Mercedes A - W168 - opinie uzytkownikow

Data: 2009-05-26 12:25:06
Autor: Rafal T.
Mercedes A - W168 - opinie uzytkownikow
Witam

Moja siostra chce kupić takiego małego mietka z silnikiem diesla 1,7. Namawiam ją na coś wiekszego, ale to pierwszy samochód, więc "ma być mały i krótki". Opinie w necie są różne - od zachwalania do ostrej krytki. W raportach Dekra niby jest małoawaryjny ale czytałem, że jak coś padnie to tragedia jest z wymianą (np wymiana turbiny). Macie jakieś doświadczenia, opinie? Będę wdzięczny.

pozdrawiam
rafal

Data: 2009-05-26 13:01:53
Autor: majcher

Użytkownik "Rafal T." <rafal_grupy@vp.pl> napisał w wiadomości news:gvgg22$vvg$1news.onet.pl...
[...]

Moja żona jeździ czymś takim 2 lata, na naprawy wydaliśmy jakieś 1000 zł ( pękła sprężyna, rozkodował się immobilajzer) autko rocznik 2000, polecam kupić już nowsze po liftingu.

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4102 (20090525) __________

Data: 2009-05-26 14:04:03
Autor: Rafal T.
majcher pisze:

Moja żona jeździ czymś takim 2 lata, na naprawy wydaliśmy jakieś 1000 zł ( pękła sprężyna, rozkodował się immobilajzer) autko rocznik 2000, polecam kupić już nowsze po liftingu.

Cześć
A ile robi średnio miesięcznie km? A lifting nie był w 2000? Chyba był po tym "teście łosia" ?

pozdr
rafal

Data: 2009-05-26 13:57:53
Autor: Tomasz Nowicki
Mercedes A - W168 - opinie uzytkownikow
Dnia Tue, 26 May 2009 12:25:06 +0200, Rafal T. napisał(a):

pierwszy (...) "ma być  mały i krótki".

Ciekawe, czy pierwszego chłopa też tak dobierała...

BP NMSP ;)

T.

Data: 2009-05-26 14:05:31
Autor: Rafal T.
Tomasz Nowicki pisze:

Ciekawe, czy pierwszego chłopa też tak dobierała...

Dam Ci namiary i sam zapytasz:)

pozdr
rafal

Data: 2009-05-26 18:29:26
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Tue, 26 May 2009 14:05:31 +0200, Rafal T. napisał(a):

Tomasz Nowicki pisze:

Ciekawe, czy pierwszego chłopa też tak dobierała...

Dam Ci namiary i sam zapytasz:)

Lepiej nie, bo kobiety nie lubią takich żartów ;)

T.

Data: 2009-05-26 22:43:09
Autor: WIHEDCNF
Mercedes A - W168 - opinie uzytkownikow

Użytkownik "Tomasz Nowicki"

pierwszy (...) "ma być  mały i krótki".

Ciekawe, czy pierwszego chłopa też tak dobierała...

Wielkość  nie ma znaczenia, ważne, żeby był gruby i długi!!!

Data: 2009-05-27 00:02:40
Autor: Rafal T.
WIHEDCNF pisze:

Wielkość  nie ma znaczenia, ważne, żeby był gruby i długi!!!

miało być o mercach A a nie solarisach.... :)

RT

Data: 2009-05-26 14:29:47
Autor: Nex@pl
Rafal T. pisze:
[...]

Na w202.pl odradzono mi jakiekolwiek zainteresowanie tym autem :)

Tak więc i ja odradzam - auto stworozne dla serwisu.

Data: 2009-05-26 15:24:16
Autor: Rafal T.
Nex@pl pisze:

Na w202.pl odradzono mi jakiekolwiek zainteresowanie tym autem :)

Tak więc i ja odradzam - auto stworozne dla serwisu.

