Megaoszczędności...

Data: 2011-12-17 17:46:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...
Niestety dokładnie nie zapamiętałem, ale chodzi o jakieś gigantyczne
oszczędności!!! Oszczędności, które są w zasięgu rąk niemal każdej
Polki i niemal każdego Polaka! Podało to Radio!!! -- Wieść jest zatem
autentyczna i w 100% pewna! Wystarczy zapłacić abonament (za używanie
radioodbiornika) na rok z góry, aby zaoszczędzić masę pieniędzy!!!

Teraz chyba trudno o telefon komórkowy bez radioodbiornika. Czy za
takie coś też trzeba płacić abonament? :) (jeśli nie płaci się bez
tegoż telefonu) żadnego abonamentu za używanie radioodbiornika? :)

Data: 2011-12-17 19:16:16
Autor: Telesfor Baudot
Megaoszczędności...

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:jcihak$nt1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Oczywiście, że tak ! Gospodarstwa domowe płaca jednorazowo za wszystkiemu odbiorniki w domu (i samochodzie). Jeżeli więc nie płacisz abonamentu za to co w domu, to musisz zapłacić za to co w telefonie
Natomiast biznes -  za każdy egzemplarz radio i teleodbiornika. Czyli za wszystkie komórki radia samochodowe, itp ... Za każde z osobna!

Takie prawo. A jak praktyka?

--
Telesfor BAUDOT

Data: 2011-12-17 19:27:42
Autor: z
Megaoszczędności...
Telesfor Baudot pisze:
  > Oczywiście, że tak ! Gospodarstwa domowe płaca jednorazowo za
wszystkiemu odbiorniki w domu (i samochodzie). Jeżeli więc nie płacisz abonamentu za to co w domu, to musisz zapłacić za to co w telefonie

Może coś przeoczyłem ale do tej pory wytyczne rady zwalniały urządzenia których zadaniem nie jest odbiór TV (radia) a tylko mają taką możliwość jako dodatkowa funkcja. Czyli komputery, telefony, budziki.
Dopiero "mądrzy" mają pomysł żeby jechać po całości.
Czyli jeśli mam w domu komputer z monitorem, laptop, telefon komórkowy, budzik a nie mam telewizora, radia (wieży), odbiornika TVSat to nie płace abonamentu.

Natomiast biznes -  za każdy egzemplarz radio i teleodbiornika. Czyli za wszystkie komórki radia samochodowe, itp ... Za każde z osobna!

Tutaj racja

Data: 2011-12-17 21:29:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"z" jcimv1$b6c$1@inews.gazeta.pl

Natomiast biznes -  za każdy egzemplarz radio i teleodbiornika.
Czyli za wszystkie komórki radia samochodowe, itp ... Za każde z osobna!

Tutaj racja

[ja coś mam bez odliczeń?...]

No -- ja na szczęście jestem w całości prywatny!!! ;)

Polecam ostatniego (5.0) AllPleyer. Odtwarza chyba wszystko. :)

FLV (popierdolone) odtwarza (u mnie przynajmniej)
dopiero po ściągnięciu kodaka (ja ściągnąłem pakiet
CCCP) ale za to bez łaski. :)

Jest i radio (Zet czy Tok FM i RMF FM) i TV (Trwam
na przykład -- ale mam jakiś problem z jej fonią)
i oglądanie filmów z Iplexu oraz z nośników DVD...

Data: 2011-12-18 03:55:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Eneuel Leszek Ciszewski" jciu3c$2fa$1@inews.gazeta.pl

Polecam ostatniego (5.0) AllPleyer. Odtwarza chyba wszystko. :)

Chyba pośpieszyłem się -- chyba ta wersja jest płatna.
(a może naprawdę wymaga przebootowania? -- ja nie mam
ochoty na przebootowanie) Wersja 4.7 umożliwia oglądanie
filmów Iplexa za free.

-=-

Tak sobie myślę... Ja w ogóle nie oszczędzam... Co to
będzie na stare lata?... Ani razu nie zapłaciłem
wiadomego abonamentu radiowego na rok z góry...

-=-

Do oglądania FLV na netbooku (w FHD -- netbookowi brak
mocy przerobowych) najlepszy chyba jest jednak Media
Player Classic -- bo lekki...

Data: 2011-12-18 13:54:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

[...]

Zadaniem wieżyczki nie jest odbiór radia -- wieżyczka jedynie ma tę możliwość. :)
Podobnie z telewizorem -- jego zadaniem jest mówienie o zasobności portfela
właściciela (skoro ktoś wywalił w śmietnik kilka tałzenów złotych -- zapewne
jest bogaty) nie zaś odbiór TV (i tak tam (w TV) nic nie ma ciekawego) -- natomiast
odbiornik TV ma możliwość odbierania TV, choć nie każdy odbiornik TV będzie miał
taką możliwość za kilka lat... Czyż za odbiornik analogowy trzeba będzie płacić
abonament, gdy taki odbiornik nie zdoła odebrać sygnału TV? A czy za komplet
odbiornik analogowy+dekoder cyfrowy (translator cyfrowo-analogowy) można
pobierać opłatę? Chyba nie można będzie. :)

W nocy słuchałem TV Trwam (czy Radia Rydzyka) i padły tam mądre słowa. :)
Otóż -- ojcowie Redemptoryści uważają, że milion dolarów to małe pieniądze.
Dopiero miliardy złotych (czyli miliard dolarów -- jak pojmuję) to duże
pieniądze. :)

Jak łatwo wydać milion dolarów zebrany na tacę. :)

-=-

BTW miliona dolarów. :) Na moich oczach zbudowano plac zabaw na ziemi
wartej około miliona dolarów. :) Można było tam zbudować garaże, nad
którymi byłby ów plac zabaw -- dzieci powinny mieć miejsce do zabawy,
ale i samochody trzeba gdzieś stawiać. :) Tuż pod nosem mam taki
właśnie mały placyk -- na dole garaże, na górze placyk z huśtawką,
ławkami, trawnikiem...

-=-

Jak łatwo szafować milionami cudzymi. :)

-=-

A teraz dobra rada ćwierćwiecznym (i starszym) kobietom, które utraciły
swe fabryczne zszywki kilkanaście lat temu i teraz chcą za mnie wyjść
za mąż -- za mnie, czy raczej za moje mieszkanie, odwołując się do
mojego miłosierdzia. :) Tak, jak niegdyś wy uznałyście, że wasze
cipki :) są waszą własnością, którą możecie dowolnie rozporządzać,
tak teraz ja uważam, że też mam prawo do rozporządzania moimi jajami.
A jeśli potrzebne są wam mieszkania (w co wierzę -- bo jednak w dupcię
zimno w czasie kopulacji, gdy nie ma dookoła ścian i na głowę kapie,
gdy nie ma nad nią dachu) zastukajcie do miłosierdzia ludzi takich
jak ojcowie Redemptoryści lub miłosierny Jerzy Kopania, profesor
uniwersytetu. :) Redemptoryści uważają, że milion dolarów to
niedużo, a Jerzy Kopania ponad 10 lat temu zmarnował państwowe
(czyli i wasze, i moje) pieniądze, za które można by wówczas kupić
5 mieszkań o powierzchni 65 metrów kwadratowych każde (łącznie -- 5 razy
po 65 metrów kwadratowych, czyli razem 325 metrów kwadratowych) uznając
to za małą stratę. :) Skoro zaś wy dobrowolnie płacicie na dobro
Redemptorystów i uznajecie mądrość profesora uniwersytetu, Jerzego
Kopani, uznajcie także, iż jedno mieszkanie (warte raptem ze sto
tysięcy dolarów amerykańskich) to tak zwane małe piwo. :)

-==

Tusk przed laty szedł na wybory z hasłami takimi jak obniżenie podatków
(podwyższył i zamierza nadal podwyższać) i likwidacja głupot takich jak
abonamentu RTV (nie likwiduje) a jednak został premierem kolejny raz... :)

Polacy szli na barykady, aby walczyć przeciwko głupocie i arogancji władzy,
aby likwidować komunizm i wprowadzać wolny rynek -- ale jakoś im nie wyszło. :)

-=-

A gdyby tak wprowadzić podatek od wszystkiego? Od mebli, od mydła w łazience,
od prysznica, od podłogi (już jest) i od ściany (od każdej -- działowej także)
od telewizora (choćby i stojącego u sąsiada, o ile podatnik odwiedza takiegoż
sąsiada częściej niż raz w tygodniu) i od pralki?... Od spodni, od każdej
sztuki bielizny, od kurtki, swetra, czapki, szalika?... Albo nie... Nie od
każdej sztuki -- po prostu od bielizny, od szalików, od swetrów...

