Data: 2012-08-14 05:56:45 | |
Autor: ZEN | |
Megane vs Ceed | |
Panowie, dzięi za pierwsze opinie, poszperałem i wcale już nie jestem taki pewny tego diesla, bo w bardzo podobnych cenach są znacznie lepiej wyposażone autka z benzynowymi motorami:
NOWA Kia Ceed HB L 1.6 GDI 135KM albo Ranault Megane Dynamique 1.6 16V 110KM No i zgadzam się z Piotrem, że e-wyświetlacz w Megance robi dziwne wrażenie, poprzednia ma bardzo ładne zegary. Co sądzicie? Zen |
|
Data: 2012-08-14 14:10:28 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Megane vs Ceed | |
ZEN <grzegorz2000@wp.pl> napisał(a):
Panowie,=20 Ja osobiście raczej bym nie wybrał tego silnika GDI - z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Z tego co widzę w konfiguratorze na stronie kii alternatywa benzynowa to 1.4 100HP z wielopunktowym wtryskiem albo diesle... szkoda że nie ma jakiegoś benzynowego 1.6 albo 1.8 z wielopunktowym. Te silniki GDI to technologia mitsubishi, podobno dopracowana przez hyundaja/kia - na pewno coś zostało zmienione, ale nawet w salonie hyundaja usłyszałem, że to konstrukcja bazująca na mitsu. W mitsu sprawowały się nieźle, ale były bardziej awaryjne i wymagające troski niż z wielopunktowym wtryskiem, stąd japończycy odpuścili. Choć ostatnio pomysł został odświeżony przez koreańczyków, ale też VW... może technologia poszła do przodu? Tylko że dziś nowoczesny to nie znaczy trwały :-) A Ty pisałeś, że ostatnim samochodem zrobiłeś 300k km?.. :-) -- |
|
Data: 2012-08-14 16:54:57 | |
Autor: J.F | |
Megane vs Ceed | |
Użytkownik "pablo eldiablo" napisał w wiadomości
Te silniki GDI to technologia mitsubishi, podobno dopracowana przez VW ma swoje (T)FSI, podejrzewam ze wkrotce wiekszosc bedzie takich. A tego sie nie da zagazowac :-( J. |
|
Data: 2012-08-14 17:19:10 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Megane vs Ceed | |
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Użytkownik "pablo eldiablo" napisał w wiadomości Tak, konstrukcja VW to ich twór, chodziło mi o odwrót od wielopunktowego wtrysku na rzecz bezpośredniego tak w ogólności. -- |
|
Data: 2012-08-15 18:08:46 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Megane vs Ceed | |
W dniu 2012-08-14 16:54, J.F pisze:
Użytkownik "pablo eldiablo" napisał w wiadomości Co się nie da? Co się nie da - klient zapłaci to się zagazuje... Polski gaziarz zagazuje instalacją "na śróbkię" każdy samochód - nawet elektryczny. ;) A tak poważnie to już się pojawiają już takie cuda - (do testowania na klientach): http://www.autogaz.olsztyn.pl/instalacja-brc-sequent-direct-injection-sdi/ http://autonagaz.com.pl/liquid_propane_direct_injection-4n.html -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2012-08-16 01:33:50 | |
Autor: J.F. | |
Megane vs Ceed | |
Dnia Wed, 15 Aug 2012 18:08:46 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):
W dniu 2012-08-14 16:54, J.F pisze: No, mysle ze BRC to wczesniej przetestowalo. http://autonagaz.com.pl/liquid_propane_direct_injection-4n.html A to wyglada bardzo interesujaco ... tylko ciekawe ile kosztuje, a nowosc pewnie sporo .. J. |
|
Data: 2012-08-14 17:34:22 | |
Autor: PB | |
Megane vs Ceed | |