Widzisz - to jest właśnie taka sytacja, że wiele osób nie miało z nim styczności a odradza. Nie wiem czy to nie jest przypadkiem tak, że powielane są negatywne czyjeś opinie nie mające zwiazku z rzeczywistością. Wiadoma sprawa A klasa to nie jest typowy Mercedes. Ja osobiście lubie duże maszyny jak E czy S klasa, już na samo C patrze z pewną niechęcią a A to jak zabawka, więc pewnie jak ktoś jest fanem Merców to na A będzie psy wieszał, a w kontekscie innych małych aut może okazać się że to całkiem zdrowy samochód.

pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-27 16:30:04
Autor: z
Rafal T. pisze:

Widzisz - to jest właśnie taka sytacja, że wiele osób nie miało z nim styczności a odradza.

Troche sie naczytalem (tez teoretyk jestem) i jednak mi wyszlo ze lepsze Audi A2

Data: 2009-05-27 19:11:35
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Wed, 27 May 2009 16:30:04 +0200, z napisał(a):

Troche sie naczytalem (tez teoretyk jestem) i jednak mi wyszlo ze lepsze Audi A2

No, ale A2 dość marnie wypadło w teście na 100 tys. km w ams. Poza tym
jakiekolwiek naprawy aluminium to dramat
T.

Data: 2009-05-28 16:35:45
Autor: z
Tomasz Nowicki pisze:

No, ale A2 dość marnie wypadło w teście na 100 tys. km w ams. Poza tym
jakiekolwiek naprawy aluminium to dramat
T.

Moglbys rozwinac temat "dramat". Miales aluminiowy, naprawiasz aluminiowe??? Jak to jest z tymi naprawami?
Zakladam dlugie uzytkowanie takie go samochodu.
Rocznikiem 2000-2002 chcialbym pojexdzic tak 7-10 lat.
Do tej pory (tfuu odpukac) nie mialem przyjemnosci zadnego auta naprawiac.
Czy taka np. stluczka da mi tak w kosc ze fakt nierdzewienia nadwozia bedzie dla mnie nieistotny.
Czy ubezpieczalnie nie przewiduja kosztow napraw aluminiowego nadwozia? Czy moze stawka bedzie okrutnie zaporowa?

Data: 2009-05-28 18:19:07
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Thu, 28 May 2009 16:35:45 +0200, z napisał(a):

Moglbys rozwinac temat "dramat". Miales aluminiowy, naprawiasz

Nie miałem i nie zamierzam, nawet jeśli jeżdżę wyłącznie do ASO. Problem z
alu jest taki, że nie robi tego żaden zwykły blacharz, wyłącznie ASO - a
skoro mają monopol, to musi być drogo. Inna rzecz, że tam się po prostu
wymienia uszkodzone elementy i nic się raczej nie da prostować.

Rocznikiem 2000-2002 chcialbym pojexdzic tak 7-10 lat.

Póki go nie pukniesz, to może się udać.

Do tej pory (tfuu odpukac) nie mialem przyjemnosci zadnego auta naprawiac.
Czy taka np. stluczka da mi tak w kosc ze fakt nierdzewienia nadwozia bedzie dla mnie nieistotny.

To że aluminium nie rdzewieje na rudo, to nie znaczy, że jest nierdzewne :)

Czy ubezpieczalnie nie przewiduja kosztow napraw aluminiowego nadwozia?

Pojęcia nie mam.

T.

Data: 2009-05-28 18:50:09
Autor: z
Tomasz Nowicki pisze:

Rocznikiem 2000-2002 chcialbym pojexdzic tak 7-10 lat.

Póki go nie pukniesz, to może się udać.
Jak pukne to czy plastik, czy zelazo czy aluminium wcale nie musi grac roli. Wazniejsze jak mocno .

To że aluminium nie rdzewieje na rudo, to nie znaczy, że jest nierdzewne :)

Biorac pod uwage wiek auta o jakim mowimy to chyba roznica kolosalna.

Czy ubezpieczalnie nie przewiduja kosztow napraw aluminiowego nadwozia?

Pojęcia nie mam.

T.

Jak na razie to "nie kupuj aluminium" brzmi dla mnie tak samo jak "nie kupuj auta na F"
Jakos ludzie tym jezdza i zachwalaja. Sporo grzebalem i nie znalazlem lamentow jakie to aluminium jest BE i jakie naprawy. Na gieldzie handlarz sam sie przyznal ze byly drzwi malowane.
Szpachlowane i MALOWANE a nie wymieniane.

