Data: 2010-11-08 14:22:45 | |
Autor: LEPEK | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Witam,
Tak sobie rozmyĹlam nad zmianÄ samochodu i jak na razie wychodzi mi Renault Megane Scenic I PH II i Citroen Xsara Picasso. W grÄ wchodzi jeszcze kilka modeli (np. Berlingo/Partner, Kangoo, Combo, Yaris Verso, Carens, itp.), ale zostaĹmy na razie przy samochodach francuskich o bardziej osobowym rodowodzie. Jak Ĺatwo zauwaĹźyÄ zaleĹźy mi na przestrzeni. Ale bez przesady - Windstary, Espace, T4 itp. raczej odpadajÄ . Zakres cenowy koĹczy siÄ tak na 16-17.000 PLN. WolaĹbym benzynÄ, niĹź diesla, ale jak mnie ktoĹ skutecznie przekona... Nie chciaĹbym jakiegoĹ dychawicznego motorka, dla tego w Renault wpadĹ mi w oko 2.0 16v 140 KM. Ewentualnie 1.6 16v, ale sporo sĹabszy... JeĹli chodzi i Citroena, to mam sĹabe rozeznanie, co do silnikĂłw. Co byĹcie polecili (zarĂłwno, jak chodzi o Renault, jak i Citroena)? Czy sÄ jakieĹ silniki, wersje, roczniki itp., ktĂłrych siÄ naleĹźy ystrzegaÄ ze wzglÄdu na usterkowoĹÄ? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-11-08 13:37:58 | |
Autor: Waldek Godel | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:22:45 +0100, LEPEK napisał(a):
Wolałbym benzynę, niż diesla, ale jak mnie ktoś skutecznie przekona... Bierz Pikusia, od lat na pierwszym miejscu w rankingach niezawodności, taniutkie i łatwo dostępne części (bo identyczne z Berlingo/Partnerem), prosta, niezawodna konstrukcja. No i jednak zdecydowanie polecam diesla, dużo lepiej sobie radzi z wysoką budą i sporo mniej pali (różnica jest w okolicach 3 litrów). Silnik 1.6 jest trochę za słaby (zwłaszcza, że ma moment obrotowy wysoko dosyć), 1.8 i 2.0 już sporo palą, z benzynowych chyba najlepiej jednak 2.0 W cenach w które celujesz raczej będziesz mieć osiołka 2.0 HDi 90 KM - demon predkości to nie jest, ale bardzo dobrze sobie daje radę z autem przy normalnej jeździe. Nie ma FAP, nie ma dwumasy (tylko koło pasowe które już jest tane i poprawione). Bardzo duży bagażnik, który bije auta o klasę wyższe (w tym kiedyś już tu porównywany z Pikusiem Opel Vectra C kombi - pikuś bije go bagażnikiem i każdym wymiarem miejsca w środku oprócz szerokości na tylnych fotelach, gdzie jest gorszy o - z pamięci - 4 mm) W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-11-08 13:46:19 | |
Autor: Iglo | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które W sceniku i ph II nie ma karty.. A ScenikII za 16 -17 tys. to proszenie się o kłopoty.. -- |
|
Data: 2010-11-08 05:51:16 | |
Autor: grzesp | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
On 8 Lis, 14:46, "Iglo" <fajnefele.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> napisa (a): MAm scenika z 2001 z silnikiem DCI i jakoś nie narzekam. Brak jakichkolwiek awarii, niskie zużycie paliwa (średnie 6,6L-głównie po miescie) Duży komfort i duuużo miejsca w środku. Za wadę uwążam kiepskie plastiki, zgrzytów których nie sposób wyeliminować ;-( Xara picasso tex mi sie podoba, ciekawe autko, zwłaszcz z motorem HDI gp |
|
Data: 2010-11-08 14:58:06 | |
Autor: LEPEK | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
W dniu 2010-11-08 14:37, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:22:45 +0100, LEPEK napisał(a): Silnik 1.6 jest trochę za słaby (zwłaszcza, że ma moment obrotowy wysoko Możesz jeszcze usystematyzować moją wiedzę o silnikach? Z benzyn jest 1,6 (95-110 KM), 1,8 (116 KM) i 2,0 (140 KM? Coś mało ich na allegro). Diesle to 1,6 (90 KM i 110 KM - tych drugich zdecydowana większość) i 2,0 (90 KM). 90 KM to jest za mało. W połączeniu z faktem, że to diesel - raczej odpada. W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które Już w IphII była karta i ta cała elektronika? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-11-08 15:18:24 | |
