Medialny lincz abp Paetza

Data: 2012-03-16 17:16:12
Autor: abc
Medialny lincz abp Paetza
Pomimo braku jakichkolwiek dowodów, z nadzwyczajnym zapałem medialnie
linczowano abp Paetza w oparciu o szeptankę i jakieś rzekome oszczercze
anonimy nie wiadomo przez kogo napisane.

Cele interygi zostały osiągnięte.

Po pewnym czasie, jeden z uczestników tej intrygi zreflektował się,
zrozumiał że dał się zmanipulować i przyznał się do błędu. KAI opublikowała
taki list:

"Ks. Stępczak wycofuje się z listu o abp. Paetzu
Poznań, 06.11.2002

Były redaktor naczelny "Przewodnika Katolickiego" ks. Jacek Stępczak wycofał
swój podpis pod listem do biskupów w sprawie abp. Juliusza Paetza.
Publikujemy jego oświadczenie w tej sprawie.

Poznań, 12 października 2002 r.

Oświadczenie

Ja niżej popisany ks. Jacek Stępczak, były redaktor naczelny "Przewodnika
Katolickiego", który we wrześniu 2001 roku wraz z ks. Tomaszem Węcławskim,
ks. Tadeuszem Karkoszem, ks. Marcinem Węcławskim oraz p. Pawłem Wosickim
skierowałem list do Delegatów Episkopatu Polski na Synod Biskupów w Rzymie
oświadczam, że po długim zastanowieniu się i modlitwie - anuluję mój podpis
z w/w listu i stwierdzam, iż nie identyfikuję się więcej z jego treścią.

Uważam, że popełniłem bardo poważny błąd działając na szkodę Kościoła, a
zwłaszcza burząc dobre imię ks. abpa Juliusza Paetza, ówczesnego Metropolity
Poznańskiego.

Rozpoczynając aktualnie posługę rektora Diecezjalnego Seminarium Misyjnego
"Redemptoris Mater" w Kitwe (diecezja Ndola, Zambia) pragnę żyć w jedności z
Kościołem Powszechnym, w tym szczególnie z wszystkimi Pasterzami Kościoła w
Poznaniu i Polsce.

Upraszam dobrego Boga o miłosierdzie nade mną i zawierzam moją dalszą służbę
w Kościele Matce Odkupiciela.

ks. Jacek Stępczak

Do wiadomości:

J. Em. Ks. Kard. Angelo Sodano, Sekretarz Stanu, Watykan
J. E. Ks. Abp Józef Kowalczyk, Nuncjusz Apostolski w Polsce
J. E. Ks. Abp Tadeusz Gocłowski, Metropolita Gdański
J. E. Abp Józef Michalik, Metropolita Przemyski
J. E. Abp Henryk Muszyński, Metropolita Gnieźnieński
J. E. Ks. Bp Antoni Dydycz, Biskup Drohiczyński
J. E. Ks. Bp Stanisław Dziwisz, Sekretarz Osobisty Ojca Świętego, Watykan
J. E. Ks. Abp Stanisław Gądecki, Metropolita Poznański
J. E. Abp Senior Juliusz Paetz
J. E. Ks. Bp Zdzisław Fortuniak, Biskup Pomocniczy Archidiecezji Poznańskiej
J. E. Ks. Bp Marek Jędraszewski, Biskup Pomocniczy Archidiecezji Poznańskiej
J. E. Ks. Bp Grzegorz Balcerek, Biskup Pomocniczy Archidiecezji Poznańskiej
Ks. Tomasz Węcławski
Ks. Tadeusz Karkosz
Ks. Marcin Węcławski
P. Paweł Wosicki

KAI (//ad) "

Data: 2012-03-16 17:41:23
Autor: pluton
Medialny lincz abp Paetza
Pomimo braku jakichkolwiek dowodów, z nadzwyczajnym zapałem medialnie
linczowano abp Paetza w oparciu o szeptankę i jakieś rzekome oszczercze
anonimy nie wiadomo przez kogo napisane.

Jak to nie wiadomo ? Tusk z Grasiem.

Nullification

Medialny lincz abp Paetza