Data: 2011-12-18 15:00:18
Autor: WOJO
Megaoszczędności...
[...]

Muszę Cię rozczarować - taki podatek już jest, wynosi 23% i nazywa się VAT :)
WOJO

Data: 2011-12-18 15:19:25
Autor: SQLwiel
Megaoszczędności...
W dniu 2011-12-18 15:00, WOJO pisze:
A gdyby tak wprowadzić podatek od wszystkiego? Od mebli, od mydła w
łazience,
od prysznica, od podłogi (już jest) i od ściany (od każdej -- działowej
takĹźe)
od telewizora (choćby i stojącego u sąsiada, o ile podatnik odwiedza
takiegoĹź
sąsiada częściej niż raz w tygodniu) i od pralki?... Od spodni, od każdej
sztuki bielizny, od kurtki, swetra, czapki, szalika?... Albo nie... Nie od
kaĹźdej sztuki -- po prostu od bielizny, od szalikĂłw, od swetrĂłw...

Muszę Cię rozczarować - taki podatek już jest, wynosi 23% i nazywa się
VAT :)
WOJO

Tylko, że VAT płacisz raz, jak kupujesz.
A ta banda chce bezprawnie (prawem silniejszego) zdzierać comiesięczny haracz.
Stanem końcowych tych działań będzie absolutny komunizm. Nikt nic nie ma, każdy pracuje dla idei (aby nie dostać kulki w łeb), a państwo daje mu papu. Tyle, ile uzna za stosowne. Jak kurom na fermie jajczarskiej.
Głosujcie dalej na POPiSLDPSL.

--
Tnx. SQLwiel.

Data: 2011-12-18 15:38:21
Autor: WOJO
Megaoszczędności...
Tylko, że VAT płacisz raz, jak kupujesz.
A ta banda chce bezprawnie (prawem silniejszego) zdzierać comiesięczny
haracz.

Słuchaj, a kto Ci każe się chwalić, że masz komputer, telewizor, telefon ?
Abonament RTV to martwe prawo (jak wiele innych przepisĂłw w Polsce).
Śmiejcie się z tych, którzy płacą i nie dajcie się zwariować !
Jak wprowadzą prawo, które nie będzie egzekwowalne, to czym się przejmujecie ?
Dyskusja o abonamencie RTV jest tylko dla odwrócenia uwagi od tego, co naprawdę zaboli Polaków.
Podniesienie akcyzy na paliwa i podwyżka opłat za energię elektryczną odbije się na wszystkich !
O tym powinniśmy toczyć dyskusje.
Więcej optymizmu życzę - kiedyś k. musi być lepiej :)
WOJO

Data: 2011-12-18 17:02:09
Autor: TZ
Megaoszczędności...

W niedzielę, 18 grudnia 2011, o godz. 15:38:21, napisałeś na temat:
"Megaoszczędności..."
WOJO sorry@address.unknown.hehe, news:jcktsj$1c5$1node2.news.atman.pl

[...]

I jak już to także o podatku katastralnym.

--
TZ

- Idąc do szkoły wykoleił się tramwaj. -

Data: 2011-12-18 20:48:47
Autor: sqlwiel
Megaoszczędności...
W dniu 2011-12-18 15:38, WOJO pisze:
[...]

W pełni się zgadzam i popieram. Abonamentu nie płaci ok. 60% gospodarstw domowych. Czyż to nie jest ogólnonarodowe referendum w kwestii abonamentu i równocześnie ocena "misji" telwizji *PUBLICZNEJ* (tak, słówko dobrze się Wam kojarzy) i to najtańsze referendum w historii?
Nie płacę od wczesnych lat 90-ych. Nawet jeśli mnie dorwą z odsetkami za ostatnie 6 lat, to i tak będę "do przodu".

Jak wprowadzą prawo, które nie będzie egzekwowalne, to czym się
przejmujecie ?

Dowalą do rachunków za prąd i nie będzie "zmiłuj". Chociaż... Gdyby tak w tytule przelewów do ZE pisać "z pominięciem opłaty abonamentowej RTV..." ?

Więcej optymizmu życzę - kiedyś k. musi być lepiej :)

Też życzę. Aczkolwiek *lepiej*, to już było.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-19 12:53:00
Autor: Jarek Andrzejewski
Megaoszczędności...
On Sun, 18 Dec 2011 15:38:21 +0100, "WOJO"
<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

Jak wprowadzą prawo, które nie będzie egzekwowalne, to czym się przejmujecie ?

Ja się przejmuję tym, że (znów) będzie miała zastosowanie zasada
"dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie".
W tym przypadku paragraf już czeka: Dział II
CZĘŚĆ SZCZEGÓLNA
Rozdział 6
Przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe przeciwko obowiązkom
podatkowym i rozliczeniom z tytułu dotacji lub subwencji

Art. 54. § 1. Podatnik, który uchylając się od opodatkowania, nie
ujawnia właściwemu organowi przedmiotu lub podstawy opodatkowania lub
nie składa deklaracji, przez co naraża podatek na uszczuplenie,
podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia
wolności, albo obu tym karom łącznie.

Pociąga Cię los Aleksandra Bialackiego?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-19 17:09:22
Autor: WOJO
Megaoszczędności...
[...]

Ja tylko tak delikatnie zapytam, czy wiesz na czym polega różnica między "podatkiem" a "abonamentem" ?
Jak "abonament" zmieni nazwę na podatek to zacznę się przejmować, jednak tylko troszeczkę :)
WOJO

Data: 2011-12-20 00:17:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"WOJO" jcnnj6$ur5$1@node2.news.atman.pl

Ja tylko tak delikatnie zapytam, czy wiesz na czym polega różnica między "podatkiem" a "abonamentem" ?

IMO wobec prawa abonament tak się ma do podatku jak krowa do
helikoptera. ;) (jedno i drugie istnieje na tym świecie) ;)

Data: 2011-12-20 14:14:45
Autor: Jarek Andrzejewski
Megaoszczędności...
On Mon, 19 Dec 2011 17:09:22 +0100, "WOJO"
<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

Ja tylko tak delikatnie zapytam, czy wiesz na czym polega różnica między "podatkiem" a "abonamentem" ?

Ty mi powiedz, jaka jest róşnica.
 Wszelkie znane mi definicje podatku podają jego cechy:
- świadczenie pieniężne
- przymusowe
- bezzwrotne
- o charakterze ogĂłlnym

Np. http://finansowa.org/strona14.php
"Podatkiem nazywamy świadczenie pieniężne o charakterze przymusowym,
bezzwrotnym i ogólnym, pobierane przez państwo lub inny związek
publiczno-prawny, na podstawie przepisów określających warunki
płacenia podatków, terminy oraz ich wysokość."

http://www.msp.pl/artykuy/finanse/201-definicja-prawna-i-cechy-podatkow/
"Mianem podatków nazywamy świadczenia pieniężne osób fizycznych i
jednostek gosp. na rzecz władzy publicznej o charakterze przymusowym,
bezzwrotnym, nieodpłatnym i ogólnym. Świadczenia te umożliwiają tej
władzy realizację jej zadań publicznych i społecznych. Aby dane
świadczenie pieniężne na rzecz władzy publicznej można było nazwać
podatkiem powinno się ono charakteryzować wszystkimi cechami
wymienionymi w definicji podatkĂłw."