Autor: Waldek Godel | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:58:06 +0100, LEPEK napisał(a):
Możesz jeszcze usystematyzować moją wiedzę o silnikach? Z benzyn jest 1,6 (95-110 KM), 1,8 (116 KM) i 2,0 (140 KM? Coś mało ich na allegro). Diesle to 1,6 (90 KM i 110 KM - tych drugich zdecydowana większość) i 2,0 (90 KM). 90 KM to jest za mało. W połączeniu z faktem, że to diesel - raczej odpada. 2.0 90 KM jeździ równie dobrze jak benzyna 1.6, przy okazji mniej paląc. 1.6 dopiero od 2005 roku w górę, wcześniej tylko 2.0 2.0 benzyna był głównie z automatem w najlepszych wersjach, dlatego ich dosyć mało. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-11-08 15:12:56 | |
Autor: AL | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:22:45 +0100, LEPEK napisał(a): Picasso jest wiekszy od Scenika i wg statystyk mniej awaryjny. Podkreslam slowo 'statystyk. W Picasso nie ma silnikow 2.0 z manualem - tylko automat - i nie ma ich na rynku zbyt wiele - po FL w 2004/5 zniknely te silniki z rynku europejsckiego (sa dalej produkowane na Ameryke Pln ze skrzynia automatyczna jak i manualna, czego w Europie nigdy nie bylo) Nieprawda jest, ze banzyna 1.6 16V pali 3l/100km wiecej niz diesel (2l/100KM to sie zgodze). Nieprawda jest, ze 1.6 16v radzi sobie z buda Picasso gorzej niz 1.6 HDI 0 jest to tylko odczucie osob, ktore przyzwyczajone sa do diesla 1.6 16v jest sprawdzona i chwalona konstrukcja, mialem ten silnik w Xsarze II, mam w C4 i Xsarze Picasso. Srednia z ostatniego roku to 7.6l/100km. Wyjazdy wakacyjne po 4kkm koncza sie w granicach 7.1l/100km. W miescie wychodzi ok 8.5l/100km (bez stania czestego w korkach). Prawda jest, ze 1.8 16v lubi brac olej, ale jest mozniejszy od 23KM od 1.6 16v - czego jednak w prowadzeniu sie nie czuje. Ze wzgl. na budzet pewnie bedziesz juz bral rocznikowo benzyne 1.6 16v (1.8 byly do 2005r bodajze) Co do wielkosci bagaznika - to nie pialbym az takich peanow: bagaznik jak bagaznik - natomiast Picasso dzieki mozliwosci aranzacji wnetrza bije wiele na pozor wiekszych samochodow na glowe. Z tylu masz niezalezne fotele (mozesz je poskladac badz pojedynczo wymontowac. Spokojnie przewieziesz dlugie przedmioty - ok 2.40m z zamknieta klapa - wystarczy zdemontowac srodkowy tylni fotel i masz plaska podloge az do kokpitu kierowcy. Do Picasso wchodza spokojnie przedmioty, ktore za skarby nie wsadzisz do Mondeo/VectryC - chodzi o gabaryt objetosciowy. Na autostradzie nie jest to demon predkosci - ale spokojnie 130-140 sunie bez dychawki (Max 180km/h - ale to nie jest juz przyjemne). Uwaga na boczny wiatr. Przednie fotele sa wygodne - tylne juz tak nie bardzo. Tapicerka - mimo, ze jazna - nie ma tendencj do brudzenia. Masa schowkow i innych udogodnien (czesto przez innych zwanych jako 'udziwnienia'). Ogolnie jak na 10-cio letnia konstrukcje - auto warte zainteresowania. Po 3-ch latach eksploatacji - nie mam zastrzeżeń. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-11-08 16:12:41 | |
Autor: AL | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
AL pisze:
