Meldunek a wła¶ciwie jego brak

Data: 2013-10-25 23:00:49
Autor: Kazio
Meldunek a wła¶ciwie jego brak
Witam

Jest taka oto sprawa.

W czerwcu 2011 roku, będ±c głównym najemc± mieszkania komunalnego, otrzymałem (po rozpatrzeniu mojego wniosku przez UM Wrocławia) decyzję o wymeldowaniu z urzędu osoby (bliskiej) która od długiego czasu nie zamieszkiwała ze mn± w mieszkaniu. Ta osoba nie odwołała od decyzji, ta się uprawomocniła i było po sprawie.

W 2013 roku nabyłem mieszkanie od Gminy i jestem jego wła¶cicielem (oprócz mnie jedyn± osob± zameldowan± w mieszkaniu w chwili wykupu była i jest moja żona :) ).

Jak się niedawno okazało, ta osoba od ponad dwóch lat posługuje się dowodem osobistym w którym widnieje adres pod którym nie jest zameldowana (jest to ten sam adres z którego została na mój wniosek wymeldowana z urzędu).

Wiem że ta osoba podpisała w między czasie umowy z różnymi firmami, m.in. telekomunikacyjnymi posługuj±c się fałszywym meldunkiem. Zawierała również umowy zlecenia w pracy na fałszywy adres zameldowania (cały czas jeden i ten sam).

Ostatnio zaczęło przychodzić do tej osoby na mój adres sporo korespondencji zarówno listami zwykłymi jak i poleconymi. Polecone głównie z s±du. Zaczęło być to dla mnie uci±żliwe.

Powiedzcie proszę czy sama wizyta na poczcie i złożenie pisma-dyspozycji że taka osoba od dawna już nie jest zameldowana pod danym adresem spowoduje zaprzestanie dostarczania do mnie jej listów, czy mogę udać się np. do konkretnej firmy (np. T-Mobile) i zgłosić fakt że zostali oszukani przez t± osobę (generalnie wiem przy jakiej ulicy mieszka ta osoba ale nie znam dokładnego adresu).

Zależy mi na tym żeby dać nauczkę tej osobie ponieważ jest mi winna pewn± sumę gotówki (niewielk± jej czę¶ć mi oddała) i poniek±d muszę się chyba pogodzić z tym że jej nie odzyskam.

I drugie pytanie - czy znaj±c tylko adres pod którym zamieszkuje dana osoba (wynajmuje pokój i w chwili obecnej nie posiada stałego miejsca zameldowania) mogę założyć jej sprawę o zwrot pożyczki (dowodami s± przelewy z mojego konta z tytułem "POŻYCZKA" oraz przelew z konta tej osoby czę¶ci pożyczki z tytułem "ZWROT POŻYCZKI")

POZDRAWIAM

Marcin

Data: 2013-10-26 00:12:01
Autor: Robert Tomasik
Meldunek a wła¶ciwie jego brak
Użytkownik "Kazio" <marcin13@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:l4em61$dob$1node2.news.atman.pl...

[...]

Możesz zastrzec na poczcie, by nie przesyłali klistów do tej osoby na Twój adres, bo ta osoba TU NIE MIESZKA. Zameldowanie jest obowi±zkiem administracyjnym i nic Ci do tego. t oco mogłe¶, to zrobiłe¶, czyli wymeldowałe¶ tę osobę.

Zależy mi na tym żeby dać nauczkę tej osobie ponieważ jest mi winna pewn± sumę gotówki (niewielk± jej czę¶ć mi oddała) i poniek±d muszę się chyba pogodzić z tym że jej nie odzyskam.

Nie popeiram, ale skoro pytasz, to jak przychodzi przykł±dowo korespoondencj od firmy telekomunikacyjnej, to możesz to spakować w kopertę i wsyłać do nich z pismem informuj±cym, ze osoba wskazana w korespondencji pod tym adresem nie miesz i została wymeldowana z urzędu (nawet ksero decyzji administracyjnej możesz wysłać).

[...]

Możesz. Moim zdaniem nawet takie dowody oblec± jako dowód zawarcia umowy (powyzej 1.000 zł chyba, pożyczka powinna być zawarta na pismie). S±dzę, że mogłoby to oblecieć nawet w postępowaniu nakazowym pod warunkiem, że nakaz nie wróci do s±du z adnotacj±, że adresat jest nieznany.

Data: 2013-10-26 11:22:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-26 00:12, Robert Tomasik pisze:
[...]