Można nazwać to nawet "kwiatkim" albo "wojem", ale nie zmienia to
faktu, Ĺźe jest to podatek.

Jak "abonament" zmieni nazwę na podatek to zacznę się przejmować, jednak tylko troszeczkę :)
WOJO

I słusznie: wcale nie musi zmienić nazwy, by "w przypadku stwierdzenia
uĹźywania niezarejestrowanego odbiornika radiofonicznego lub
telewizyjnego" przysolić Ci "opłatę w wysokości stanowiącej
trzydziestokrotność miesięcznej opłaty abonamentowej obowiązującej w
dniu stwierdzenia uĹźywania niezarejestrowanego odbiornika", a do jej
ściągnięcia wykorzystać "przepisy o postępowaniu egzekucyjnym w
administracji w zakresie egzekucji obowiązków o charakterze
pieniężnym". Oczywiście także wykorzystując możliwość doliczenia
"odsetek w wysokości jak dla zaległości podatkowych w rozumieniu
ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa".

Ty oczywiście możesz nadal uważać, że użycie słowa "abonament"
powoduje, że to tylko taki zupełnie dobrowolny datek na pomoc ubogim
redaktorom i na utrzymanie setek jakĹźe potrzebnych pracownikĂłw TVP
oraz na tworzenie przez nich Dzieł i Dóbr Kultury.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-20 14:56:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Jarek Andrzejewski" 5n11f7td30nlnhqa5rfqscamnl726m58rr@4ax.com

Ja tylko tak delikatnie zapytam, czy wiesz na czym polega
różnica między "podatkiem" a "abonamentem" ?

Ty mi powiedz, jaka jest różnica.

Wszelkie znane mi definicje podatku podają jego cechy:
- świadczenie pieniężne
- przymusowe

Musisz płacić za chleb -- bo bez chleba ani rusz.
Ale czy musisz **mieć** radio? :)

Data: 2011-12-20 15:11:19
Autor: Jarek Andrzejewski
Megaoszczędności...
On Tue, 20 Dec 2011 14:56:22 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

ale płacisz za chleb i go dostajesz.
Zapłacisz więcej - masz więcej chleba.
I możesz kupić ciastka, jak Cię nie stać na chleb :-)

A abonament płacisz, choćbyś tylko Trwam oglądał albo Discovery
Channel.

Ale czy musisz **mieć** radio? :)

ano nie. Ale jak już je masz, to płacisz podatek.
Gdyby przyjąć Twoją argumentację, to PIT nie jest podatkiem, bo
przecież nikt nie ma obowiązku osiągać dochodu.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-20 16:02:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Jarek Andrzejewski" 3n51f794l3ipo8jkpl95lqri2srqls8nsa@4ax.com

[...]

Płacić trzeba za oglądanie czy za ,,manie'' odbiornika? ;)
IMO i za oglądanie (kablówce) i za (: manie. :)

Ale czy musisz **mieć** radio? :)

ano nie. Ale jak już je masz, to płacisz podatek.

IMO zamiar był słuszny -- chcesz korzystać z czegoś, więc
płać za utrzymanie tego czegoś. Chcesz korzystać z DCF
(zegarki) więc do każdego zegarka korzystającego z tego
dobrodziejstwa, jakim jest DCF musisz :) dopłacić. I to
jest OIMO słuszne. chcesz korzystać -- płać. Chcesz
zaspokoić głód -- jedz. Chcesz oglądać TV -- włącz...

Problem stwarza się dziś, gdy radio jest... Hm... Jakby mniej potrzebne
niż było pół wieku temu. Problem też istnieje od początku -- radio (czy
TV) to musowy środek przekazu, którym można merdać ludziom w ich duszach.
Doskonały ustrój komunistyczny (ustrój szczęśliwości społecznej) wykluczał
merdanie, propagandę, oddziaływanie na psychikę, manipulację (jak nazywają
to Redemptoryści) zatem wymagał opłacania jawnego. Co jednak wówczas, gdy
te media przynoszą zysk dzięki reklamom, mąceniu w umysłach odbiorców itd.?...

Czy Tesco mogłoby żądać, aby ustawowo :) nakazano ludziom płacenie za
reklamowe gazetki sklepowe?

Gdyby przyjąć Twoją argumentację, to PIT nie jest podatkiem, bo
przecież nikt nie ma obowiązku osiągać dochodu.

Są różne PITy. :) [różnokolorowe?] I zapewniam Cię,
że nie każdy PIT jest obowiązkowy dla każdego. :)

-=-

Chyba zasadnicza różnica pomiędzy abonamentem RTV i podatkiem jest taka, że:

 () nie można żyć i nie korzystać z tego, co daje (dawać powinno) państwo

    a dawać  powinno choćby opiekę policyjną czy wojskową

 () można żyć i nie korzystać z dobrodziejstwa, jakim jest rządowa
    (państwowa) RTV

Dziś nie państwo kładzie nacisk na rozwój elektroniki RTV, lecz
nacisk ten kładą prywatni producenci, na dodatek chińscy, nie polscy.
Zatem ten abonament, jeśli już, musiałby być płacony Chinom,  nie Polsce. ;)

A że dobry Bóg jest sprawiedliwy, Bronisław Komorowski pojechał do Chin,
aby uregulować ten problem. ;)

-=-

Nie ma problemu z podatkiem drogowym -- wliczono go w paliwo samochodowe.

Nie byłoby problemu z abonamentem RTV -- gdyby wliczono go w cenę nowych
urządzeń RTV. Problem w tym, że w komunizmie nie było zależności pomiędzy
ceną towaru i kosztem produkcji tegoż towaru a teraz te korelacje powinny
być ścisłe, :)

-=-

Powinny być, ale jest inaczej. Teraz dopiero mamy komunizm! Biskup (bądź
Ojciec Założyciel) wyznacza w Polsce niemal (**chyba** na razie nie
wyznacza wartości siły grawitacji) wszystko -- władza rzekomo państwowa
musi wykonywać zalecenia Kościoła bezwarunkowo, co widać niemal na
każdym kroku.

Ale czy oby na pewno Kościół jest obecnie za płaceniem tego abonamentu?
Chyba nie -- zatem i 60% gospodarstw lekceważy ten obowiązek, :) mając
świadomość tego, że za niepłacenie tego abonamentu nikomu nikt w Polsce
nikt nie uczyni nic złego -- póki Rydzyk nie nakaże karania bezbożnych
uchylających się od płacenia...

Jednak PiS może wygrać (a i PO może uznać prymat Kościoła nad rozsądkiem
i nad Bogiem) i abonamentem RTV może podzielić się z Radiem Maryja, TV
Trwam czy innymi rozgłośniami Kościelnymi. Wówczas być może za niepłacenie
tego abonamentu będą kary podobne do tych, jakie są przeznaczone osobom
uchylającym się od płacenia podatków państwu...

Zatem -- obowiązek płacenia abonamentu RTV zostawmy, ale tego abonamentu
nie płaćmy do czasu, gdy będzie on przekazywany Kościłowi. ;)

Data: 2011-12-20 16:19:23
Autor: Jarek Andrzejewski
Megaoszczędności...
On Tue, 20 Dec 2011 16:02:42 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"
[...]

OK, może źle dobrałem przykłady. Niech będzie TVN i Polsat. Wtedy w
wielu miejscach nie zapłacisz za oglądanie, a RP przyjdzie po "swoje"
[...]

tak! Jestem za! Gotów jestem zgodzić się z opłatami za TVP1, 2,
3,...n, TVN, BBC, Polsat, itp. itd.

(zegarki) więc do każdego zegarka korzystającego z tego
dobrodziejstwa, jakim jest DCF musisz :) dopłacić. I to
jest OIMO słuszne. chcesz korzystać -- płać. Chcesz

nieprawda. Nikt nie zakazuje Ci nawinąć paru zwojów na ferryt i
cieszyć się sygnałem 77,5 kHz AM za nic.
A jak do tych paru zwojów (już o innym rezonansie) doczepisz głośnik,
to podpadasz pod działanie ustawy o opłatach abonamentowych.