Tue, 14 Aug 2012 05:56:45 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, ZEN
napisał(a): No i zgadzam się z Piotrem, że e-wyświetlacz w Megance robi dziwne wrażenie, poprzednia ma bardzo ładne zegary. Koniecznie nowe musi być? Poszukaj może w półce trzylatków? Ja się skusiłem teraz na C4 GP - właśnie trzylatek ściagany z Francji poleasingowy. Nieźle wypasione i fajne auto. Co do zaproponowanych opcji - Kia nie wiem, nie wypowiadam się więc, natomiiast zawsze benzyna będzie tańsza w zakupie niż diesel - w salonie. Brałbym chyba jednak diesla, mimo że są coraz bardziej skomplikowane. Dci i HDi są robione sporo już lat i to w tysiącach sztuk - jeżdżą bez problemu. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA |
|
Data: 2012-08-14 18:19:56 | |
Autor: AL | |
Megane vs Ceed | |
W dniu 2012-08-14 17:34, PB pisze:
Tue, 14 Aug 2012 05:56:45 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, ZENSluzbowe Megane 1.5dci (105KM) - przy 40tys km przebiegu wymiana silnika na nowy bo... rozrzad poszedl w diably :) Dobrze, ze wymienili na gwarancji. W HDI takie rzeczy chyba sie nie spotyka a w przypadku 1.5dCi jest wiele opisow w sieci o podobnych przypadkach (np. obracajacych sie panewkach, czy wtryskach) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2012-08-14 18:26:18 | |
Autor: Cavallino | |
Megane vs Ceed | |
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k0dtrd$30q$2@inews.gazeta.pl... W dniu 2012-08-14 17:34, PB pisze: W 1.6 16V wytrzymał podobny przebieg..... |
|
Data: 2012-08-14 18:26:44 | |
Autor: adam | |
Megane vs Ceed | |
Wtrącę swoje 3 grosze do dyskusji, jak robi duże przebiegi to chyba lepiej nowy.No i zgadzam się z Piotrem, że e-wyświetlacz w Megance robi dziwne wrażenie, poprzednia ma bardzo ładne zegary. Takie 3 letnie co kupiłeś pewnie jest w bdb kondycji, jednak na przejechanie kolejnych 100 tys km w 3 lata bez kosztów bym nie liczył. Jak kupi nówkę to przez 100 tyś km wymieni najwyżej tarcze i klocki, poza płynami i wycieraczkami:) Pzdr Adam |
|
Data: 2012-08-14 18:30:39 | |
Autor: Cavallino | |
Megane vs Ceed | |
Użytkownik "adam" <adam_news@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k0du82$48u$1@inews.gazeta.pl... Wtrącę swoje 3 grosze do dyskusji, jak robi duże przebiegi to chyba lepiej nowy.No i zgadzam się z Piotrem, że e-wyświetlacz w Megance robi dziwne wrażenie, poprzednia ma bardzo ładne zegary. No chyba że akurat kupi Renault, to zaliczy przez 100 tys więcej awarii, niż kilkanaście moich pozostałych aut, przez kilkanaście lat, razem wziętych. |
|
Data: 2012-08-14 18:45:45 | |
Autor: adam | |
Megane vs Ceed | |
Takie 3 letnie co kupiłeś pewnie jest w bdb kondycji, jednak na Miałem używanego francuza teraz nowego Ceeda (już nie), wiec trochę na tym opieram swoje doświadczenie. Citroen nie był bardzo awaryjny, jednak koszty serwisu używanego są zdecydowanie wyższe. Jednak uważam, że jak ktoś mało jeździ to używka jest ok. Mi było szkoda czasu, żeby co miesiąc jechać do warsztatu (średnio co 2kkm). Pzdr Adam |
|
Data: 2012-08-15 07:26:20 | |
Autor: Cavallino | |
Megane vs Ceed | |
Użytkownik "adam" <adam_news@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k0dvbn$cb6$1@inews.gazeta.pl...
