Meldunek tymczasowy a rejestracja auta i OC

Data: 2009-03-30 11:09:40
Autor: robert 21
Meldunek tymczasowy a rejestracja auta i OC
Witam.
Czy można zarejestrować auto na adres tymczasowego zameldowania?
(w przypadku wynajmu mieszkania w innym mieście (z tańszą strefą OC i właśnie w tym celu) oraz gdy właściciel lokalu godzi się na meldunek tymczasowy)?

Data: 2009-03-30 11:14:45
Autor: MZ
robert_21@wp.pl pisze:
[...]

Z tego co się orientowałem to na bardzo upartego się da, ale będzie to
powiązane z ograniczeniami czasowymi zgodnie z meldunkiem (max 2 lata
chyba). Ogólnie urzednicy bardzo źle na to patrzą. Natomiast z
niektórymi ubezpieczycielami da się negocjować "miejsce użytkowania
samochodu" - raczej w tym kierunku idź.

--
MZ

Data: 2009-03-30 19:24:31
Autor: castrol
MZ pisze:

[...]

Nie bedzie. Samochod, zgodnie z PoRD rejestruje sie w WK wlasciwym dla miejsca zamieszkania a nie zameldowania. Wiec tam nalezy sie udac i zlozyc stosowne dokumenty. Oni oczywiscie beda nas przekonywac, ze w miejscu zameldowania itp, ale jak sie nie dasz to po oporach ale Ci zarejestruja :)

Jacek Kustra

Data: 2009-03-30 21:00:56
Autor: robertcb
MZ pisze:

> [...]

Nie bedzie. Samochod, zgodnie z PoRD rejestruje sie w WK wlasciwym dla miejsca zamieszkania a nie zameldowania. Wiec tam nalezy sie udac i zlozyc stosowne dokumenty. Oni oczywiscie beda nas przekonywac, ze w miejscu zameldowania itp, ale jak sie nie dasz to po oporach ale Ci zarejestruja :)

A na podstawie jakiego dokumentu wpisują adres zamieszkania?

Data: 2009-03-30 21:35:27
Autor:
Meldunek tymczasowy a rejestracja auta i OC
A na podstawie jakiego dokumentu wpisują adres zamieszkania?

np. na podstawie złozonego wniosku

Data: 2009-03-31 17:36:47
Autor: robert
Meldunek tymczasowy a rejestracja auta i OC
> A na podstawie jakiego dokumentu wpisują adres zamieszkania?

np. na podstawie złozonego wniosku
Tu nawet sie zastanawiają czy sprzedać auto osobie bez zameldowania w dowodzie.

www.norcom.com.pl/nowe_forum/printview.php?
t=5431&start=0&sid=7087082acd25176208d134f325560bcd

Data: 2009-03-30 23:26:04
Autor: Wwieslaw
castrol wrote:
Nie bedzie. Samochod, zgodnie z PoRD rejestruje sie w WK wlasciwym dla miejsca zamieszkania a nie zameldowania.

Moze zalezec od miasta... W Poznaniu uslyszalem od mlodych gniewnych urzednikow, ze wlasciwosc okresla sie wg KPA a nie PORD ;) Przenioslem sie z dyskusja do kierownika WK, ktory zeznal, ze istnieja klopoty z interpretowaniem zwrotu "miejsce zamieszkania", ale maja jakas wewnetrzna interpretacje od ministra wlasciwego, zeby rejestrowac w miejscu zameldowania na pobyt staly. Dodakl, ze gdybym nie popelnil wykroczenia polegajacego na niedopelnieniu obowiazku meldunkowego w zwiazku z pobytem czasowym, to moglby ewentualnie jakos pomoc z rejestracja. Poniewaz wygladal na przekonanego o swojej racji, a nie chcialo mi sie cwiczyc sciezki odwolawczej, to droga pelnomocnictwa zarejestrowalem w "macierzystym" urzedzie.

Wieslaw

Data: 2009-03-31 19:55:10
Autor: castrol
Wwieslaw pisze:

zeby rejestrowac w miejscu zameldowania na pobyt staly.

To jest idiotyczne. Co w przypadku gdy pojazd chce zarejestrowac osoba bezdomna? Nie ma takiej mozliwosci?