BTW: to jest chore: pop*.* system rejestracji odbiorników, książeczki,
konta, księgowe, ustawa, KRRiTV, żeby zebrać paręnaście złotych
miesięcznie... Czy coś z tego jeszcze zostaje (gdyby policzyć koszt
tych wszystkich dzielnych pocztowców, którzy to przetwarzają)?

Czy Tesco mogłoby żądać, aby ustawowo :) nakazano ludziom płacenie za
reklamowe gazetki sklepowe?

otóż to!

Gdyby przyjąć Twoją argumentację, to PIT nie jest podatkiem, bo
przecież nikt nie ma obowiązku osiągać dochodu.

Są różne PITy. :) [różnokolorowe?] I zapewniam Cię,
że nie każdy PIT jest obowiązkowy dla każdego. :)

ale czy PIT jakiegokolwiek koloru przestał być _podatkiem_?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-20 18:20:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Jarek Andrzejewski" if91f7t4h5dm676oubae3emhtidp8au10j@4ax.com

[...]

Owszem -- zostaje choćby to, co my piszemy. ;)

Czy Tesco mogłoby żądać, aby ustawowo :) nakazano ludziom płacenie za
reklamowe gazetki sklepowe?

otóż to!

I dlatego Tesco zarabia (po Biedronce chyba najlepiej w Polsce
spożywczej) a KRRiTV itp. osoby jedynie żebrzą i straszą. :)

[...]

PIT jako deklaracja? ;)

-=-

IMO problem płacenia (czy raczej niepłacenia) podatku (czy abonamentu)
powstaje wcześnie. Należy dzieciom tłumaczyć, po co jest policja czy
wojsko, aby w dorosłym swym życiu chętnie płaciły podatki, wiedząc, po
co i na co je płacą. Co jednak wtedy, gdy podatki idą nie na policję
czy na wojsko, ale na głupotę i na debilny tryb życia tych, którzy
bejsbolowym kijem dowodzą swej mądrości? :)

Wtedy podatek zamienia się w haracz.

-=-

Ja bym wolał, aby państwa zaniknęły i aby władzę przejęły Tesca, reale, Auchany,
Carrefoury... Aby zapanował żrący, :) bezduszny konsumpcjonizm i kapitalizm...
W takim ustroju natychmiast znalazłbym sobie płatną pracę, którą bym opłacił
(żądnych zysku!! i sławy!!) lekarzy (diagnostów itp. osoby czy instytucje) aby
wyleczyć swój kręgosłup oraz swoje płuca... Tą metodą (; zarobione zdrowie bym
wydał ;) na pracę, za którą bym dostał szmal na zakup chleba, zdrowia, domu,
żony, dzieci...

I płaciłbym tym, którzy pożądając (jak Carrefour itp.) ogromnych pieniędzy
zadbają o to, abym ja żył -- bo jednak materialne potrzeby martwego człowieka
(czy raczej -- ciała człowieka, bo chyba dusza nie łaknie dóbr materialnych)
są (jakby to określić) skromne ;) w zestawieniu z potrzebami człowieka żywego. :)
(czyli po prostu człowieka, bo ciało+dusza, ale po śmierci tego ciała -- nie
stanowi człowieka)

W świecie rzekomego miłosierdzia ja mam czynić miłosierdzie kurwom rzekomo
bogobojnym, lecz nie mogę czynić miłosierdzia sobie -- muszę żyć na niby. :)

-=-

Skurwysyn ksiądz musi jechać do Roma za moje pieniądze, gdy ja tymczasem
muszę czekać sto lat (lub dłużej -- a piszę to poważnie) na leczenie
mojego kręgosłupa i mogę ,,zwiedzać'' świat co najwyżej dzięki internetowi... ;)

-=-

Wróćmy do abonamentu -- wolę zrezygnować z radia i nie płacić abonamentu RTV,
bo nie stać mnie na taką rozrzutność, jaką jest płacenia abonamentu RTV.
Natomiast stać mnie na płacenie za używanie zegarów z DCF. :) Pierdolenie
radiowców nie jest mi potrzebne, zaś dokładny czas jest mi potrzebny,
Inwestycje w DCF uważam za słuszną (choć w necie ma czas za free) ale
inwestycje w KRRiTV, pocztówki itp. -- uważam za zła inwestycję. Złą,
czyli uważam, że to inwestowanie w zło.

-=-

Jako dziecko słuchałem radia i oglądałem TV -- były to moje okienka na świat.
(śmieszne, bo ja widziałem świat, który nie oglądał mnie?) Nawet nie miałem
tutejszego akcentu -- uczyłem się polskiej mowy z radia i z TV. Dziś wolę
internet i podróże dosłowne. :)

Data: 2011-12-21 11:54:34
Autor: Jarek Andrzejewski
Megaoszczędności...
On Tue, 20 Dec 2011 18:20:47 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"
[...]

no to jest nas co najmniej trzech (jeszcze Ron Paul :-)

Data: 2011-12-21 19:49:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Jarek Andrzejewski" 2ke3f71ts87itcg8719bf8d8jmt5osntsa@4ax.com

[...]

Nie znam. :) (a Google znają cała masę)

Podejrzewam, że tylko miłosierni ;) i duchowni są za utrzymywaniem
rzeszy -- jak nie niemieckiej, to choćby rzeszy urzędników? :)

Jakoś tak. :)

-=-

W radio słyszałem, jak to jakiś poseł (chyba) z SLD zauważył,
że na jedno dziecko w Polsce przypada jakiś zasiłek w kwocie
raptem 46 złotych bodajże, i jak tego człowieka (posła
z chyba SLD) to martwi do tego stopnia, że chce ów poseł
poruszyć ten problem w rozmowach z premierem, tak aby
zwiększyć ów zasiłek...

A teraz niech ktoś policzy, ile Polacy wydają pieniędzy na
pierdolenie :) o tym zasiłku -- czy zamiast diet poselskich
nie można tak po prostu dać szmalu tym dzieciom?...

I czy stoi coś posłowi na przeszkodzie w przekazaniu jego diet na te dzieciaczka? :)
Przynajmniej na te głodujące? :)

Data: 2011-12-21 19:57:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Eneuel Leszek Ciszewski" jct9oq$h8r$1@inews.gazeta.pl

I czy stoi coś posłowi na przeszkodzie w przekazaniu jego diet na te dzieciaczka? :)
Przynajmniej na te głodujące? :)

BTW posłów i sejmu:

   http://www.megawypas.pl/readarticle.php?article_id=404

Data: 2011-12-20 18:23:35
Autor: Kamil Jońca
Megaoszczędności...
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> writes:
[...]

[...]
Gdzieś czytałem że ~połowa.
KJ

--
Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
-- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-12-18 15:54:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"SQLwiel" jcksp7$823$1@inews.gazeta.pl

Tylko, że VAT płacisz raz, jak kupujesz.
A ta banda chce bezprawnie (prawem silniejszego) zdzierać comiesięczny haracz.

Na dodatek -- ten haracz nie jest symbolicznym podatkiem.
Za abonament RTV można mieć/kupić naprawdę sporo. :) Na
dodatek -- ten podatek ponoć idzie dla TV państwowej,
której nie można odbierać ot tak sobie, za freeko, na
przykład z satelity, bo jest nadawana z kodowaniem...

Zatem trzeba zapłacić dwa podatki -- jeden kablówce, drugi państwu. :)

Ja od 9 miesięcy mam łączność WiFi. Jeśli doczekam 10 miesiąca, będę
mógł śmiało powiedzieć, że ta moja inwestycja zwróciła się w 200%. :)
(dwójnasób -- chyba tak się to określa) Skoro łączność naprawdę
kosztuje niewiele a musimy za nią płacić tak dużo, chyba nie jest
prawdą, jakobyśmy (jest takie słowo? -- 'jakobym' jest) płacili
za usługi, ale trzeba chyba powiedzieć wprost -- płacimy podatek. :)
(tyle, że tu akurat prywatnej osobie, czy choćby nie do końca państwu,
bo jednak ta osoba zapłaci z tego podatek i na państwo, i na Kościół)

Stanem końcowych tych działań będzie absolutny komunizm.