Ale tu mowa o Renault. Nie znam bardziej awaryjnych samochodów. |
|
Data: 2012-08-15 08:53:27 | |
Autor: Jumal | |
Megane vs Ceed | |
On Wed, 15 Aug 2012 07:26:20 +0200, Cavallino wrote:
Miałem używanego francuza teraz nowego Ceeda (już nie), wiec trochę na tym opieram swoje doświadczenie. Ja znam. Peugeot się nazywają. A co do Renault, to miałem do czynienia tylko ze starymi modelami i tu problemów nie było w ogóle(piątka). Za to dobre zdanie mam o Citroenach jeśli chodzi o solidność (to tak porównując wyłącznie francuzy) Jumal |
|
Data: 2012-08-15 10:38:41 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Megane vs Ceed | |
Dnia 15-08-2012 o 09:53:27 Jumal <jumal74@interia.pl> napisał(a):
On Wed, 15 Aug 2012 07:26:20 +0200, Cavallino wrote: Tak to jest jak się uogólnia (problemy jednego modelu przekłada się na całą markę) - mam obecnie od nowości C4GP - wszystko można o nim powiedzieć - ale nie to, że jest solidnie zrobiony. Mam też Grand Scenica (Renault) - to jest solidne auto, z pancernym zawieszeniem. Miałem też puga 306 (dawne czasy) i też zrobiłem nim 300kkm bez większych problemów. Nie ma marek lepszych lub gorszych - są udane lub mniej udane modele aut konkretnej marki. TG |
|
Data: 2012-08-15 10:24:17 | |
Autor: Jumal | |
Megane vs Ceed | |
On Wed, 15 Aug 2012 10:38:41 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Tak to jest jak się uogólnia (problemy jednego modelu przekłada się na całą markę) - mam obecnie od nowości C4GP - wszystko można o nim powiedzieć - ale nie to, że jest solidnie zrobiony. Mam też Grand Scenica (Renault) - to jest solidne auto, z pancernym zawieszeniem. Miałem też puga 306 (dawne czasy) i też zrobiłem nim 300kkm bez większych problemów. Wiesz nawet z konkretnym modelem możesz nie mieć problemów - wszystko jest kwestia statystyki - tzn. jak _często_ dany model sprawia problemy. Dobra próbka sa samochody firmowe kupowane przez duża korporację, często jako spora partia tego samego modelu. Przykładem jest tu Fabia kupowanaprzez jedna z takich firm. W ok. 70% był problem ze szczelnościa uszczelek bocznej szyby - po ok.1-2 miesiacach zaczynało ciec. To nie znaczy, że kupujac Fabię będziesz miał ten problem - jedynie to, że jest spore prawdopodobieństwo, że to wystapi :) Jumal |
|
Data: 2012-08-15 11:11:26 | |
Autor: Cavallino | |
Megane vs Ceed | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Nie ma marek lepszych lub gorszych - są udane lub mniej udane modele aut konkretnej marki. Taaa jasne, bo takie problemy to biorą się z nikąd, a nie z podejścia producenta do jakości wyrobu i oszczędzania na czym się da.... No normalnie fatum, pech, albo jakieś czary. Takie bajeczki to możesz sobie dzieciom na dobranoc opowiadać, ale tylko małym, bo większe nie uwierzą. |
|
Data: 2012-08-15 12:11:02 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Megane vs Ceed | |
Dnia 15-08-2012 o 11:11:26 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Z Tobą Kolego nie dyskutuję na temat Renault - już raz to nieopatrznie zrobiłem i mi argumentów zabrakło - a i tak miałem rację :-) TG |
|
Data: 2012-08-15 12:16:31 | |
Autor: Cavallino | |
Megane vs Ceed | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.wi2ukomkg01fvf@l-089.mshome.net... Dnia 15-08-2012 o 11:11:26 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a): Bo na obronę tej firmy nie ma argumentów - to jest synonim maksymalnego dziadostwa i tyle. Kilkanaście awarii Megane w ciągu 3,5 roku, w tym kilka poważnych, kontra zero awarii Ceeda przez ponad 5 lat - to mówi wszystko. |
|
Data: 2012-08-15 14:13:55 | |
Autor: PB | |
Megane vs Ceed | |
Wed, 15 Aug 2012 12:16:31 +0200, na pl.misc.samochody, Cavallino