1. Nie ma obowi±zku wysyłania listów tylko tam gdzie kto¶ mieszka
2. Poczta nie może odmówić wykonania usługi dostarczenia przesyłki z tego powodu, że "adresat tam nie mieszka"
3. Nie ma procedury, która poczcie zakazywałaby dostarczania listów z ww. powodu.

[...]

To można zrobić.

że mogłoby to oblecieć nawet w postępowaniu nakazowym pod warunkiem, że
nakaz nie wróci do s±du z adnotacj±, że adresat jest nieznany.

Na pewno nie w nakazowym (nie mylić z upominawczym).

--
Liwiusz

Data: 2013-10-26 15:19:33
Autor: Robert Tomasik
Meldunek a wła¶ciwie jego brak
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l4g1kl$ca9$1node1.news.atman.pl...

[...]

Ale nie będ± mu do skrzynki ich wrzucać - a rozumiem, ze o to chodzi.

Data: 2013-10-26 19:38:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-26 15:19, Robert Tomasik pisze:
[...]

No więc wła¶nie nie widzę sposobu, aby nie wrzucali. Kto¶ tam płaci poczcie, aby wrzuciła, to wrzuca. Nie można komu¶ zakazać pisania listów (stalking itp. wyj±tki pomijam).

--
Liwiusz

Data: 2013-10-26 14:07:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 26 Oct 2013, Robert Tomasik wrote:

[...]

  Podstawę prawn± poproszę.
  Cytuję odpowiedĽ poczty: "listonosz musi zanie¶ć, bo za to wzięli¶my
pieni±dze". Sprawdzane organoleptycznie.
  Oczywi¶cie panienka z okienka może się mylić, ale wtedy docisn±ć
j± do ¶ciany można tylko ustaw±.

[...]

[...]

  Ale za to musi zapłacić.
  A poczta już wzięła pieni±dze za obsługę tego przypadku (nie
szukałem w regulaminie, dla jasno¶ci), i w 99% przypadków
zupełnie wystarczy wzi±ć taki list, napisać wyraĽnie,
jednoznacznie, w sposób nie przypominaj±cy adresowania :P
(piszę uko¶nie) ADRESAT TU NIE MIESZKA (lub tożsam±
tre¶ć, ewentualnie inne sensowne adnotacje) i... wrzucić
do pierwszej z brzegu skrzynki pocztowej.
  To też mi "poczta powiedziała" :) kiedy się zbędnie
pofatygowałem.
(po co¶ jest na kopertach adres zwrotny, oczywiscie jak
to "kancelaria windykacyjna" bez adresu to zaraz można
doł±czyć do worka w okre¶lonym kolorze, znaczy na stosowne
odpady papierowe, bo z niezaadresowanym poczta nic nie
zrobi).

i została wymeldowana z urzędu (nawet ksero decyzji administracyjnej możesz wysłać).

  Może, ale w sumie wyżej piszesz, że to nie jego broszka,
a do wiadomo¶ci o zamieszkaniu wystarczy opisanie koperty :)

[...]

  Umowa pisemna to IMVHO nadmiar szczę¶cia :) (acz nie zawadzi), wymóg
ustawowy to "stwierdzenie pismem" i jak na mój gust fakt istnienia
wiarygodnej dokumentacji bankowej powinien uj¶ć w tłoku (w roli
dopuszczalnego dowodu).
  A na za¶ zwyczajowe pytanie "a gdzie jest weksel" ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-27 00:37:07
Autor: m
Meldunek a właściwie jego brak
  A poczta juĹĽ wzięła pieniÄ…dze za obsĹ‚ugÄ™ tego przypadku (nie
szukałem w regulaminie, dla jasności), i w 99% przypadków
zupełnie wystarczy wziąć taki list, napisać wyraźnie,
jednoznacznie, w sposĂłb nie przypominajÄ…cy adresowania :P
(piszę ukośnie) ADRESAT TU NIE MIESZKA (lub tożsamą
treść, ewentualnie inne sensowne adnotacje) i... wrzucić
do pierwszej z brzegu skrzynki pocztowej.

Po czymś takim list dotarł do mnie z powrotem. Dopisałem "adresat nadal tu nie mieszka" i powtórka. Po 2 dopiskach już się list u mnie nie pojawił - wątpię jednak żeby go zwrócili gdzie trzeba, raczej do okrągłego segregatora go ...

p. m.

Data: 2013-10-27 12:25:56
Autor: Kazio
Meldunek a właściwie jego brak
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Generalnie jak słusznie zauważył Robert zależy mi tylko na tym aby listy nie były wrzucane do mojej skrzynki.