Data: 2010-12-16 11:42:48
Autor: Jasnie
W dniu 2009-05-27 16:30, z pisze:
Rafal T. pisze:

Widzisz - to jest właśnie taka sytacja, że wiele osób nie miało z nim
styczności a odradza.

Troche sie naczytalem (tez teoretyk jestem) i jednak mi wyszlo ze lepsze
Audi A2

To idz jeszcze i zobacz realnie te samochody i bedziesz wiedział czemu A2 przepada z kretesem.
Wiem, bo sam sie miałem taki "dylemat".

Data: 2009-05-26 15:59:45
Autor: karol
Rafal T. pisze:
[...]

Pol roku temu stalismy przed identycznym wyborem.
Na razie zrobione zostalo 8000 km i wg mnie nie ma tragedii.
Trzeba ponoc szukac wersji po liftingu.
Fajny mocny silnik, stosunkwo duzy bagaznik, mala powierzchnia samochodu (dobre do parkowania).
Wg mnie slabe wspomaganie.
A tak jezdzi i dziala bez problemu... nie mam zastrzezeń.
Prestiz generalnie wiekszy niz innych w innych markach.

Data: 2009-05-26 18:58:30
Autor: robi
[...]

Polecam to forum: http://tnij.org/dgua
poczytasz, a dowiesz się wszystkiego o tym aucie od uzytkowników,
sam miałem ten dylemat,w końcu stanęło na B klasie.
Pozdrawiam.

Data: 2009-05-27 19:12:38
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Tue, 26 May 2009 18:58:30 +0200, robi napisał(a):

sam miałem ten dylemat,w końcu stanęło na B klasie.

No i jak jest, tak BTW? Dobrze jeździ? Psuje się? Rdzewieje?

T.

Data: 2009-05-31 11:46:01
Autor: RoB
[...]

Witam,
Jak inni powiedzieli juz, ile glow, tyle opinii.
Mam kontakt z autami z gwiazda od 20 lat, zaczynalem na W123, przez W201, do
W211. Sa Mercedesy i "mercedesy", wiec nie ma co uogolniac.
Co do W168, mam rocznik 2003, 170 cdi, kupiony rok temu, specjalnie do
korzystania w miescie. Przebieg obecny okolo 120 tys, zrobione 30 tkm po
naszych drogach.
Co do komfortu, bez zastrzezen, silnik dosc cichy, zwinny, mimo "tylko" 90
KM, w zuzyciu paliwa osczedny, srednia wychodzi mi 6-6,5 l/100km, 95% jazda
po miescie, a jednoczesnie dynamiczna. Mam wersje LONG, wczesniej
korzystalem z krotkiej wersji i warto wybrac dluzsza wersje, wygodniejszy
tyl
lub wiekszy bagaznik.
Przez rok czasu, paliwo, olej, inne mat. eksploatacyjne, no i po zimie...
przestala dzialac klima. Diagnoza - odkrecona sruba na kompresorze, stala
przypadlosc W168, 30 min. roboty i klima dziala. Pozatym, zadnych przygod.
Po uzytkowaniu swojego egzemplarza, moge polecic na autko miejskie; na
trase, ciut za slabe (mam tez W211 170 KM), dlatego moze takie odczucie ;).
Chyba, ze ktos lubi spokojna jazde ;)

RoB

Ps. Jak masz dodakowe jakies pytania, zapraszam na priva.

Data: 2009-06-01 14:49:12
Autor: Rafal T.
RoB pisze:

Ps. Jak masz dodakowe jakies pytania, zapraszam na priva.

Cześć

niestety odbija mi pocztę z Twojego maila:)

pozdr
rafal

Data: 2010-12-16 12:02:59
Autor: Jasnie
W dniu 2009-05-26 12:25, Rafal T. pisze:
[...]

Z własnego doswiadczenia powiem, ze to jest naprawde fajny samochod.
Mowie o poprzednia generacji.
Silnik oszczedny, dla kobiety idealny.
Bedzie wrecz zachwycona.
Mowa o samochodach po 2002 roku.