napisał(a): Bo na obronę tej firmy nie ma argumentów - to jest synonim maksymalnego dziadostwa i tyle. Nie ma to jak porównac dwa auta i na tej podstawie wysnuć wnioski na całą markę. Clio III 1.5 dCI - 3 lata eksploatacji, od nowości serwisowane poza ASO, odpłatnie. Awarie: - pęknięta śruba mocująca silnik prawej stronie - przepalona żarówka reflektora 2x Koniec awarii. Wnioskuję Twym tropem - Renaul robi znakomite auta. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA |
|
Data: 2012-08-15 20:26:23 | |
Autor: Cavallino | |
Megane vs Ceed | |
Użytkownik "PB" <piotr@biegala.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hsr1xy9hv6k0.3raj0vw42qpc.dlg@40tude.net... Wed, 15 Aug 2012 12:16:31 +0200, na pl.misc.samochody, Cavallino Żadne dwa auta. Robiłem rozeznanie w przypadku Megane II Grandtour - awarie które miałem były typowymi dla tego auta, część z nich była typowymi również dla innych modeli tej marki, zwłaszcza takich z tymi samymi silnikami. Firma nic nie robiła nawet przez kilkanaście lat, żeby te problemy usunąć - vide słynne cewki Sagema, które nie zwykły wytrzymywać dłużej niż rok czy dwa. |
|
Data: 2012-08-15 23:46:57 | |
Autor: PB | |
Megane vs Ceed | |
Wed, 15 Aug 2012 20:26:23 +0200, na pl.misc.samochody, Cavallino
napisał(a): Robiłem rozeznanie w przypadku Megane II Grandtour - awarie które miałem były typowymi dla tego auta, część z nich była typowymi również dla innych modeli tej marki, zwłaszcza takich z tymi samymi silnikami. No to Megane miałem popsute - silnik 1,6 cewki Sagema zapierdalały jak złoto. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA |
|
Data: 2012-08-15 20:20:20 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Megane vs Ceed | |
W dniu 2012-08-15 09:53, Jumal pisze:
Ja znam. Peugeot się nazywają. A co do Renault, to miałem do czynieniaJakoś nie narzekam na Swoje dwa Peugeoty 206 i 307. Kupione używane 10-letnie. 307'ka przez pół roku eksploatacji wymagała wymiany łączników stabilizatora (lewy i prawy) za łączny koszt 86PLN (robota we własnym zakresie)...206'ka przez 2 miesiące bez wkładu finansowego... Citroen i Peugeot to ta sama mechanika i elektronika upakowana w inne ubrania... Więc jak Cytryna jest bardziej awaryjna od Puga?? |
|
Data: 2012-08-16 00:55:53 | |
Autor: Dman-666 | |
Megane vs Ceed | |
Tak se patrze i patrze jak Cavallino nawija makaron na uszy:
Ale tu mowa o Renault. Cos w tym jest...cytujac jednego dobrego mechanika "gdyby nie renowki to nie byloby co robic";) Oczywiscie mialem tez DCi i na szczescie ominely mnie ew. wizyty w warsztacie (bylo to krotkie malzenstwo). -- Dman-666 AUY ASB 668.942 ASB Stolec |
|
Data: 2012-08-14 20:00:02 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Megane vs Ceed | |
Dnia 14-08-2012 o 18:30:39 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Czasy się zmieniają, są nowe konstrukcje silników - całkiem przyzwoite (doceniane przez wielu producentów aut). TG |
|
Data: 2012-08-15 07:26:57 | |
Autor: Cavallino | |
Megane vs Ceed | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.wi1lmca9g01fvf@l-089.harvard.local... Dnia 14-08-2012 o 18:30:39 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a): Jak kupowałem to też to słyszałem. Zresztą silniki nadal prawie te same. |
|
Data: 2012-08-16 00:52:33 | |
Autor: Dman-666 | |
Megane vs Ceed | |
Tak se patrze i patrze jak PB nawija makaron na uszy:
Co do zaproponowanych opcji - Kia nie wiem, nie wypowiadam siÄ Caly swiat tym jezdzi wiec zle nie jest...ba nawet bardzo dobrze. Silniki jeszcze do dopracowania (konkurencja jest dalej) ale raczej bezawaryjne. Dci i HDi sÄ robione sporo juĹź lat i to w tysiÄ cach Co do HDI sie zgodze...co do DCi - babulisz...IMHO najgorszy dizel pod wzgledem awaryjnosci z dostepnych na rynku. -- Dman-666 AUY ASB 668.942 ASB Stolec |