Pomysł z odesłaniem całej korespondencji wraz z pismem i ksero decyzji też jest dobry.

ZobaczÄ™ co mi powiedzÄ… jutro na poczcie w tej sprawie.

POZDRAWIAM

Data: 2013-10-28 13:21:53
Autor: Michał Jankowski
Meldunek a właściwie jego brak
W dniu 27.10.2013 00:37, m pisze:
A poczta już wzięła pieniądze za obsługę tego przypadku (nie
[...]

tu nie mieszka" i powtĂłrka. Po 2 dopiskach juĹĽ siÄ™ list u mnie nie
pojawił - wątpię jednak żeby go zwrócili gdzie trzeba, raczej do
okrągłego segregatora go ...

Adresat NADAL NIE ŻYJE.

Przypominam, że w przypadku pojawienia się w skrzynce awiza listu poleconego i nieodebrania tego listu, poczta odsyła go z adnotacją "nieodebrany" i ŻADNE prośby na poczcie nie skłonią jej do zmiany tej adnotacji na "nie mieszka".

   MJ

Data: 2013-10-28 06:46:26
Autor: Kris
Meldunek a wła¶ciwie jego brak
W dniu poniedziałek, 28 paĽdziernika 2013 13:21:53 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
Przypominam, że w przypadku pojawienia się w skrzynce awiza listu poleconego i nieodebrania tego listu, poczta odsyła go z adnotacj± "nieodebrany" i ŻADNE pro¶by na poczcie nie skłoni± jej do zmiany tej adnotacji na "nie mieszka".
Wielokrotnie jednak widziałem zwrotki z informacj± "adresat nie mieszka" "adresat nieznany"

Data: 2013-10-28 13:26:29
Autor: Andrzej Lawa
Meldunek a właściwie jego brak
W dniu 28.10.2013 13:21, Michał Jankowski pisze:

Przypominam, ĹĽe w przypadku pojawienia siÄ™ w skrzynce awiza listu
poleconego i nieodebrania tego listu, poczta odsyła go z adnotacją
"nieodebrany" i ŻADNE prośby na poczcie nie skłonią jej do zmiany tej
adnotacji na "nie mieszka".

Gorzej - niektóre poczty mają niezbyt legalny wewnętrzny "prikaz" żeby w przypadku pism sądowych awizować wszystko, nawet jeśli mówi się listonoszowi wprost, że adresat się wyprowadził albo w ogóle jest nieznany.

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-10-28 10:00:36
Autor: witek
Andrzej Lawa wrote:
[...]

a to juz niezgodnie z rozporzÄ…dzeniem.

Data: 2013-10-28 13:33:37
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:l4ll5l$2b8$3node2.news.atman.pl...
[...]

W mojej ocenie, jeśli listonosz świadomie wpisuje "nieodebrano w terminie" wiedzą, że adresat tu nie mieszka, to poświadcza nieprawdę w dokumencie.

Data: 2013-10-28 10:04:06
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
[...]

to trochę inaczej działa.
Jeśli listonosz przynosi list i dostaje informacje. ze adresat tu nie mieszka, to robi adnotacje, ze nie mieszka nieznany itp

jesli listonosz zostawia awizo (a ktory teraz nie zostawia?) , to chocbys to awizo w zebach odniósł na poczte informująć, że adresat nie mieszka, to poczta zgodnie z rozporządzeniem nic nie moze zrobic. musi zostawic drugie awizo, a po dwóch tygodniach odesłać z adnotacją nieodebrano.

TAK ZAPISANO W ROZPORZÄ„DZENIU.

Data: 2013-10-28 16:15:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-28 16:04, witek pisze:
TAK ZAPISANO W ROZPORZÄ„DZENIU.

Czyli jak nic Minister współwinny :)

--
Liwiusz

Data: 2013-10-28 10:34:21
Autor: witek
Liwiusz wrote:
W dniu 2013-10-28 16:04, witek pisze:
TAK ZAPISANO W ROZPORZÄ„DZENIU.

Czyli jak nic Minister współwinny :)

wina tuska.

Data: 2013-10-28 20:47:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Oct 2013, Liwiusz wrote:

W dniu 2013-10-28 16:04, witek pisze:
TAK ZAPISANO W ROZPORZˇDZENIU.

Czyli jak nic Minister współwinny :)

  Czy to pierwszy raz? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-28 13:45:13
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.10.2013 13:33, Robert Tomasik pisze:

[...]