Jacek Kustra

Data: 2009-03-31 19:40:21
Autor: Krzysztof Różański
castrol <jacek_01@wywalto.wp.pl> napisał(a):
To jest idiotyczne. Co w przypadku gdy pojazd chce zarejestrowac osoba bezdomna? Nie ma takiej mozliwosci?
Jest taka możliwość, ale jest nie mniej idiotycznie, a wręcz absurd do
czwartej potęgi. "Co autor miał na myśli"?
należy zarejestrować w OSTATNIM MIEJSCU ZAMELDOWANIA, i to OSTATNIE MIEJSCE
ZAMELDOWANIA (chociaż dana osoba nie ma z nim NIC wspólnego, a mieszkała tam
ostatnio kilkanaście lat temu) jest wpisane w dowodzie rejestracyjnym samochodu.

Mimo że w dowodzie osobistym i prawie jazdy jest puste pole (w DO chyba "bez
zameldowania" czy coś takiego), i jakoś się da.

Znam z najbliższej rodziny.

=KMR+

Data: 2009-03-31 22:30:10
Autor: castrol
Krzysztof Różański pisze:

[...]

A niby z czego to wynika? Bo w PoRD jasno stoi ze za rejestracje jest odpowiedzialny organ wlasciwy dla miejsca zamieszkania. Czyli jak ktos mieszka w Warszawie pod mostem to udaje do WK powiedzmy Srodmiescie.
No i co w wypadku gdy ktos nigdy nie byl nigdzie zameldowany? Powiedzmy od urodzenia byl bezdomny?

Jacek Kustra

Data: 2009-03-31 21:20:32
Autor: Krzysztof Różański
[...]
jak zwykle rozbija się o oto "miejsce zamieszkania"
zdaje się, że w omawianym wypadku Wejherowo/Gdynia wymyśliły sobie od czapy,
że "domniemanym miejscem zamieszkania" jest ostatni meldunek.
mieszka w Warszawie pod mostem to udaje do WK powiedzmy Srodmiescie.
No i co w wypadku gdy ktos nigdy nie byl nigdzie zameldowany? Powiedzmy od urodzenia byl bezdomny?
No to się chyba jednak rzadko zdarza. Aczkolwiek nie jestem W ŻADEN SPOSÓB w stanie rozszyfrować, skąd pomysł
wpisywania starego adresu zameldowania. Już logiczniejsze byłoby
nierejestrowanie pojazdów dla niezameldowanych.

Data: 2009-04-01 23:13:09
Autor: castrol
Krzysztof Różański pisze:

No to się chyba jednak rzadko zdarza.

Ale moze taka sytuacja sie zdarzyc :)

Aczkolwiek nie jestem W ŻADEN SPOSÓB w stanie rozszyfrować, skąd pomysł
wpisywania starego adresu zameldowania. Już logiczniejsze byłoby
nierejestrowanie pojazdów dla niezameldowanych.

Dla mnie to nadal glupie. Dlaczego osobie bezdomnej mamy odbierac prawo do posiadania i zarejestrowania pojazdu?
Zalozmy ze ktos jest bezdomnym. Ten ktos posiada kawalek ziemii. Na tej ziemii chce parkowac swoj pojazd - samochod kampingowy i w nim mieszkac. Moze tak chciec? Ano moze - wiec dlaczego organ ma mu to utrudniac? Dla mnie to jeden wielki idiotyzm i tyle :) Oczywiscie to tylko organ, ktory ma za zadanie rzucac klody pod nogi. Sprawa do wygrania, jak nie w danym WK to w instancji wyzszej.

Jacek Kustra

Data: 2009-04-03 10:40:01
Autor: Krzysztof Różański
> [...]
Dla mnie to nadal glupie. Dlaczego osobie bezdomnej mamy odbierac prawo do posiadania i zarejestrowania pojazdu?
Ja byłbym przeciw, ale byłoby to w pewnym sensie _logiczne_ - z braku adresu,
pod który możnaby "skutecznie doręczyć" pisma związane z odpowiedzialnością
cywilną, karną, czy "wykroczeniową" (mandaty za złe parkowanie, fotoradary etc.). Natomiast wysyłanie tego wszystkiego pod ostatni adres zameldowania jest już
totalnie bez sensu.

[...]
Jesteś prawnikiem? "ktoś jest bezdomnym". Wystarczy, że ktoś mieszka w komfortowych warunkach, ale go urzędnik we
własnym domu nie chce zameldować (bo za mało "domowy" w ocenie urzędnika) i
już mamy "bezdomnego"...

=KMR+

--

Meldunek tymczasowy a rejestracja auta i OC