A co to jest komunizm? Ano to ustrój szczęśliwości społecznej,
który jednak jest nierealny z uwagi na towarzyszące mu błędy
i wypaczenia. :) Jeden człowiek używa czegoś (zegarka na przykład)
rozsądnie i po 25 latach to coś (ten zegarek) nadal jest sprawne
(a czas nie podlega działaniu czasu -- po 25 latach czas biegnie
praktycznie tak samo szybko i jest to jedna z niewielu rzeczy,
która opiera się czasowi) zaś innemu wszystko (także zegarki)
psuje się z częstotliwością około jednego mikroherca. :)
(dwa razy w miesiącu?)

Obaj muszą żyć razem i obaj mogą współużytkować swoje dobra -- na przykład zegarki. ;)

Sprawa jest prosta i na całym świecie nigdzie komunizm nie
zdał egzaminu, choć w pierwszej chwili można uznać, że
wyrównywanie szans nie jest złe. :) W rzeczywistości to
Bóg powinien decydować o szansach (nie urzędnik -- szczodrze
opłacany przez jeleni zwanych podatnikami) co imo czyni całkiem
dobrze i (co najważniejsze!!) za darmo. :)

Nikt nic nie ma, każdy pracuje dla idei (aby nie dostać kulki w łeb), a państwo daje mu papu.

Samochodom też daje paliwo. :) I paliwo, i przeglądy (opiekę lekarską)
i apgrejdy (edukację i rozwój duchowy) itd...

Tyle, ile uzna za stosowne.

Bo to państwo jest WŁAŚCICIELEM ludzi zwanych w innych ustrojach -- obywatelami.
Mam majtki i robię z nimi to, co uważam za stosowne. Majtkom nic do tego, co ja
im robię i co robię z nimi. Piorę je, gdy chcę, wkładam na dupę, gdy chcę i na
tę dupę, na którą chcę, i kiedy chcę... [nawet jeśli na nie nasram -- nic im do
tego!!!]

Jak kurom na fermie jajczarskiej.

Ponoć kurom ma polepszyć się sytuacja mieszkaniowa w przyszłym roku. :)

Głosujcie dalej na POPiSLDPSL.

Ja nie głosuję. :) Ja zagłosuję dopiero na tego, kto jasno i przejrzyście
zauważy, że umowy powinny być respektowane (w ostateczności -- renegocjowane)
a długi muszą być spłacane. :) IMO komunizm (ja pracuję inni za moje pieniądze
bawią się) nie jest dobrym rozwiązaniem. :)

Data: 2011-12-18 20:44:50
Autor: Maciej Bojko
Megaoszczędności...
On Sun, 18 Dec 2011 15:19:25 +0100, SQLwiel <wstaw-tu-nick@gmail.com>
wrote:

Tylko, że VAT płacisz raz, jak kupujesz.
A ta banda chce bezprawnie (prawem silniejszego) zdzierać comiesięczny haracz.

Bezprawnie? To podaj ich do sądu. Proste.

Stanem końcowych tych działań będzie absolutny komunizm.

OMG! Aleś dosadnie przyłożył! Wszyscy odpowiednio wstrząśnięci!

--
Maciej Bójko

Data: 2011-12-19 04:13:59
Autor: Krzysiek
Megaoszczędności...
On 18 Gru, 20:44, Maciej Bojko <maciej.bo...@gmail.com> wrote:

Bezprawnie? To podaj ich do sądu. Proste.
"prawem silniejszego" wszystko tłumaczy
silniejszy ustala prawo.
niby powinno byc takie jakiego chce większość..

choć ciągnąc OT dlaczego większość(chyba ?) nie przestrzega ograniczeń
prędkości a jednak takowe istnieją i w takiej a nie innej wielkości..
albo większość wybrała takich, którzy chca pobierac abonament, ale
wiekszość go nie płaci. Co nie tak z nasza demokracją, co najmniej
rozdwojenie jaźni. albo ktos kogoś oszukuje.

Data: 2011-12-19 15:02:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Krzysiek" 008a6ff6-23c1-461f-8b72-bedbf2eae20e@i6g2000vbe.googlegroups.com

Bezprawnie? To podaj ich do sądu. Proste.

: "prawem silniejszego" wszystko tłumaczy silniejszy ustala prawo.
: niby powinno byc takie jakiego chce większość..

Ale nie jest. :)

: choć ciągnąc OT dlaczego większość(chyba ?) nie
: przestrzega ograniczeń prędkości

Ja przestrzegam. A że na letnich oponach (zimowe czekają w garażu
na lepsze czasu) posuwałem parę dni temu ponad 120 km/h tam, gdzie
przepisy pozwalały na szybkość 50 km/h -- to inna sprawa. :)

Trzeba eksperymentować. ;)

: a jednak takowe istnieją

I chwała Bogu!!

: i w takiej a nie innej wielkości.

IMO należałoby mocniej ograniczyć?

IMO te maksymalne szybkości raczej trzeba odbierać jako szybkości
referencyjne. ;) Zawsze istnieje jeszcze coś takiego jak
,,bezpieczna szybkość''. I tej szybkości pod żadnym
pozorem nie trzeba przekraczać.

A że radary nie mają skal ,,bezpiecznych'' -- zatem
trzeba wprowadzić jakieś bezsensowne skale w km/h.

: albo większość wybrała takich, którzy chca pobierac abonament,

Ja nie wybrałem!! Słucham radia w necie -- mam za free.
Słucham tegoż radia w radiu -- muszę płacić. :)

I to ile!!!!!!

: ale wiekszość go nie płaci.

Bo to zły podatek.

: Co nie tak z nasza demokracją, co najmniej rozdwojenie
: jaźni. albo ktos kogoś oszukuje.

Ja nie oszukuję. Ja nie płacę i nie słucham radia z radia.
Nawet nie dociera tu dostatecznie silny sygnał, aby to moje
radio (pracujące jako mikser i wzmacniacz oraz kolumienki)
mogło odbierać radio. :)

Nie mam też telewizora, czy raczej mam (dostałem za freeko)
ale cóż tego, że go mam, skoro on nie odbiera niczego? :)

-=-

IMO ten podatek (abonament) jest przeżytkiem. Nowe czasu (net
i cyfrówka) stwarzają zupełnie inną rzeczywistość, w której
ten podatek nie ma sensu, choć kiedyś (gdy był wprowadzany)
miał sens.

Dziś zostaje jedynie żądza zysku!!!! A RTV i tak musi utrzymywać
się z reklam. Rydzyk krzyczy głośno o niszczeniu jego RTV poprzez
odbieranie mu prawa do rozgłaszania. Więc jak to jest? Z jednej
strony my mamy płacić a z przeciwnej strony nadawcy mają płacić? :)

Tu jest rozdwojenie jaźni. :)

Abonament miałby sens w państwie takim, jakim była PRL. :)
Wbrew temu, co się mówi, PRL była mniej komunistyczna niż obecna RP. :)
PRL była właścicielem przemysłu? Owszem -- niemal cała gospodarka była
państwowa, ale i co z tego, że teraz jest prywatna, skoro niewiele się
zmieniło? kiedyś była państwowa gospodarka o której decydowali nieliczni
,,sekretarze'' i dziś tak jest -- jedno osoby ,,sekretarzy'' się zmieniają. :)

I dziś nie nazywamy ich sekretarzami ani nawet sekretarkami czy kurwami wprost. ;)

-=-

Jeśli bym miał wybór:

 -- płacenie za RTV i korzystanie
 -- niepłacenie za RTV i niekorzystanie

nie miałbym problemów z wyborem, bo i tak w tym radiu nie ma niczego ciekawego.