Cóż, mają wybór - albo to albo won z roboty. I ponoć nacisk idzie z sądów, które nie chcą sobie utrudniać roboty nieprawidłowymi doręczeniami. Oczywiście tych kilku listonoszy mogło kłamać, ale jaka dla nich jest różnica czy zostawiają awizo czy robią adnotację "adresat nieznany", hmm?

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-10-28 14:12:28
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:l4lm8p$3he$1node2.news.atman.pl...
[...]

Do czasu, jak ktoś mu udowodni celowość działania. Wówczas moze być "ciepło".

Data: 2013-10-28 14:28:25
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.10.2013 14:12, Robert Tomasik pisze:

[...]

Słowo kontra słowo - ciężko udowodnić.

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-10-28 14:39:31
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:l4lopp$67p$1node2.news.atman.pl...
[...]

Dlatego napisałem "do czasu". A jak oświadczenie słyszała przypadkowo sąsiadka i ktoś się wkurzy i złoży stosowne zawiadomienie? Wiem - mało prawdopodobne i dlatego listonosza idą na łatwiznę.

Data: 2013-10-28 14:55:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.10.2013 14:39, Robert Tomasik pisze:

Dlatego napisałem "do czasu". A jak oświadczenie słyszała przypadkowo
sąsiadka i ktoś się wkurzy i złoży stosowne zawiadomienie? Wiem - mało
prawdopodobne i dlatego listonosza idÄ… na Ĺ‚atwiznÄ™.

No, dla listonosza nie jest to pójście na łatwiznę - musi wypisać awizo, potem ponowne. A tak wróciłoby od razu do nadawcy.

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-10-28 10:05:47
Autor: witek
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Awizo wypisuje dopiero jak sie z nikim w danym mieszkaniu nie skontaktował. Czyli zawsze :)

Data: 2013-10-28 08:10:45
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 28 paĽdziernika 2013 16:05:47 UTC+1 użytkownik witek napisał:
Awizo wypisuje dopiero jak sie z nikim w danym mieszkaniu nie skontaktował. Czyli zawsze :)

E tam
Ja praktycznie zawsze dostaje przesyłki. Czasami listonosz dzwoni do mnie na kom(mam na domofonie imie nazwisko i nr telefonu podany)i mówi że ma przesyłke ale nikt nie odbioera. Najczę¶ciej proszę aby zostawił u sasiada/wrzucił do skrzynki lub umawiam się na odbiór gdzies na mie¶cie w póĽniejszej porze.

Data: 2013-10-28 13:46:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-28 13:33, Robert Tomasik pisze:

W mojej ocenie, jeśli listonosz świadomie wpisuje "nieodebrano w
terminie"

To nie listonosz wpisuje. "Winą" listonosza jest tylko pozostawienie awiza. Ale jeśli nikogo nie ma w domu, to nie ma innego wyjścia.

--
Liwiusz

Data: 2013-10-28 13:56:47
Autor: Michał Jankowski
W dniu 28.10.2013 13:46, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-10-28 13:33, Robert Tomasik pisze:

W mojej ocenie, jeśli listonosz świadomie wpisuje "nieodebrano w
terminie"

To nie listonosz wpisuje. "WinÄ…" listonosza jest tylko pozostawienie
awiza. Ale jeśli nikogo nie ma w domu, to nie ma innego wyjścia.

Rozumiem, że na tych niektórych pocztach obowiązuje zasada, że nawet jak zastanie kogoś, kto powie 'nie mieszka', to wrzuca awizo. Niestety nie widzę tu złamania prawa. Żadnej nieprawdy nie poświadcza.

   MJ

Data: 2013-10-28 14:04:29
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.10.2013 13:56, Michał Jankowski pisze:
[...]

Rozumiem, ĹĽe na tych niektĂłrych pocztach obowiÄ…zuje zasada, ĹĽe nawet jak
zastanie kogoĹ›, kto powie 'nie mieszka', to wrzuca awizo. Niestety nie

No właśnie - Liwiuszek znowu języka polskiego nie rozumie, a ja wyraźnie pisałem o sytuacji kiedy listonosz przychodzi i zastane osoby mówią mu, że takiego adresata tu nie ma (nigdy nie było lub się wyprowadził).

widzę tu złamania prawa. Żadnej nieprawdy nie poświadcza.

Hmm...

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-10-28 06:48:12
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 28 paĽdziernika 2013 14:04:29 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> No wła¶nie - Liwiuszek znowu języka polskiego nie rozumie, a ja wyraĽnie
pisałem o sytuacji kiedy listonosz przychodzi i zastane osoby mówi± mu, że takiego adresata tu nie ma (nigdy nie było lub się wyprowadził).
I jeszcze ci durnie tłumacz± to nowoczesno¶ci±...