Prawda jest, ze 1.8 16v lubi brac olej, ale jest mozniejszy od 23KM od 1.6 16v - czego jednak w prowadzeniu sie nie czuje.mea culpa w 1.8 16v jest 116KM, wiec roznica miedzy 1.6 16vwynoci 6KM tu masz starcie Picasso z Scenic II (bylo gdzies kiedys z Scenic I - 8poszukaj) http://www.motofakty.pl/artykul/citroen_xsara_picasso_kontra_renault_scenic.html mozesz jeszcze zwrocic uwage na zafire http://www.auto-swiat.pl/1-citroen-xsara-picasso-opel-zafira-renault-scenic-pokonac-przestrzen -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-11-08 13:44:13 | |
Autor: Iglo | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
LEPEK <gdzies@wsi.pl> napisał(a):
sÄ� jakieĹ� silniki, wersje, roczniki itp., ktĂłrych siÄ� naleĹźy ystrzegaÄ� ze wzglÄ�du na usterkowoĹ�Ä�? W renówce wystrzegać się 2.0 IDE - benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, niegazowalny, usterkowy. 1.6 ,1.8 ,2.0 16v ,zwyklaki ,dość sprawdzone, można polecić, kiedyś leciały cewki ale roczniki w które celujesz na bank już są po wymianie felernych. Szukałem takich aut długo, skończyłem na LagunieII, ciężko było znaleść,choć ja to szczęście nie mam.. Sporo widziałem i jako user 3 z koleji renówki powiem, że z tego duetu dużo lepiej wyglądały Xsary. Nie wiem jak benzynowe silniki citroena, ale środek samochodu lepiej zniósł próbę czasu - lepsze plastiki etc. -- |
|
Data: 2010-11-08 15:50:56 | |
Autor: GR | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
taka picasse 2.0 16 V z fabryczną instalka gazową, roczniki 2001 - 2002 w holandii, belgii z przebiegiem 180 - 220 tys kupisz za 1500 - 2000 E od prywatnej osoby, zadbaną i nie katowaną z pełną książką serwisową i często z drugim kompletem opon.... Po przyjeździe musisz to zarejestrować (jakieś 3000 z gazem), wymiana rozrządu i jakieś pierduły (kolejen 2000) i masz autko do jazdy spokojnie. Różnica między samochodem z Polski i EU od prywatnego właściciela a nie handlarza jest wielka..... pozdr. gr |
|
Data: 2010-11-08 16:05:22 | |
Autor: AL | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
GR pisze:
Tak sobie rozmyślam nad zmianą samochodu i jak na razie wychodzi mi Renault Megane Scenic I PH II i Citroen Xsara Picasso. W grę wchodzi jeszcze kilka modeli (np. Berlingo/Partner, Kangoo, Combo, Yaris Verso, Carens, itp.), ale zostańmy na razie przy samochodach francuskich o bardziej osobowym rodowodzie.taka picasse 2.0 16 V z fabryczną instalka gazową, roczniki 2001 - 2002 a w czym sie ta wielkosc przejawia? zakladam, ze w PL i poza uzytkownicy sa swiadomi, ze maja auta wymagajace okresowego dogladu i serwisowania. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-11-08 16:08:23 | |
Autor: krzysiek82 | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
W dniu 2010-11-08 16:05, AL pisze:
zakladam, ze w PL i poza uzytkownicy sa swiadomi, ze maja auta nie zakładałbym tej świadomości jeśli chodzi o PL bo można się zdrowo przejechać. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-11-08 16:15:12 | |
Autor: AL | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-11-08 16:05, AL pisze:ja widzialem tez jak wygladaja auta z UE - od osob prywatnych - wiec nie zakladalbym tez z gory, ze kazde auto z zachodu bedzie w lepszym stanie - wszystko zalezy od swiadomosci 'bialka' :) Jakos tak przylgnelo do nas, ze cwaniakujemy - gorzej stawiamy tu niemal znak rownosci Polak = cwaniak. Podobnie jak z powiedzeniem: "kazdy pijak to zlodziej" -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-11-08 16:17:57 | |
Autor: krzysiek82 | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
W dniu 2010-11-08 16:15, AL pisze:
ja widzialem tez jak wygladaja auta z UE - od osob prywatnych - wiec nie masz rację, ale odsetek zadanych aut u nas a u Niemca jest nieporównywalny.
