Meksyk -Jukatan zapytanie o miejsca nurkowe

Data: 2009-12-29 11:39:05
Autor: Zboj
Meksyk -Jukatan zapytanie o miejsca nurkowe
Z Cancun masz najdalej do Cenotów i to stolica, więc tranzyty będą bardzo czasochłonne. Nie warto. Szczególnie chcąc odwiedzić Cenoty lub pozwiedzać.
Co do pozostałych 2 lokalizacji. W Playa masz szersze zaplecze turystyczno-knajpkowo-bazowe, niż w Tulum. Z Tulum jest statystycznie ciut bliżej do Cenotów, jednak to mała miejscowość, w któej poza kapitalnymi ruinami na klifie, mało co można zrobić. Miejsce warto odwiedzić, ale pobytowo ma skromną ofertę. W Playa masz dodatkowo bardzo długą, piaszczystą plażę i w zasadzie wszędzie blisko.

Padł tu Cozumel. Cozumel, to wyspa. Każde zwiedzanie, czy Cenoty, to koniecznosć skorzystania z transportu na ląd. W mojej ocenie nie warto, chyba że celem jest leżenie bykiem i małe spacery. Cozumel ma kilka fantastycznych plaż i bardzo ciekawe rafy, ale są one dostępne w ofercie baz z Playa łodzią. Brak również promenady i knajpek, a te w Playa warto intensywnie odkrywać!

Wybrałbym Playa.

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2009-12-29 11:48:01
Autor: Zboj
Meksyk -Jukatan zapytanie o miejsca nurkowe
Aha, zapomniałem dodać. Nurkowałem z tą bazą: http://www.tankha.com/ . Mają w ofercie komplet atrakcji, są punktualni, położeni rzut beretem od plaży przy centrum promenady złożonej z niskich budynków i małych hotelików. Pełna profeska, punktualność, dobre wyposażenie i przygotowanie DM - np. niewielu DM w cenotach ma przeszkolenie jaskiniowe i twinsety - z tej bazy mają. Pływają też na rafy Cozumela bezpośrednio z Playa. Mają komplet i osobiście wystawiam im piątkę za ofertę i obsługę.

Pozdrawiam i udanego wyjazdu,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Meksyk -Jukatan zapytanie o miejsca nurkowe