Megane Scenic i Xsara Picasso

Data: 2010-11-08 13:37:58
Autor: Waldek Godel
Megane Scenic i Xsara Picasso
Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:22:45 +0100, LEPEK napisał(a):

Wolałbym benzynę, niż diesla, ale jak mnie ktoś skutecznie przekona...
Nie chciałbym jakiegoś dychawicznego motorka, dla tego w Renault wpadł mi w oko 2.0 16v 140 KM. Ewentualnie 1.6 16v, ale sporo słabszy... Jeśli chodzi i Citroena, to mam słabe rozeznanie, co do silników.
Co byście polecili (zarówno, jak chodzi o Renault, jak i Citroena)? Czy są jakieś silniki, wersje, roczniki itp., których się należy ystrzegać ze względu na usterkowość?

Bierz Pikusia, od lat na pierwszym miejscu w rankingach niezawodności,
taniutkie i łatwo dostępne części (bo identyczne z Berlingo/Partnerem),
prosta, niezawodna konstrukcja.
No i jednak zdecydowanie polecam diesla, dużo lepiej sobie radzi z wysoką
budą i sporo mniej pali (różnica jest w okolicach 3 litrów).
Silnik 1.6 jest trochę za słaby (zwłaszcza, że ma moment obrotowy wysoko
dosyć), 1.8 i 2.0 już sporo palą, z benzynowych chyba najlepiej jednak 2.0
W cenach w które celujesz raczej będziesz mieć osiołka 2.0 HDi 90 KM -
demon predkości to nie jest, ale bardzo dobrze sobie daje radę z autem przy
normalnej jeździe. Nie ma FAP, nie ma dwumasy (tylko koło pasowe które już
jest tane i poprawione).
Bardzo duży bagażnik, który bije auta o klasę wyższe (w tym kiedyś już tu
porównywany z Pikusiem Opel Vectra C kombi - pikuś bije go bagażnikiem i
każdym wymiarem miejsca w środku oprócz szerokości na tylnych fotelach,
gdzie jest gorszy o - z pamięci - 4 mm)
W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które
nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-11-08 13:46:19
Autor: Iglo
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które
nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk.

W sceniku i ph II nie ma karty.. A ScenikII za 16 -17 tys. to proszenie się o
kłopoty.. --

Data: 2010-11-08 05:51:16
Autor: grzesp
On 8 Lis, 14:46, "Iglo" <fajnefele.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> napisa (a):

> W Scenicu b dziesz jak w socjali mie dzielnie walczy z problemami kt re
> nie wyst puj w innych modelach, np. z kart kt ra zast puje kluczyk.

W sceniku i ph II nie ma karty.. A ScenikII za 16 -17 tys. to proszenie si o
k opoty..

--
Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

MAm scenika z 2001 z silnikiem DCI i jakoś nie narzekam.
Brak jakichkolwiek awarii, niskie zużycie paliwa (średnie 6,6L-głównie
po miescie)
Duży komfort i duuużo miejsca w środku. Za wadę uwążam kiepskie
plastiki, zgrzytów których nie sposób wyeliminować ;-(

Xara picasso tex mi sie podoba, ciekawe autko, zwłaszcz z motorem HDI

gp

Data: 2010-11-08 14:58:06
Autor: LEPEK
W dniu 2010-11-08 14:37, Waldek Godel pisze:
[...]

Możesz jeszcze usystematyzować moją wiedzę o silnikach? Z benzyn jest 1,6 (95-110 KM), 1,8 (116 KM) i 2,0 (140 KM? Coś mało ich na allegro). Diesle to 1,6 (90 KM i 110 KM - tych drugich zdecydowana większość) i 2,0 (90 KM). 90 KM to jest za mało. W połączeniu z faktem, że to diesel - raczej odpada.

W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które
nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk.

Już w IphII była karta i ta cała elektronika?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-11-08 15:18:24
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:58:06 +0100, LEPEK napisał(a):

[...]