Ponadto to zasrane państwo okradło mnie z mojego etatu i nie pozwala mi zarabiać?
Nawet leczyć się nie pozwala, bo jednak NFZowe leczenie to trial. :) Dobre na
anginę czy grypę -- nie na solidne choroby. Gdyby chciał przeskandować całe
ciało za pomocą rezonansu magnetycznego, zabrakłoby mi życia na czekanie w kolejce. :)

Od około 5 lat lekarze mówią, że mam kłopoty z kręgosłupem -- a do tej pory
nie zaczęło się leczenie tegoż!! Ma za sobą dopiero pierwsze poważne badanie,
które ukazuje mi szkolną wycieczkę autokarową, w czasie której popierdolona
dziewczyna przywaliła mi w ręką szyję?... Miałem wówczas około 12 lat
i przez tę dziewczynę uważany byłem za dziecinnego. Ale ja nikogo nie
uderzyłem w ten sposób! Ot i odpowiedzialność!!!

Popierdolone filmu ukazują człowiek jako niezniszczalnego -- stąd zabawy dziecięce.
tylko mądrzy wiedzą, jak delikatne jest ludzkie ciało i jak należy je chronić...

-=-

Ja mogę płacić, o ile:

 -- ma za co (coś musi być warte swej ceny)
 -- mam czym (mam pracę zarobkową)

Państwo zabraniające mi pracowania zarobkowego (obecna RP) i nakazujące mi
płacenie za bezwartościowe RTV jawi się dla mnie wiadomo jak. :0 Jak imbecyl
z bejsbolem, jak ta dziewczyna z autokaru, która ot tak sobie przywaliła mi
solidnie w szyję, czego wyraźny ślad noszę w sobie mimo 32 lat, które upłynęły
od tamtej pory...

Koledzy połamali mi prawa rękę, gdy szliśmy do filharmonii -- a szliśmy tam za karę. :)
Ale ręka zrosła się. A kręgosłup pozostał uszkodzony na tak zwane zawsze.

Data: 2011-12-19 15:34:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Eneuel Leszek Ciszewski" jcng5t$6q0$1@inews.gazeta.pl

Ponadto to zasrane państwo okradło mnie z mojego etatu
i nie pozwala mi zarabiać? Nawet leczyć się nie pozwala,
bo jednak NFZowe leczenie to trial. :) Dobre na anginę
czy grypę -- nie na solidne choroby. Gdybym chciał
przeskandować całe ciało za pomocą rezonansu
magnetycznego, zabrakłoby mi życia na czekanie
w kolejce. :)

Poeci to kłamcy!!! Taki Adam Mickiewicz z Białorusi!!!
On powinien był raczej pisać jakoś tak:

    Litwo, ojczyzno moja, ty jesteś PRAWIE jak zdrowie,
    ile cię trzeba cenić ten tylko się dowie, komu brak
    pieniędzy na leczenie w pełnej, nietrialowej wersji

a taka Maria Pawlikowska-Jasnorzewska powinna była pisać tak:

    lecz, jak widać wyraźnie, że NIE można żyć bez powietrza

-=-

 -- Panie doktorze, czy to poważna choroba?
 -- Każda choroba jest poważna.
 -- Ale czy on umrze?
 -- Mogę pani poręczyć słowem honoru, że on nie umrze...
 -- Jakie to szczęście... Kamień spadł mi z serca...
 -- ...aż do czasu własnej śmierci, która nastąpi
    wg mnie w tym tygodniu. ;)

-=-

Wynik badania RM zajmuje 141 megabajtów i zawiera w sobie 53
(chyba 53 -- nigdy nie byłem mocny w rachunkach) starannie
wykonanych zdjęć/skanów mojej szyi... Czekałem na to badanie
prawie pół roku. Po nim są potrzebne kolejne badania. RTG to
w XXI wieku niepoważne badanie wstępne, które co najwyżej
może powiedzieć, czy denat ;) w ogóle ma kręgosłup. :)

Jednych (Wassermanów) wygrzebują spod ziemi, aby ich stomografować,
zaś inni (żywi) muszą czekać trzysta lat na same badania...

Data: 2011-12-18 15:27:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"WOJO" jckrl7$uig$1@node2.news.atman.pl

Muszę Cię rozczarować - taki podatek już jest, wynosi 23% i nazywa się VAT :)

Bo rzeczywistość zwykle przerasta nasze oczekiwania. :)
Ale VAT płacimy raz, przy zakupie lub zwiększeniu wartości -- kupujemy
za 5 złotych (i niby sprzedawca płaci podatek, ale my odliczamy go)
a sprzedajemy to za 6 i od tego płacąc, niejako płacimy od tego, co
my wnieśliśmy -- stąd chyba nazwa podatek (T) od wartości (V) dodanej (A).

Natomiast abonament płacimy (powinni byśmy (to dobre słowa?) płacić,
gdybyśmy mieli za co -- a że nikt z nas :) nie ma ani odbiornika TV,
ani radiowego...) stale. :) Płacimy za POSIADANIE. Bo jednak telewizor
czy radio to posiadłość -- zwłaszcza w komunistycznej PRL, gdzie
prawdziwe posiadłości -- rozparcelowano.

Data: 2011-12-19 00:30:17
Autor: MarcinF
Megaoszczędności...
W dniu 2011-12-17 19:27, z pisze:

Może coś przeoczyłem ale do tej pory wytyczne rady zwalniały urządzenia
których zadaniem nie jest odbiór TV (radia) a tylko mają taką możliwość
jako dodatkowa funkcja. Czyli komputery, telefony, budziki.

Chyba cos przeoczyles, jesli urzadzenie posiada techniczna mozliwosc odbioru to jest odbiornikiem.

Data: 2011-12-19 00:55:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"MarcinF" jclt2g$3kn$1@node2.news.atman.pl

Chyba cos przeoczyles, jesli urzadzenie posiada techniczna mozliwosc odbioru to jest odbiornikiem.

ZTCP najwyższe sądy polskie zabroniły mafii zdzierania tego haraczu
z tych, którzy nie mają telewizorów dosłownych a mają komputerowe
karty z tunerami TV... Ale czy teraz sądom można wierzyć? Czy nie
należy (idąc tropem Karola Karskiego, doktora prawa) mówić, że to
haniebne pomówienie (a idąc tropem mecenasa Rafała Rogalskiego)
brutalny atak na Kościół?...

Nie pamiętam niestety wykładni wyroku tego sądu. ;)

Data: 2011-12-19 08:40:24
Autor: z
Megaoszczędności...
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
ZTCP najwyższe sądy polskie zabroniły mafii zdzierania tego haraczu
z tych, którzy nie mają telewizorów dosłownych a mają komputerowe
karty z tunerami TV...

Nie wiem jak sądy ale jest rozporządzenie-wytyczna "RADY" że takie urządzenia nie podlegają pod abonament. Jak znajdę chwilę to poszukam w sieci :-)
Nowe to dopiero są plany.

Data: 2011-12-19 15:52:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"z" jcmppa$o09$1@inews.gazeta.pl

Nie wiem jak sądy ale jest rozporządzenie-wytyczna
"RADY" że takie urządzenia nie podlegają pod abonament.
Jak znajdę chwilę to poszukam w sieci :-)

Na jakiejś podstawie sąd wydał swoje [widzimisię? -- nie...
jak to było?... szwankuje mi pamięć... chyba...] orzeczenie.

Nowe to dopiero są plany.

Absurdalne. Nowe pokolenia Polaków nie będą miały
pojęcia, czym jest odbiornik radiowy czy odbiornik
telewizyjny.

 -- Masz w domu radio?
 -- Nie. Było radio, ale drzewa przeszkadzały
    i brat zamienił radio/WiFi na RJ45. ;)

-=-

Mnie drzewa (stojące w drodze łączności WiFi) nie przeszkadzają
ani trochę -- choć ponoć powinny przeszkadzać. A brak liści nie
pomaga -- bo bez liści gałęzie są nieco lżejsze, są więc wyżej,
przez co i bliżej strefy Fresnela. :)

Data: 2011-12-20 00:46:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

[...]

W samochodzie mam (zintegrowany z całym samochodem) panel, dzięki
któremu steruję zamkami w drzwiach, alarmem, szybami... A... I ten
panel ma możliwość (taką dodatkową funkcję) odbierania radia... Chyba
ma -- bo nigdy ;) tego nie sprawdzałem.

Natomiast biznes -  za każdy egzemplarz radio i teleodbiornika. Czyli za wszystkie komórki radia samochodowe, itp ... Za każde z osobna!

Tutaj racja

Ale samochód jest na ,,firmę''. :) Czy zatem muszę zdeaktywować
(zdeaktywować czy może raczej dezaktywować?) tę funkcję? ;)

Data: 2011-12-20 10:09:44
Autor: z
Megaoszczędności...
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Ale samochód jest na ,,firmę''. :) Czy zatem muszę zdeaktywować
(zdeaktywować czy może raczej dezaktywować?) tę funkcję? ;)

Płacić za każde nawet najmniejsze radyjko z osobna albo zmienić samochód :-)

Data: 2011-12-20 14:52:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"z" jcpjcq$6in$1@inews.gazeta.pl

Ale samochód jest na ,,firmę''. :) Czy zatem muszę zdeaktywować
(zdeaktywować czy może raczej dezaktywować?) tę funkcję? ;)

Płacić za każde nawet najmniejsze radyjko z osobna albo zmienić samochód :-)

Prezydent Truskolaski (: powinien :) wziąć Twoją uwagę do serca
i dać ww. firmie pieniądze na nowy samochód. :) Na razie jedynie
radni ustalili, że pomimo głębokiego kryzysu i alarmującego
zadłużenia Miasta, filharmonia dostanie szmal (w Białymstoku
od paru lat budowany jest fajny potworek -- opera + filharmonia)
na samodokończenie budowy a drogi dostaną najwięcej pieniędzy
w historii nowożytnej ojczyzny. :)

Do tej pory to ja słyszałem o tym, że coś powinienem uczynić. :)

-=-

Podoba się mi film Mała Moskwa. Wiera wyjaśnia, że musi to na Rusi
a w Polsce jak kto chcę i wyjaśnia, co ona chce, na co oficer (jej
interlokutor) odpowiada, że teraz wszystko zależy od jej męża,
który też może powiedzieć, że coś chce. :)

Jak mnie wyjaśniano, że ja coś powinienem, choć nigdzie tej powinności
wcześniej nie stwierdzano, nie zapisywano, nie zgłaszano oficjalnie,
nie nakładano na takich jak ja, nigdzie nie notowano, tak teraz ja
mogę powiedzieć, że ów prezydent (któremu wydaje się, :) że jest
właścicielem ludzi -- niemal tak, jak feudalny ziemianin jest (czy
raczej -- był) właścicielem swych chłopów) coś powinien... :)

Na razie prezydent uznał, że ja powinienem mieć nowy samochód
(choć stary był w dobrym stanie i nadawał się do jeżdżenia)
bo tak właśnie zawyrokował nieomylny Kościół -- więc nowy
samochód mam, choć nim prawie nie jeżdżę, po brak mi zdrowia. :)
I ten sam prezydent nie uznał, że ja mam prawo do leczenia mego
schorowanego kręgosłupa -- gdyż Kościół uznał, że każde cierpienie
ma sens i prowadzi do pełni życia. :)

-=-

Teraz jest dobry powód do wymiany (niemal nieujeżdżonego) samochodu na nowy. ;)

-=-

Tak też ,,radni'' chcieli mnie uszczęśliwić żoną -- miałem mieć żonę,
ale ,,jeździłby nią'' ktoś inny, mnie pozostawiając do ,,jeżdżenia''
jej ciocię, teolog Łucję Stalenczyk. A miałem mieć ,,nową'' (czyli
młodą i atrakcyjną -- choćby na oko atrakcyjną) żonę, aby pokazać
całemu światu, że płacenie na Kościół jest opłacalne. :)

-=-

Ale może wystarczy tylko popsuć to radio? :) Czy za popsute też musze
płacić? Wolałbym tam słuchać muzyki, którą ściągnę z netu. :) A jest
w czym wybierać!!!

Co mi najbardziej podoba się? Czyste dźwięki, odważnie wyszarpywanie
(ale bez z uszkadzania tychże instrumentów) z instrumentów. :) Takie,
przy których te instrumenty jakby śpiewają -- z radości. :)

Jako antyprzykład pokażę Jaruzelskiego dobywającego głosu z dzwonu...

  http://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze_alfabetycznie/kaczmarskiego/q/quasimodo.php

Ja też jestem takim Quasimodo, ale nie tylko z powodu kłopotów kręgosłupa. :)
Mnie tez wychowywali duchowni rzymskokatoliccy, ukazując Boga jako istotę
zła a siebie jako świętych. :) Ale i dzwonnikowi, i mnie Bóg (za sprawą
rozumu) ukazał, ż zło czai się nie w Nim, lecz w duchownych. :)

    - Dopóki sznura wroga dłoń dotyka
    Niech huczy w nawach próżna złość
    Ja wisieć będę Panu u języka
    Aż będzie któryś z nas miał dość.
    Lecz nawet gdy mnie diabli wezmą
    Poświadczy świętych figur rząd,
    Że jeden garbus karku nie zgiął
    Wśród upodlonych klątw.

Problem ,,złego dzwonienia'' ;) (jak widać) znany jest ludzkości od setek lat. :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Quasimodo_(postać_literacka)

Nie należy uważać, że Wiktor Hugo jako pierwszy odkrył ów problem. :)

    Katedra w rękach wroga,
    Mór, głód, ofiary krwi
    Cierpliwy naród w progach
    U zatrzaśniętych drzwi.

    Pociągnął wróg za sznury,
    By kłamać zaczął dzwon,
    Ale nie runął z góry
    Oczekiwany ton.

Bo jednak Bóg nie jest tępym dzwonem -- posłusznym każdemu, kto ciągnie za sznurki. :)

    Bo garbus u jego serca wisi
    I w spiż parszywym tłucze łbem
    Rozbrzmiewa w niespodziewanej ciszy
    Jego ni rechot, ni to jęk.

Pozdrawiam, panie Trusolaski! -- Prezydencie budujący potomnym potworkowate
drogi. :) Mającym świadomość tego, że byłem co najmniej ceniony na państwowej
uczelni, bo właśnie na pana Ekonomii (Truskolaski jest pracownikiem Wydziału
Ekonomii) płacona mi (za moją pracę, która lubiłem, rozumiałem i którą
wykonywałem co najmniej dobrze) bardzo dobrze. :)

-=-

Stać mnie na samochód (z panelem, który potrafi odbierać sygnał radiowy),
którym prawie nie jeżdżę -- nawet nie ma w grudniu wydanych 200 złotych
debetówką meritum, ale nie stać mnie na leczenie mego kręgosłupa -- bo
taka jest wola Kościoła i polskiego państwa, które mnie okradł na rozkaz
tegoż Kościoła. :)

Ile zarabiałem na tej uczelni? Truskolaski wie, bo też tam pracuje.
Jedno zlecenie mogłoby mi dać pieniądze na badanie całego kręgosłupa?
Nie... Na badanie i częściowo na leczenie tegoż kręgosłupa w najlepszych
kurortach i sanatoriach. Kilka godzin mojej pracy na Ekonomii mogłoby
pokryć koszty badania rezonansem magnetycznym (czy innym tomografem)
całego kręgosłupa i wielotygodniowy pobyt w dobrym uzdrowisku. :)

Ale (jak głosi arcykapłan Edward Ozorowski) Bóg jest przeciwny leczeniu mojego kręgosłupa. :)

Na razie (po pięciu latach od czasu, gdy lekarze zaczęli stale :)
stwierdzać moje kłopoty okołokręgosłupowe objawiające się różnie,
ale wskazujące jednoznacznie na kłopoty z kręgosłupem) mam za sobą
pierwsze poważne badanie tegoż kręgosłupa. Po nim nastąpić mogą (za
jakiś czas -- bo to drogie badania i NFZetu nie stać na częstsze
badania) kolejne badania, kolejnych fragmentów... A jak bez badania
leczyć? :) Duchem świętym? Kropidłem? Modlitwą? Postem? ;)

Memu koledze zlecono leczenie szyi bez solidnego badania -- gdyby
na czas :) nie zweryfikowano tego leczenia, byłby sparaliżowany,
bo ma pęknięcia kręgów...

Delikatni niech nie sięgają niżej. ;)
[dążcie do tego, co w górze?]

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Bądź przeklęty, skurwysynu Edwardzie Ozorwski wraz z całą twoją religią!

Data: 2011-12-30 00:21:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Megaoszczędności...
On Tue, 20 Dec 2011, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Ale samochód jest na ,,firmę''. :) Czy zatem muszę zdeaktywować
(zdeaktywować czy może raczej dezaktywować?) tę funkcję? ;)

  Jak śmiesz tak narażać na szwank środki publiczne, no jak?
  Toć Ty masz abonament płacić, a nie dezaktywować radio, jak
można zajmować tak nieobywatelską postawę ;)

pzdr!

Data: 2011-12-30 01:02:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1112300019120.2244@quad

 Jak śmiesz tak narażać na szwank środki publiczne, no jak?
 Toć Ty masz abonament płacić, a nie dezaktywować radio, jak
można zajmować tak nieobywatelską postawę ;)

Wolę to

  http://timblent.wrzuta.pl/audio/121g2dixWFQ/vanessa_mae_-_romeo_and_juliet

niż radio. :) Akurat może w innym wydaniu,

  http://www.youtube.com/watch?v=vA-y1GpCMaQ

ale to...

Przedwczoraj (we środę) miał urodziny. :)

Data: 2011-12-18 11:31:44
Autor: Wojtek
Megaoszczędności...
Eneuel Leszek Ciszewski wystukał, co następuje:

[...]

Nie przejmuj się - (debilki) wnet poprawią błąd:
http://www.dobreprogramy.pl/KRRiT-chce-abonamentu-za-komputer-w-
domu,Aktualnosc,29152.html

przecież misja jest najważniejsza!

Data: 2011-12-18 13:59:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Wojtek" Xns9FBF7F1B48D39wuathome@lwiczek.at.home

[...]

Smartfony, tablety, nawigacje satelitarne itp. urządzenia nie będą liczone
jako komputery?... W aparacie fotograficznym też siedzi niezły komputer. :)
A wkrótce nie będzie pralki czy lodówki bez komputera wewnątrz... Czy
samochód z ,,pokładowym komputerem'' też załapie się pod ten podatek?

Data: 2011-12-18 20:00:49
Autor: Wojtek
Megaoszczędności...
[...]

Może od razu podatek od posiadania oczu i/lub uszu? Przecież przechodząc gdzieś /niedajbuk/ możesz usłyszeć i/lub zobaczyć publiczną transmisję, która cię 'umisyjni' na cacy...

Data: 2011-12-19 01:16:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Wojtek" Xns9FBFD5778A03Cwuathome@lwiczek.at.home

Może od razu podatek od posiadania oczu i/lub uszu? Przecież
przechodząc gdzieś /niedajbuk/ możesz usłyszeć i/lub zobaczyć
publiczną transmisję, która cię 'umisyjni' na cacy...

Ale tylko od sprawnych oczu i sprawnych uszu! Od urodzenia mam
wady wzroku (zez, dalekowzroczność i astygmatyzm) a od wielu lat
mam uszkodzenia nerwu słuchowego... Będę miał ulgę lub podatek
ujemny. :)

Podłączyłem sobie notebook do wieżyczki za sprawą USB. :)
Ale frajda!!! Piszą, żeby przebootować (a ja raczej nie
chcę, bo mi teraz nie po drodze) i na dodatek czegoś
brakuje, ale dźwięk idzie -- czysty!!!!

  http://www.radio.bialystok.pl/internetowe/radioplayer/mp3stream.pls

Za sprawą programu Apollo słucham radia białostockiego. :)

Już wkrótce tylko oporni nie będą nadawali radia czy TV via net? :)
Komu i do czego będą potrzebne ,,odbiorniki'' RTV? :) Czy nie lepiej
by było przerzucić się od razu na wszędobylski i tani dostęp do netu? :)
Oraz na malutkie komputery, które bez trudu będą pracowały jako
odbiorniki RTV i zarazem jako choćby przeglądarki internetowe?...

-=-

Potrzeba matką (albo i babcią?) wynalazków. ;)
Gdy urwał się mi stoper w lewym uchu, przez co stałem się niemal zupełnie
głuchy -- prawe ucho wyzdrowiało i po wyjęciu urwanego kawałka stopera
z lewego ucha słyszę i lewym uchem, i prawym uchem. :) A wysokie ceny
dysków HDD sprawiły, iż czynię teraz porządki, dzięki którym mam już
terabajty :) wolnego miejsca, choć stale dorzucam fotki (żrą miejsce
niesłychanie szybko) oraz muzykę i filmy z netu oraz z CD...

-=-

Jeszcze gdyby tak wyzdrowiały oczy!! Jeżdżenie samochodem nakłania je do
lepszego widzenia. :) (siedzenie przed kompem sprawia, że niemal ślepnę)
Ale paliwo drogie, kręgosłup boli i nie ma z kim jeździć a samemu -- nudno...
Jakaś panienka rozwiązałaby problemy z kręgosłupem (seks to dobre ćwiczenia)
i ze wzrokiem... Bóg sprzyja dziewczynom jak może -- z rzekomego grzechu
czyniąc coś szczytnego nawet/także w oczach popierdolonych księży...

[OK -- jakoś wybrnąłem i napisałem że księża są popierdoleni...
mogę iść spać... modły księży (o to, abym ich tak nazwał) zostały
wysłuchane... obowiązek spełniłem...]

Data: 2011-12-19 15:57:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Eneuel Leszek Ciszewski" jclvoc$60i$1@inews.gazeta.pl

Podłączyłem sobie notebook do wieżyczki za sprawą USB. :)

Netbook (Kiciuś -- z W7Starterem) podłączył się bezproblemowo,
ale też nie do końca. Jak włożę wtyczkę USB -- zamiast do
głośników, idzie dźwięk z komputera (notebooka czy netbooka)
do wieżyczki. :) Czysto, ładnie, prosto...

  http://www.radio.bialystok.pl/internetowe/radioplayer/mp3stream.pls <-- radio Białystok onlajn

IMO coraz więcej będzie ,,RTV'' w necie. :) On sieci praktycznie żadne.

Data: 2011-12-19 23:54:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Megaoszczędności...

"Eneuel Leszek Ciszewski" jclvoc$60i$1@inews.gazeta.pl

Podłączyłem sobie notebook do wieżyczki za sprawą USB. :)

I stała się rzecz straszna! Od chyba dwóch lat poluję na telewizor
Panasonica. We wrześniu ubroku dostałem nań 3 tałzeny (miał kosztować
około 3 i pół tałzena -- resztę miałem dołożyć) a teraz ile kosztuje?
Najwyraźniej aż ;) 1999 złotych i ma pięcioletnią gwarancję?... I od
tego zamierzam otrzymać zwrot w wysokości 8%, czyli 160 złotych...

  http://cdn3.hark.com/images/000/231/552/231552/original.jpg

Lord!! Make me immortal!!! Nic Ci nie obiecam w jakimkolwiek returnie
poza tym, że będę starał się oddychać, póki będę żył w moim ciele
na tym świecie. :) Amen. :)

  http://en.wikiquote.org/wiki/Amadeus
  http://eneuel.w.duna.pl/Amadeus/CChor!!s.mp3
  http://eneuel.w.duna.pl/Amadeus/Jedenz53skanow.PNG

Dziś ja siedzę z zawiązaną szyją. :) Ale nie zakrawioną. :)

  http://eneuel.w.duna.pl/Amadeus/_MG15975s.png <-- wyrok :)

Choć zapewne moje chwalenie się rezonansem magnetycznym
jest swego rodzaju samobójczym zamachem na moje życie. ;)

Może Bóg wybaczy mi i ten zamach... :)

Megaoszczędności...