coś w tym jest, ale jak dla mnie 99% tego narodu to cwaniaki zresztą każdego dnia nie tylko ja dostaje tego dowody więc czemu się dziwić? Zawsze gdy oglądam auto przed zakupem Niemiec się dziwi co ja robię. Też jestem nieufny ale zwykle po oględzinach kupuje bo nie mam się do czego przyczepić. I jeszcze nigdy nie usłyszałem "panie igły to tylko w salonie, czy co pan chcesz przecież to używka" Sam przyznasz, że to takie typowe durne odzywki debili :)? -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-11-08 16:23:38 | |
Autor: AL | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
krzysiek82 pisze:
tak - dane mi bylo ogladac auta co to w ogloszeniu bylo napisane "stan igła". Z igłą miały wspólna cechę: dziurę (lub dziury) w karoserii. Mnie by nigdy do głowy nie przyszło coś takiego napisać w ogłoszeniu jako wab na klienta. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-11-08 15:26:45 | |
Autor: Waldek Godel | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Dnia Mon, 08 Nov 2010 16:23:38 +0100, AL napisał(a):
tak - dane mi bylo ogladac auta co to w ogloszeniu bylo napisane "stan igła". Z igłą miały wspólna cechę: dziurę (lub dziury) w karoserii. Z drugiej strony - znajdź polskiego Pikusia Prestige z dodatkami, np. ze szklanym dachem Nie, żebym się zaraz pastwił i kazał szukać fabrycznej nawigacji :-) Ale tak, żeby np. nie miały korbkotronika w tylnych drzwiach. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-11-08 17:00:08 | |
Autor: AL | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 08 Nov 2010 16:23:38 +0100, AL napisał(a):no ja nie mam korbotronika w zadnych drzwiach i co? ;) co do wersji, niektore z nich byly skierowane na konkretne rynki, wiec nawet nie wiem, czy w PL taka wersja Prestige wystepowala (exclusive, owszem tak). Jak 3 lata wstecz chcialem kupic Picasso do 2 lat - to nie znalazlem zadnego be historii wypadkowej. 99% z nich byly to wersje sprowadzane. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-11-08 16:02:05 | |
Autor: Waldek Godel | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Dnia Mon, 08 Nov 2010 17:00:08 +0100, AL napisał(a):
co do wersji, niektore z nich byly skierowane na konkretne rynki, wiec nawet nie wiem, czy w PL taka wersja Prestige wystepowala (exclusive, owszem tak). to też jest kwestia jakie są te historie - bo mój też ma taką historię i co z tego? Raz robiony przedni błotnik przez poprzedniego własciciela i dwa razy przeze mnie drzwi z tylnym błotnikiem. Za każdym razem w ASO z ubezpieczenia tego co w pikusiu parkował... -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-11-08 17:40:58 | |
Autor: AL | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 08 Nov 2010 17:00:08 +0100, AL napisał(a):no naprawy wygladaly naprawde roznie - raczej nieakceptowalnie juz z punktu widzenia wizualizacyjnego. Zauwaz, ze u mnie pewnym kryterium byl wiek 2-ch lat, wiec jednym z pytan bylo: "czy to auto ma gwarancje". I wowczas sie zaczynalo :) Prawie zaden nie mial = naprawiany pewnie w "garazu pana Janka" pod sprzedaz. Brak mozliwosci weryfikacji napraw = temu egzemplarzowi dziekujemy. Po dwoch miesiacach bezskutecznych poszukiwan poszedlem do salonu, kusil juz wowczas nowiotki C4 Picasso (ceny ok 20k wyzsze od X.Picasso z podobnym wyposazeniem) i piekny C5 III Break (tfu tourer), natomiast szef ASO Chorzowskiego - Pan Watola namowil mnie na X.Picasso jako sprawdzony model - i w ten sposob przygarnelismy Pikusia pod dach na co najmniej 5-6 lat. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-11-08 22:00:36 | |