Wtedy listonosz pisze na kopercie "nie mieszka", "wyprowadził się" i list z taka adnotacj± wraca do nadawcy.

Data: 2013-10-28 14:54:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.10.2013 14:48, Kris pisze:

[...]

Czego nie rozumiesz w tym co napisałem o niezbyt legalnym wewnętrznym nacisku w niektórych rejonach?

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2013-10-28 20:45:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Oct 2013, Kris wrote:

Wtedy listonosz pisze na kopercie "nie mieszka", "wyprowadził się" i list z taka adnotacj± wraca do nadawcy.

  No jasne, a kierowca na widok znaku z "30" w czerwonej obwódce
stosownie zwalnia.
  Zapomniałe¶ o słowie "powinien" :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-28 14:12:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-28 14:04, Andrzej Lawa pisze:
No właśnie - Liwiuszek znowu języka polskiego nie rozumie, a ja wyraźnie
pisałem o sytuacji kiedy listonosz przychodzi i zastane osoby mówią mu,
że takiego adresata tu nie ma (nigdy nie było lub się wyprowadził).

Nie odnosiłem się do twoich słów, więc skończ ten bełkot.

--
Liwiusz

Data: 2013-10-28 14:18:02
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Michał Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:l4lmug$vpv$1news.agh.edu.pl...
[...]

Awizo ma zostawić, jak nie zastanie nikogo uprawnionego pod adresem. A uprawnionym jest każdy domownik. U mnie tak listonosz raz z listem poleconym zrobił, że wrzucił awizo, bo mu się listu nosić nie chciało (to był jakiś zakup na ALLEGRO chyba). Zdrzaźnił mnie, bo w domu zawsze jest ktoś z domowników, a ponadto było widać na monitoringu, że nawet nie próbował dzwonić do furtki. Wysłałem pismo do Dyrektora Poczty, facet dostał "po uszach" i już nie pamiętam, kiedy dostałem awizo. Problem rozwiązany.

Data: 2013-10-28 14:14:01
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l4lmas$69q$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jeśli nikogo nie ma - ale co innego jak jest i informuje, ze adresat tu nie mieszka. W tym miejscu jest problem.

Data: 2013-10-28 14:18:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-28 14:14, Robert Tomasik pisze:
[...]

Nie widzÄ™ tego "problemu".

--
Liwiusz

Data: 2013-10-28 14:38:18
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l4lo7p$8as$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nieoidebrany w termine list urzędy uznają za doręczony. Ten zwrócony z adnotacją, że jest błędny adres wdraża procedurę ustalenia jego miejsca pobytu albo innych działań zastępczych w prawie opisanych.

Data: 2013-10-28 15:03:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-28 14:38, Robert Tomasik pisze:
[...]

To wiem. Nie widzę problemu dla listonosza, że awizuje list, którego doręczyć nie może, nawet jak domownicy są obecni (mogą kłamać).

--
Liwiusz

Data: 2013-10-28 15:10:42
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2013-10-28 15:03, Liwiusz pisze:
[...]

To wiem. Nie widzÄ™ problemu dla listonosza, ĹĽe awizuje list, ktĂłrego
doręczyć nie może, nawet jak domownicy są obecni (mogą kłamać).

Znam osobe, przebywającą prawie cały czas w domu, ktora miala problem z listonoszem, ze awizował, zamiast dostarczać, a problem taki, że awizując nie musiał listonosz chodzić po klatce, tylko wrzucał do skrzynek na parterze awiza...

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2013-10-29 00:50:25
Autor: animka
W dniu 2013-10-28 15:10, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Ja swojemu listonoszowi powiedziałam, żeby wrzucał awiza do skrzynki, bo jak on przychodzi z listami to śpię, albo chodzę po mieszkaniu nieubrana i nie chce mi się ubierać i otwierac drzwi.
Jakiś czas temu przyleciał jak piesek. Byłam zdziwiona. Dla niego to była jakaś sensacja, bo to było pismo z policji.

--
animka

Data: 2013-10-29 00:30:06
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l4lqrc$b37$1node1.news.atman.pl...
[...]

Mogą rónież wywalić to awizo ze skrzynki i co to ma do rzeczy?

Data: 2013-10-29 09:06:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-29 00:30, Robert Tomasik pisze:
[...]

To, że przepisy są do niczego, bo listonosz ma w sprawie władzę większą od sędziego, a odpowiedzialności żadnej.

--
Liwiusz

Meldunek a wła¶ciwie jego brak