Mentalność wschodnio-europejska

Data: 2014-06-20 13:02:04
Autor: J.F.
Mentalność wschodnio-europejska
Dnia Fri, 20 Jun 2014 11:04:01 +0200, Grzegorz napisał(a):
Dotyka niestety nadal byłych Enerdowców.
Wczoraj późnym popołudniem, trasa z Chemnitz do Zgorzelca - dwa masakryczne korki koło Drezna, z powodu ...

MALOWANIA PASOW NA DRODZE !!!
Tragedia, ja objeżdżałem, inni stali podobno półtorej godziny. Jeżeli zyskałem, to niewiele, ale stania w korku nie trawię niestety. Wolę powoli ale jechać.

Cóż, takie praktyki w porze dużego ruchu skądś znamy. Czyżby to miał być jednak genetycznie uwarunkowany stan "na zawsze " ???

Jesli chodzi o byle NRD, to
a) kapitalizm ich dotknal, troche zlamal, troche przestawil,
b) oni masowo emigruja na zachod, gdzie jednak lepsze zarobki.
   A potem robia w piatek korki na drogach. No ale sie ucza tej
   zachodniej organizacji.

Tylko ... czy jestes pewien ze to powod mentalnosci NRD ?
Czy tak jest w calych Niemczech, robotnik pracuje od 7 do 15 i
malowanie musi byc w tych godzinach.

Zreszta podobne przyklady widzialem i przed laty w Anglii.
W Europie nie ma kapitalizmu - jest socjaldemokracja.

J.

Data: 2014-06-24 17:51:04
Autor: Grześ
Mentalność wschodnio-europejska
Hello J.F. !:

Tylko ... czy jestes pewien ze to powod mentalnosci NRD ?
Czy tak jest w calych Niemczech, robotnik pracuje od 7 do 15 i
malowanie musi byc w tych godzinach.

Jeżdżę dość dużo, po całej Europie, i tak kuriozalne sytuacje widuję dość rzadko. W każdym razie na autostradach w "starej" części Niemiec - w godzinach szczytu nie widziałem. Choć rozgrzebanych mają teraz mnóstwo - nadrabiają to co stracili budując nowe w Ostlandach.

Za to w Polsce - wielokrotnie. Stąd też skojarzenie, że to być może "efekt uboczny" transformacji ....

pzdrw
--
Grzegorz

Mentalność wschodnio-europejska