Autor: Jacek_P | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Waldek Godel napisal:
Nie, Ĺźebym siÄ zaraz pastwiĹ i kazaĹ szukaÄ fabrycznej nawigacji :-) Hm,... mĂłj?! ;) Ale na razie nie zamierzam sprzedawaÄ :D Jako rodzinny dual do roboczego konia, Astry, jest bardzo fajny. -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2010-11-09 10:54:55 | |
Autor: GR | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
i jakieś pierduły (kolejen 2000) i masz autko do jazdy spokojnie. właśnie na świadomości dotyczącej utrzymana auta. W EU robi się przeglądy jak serwis karze - czyli często, wymienia sie wszystko co jest konieczne, u nas przegląd się dostaje jak samochód ma 4 koła, silnik, światła, hamulce jakieś, opony nie za bardzo łyse - na zachodzie jak masz inny skład spalin niż przewidują normy to przeglądu nie dostaniesz, jak masz trochę łyse opony, inne niż przewiduje fabryka - przeglądu nie dostaniesz. U nas każdy warsztat kombinuje jak zaoszedzić, a to pasek rozrządu tańszy, a to oleum z beczki tańszej (inny olej niż przewiduje producent), a to uszczelke założą starą - bo da rade... Na zachodzie klient oddaje samochód do serwisu, dostaje sprawne auto - wpis w książkę serwisową, fakture i gwarancję. Jednym słowem: kupiłem już dla rodziny 5 czy 6 samochów, wiekowo zawsze 6-8 lat, koszt samochodu to zawsze koło 2000-3000 E, i zawsze w książce serwisowej koszt ostatnich napraw w ciągu 2-3 lat to koło 3 tys E, ostatnis amochód to audi z wymienionymi wstryskami, całym wydechem, sondami, rozrządem itp. to co innego niż kupienie samochodu u nas i na dzień dobry ładowanie 3-4 tys w serwis. pozdr. Gr |
|
Data: 2010-11-09 10:08:45 | |
Autor: Waldek Godel | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Dnia Tue, 9 Nov 2010 10:54:55 +0100, GR napisał(a):
właśnie na świadomości dotyczącej utrzymana auta. W EU robi się przeglądy jak A za jakie przewinienia ten serwis karze, i dlaczego tak często? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-11-09 11:54:41 | |
Autor: GR | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:nz984ogehmfy$.dlglepper.institute.com... Dnia Tue, 9 Nov 2010 10:54:55 +0100, GR napisał(a):sorry oczywiście "każe" gr |
|
Data: 2010-11-08 16:12:41 | |
Autor: krzysiek82 | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
W dniu 2010-11-08 15:50, GR pisze:
Różnica między samochodem z Polski i EU od prywatnego właściciela a nie Otóż to, tylko tutaj większość Cię zgani za takie podeście, ale jest ono w 100% zgodne z rzeczywistością. Sam każde auto ściągałem z zachodu i gołym okiem widać różnice i nie mówię tutaj o chlewie wewnątrz bo to się z roku na rok zmienia u nas na plus ale o stan techniczny i jakość serwisu. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-11-08 22:54:19 | |
Autor: to | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
begin krzysiek82
Otóş to, tylko tutaj wiÄkszoĹÄ CiÄ zgani za takie podeĹcie, ale jest ono GĹupie uogĂłlnienia. MoĹźe jest to racja w przypadku jakichĹ trupĂłw i parchĂłw. O w miarÄ dobre auta w Polsce teĹź wiele osĂłb dba. Trzeba obejrzeÄ konkretny egzemplarz i tyle. A od handlarza w ogĂłle bym auta nie kupiĹ. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-08 20:42:27 | |
Autor: Jacek | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
W dniu 2010-11-08 14:22, LEPEK pisze:
Ja przez ostatnie 3,5 roku jeĹşdziĹem Scenikiem I ph I, 99r, ale silnik juĹź byĹ ten co w ph II - 1.6 16v benzyna. W miarÄ Ĺźwawy, spalanie Ĺrednio 7l. W chwili sprzedaĹźy miaĹ 190 tys km, z silnikiem nic isiÄ nie dziaĹo, przez caĹy okres uĹźytkwania wymieniĹem tylko Ĺwiece i rozrzÄ d. Nie wiem jak z ph II ale mojego ruda zaczÄĹa strasznie chrupaÄ - od tylnych nadkoli leciaĹy caĹe progi. ZwrĂłc szczegĂłlnÄ uwagÄ wĹaĹnie na blacharkÄ. Serwis teĹź w sumie nie najtaĹszy, a na polskich drogach przy zawieszeniu trzeba czÄsto drobne rzeczy robiÄ. -- Pozdrawiam Jacek |
|
Data: 2010-11-09 23:04:18 | |
Autor: scob | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
W dniu 2010-11-08 14:22, LEPEK pisze:
Renault Megane Scenic I PH II i Citroen Xsara Picasso. W grÄ wchodzi Z tych 2 to ja bym wybraĹ ZafirÄ A ;) PojedĹş sobie do komisu, gdzie bÄdziesz miaĹ obok siebie oba francuzy i ZoĹkÄ - zaczniesz powaĹźnie rozpatrywac 'trzeciÄ drogÄ' ;) 1,8 16V - rakieta toto nie jest, ale niezawodne. I same zalety: spĂłd tani, bo z astry, Ĺadniej wykonany, konfiguracja klima+szyber nie jest rzadkoĹciÄ , a w bagaĹźniku pod podĹogÄ - niespodzianka: siedzonko dla teĹciowej. |
|
Data: 2010-11-10 12:54:17 | |
Autor: LEPEK | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
W dniu 2010-11-09 23:04, scob pisze:
PojedĹş sobie do komisu, gdzie bÄdziesz miaĹ obok siebie oba francuzy i WĹaĹnie - muszÄ obejrzeÄ na Ĺźywca. Ale nt. Zafiry to ci powiem, Ĺźe oglÄ dajÄ c zdjÄcia wnÄtrza najmniej mi siÄ podoba: kokpit projektowaĹ ktoĹ, kto w designie zatrzymaĹ siÄ na pocz. lat 80', z tyĹu jest kanapa, zamiast osobnych foteli, a te dodatkowe siedzenia w bagaĹźniku to mi zupeĹnie niepotrzebne. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-11-10 12:46:23 | |
Autor: Waldek Godel | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Dnia Wed, 10 Nov 2010 12:54:17 +0100, LEPEK napisał(a):
Właśnie - muszę obejrzeć na żywca. To jeszcze pikuś, pojeździj tym po mieście... (tylko może nie po Wrocławiu, to byłoby niehumanitarne) -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-11-10 16:30:21 | |
Autor: LEPEK | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
W dniu 2010-11-10 13:46, Waldek Godel pisze:
To jeszcze pikuś, pojeździj tym po mieście... Co masz na myśli: za duże, niekomfortowe, głośne, czy co? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-11-10 16:22:49 | |
Autor: Waldek Godel | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Dnia Wed, 10 Nov 2010 16:30:21 +0100, LEPEK napisał(a):
To jeszcze pikuś, pojeździj tym po mieście... "legendarne" oplowskie zawieszenie -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-11-10 16:41:24 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Dnia 2010-11-10 16:30, *LEPEK* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
W dniu 2010-11-10 13:46, Waldek Godel pisze: Zawsze to samo fałszywe założenie, ze niemieckie jest twarde :) Akurat Zafira - zwłaszcza A - jest bardzo miękka no i ma fotele w przeciwieństwie do niektórych wyrobów samochodopodobnych z Francji ;) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-11-10 17:57:01 | |
Autor: AL | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Mirek Ptak pisze:
Dnia 2010-11-10 16:30, *LEPEK* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: ja bym tu postawil akurat znak rownosci - w tescie slalomowej wygral Picasso, ale Zafira dobrze wypadla jako kompromis pomiędzy sportowo twardym zawieszeniem a komfortem. Co do foteli - to przednie w Picasso sa b.wygodne, natomiast tylne sa twardsze i wezsze - dla osob pulchnych beda niezbyt wygodne, ale za to sa trzy osobne, mozna je przesuwac by sie nie szturchac ramionami, lub modelowac kabine w zaleznosci od potrzeb (np. wyjmujac jedno lub wiecej siedzien - w ten sposob w Picasso przewiozlem np. rower trekingowy (28") na stojąco - wystarczylo wymontowac tylko srodkowy fotel) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-11-10 17:30:36 | |
Autor: kamil | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:ibeisu$jhq$2inews.gazeta.pl... Mirek Ptak pisze: "zafira" i "sportowe" w tym samym akapicie niezbyt pasuja, a co dopiero w jednym zdaniu.. Swoja droga, nie wiedziec czemu w Xsarach widuje wylacznie mamuski w "dojrzalym" wieku, i to w niezbyt pozytywnym znaczeniu tego slowa. Jako facet wstydzilbym sie w czyms takim pokazac, nie lepiej juz jakies rodzinne kombi kupic? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-11-10 18:59:13 | |
Autor: AL | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
kamil pisze:
to byl akurat cytat (zapomnialem cudzyslowow) poza tym wszystko to kwestia punktu widzenia. Swoja droga, nie wiedziec czemu w Xsarach widuje wylacznie mamuski w "dojrzalym" wieku, i to w niezbyt pozytywnym znaczeniu tego slowa. Jako facet wstydzilbym sie w czyms takim pokazac, nie lepiej juz jakies rodzinne kombi kupic?zadne kombi nie rowna sie funkcjonalnoscia z miniwanem. Jezeli twierdzisz inaczej, znaczy, ze nigdy nie miales miniwana. I guzik mnie obchodzi co Ty sobie tam myslisz 'o mamuskach' - ja uwazam, ze X.Picasso to udane i funkcjonalne auto i nie widze w nim tylko mamusiek. "Wymalowane mamuski" czesto jezdza w duzych terenowkach - szkoda, ze nie potrafia parkowac. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-11-10 20:48:48 | |
Autor: LEPEK | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
W dniu 2010-11-10 18:30, kamil pisze:
Swoja droga, nie wiedziec czemu w Xsarach widuje wylacznie mamuski w Mnie natomiast absolutnie wali czym jeżdżę, byle by spełniało założenia. Wystarczy spojrzeć na mój sig - ten Atos jest w dodatku kanarkowo żółty ;] Ale jako toczydło na bardzo krótkie dystanse dla 2+2 osób, które jest wygodnie zaparkować, otworzyć potem drzwi, a czasem przewieźć coś większego (tam po złożeniu tylnych siedzeń jest na prawdę przestrzeń) jest idealny. Poza tym ma klimę :] A dzięki sporej wysokości i niebanalnemu kolorowi łatwo go znaleźć pod hipermarketem. No, ale "it's time for a change", czyli "tak dalej być nie może" :] Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-11-10 22:27:20 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
W dniu 2010-11-10 18:30, kamil pisze:
Swoja droga, nie wiedziec czemu w Xsarach widuje wylacznie mamuski w O jakiĹ Ty jest metroseksualny, Guciu. :P A gdzie tak widujesz? W UK? Tam gdzie Weronika Styka byĹaby wziÄta za drÄtwÄ emerytkÄ z kompleksami, bo jeĹşdzi Civiciem? :> -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-11-11 10:54:10 | |
Autor: Grejon | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
W dniu 2010-11-10 22:27, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
O jakiś Ty jest metroseksualny, Guciu. :P No przecież ma kultowego Civica sedana za 80k i jeszcze wartość jej auta rośnie. Nikt w Polsce takiego nie ma :) |
|
Data: 2010-11-11 11:13:50 | |
Autor: kamil | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:ibf2nl$br3$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-11-10 18:30, kamil pisze: A nie jest? :) Pozdrwaiam Kamil |
|
Data: 2010-11-11 17:50:49 | |
Autor: jerzu | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
On Wed, 10 Nov 2010 12:46:23 +0000, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote: To jeszcze pikuś, pojeździj tym po mieście... Jeździłem. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-11-10 17:24:44 | |
Autor: Jacek_P | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
LEPEK napisal:
pocz. lat 80', z tyĹu jest kanapa, zamiast osobnych foteli, a te Dziewczyny leĹźÄ c na osobnych fotelach narzekajÄ , Ĺźe gniotÄ w plecy. Kanapa jest tu bardziej praktyczna. MSPANC ;) -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2010-11-10 20:50:17 | |
Autor: LEPEK | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
W dniu 2010-11-10 18:24, Jacek_P pisze:
Dziewczyny leĹźÄ c na osobnych fotelach narzekajÄ , Ĺźe gniotÄ w plecy. OK, rozumiem... tym bardziej nie kupiÄ uĹźywanej Zafiry :D Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-11-11 23:11:52 | |
Autor: Michał | |
Megane Scenic i Xsara Picasso | |
Tak sobie rozmyĹlam nad zmianÄ samochodu i jak na razie wychodzi mi Renault Megane Scenic I PH II i Citroen Xsara Picasso. W grÄ wchodzi jeszcze kilka modeli (np. Berlingo/Partner, Kangoo, Combo, Yaris Verso, Carens, itp.), ale zostaĹmy na razie przy samochodach francuskich o bardziej osobowym rodowodzie. Scenic I ph 2 1.6: Dość awaryjny ze 4 stawał na drodze i tylko raz dało się jechać jako tako (z 25km/h), (3x wyjarało komputer, raz siadł dosłownie na zawieszeniu na dziurach - coś pękło, tarł ale jechał) ale myślę że 10 lat później naprawione przez właścicieli. Po 80kkm już się nie psuł, wszystko naprawione. (0..80kkm psuło się) Spalanie BARDZO małe (~7 litrów). W trasie głośne i źle się prowadzi (ponad 150km/h), twarde, nie skręca, CZUĆ DZIURY ! Silnik 1.6 starcza mocy (serio ;) ) =========== Brał bym Citroena ale.. Renault ma takie coś jak Vel Satis, bardziej awaryjne ale jak jeździ i nie stanie na drodze jak Scenic - pojedzie z licznymi błędami ;) (chyba że karta padnie ;) ) - nie kupować diesla 3.0. pozdrawiam. -- |