagowany jako do weryfikacji (pokazal sie tekst ze aktywnosc dziwna i zostanie zweryfikowana). Po jakichs 5 minutach (nocna pora) email ze przekazany do realizacji (przelew miedzynarodowy).
Po 2 dniach przelew doszedl za atlantyk.

Ale przelew robiony na konto predefiniowane i juz po paru mniejszych przelewach.

Nikt nie dzwonil czy pisal z banku do mnie.

Data: 2019-06-26 23:40:16
Autor: RobertS
Mechanizm wykrywania fraudu
W dniu 2019-06-26 o 18:02, sczygiel@gmail.com pisze:


Nikt nie dzwonil czy pisal z banku do mnie.

expect the unexpected

--
pozdrawiam
RobertS

Mechanizm wykrywania fraudu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona