Megane Scenic i Xsara Picasso

Data: 2010-11-11 23:11:52
Autor: Michał
Megane Scenic i Xsara Picasso
Tak sobie rozmyślam nad zmianą samochodu i jak na razie wychodzi mi Renault Megane Scenic I PH II i Citroen Xsara Picasso. W grę wchodzi jeszcze kilka modeli (np. Berlingo/Partner, Kangoo, Combo, Yaris Verso, Carens, itp.), ale zostańmy na razie przy samochodach francuskich o bardziej osobowym rodowodzie.

Jak łatwo zauważyć zależy mi na przestrzeni. Ale bez przesady - Windstary, Espace, T4 itp. raczej odpadają.

Zakres cenowy kończy się tak na 16-17.000 PLN.

Wolałbym benzynę, niż diesla, ale jak mnie ktoś skutecznie przekona...
Nie chciałbym jakiegoś dychawicznego motorka, dla tego w Renault wpadł mi w oko 2.0 16v 140 KM. Ewentualnie 1.6 16v, ale sporo słabszy... Jeśli chodzi i Citroena, to mam słabe rozeznanie, co do silników.
Co byście polecili (zarówno, jak chodzi o Renault, jak i Citroena)? Czy są jakieś silniki, wersje, roczniki itp., których się należy ystrzegać ze względu na usterkowość?

Scenic I ph 2 1.6:

Do¶ć awaryjny ze 4 stawał na drodze i tylko raz dało się jechać
jako tako (z 25km/h), (3x wyjarało komputer, raz siadł dosłownie
na zawieszeniu na dziurach - co¶ pękło, tarł ale jechał) ale my¶lę
że 10 lat póĽniej naprawione przez wła¶cicieli.

Po 80kkm już się nie psuł, wszystko naprawione. (0..80kkm psuło się)

Spalanie BARDZO małe (~7 litrów).

W trasie gło¶ne i Ľle się prowadzi (ponad 150km/h), twarde,
nie skręca, CZUĆ DZIURY !

Silnik 1.6 starcza mocy (serio ;) )

Brał bym Citroena ale..

Renault ma takie co¶ jak Vel Satis, bardziej awaryjne ale jak jeĽdzi i nie stanie na drodze jak Scenic - pojedzie z licznymi błędami ;)
(chyba że karta padnie ;) ) - nie kupować diesla 3.0.

pozdrawiam.

--

Megane Scenic i Xsara Picasso