2.0 90 KM jeździ równie dobrze jak benzyna 1.6, przy okazji mniej paląc.
1.6 dopiero od 2005 roku w górę, wcześniej tylko 2.0

2.0 benzyna był głównie z automatem w najlepszych wersjach, dlatego ich
dosyć mało.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-11-08 15:12:56
Autor: AL
Waldek Godel pisze:
[...]

Picasso jest wiekszy od Scenika i wg statystyk mniej awaryjny.
Podkreslam slowo 'statystyk.

W Picasso nie ma silnikow 2.0 z manualem - tylko automat - i nie ma ich na rynku zbyt wiele - po FL w 2004/5 zniknely te silniki z rynku europejsckiego (sa dalej produkowane na Ameryke Pln ze skrzynia automatyczna jak i manualna, czego w Europie nigdy nie bylo)

Nieprawda jest, ze banzyna 1.6 16V pali 3l/100km wiecej niz diesel (2l/100KM to sie zgodze).
Nieprawda jest, ze 1.6 16v radzi sobie z buda Picasso gorzej niz 1.6 HDI   0 jest to tylko odczucie osob, ktore przyzwyczajone sa do diesla
1.6 16v jest sprawdzona i chwalona konstrukcja, mialem ten silnik w Xsarze II, mam w C4 i Xsarze Picasso.
Srednia z ostatniego roku to 7.6l/100km.  Wyjazdy wakacyjne po 4kkm koncza sie w granicach 7.1l/100km.  W miescie wychodzi ok 8.5l/100km (bez stania czestego w korkach).

Prawda jest, ze 1.8 16v lubi brac olej, ale jest mozniejszy od 23KM od 1.6 16v - czego jednak w prowadzeniu sie nie czuje.

Ze wzgl. na budzet pewnie bedziesz juz bral rocznikowo benzyne 1.6 16v (1.8 byly do 2005r bodajze)

Co do wielkosci bagaznika - to nie pialbym az takich peanow: bagaznik jak bagaznik - natomiast Picasso dzieki mozliwosci aranzacji wnetrza bije wiele na pozor wiekszych samochodow na glowe. Z tylu masz niezalezne fotele (mozesz je poskladac badz pojedynczo wymontowac. Spokojnie przewieziesz dlugie przedmioty - ok 2.40m z zamknieta klapa - wystarczy zdemontowac srodkowy tylni fotel i masz plaska podloge az do kokpitu kierowcy.
Do Picasso wchodza spokojnie przedmioty, ktore za skarby nie wsadzisz do Mondeo/VectryC - chodzi o gabaryt objetosciowy.

Na autostradzie nie jest to demon predkosci - ale spokojnie 130-140 sunie bez dychawki (Max 180km/h - ale to nie jest juz przyjemne).
Uwaga na boczny wiatr.

Przednie fotele sa wygodne - tylne juz tak nie bardzo.
Tapicerka - mimo, ze jazna - nie ma tendencj do brudzenia.
Masa schowkow i innych udogodnien (czesto przez innych zwanych jako 'udziwnienia').
Ogolnie jak na 10-cio letnia konstrukcje - auto warte zainteresowania.
Po 3-ch latach eksploatacji - nie mam zastrzeżeń.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-11-08 16:12:41
Autor: AL
AL pisze:

Prawda jest, ze 1.8 16v lubi brac olej, ale jest mozniejszy od 23KM od 1.6 16v - czego jednak w prowadzeniu sie nie czuje.

mea culpa w 1.8 16v jest 116KM, wiec roznica miedzy 1.6 16vwynoci 6KM

tu masz starcie Picasso z Scenic II  (bylo gdzies kiedys z Scenic I - 8poszukaj)
http://www.motofakty.pl/artykul/citroen_xsara_picasso_kontra_renault_scenic.html

mozesz jeszcze zwrocic uwage na zafire
http://www.auto-swiat.pl/1-citroen-xsara-picasso-opel-zafira-renault-scenic-pokonac-przestrzen

--